Gezondheid alle pijlers

Ziek, Ziek, Ziek en nog eens ziek.

11-11-2009 18:21 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Ik wil even iets met jullie delen.

Ik ben nog vrij jong en lijd nu al aan 4 ziektes.

Heel moeilijk!

Maar wel dankbaar dat het niet een hele erge zieke is.

Leer er maar mee leven is wat sommige dokters zeggen.

Ik kan deze uitspraak niet helemaal begrijpen.

Natuurlijk moet je er mee gaan leren leven, maar dat is makkelijker gezegt als gedaan.

Soms denk ik waarom ik?

En soms denk ik waarom kan ik ze niet afgeven?

En waarom ben ik nooit helemaal gezond geweest?

Heel moeilijk allemaal!!

Na deze 4 ziektes zijn ze nou ook aan het onderzoeken of ik artrose heb, heb namelijk de symptomen.

Dan ga je echt denken op deze leeftijd artrose?? 0_o

Maar als het dan maar weer zo is dan is het maar weer zo weer niet veel aan te doen.

Kan er ook nog wel bij.

Is er hier ook iemand die nog jong is en al zo veel ziektes heeft??

Hoe ben jij hier dan mee om gegaan?

hoeveel ziektes?

Totaal aantal stemmen: 24

1 (21%)
2 (21%)
3 (17%)
4 (4%)
5 (4%)
6 Geen stemmen
7 Geen stemmen
8 Geen stemmen
9 (4%)
10 (29%)
quote:juniper8 schreef op 11 november 2009 @ 18:58:

Vind dit ook wel raar hoor To. En als ik jouw 'ziektes' zie denk ik, och vervelend, maar als je op de gezondheidspeiler kijkt zijn er veel mensen veel erger aan toe. Hoe denk je dat iemand met maar 1 ziekte, maar dan toevallig wel kanker over dit topic denkt?Daarom zeg ik ook: Maar wel dankbaar dat het niet een hele erge zieke is.
Ben het eens met Moonlight, misschien beter om niet te gaan turven mbt aantal ziektes maar het om te buigen naar een topic over hoe om te gaan met je zieke lijf, accepteren van beperkingen etc.
Dat was ook de bedoeling maar het pakte anders uit merk ik.
quote:Ruby37 schreef op 11 november 2009 @ 19:02:

Ben het eens met Moonlight, misschien beter om niet te gaan turven mbt aantal ziektes maar het om te buigen naar een topic over hoe om te gaan met je zieke lijf, accepteren van beperkingen etc.Inderdaad,we gaan niet vergelijken wie hier nou de meeste ziektes heeft of het zieligst is.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Gewoon een nieuw topic openen en hier een slotje op vragen
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:Janna80 schreef op 11 november 2009 @ 19:04:

hier een slotje op vragen Hoe doe ik dat?
Wat een stom topic en een nog stommere poll.
Spoekle, ik kan me heel goed voorstellen dat je ervan baalt dat je zo jong bent en dan al zo veel lichamelijke klachten hebt, veroorzaakt door aandoeningen die niet te genezen zijn, maar waarmee je rekening zult moeten houden gedurende je hele leven.

Het is wat mij betreft onzin om je daarover niet rot te mogen voelen en het af te doen met 'gelukkig is het geen kanker'... Daar heb je weinig aan als je leven zo wordt beïnvloed door ingrijpende aandoeningen. En het is allemaal geen wedstrijdje in het leven.

Ik raad je wel aan om te vragen aan de moderator om dit topic te sluiten en opnieuw een topic te openen als je wilt praten over hoe je leven wordt beïnvloed door je aandoeningen en hoe je daarvan baalt. Overigens zijn er al aardig wat topics waarop mensen met elkaar meeleven m.b.t. diverse chronische aandoeningen. Misschien vind je daar aansluiting?

In ieder geval heel veel sterkte.
quote:spoekle schreef op 11 november 2009 @ 19:08:

[...]

Hoe doe ik dat?Je kunt in het moderatortopic van deze pijler 'Gezondheid' aan de moderator vragen om dit topic te sluiten.
Maar ik vroeg me af hoe k het moest aanvragen hoe ik dit moet sluiten?
Oeps. sorry
Zag dat je het al hebt gevonden. Succes met je nieuwe topic zo!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ja, Bedankt!!!
Rottig dat je ziek bent

Ik heb een dochter die een aantal nare aandoeningen heeft

Ziekte van raynard en haar heupen schieten enkele keren per dag uit de kom

Mijn dochter heeft een goede positiefe instelling en kijkt naar de dingen die ze wel kan, niet naar wat ze niet kan.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ik heb een hypergevoeligheid voor bleekselderij, stressbulten als de kerstballen al in de winkels lliggen terwijl de Sint nog niet binnen is, hoofdpijn na een nacht doorzakken, hardloopangst, onverklaarbare vetkussentjes op mijn heupen, ochtendchangrijnigheid en een akelige schranszucht.

Maar ik kan er wel mee leven hoor.
Wat fijn dat je ondanks je ziek, ziek, ziek en nog eens ziek toch vier dagen Carnaval, Carnaval, Carnaval en nog eens Carnaval kunt vieren.
quote:spoekle schreef op 11 november 2009 @ 18:42:

Nou,

Psoriases

Ziekte van Graves

Astma

Osteoporose

Er zijn mensen met maar een ziekte die 'erger' is dan al die 4 bij elkaar.

Kan me goed voorstellen dat deze ziektes jouw leven nadelig beinvloeden en wil de problemen niet bagalatiseren, maar probeer na mensen te kijken die het veel erger hebben.

Misschieen dat je dan meer kunt relativeren.
quote:Nina28 schreef op 13 november 2009 @ 22:21:

[...]

Kan me goed voorstellen dat deze ziektes jouw leven nadelig beinvloeden en wil de problemen niet bagalatiseren, maar probeer na mensen te kijken die het veel erger hebben.

Misschieen dat je dan meer kunt relativeren.Wow
quote:Nina28 schreef op 13 november 2009 @ 22:21:

[...]

Misschieen dat je dan meer kunt relativeren.

Maar dat vind ik echt altijd het meest vreselijke advies dat er is. Naar mensen kijken die het erger hebben. Op die manier zorg je er juist voor dat mensen het gevoel hebben niet te mogen klagen, zich schuldig voelen, te veel, een zeurpiet. Mensen met ernstige pathologie hoeven niet altijd psychisch meer te lijden en andersom. Als je leven ontwricht wordt door milde pathologie dan is dat heel erg.

Aan TO: hoe oud ben je dan? En hoe kom je aan de osteoporose?
Amen.
quote:milaatje schreef op 14 november 2009 @ 11:19:

[...]

Aan TO: hoe oud ben je dan? En hoe kom je aan de osteoporose?

Ik ben 25.

Osteoporose is erfelijk.

Mijn vader zit er door in een rolstoel, met een gebroken heup (al bijna 4 jaar)
nierfunctiestoornis--> niertransplantatie, verhoogde bloeddruk, verhoogd cholestorol, verhoogd calcium. Even denken, vergeet vast nog wat....
nou nou, 4 al?
tellen geestesziekten ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven