Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Vief, ik weet even niet waar ik het anders moet zeggen, dus ik hoop dat het even hier mag?

Jeetje, Permanentia, ik dacht in eerste instantie echt dat je een dolletje zat te maken... Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ik hoop dat je inmiddels wat relaxter bent, zulke "vriendinnen" kan je beter kwijt zijn dan rijk.

(stiekem waren de touwen om m'n polsen net niet lang genoeg om met de muis bij het juiste topic te komen... ssssttttt...)

Iets anders
Ja hoor, Artemis, dat mag

Lol @ Babsjuh
Ik snap hoe lullig zo'n topic is voor de desbetreffende persoon. Echt, eerlijk, heus!!! Maar .... op basis van wat sluit je nou dat topic, Angel? Bijna iedereen die hier een topic opent over een probleem heeft een probleem met een iemand.

Nogmaals ; ik snap de commotie en ik zou ook balen als ik mezelf ergens beschreven zou zien staan, maar toch ...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 04 november 2009 @ 23:10:

Ik snap hoe lullig zo'n topic is voor de desbetreffende persoon. Echt, eerlijk, heus!!! Maar .... op basis van wat sluit je nou dat topic, Angel? Bijna iedereen die hier een topic opent over een probleem heeft een probleem met een iemand.

Nogmaals ; ik snap de commotie en ik zou ook balen als ik mezelf ergens beschreven zou zien staan, maar toch ...

Laat ik deze vraag eens beantwoorden, anders lijkt het net alsof 5 het allemaal alleen beslist, terwijl we over dit soort dingen toch echt overleggen.

Het eerste topic is gesloten omdat het Vivaforum niet bedoeld is om problemen tussen mensen die elkaar IRL kennen uit te vechten. Dat hebben we vaker meegemaakt en dat verzandt in grote ellende die alleen maar verder ontspoort. Dit is dan ook niet het eerste en vast ook niet het laatste topic dat om die reden wordt gesloten.
Ok, duidelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die profiel-bug is in behandeling bij techniek

grtjs,

Naomi
Hee Naomi. Als ik op jouw profiel door klik ben jij mij. Heb jij dat ook? Intiem he?
Arme Naomi!
En jij bent mij willem,cool he !
@Willem: OEF!
ohja, best cool indeed..

2 vraagjes:

- als je als persoon jouw nick wil laten wijzigen ivm privacy redenen ed, kun je daarna je oude posts gewoon nog bewerken? (neem aan van wel, maar wil 't ff zeker weten.)

- Waarom lukt het vaak niet om je volledige profiel juist op te slaan? Ik had het eerst met IE8 (in beta) nu met Opera..

In dit geval: 'my body'..

mmm, nog 'n vraagje ivm toevoegen smiley (bovenin); waarom worden sommige smiley's 2x weer gegeven in het selectie menu'tje? (zoals bovenstaande; kleine p & P.)
Rouke, je kunt je nick niet wijzigen. Je kunt alleen een nieuwe nick aanmaken (en dus alleen je oude posts bewerken als je onder je oude nick ingelogd bent).
Peas on earth!
Precies wat PODE zegt, nieuwe nick (plus nieuw mailadres wat gekoppeld is aan nieuwe nick) en dan kun je weer vrolijk verder forummen.
@Prinses & Dushi; post ge-edit..

Bedoelde dus iets anders.. (of kun je tegenwoordig je nick niet meer laten wijzigen door mod's?)
Mods hebben toch nooit nicks kunnen wijzigen?! Jij kunt je eigen berichten wijzigen. Kunnen mods ook hoor, maar het kost hen veel tijd terwijl jij precies weet wat er wel kan blijven en wat niet. Overigens is er bij mij allang geen beginnen meer aan. Ze kunnen wel je nick inactief zetten ofzo. Maar een Vievke moet daar maar de ins and outs van vertellen.
Volgens mij blijft het antwoord hetzelfde Rouke, ik dacht niet dat Angels nicks konden wijzigen. Maar goed.... wellicht springt er zo dadelijk een Angel tevoorschijn om het verlossende antwoord te geven
Peas on earth!
Een nick die inactief is, daar zijn trouwens nog wel alle berichten van te lezen geloof ik. Maar vievke, oooh vievke biedt ons het verlossende woord.

Wellicht dat Mod's de nicks in het vorige forum konden wijzigen & nu niet meer..

Voor het gemiddelde forum format is 't nl. 'n koud kunstje om nicks & andere data als Admin/mod te (kunnen) wijzigen.
Volgens mij hebben ook toen het forum op andere software draaide toen ook niets aan de nicks zelf kunnen wijzigen. Bij max kon het volgens mij echt niet, nu ook niet. En voor max durf ik het niet met zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat het toen ook al niet kon.
Dushi heeft helemaal gelijk
Thanks Viev, voor het verlossende antwoord. *was niet helemaal zeker*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven