Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Alweer?

Ik had een hurray uit Slowakije vannacht (3 dagen getravelled), nieuw kaartje mag naar:

Duitsland!!
quote:Ligaa schreef op 13 november 2009 @ 17:56:

Ik had een hurray uit Slowakije vannacht (3 dagen getravelled), nieuw kaartje mag naar:

Duitsland!!Wat origineel, dat nieuwe adres.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik had een Hurray zonder bedankje of iets uit Taiwan van iemand die net aan het PC-en is. En ik had nog wel zo'n toepasselijke kaart met bijpassende tekst uitgezocht.

Nieuwe kaart mag naar Italië
quote:snjokorn schreef op 13 november 2009 @ 18:48:

[...]

Wat origineel, dat nieuwe adres.

Ja sjnokorn, ik sprong een gat in de lucht en daarna maakte ik ook nog een dansje!

Het was een heel leuk profiel, en van iemand in wuppertal, waar ik zelf een vriendin heb en een aantal keer ben geweest, dus genoeg om over te schrijven, echt mini-minilettertjes gebruikt ;)
quote:Ligaa schreef op 13 november 2009 @ 19:10:

[...]

Ja sjnokorn, ik sprong een gat in de lucht en daarna maakte ik ook nog een dansje!

Het was een heel leuk profiel, en van iemand in wuppertal, waar ik zelf een vriendin heb en een aantal keer ben geweest, dus genoeg om over te schrijven, echt mini-minilettertjes gebruikt ;)

Dat is wel leuk dan. Zo'n profiel en uit een stad die je kent.

Mijn duitse hurray was van iemand die een nietszeggend profiel had, echt alleen maar een paar losse woorden, maar de hurray was dan wel weer leuk, had ik toch een goeie kaart gevonden.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Jokejacket schreef op 11 november 2009 @ 22:37:

[...]

Wow, 3 jaar alweer :-) en een B&B... **zwijmel** Ik wil oohook! Maar jah, ik zei al: een schip met geld is nodig! Maarre als ik weer eens naar Oostenrijk ga, dan kom ik bij je slapen haha!

Jaaaa! Leuk!! Je bent welkom hoor! Ik woon niet ver vanaf Kufstein en niet extreem hoog in de bergen. Bij mij is het nog wel aardig 'ruim'. Ik zou niet happy worden van bergen die meteen voor je deur al beginnen. Dan zit je zo ingeklemd.

Weet je ook waar jij het liefst zou wonen?

Mijn kaart in NL is al aangekomen. Volgens mij niet een van jullie .
Volgens mij staat er nog een klein stukje van de Berlijnse muur. En laatst hadden ze op tv een stukje over een souvenirwinkel waar ze allemaal stukjes muur verkochten. Die stukken waren allemaal geverfd, dat vond die verkoper leuker om in zijn winkel neer te zetten dan al die grijze stukken. Hij had wel vijf van die enorme zakken waar wel bouwpuin in gedaan wordt, achter zijn winkel staan.
Op mijn stukje Berlijnse muur zit ook kleur, maar dat is van de graffitie die op de muur zat

Verder geen nieuws hier...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Ik had een hele aparte kaart gevonden bij iemand op haar postcardwall. Het was een bloot mannelijk geslachtsdeel met een tattoo. Ik wilde die thuis dus laten zien en ik had hem dus in mijn favorieten gezet. Alleen.... Ik zie nu geen verwijder knop! Kan je je favorieten niet wissen?
quote:papua schreef op 14 november 2009 @ 09:38:

Ik had een hele aparte kaart gevonden bij iemand op haar postcardwall. Het was een bloot mannelijk geslachtsdeel met een tattoo. Ik wilde die thuis dus laten zien en ik had hem dus in mijn favorieten gezet. Alleen.... Ik zie nu geen verwijder knop! Kan je je favorieten niet wissen?

Ik heb even zitten proberen.

Je moet op het ID klikken en dan staat er linksboven een hartje met It's a fave. Als je daar weer op klikt dan gaat hij uit de favorieten.

Ik ga vandaag nieuwe kaarten aanvragen, want ik mag er 3 versturen. Maar eerst nu wat andere dingetjes doen.
Dank je wel Gavia!!
Hallo Dames,

Ik ben er weer. Was ff een paar daagjes aan het uitwaaien in Scheveningen. Daar hadden ze veel kaarten voor maar 50 cent, INSLAAN dus.

Een mooie envelope met kaarten van Papua op de mat, twee offcials waarvan er eentje uit Oostenrijk komt (niemand van hier) en eentje uit Japan met de vlag en een mapkaart. Ook nog een Unescokaart uit Rusland die ik nog niet had.

Tevens een hurray uit Duitsland.

Morgen vraag ik weer adressen aan.
Welkom terug Steph, lekker uitgewaaid en kaarten voor 50 cent wat wil een mens nog meer

Vandaag door de sneeuwtroep gebanjerd om mijn kaartje naar Duitsland op de post te doen. De post wordt hier niet op zondag gehaald, maar op zaterdag om 14:00, althans bij mijn brievenbus. Verder geen activiteit qua PC.
quote:Tchai schreef op 08 november 2009 @ 10:14:

(Dit nav een profiel wat ik tegen kwam ( Klik )

met een hele 'eisenlijst' erop. Bah, daar zou ik helemaal niet graag een kaart naar toe sturen.)

Ja hoor, ik ben de gelukkige en mag deze meneer een kaart sturen!

Hij heeft meerdere profielen ontdekte ik, want ik heb een andere usernaam.

Daar gaat een van mijn zorgvuldig uitgezochte kaarten....

Gauw nog een profiel aanvragen en hopen dat die leuker is.
Klinkt goed Steph! Scheveningen is leuk! Heb je heeel toevallig bij de Japanner bij de haven gegeten? Daar hoor ik namelijk steeds goede verhalen over

Gavia, da's balen... heb je niet nog een kaartje wat iets minder leuk is

Ligaa, gek idee dat er al sneeuw ligt bij jou, hihi

Papua, had je een 'even Apeldoorn bellen' momentje? Is het nu opgelost?

Ik heb een kaartje uit Duitsland gehad! Of eigenlijk een foto, een iets groter formaat dan normaal (10x15) met een vlinder erop. Heeft hij zelf gemaakt, dus altijd leuk

Mijn kaart naar Florida is nu ook al 20 dagen onderweg... hoop maar dat ie snel aankomt...
ik zie hier iets staan over een meeting?
quote:Yalara schreef op 14 november 2009 @ 16:09:

ik zie hier iets staan over een meeting?

De postcrossingmeeting daar moet je voor op het postcrossingforum zijn.

Een andere meeting is ergens op het vivaforum en die is in maart volgend jaar.
Janna, nee we hebben bij La Galeria en De Mollige Haan gegeten (laatste viel ietsie tegen, verwachte ik meer van).

De kaarten waren 50cent p/s uiteraard.
Ik heb vanmiddag een posting gedaan hier maar die is nu foetsie!

Dus nu nog maar een keer.

Hier lag vanmiddag een kaart uit Oostenrijk op de mat. Leuk voor zoonlief want het was een voetbalkaart. Over de Europese kampioenschappen van vorig jaar daar. Kind helemaal happy
Huh?! Da's raar... we hebben een dief...
Ik heb vandaag mijn 1000ste officiële kaart ontvangen, daar heb ik 3,5 jaar over gedaan....

Het was er één uit Finland en eentje die bij mijn wens van kinderboeken-illustraties aansloot.
quote:chrisy1 schreef op 14 november 2009 @ 21:50:

Ik heb vandaag mijn 1000ste officiële kaart ontvangen, daar heb ik 3,5 jaar over gedaan....

Het was er één uit Finland en eentje die bij mijn wens van kinderboeken-illustraties aansloot.Wauw, dat zijn er veel. Hoeveel heb je er al gestuurd en mag je onderweg hebben?
anoniem_45725 wijzigde dit bericht op 14-11-2009 22:50
Reden: snel
% gewijzigd
Chrisy gefeliciteerd met je 1000ste officiele kaart!

Ik kan jullie vertellen dat ik vandaag mijn eerste officiele kaart heb ontvangen. Ik vind het enorm jammer dat ik hem zelf niet heb gezien/vastgehouden/geroken, maar dat ik er een mailtje over kreeg van m'n huisgenoot. Maar positief bekeken, heb ik dan in een keer heel veel kaartjes als ik over een maand weer in NL ben
Ligaa, GEFELICITEERD. Je eerste! Uit welk land?

Ik heb twee adressen aangevraagd. Duitsland met een kort profiel en dan geen eisenlijst maar richtlijnen. Nederland (brabant) met een leuk profiel wat richtlijnen wat voor een kaarten maar ze vind het verhaal het belangrijkst. Leuke profiels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven