partnerregistratie

14-11-2009 23:22 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
over 3 weken gaan wij voor partnerregistrtaie.....alleen wil vriend dit even snel doen(zonder familie en kinderen)...omdat we later nog wel gaan trouwen...we trouwen dan beide voor de 2 de keer...

ik wil toch wat extra''s doen die dag...wie heeft tips....
Uit eten bij de Mac?
'uit eten' bij de mac, haha
En vindt je vriend dat 'iets extra's' wel leuk dan?
Peas on earth!
Mijn tip is trouwens: eerst eens even overleggen met vriend? Hij wil immers niks, schrijf je.
koffie met tompouce bij de Hema?
mischien is het een leuk idee om lekker samen uit eten te gaan, en daarna samen romantisch naar een hotel te gaan.

en de dag erna lekker naar een sauna of iets..

Of wat had jezelf een beetje in gedachten?

Mischien een leuke fotoshoot op de dag ofzo..

Je kunt het zo leuk maken als jezelf wilt natuurlijk..

succes
Lekker romantisch uit eten gaan met je partner die avond ?
Toch iets doen samen met je getuigen?

Wij zijn na de partnerschapsregistratie een taartje gaan eten, helaas wel thuis, omdat wij om 09.30 al weer buiten het gemeentehuis stonden :-) en alles nog dicht was.

's avonds met de kinderen uiteten geweest.

Behalve de getuigen en onze kinderen was er verder ook niemand bij.
waarom eerst parnterregistratie en dan trouwen? of zo.
Hebben jullie wel getuigen?
Onze getuigen waren mijn ouders en we zijn daarna lekker met z'n allen gaan lunchen op een terrasje in de stad (het was toen nog lekker weer ).

@Dopey: ik weet niet wat de reden van TO is, maar de reden van mijn vriend en mij om eerst te registreren en niet meteen te trouwen was simpel: net een huis gekocht en wel officieel partner willen zijn, maar nog geen geld en nog niet het goede moment om voor een echt huwelijk te gaan. En met 'nog niet het goede moment' bedoel ik dan dat het kopen van een huis voor ons niet de juiste aanleiding was om dan maar op dat moment te gaan trouwen.
quote:nukje schreef op 15 november 2009 @ 10:21:

Onze getuigen waren mijn ouders en we zijn daarna lekker met z'n allen gaan lunchen op een terrasje in de stad (het was toen nog lekker weer ).

@Dopey: ik weet niet wat de reden van TO is, maar de reden van mijn vriend en mij om eerst te registreren en niet meteen te trouwen was simpel: net een huis gekocht en wel officieel partner willen zijn, maar nog geen geld en nog niet het goede moment om voor een echt huwelijk te gaan. En met 'nog niet het goede moment' bedoel ik dan dat het kopen van een huis voor ons niet de juiste aanleiding was om dan maar op dat moment te gaan trouwen.

@ die reden is er bij ons ook nog geen geld,zijn net samen gaan wonen, maar willen toch alles ook officieel geregeld hebben.....

Ja getuigen hebben we zeker wel, die horen er zeker bij.....
dan kan je ook gewoon gaan samenwonen met een samenlevingscontract. Is ook alles geregeld.

Er zijnmaar drie verschillen hoor tussen huwelijk en geregistreerd partner in de wet. Verder ben je eigenlijk gewoon getrouwd.

Dus als je toch van plan bent om te trouwen, dan begrijp ik het niet. Juridisch gezien.
quote:dopey155 schreef op 15 november 2009 @ 17:03:

dan kan je ook gewoon gaan samenwonen met een samenlevingscontract. Is ook alles geregeld.

Er zijnmaar drie verschillen hoor tussen huwelijk en geregistreerd partner in de wet. Verder ben je eigenlijk gewoon getrouwd.

Dus als je toch van plan bent om te trouwen, dan begrijp ik het niet. Juridisch gezien.@omdat een samenlevingscontract is duurder dan een partnerregistratie...want daar moet je voor naar de notaris.....
Tips:

- koop een mooie ring voor hem en geef het dan cadeau

- ga uit eten/lunchen of iets dergelijks

- 's avonds naar een leuke musical of schouwburg

- lekker een dagje op stap samen (winkelen, sauna ofzo). Als je man dat tenminste leuk vind (en jij)

Wij hebben ook getwijfeld aan geregistreerd partnerschap. We waren dan van plan om onze ouders 's avonds mee uit eten te nemen. Nu hebben we besloten om toch te gaan trouwen. En tjsa dat is wel duurder...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven