schildklier
zondag 15 november 2009 om 04:37
Je kan er verder niks aan doen, mijn schildklier werkte te langzaam, heb ik Tyrax100 voor gehad,later heb ik euthyroxs 125gekregen en sinds afgelopen woensdag weet ik dat nijn schildklier weer te snel werkt, het is heel moeilijk af te stellen de schildklier, alles wat je kan doen is in de gaten houden wat je klachten zijn, en dat bij houden.
zondag 15 november 2009 om 11:20
Het gaat een tijd duren voordat je goed ingesteld bent op je medicatie. Bij sommige mensen is een traagwerkende schildklier tijdelijk, anderen blijven de rest van hun leven afhankelijk van de medicatie omdat hun klier het beetje bij beetje opgeeft.
Hoe lang ben je al aan de medicatie en weet je ook wat je schildklierwaardes zijn? Wel handig om zelf ook steeds een copie van je waardes te vragen. als je goed ingesteld bent stopt het aankomen in gewicht normaliter ook.
Ik slik al een paar jaar Euthyrox (net zoiets als Thyrax) tegenwoordig Euthyrox 200 omdat mijn klier waarschijnlijk nauwelijks nog iets doet.
Hoe lang ben je al aan de medicatie en weet je ook wat je schildklierwaardes zijn? Wel handig om zelf ook steeds een copie van je waardes te vragen. als je goed ingesteld bent stopt het aankomen in gewicht normaliter ook.
Ik slik al een paar jaar Euthyrox (net zoiets als Thyrax) tegenwoordig Euthyrox 200 omdat mijn klier waarschijnlijk nauwelijks nog iets doet.
zondag 15 november 2009 om 12:42
quote:Ruby37 schreef op 15 november 2009 @ 11:20:
Het gaat een tijd duren voordat je goed ingesteld bent op je medicatie. Bij sommige mensen is een traagwerkende schildklier tijdelijk, anderen blijven de rest van hun leven afhankelijk van de medicatie omdat hun klier het beetje bij beetje opgeeft.
zondag 15 november 2009 om 12:48
quote:johanna39 schreef op 15 november 2009 @ 12:42:
[...]
ik ben een jaar geleden gestopt met roken
had daar geen enkele moeite mee
maar het is er niet beter op geworden
ik had nooit ergens last van
maar nu is het hopeloos .ik moet natuurlijk niet klagen
maar ik ben moe en elke 3maanden word mijn bloed afgenomen
ik geef er niet aan toe
en natuurlijk weet ik ook dat het niet komt door het stoppen van roken
maar het is wel vreemd
dank iedereen voor reactie
[...]
ik ben een jaar geleden gestopt met roken
had daar geen enkele moeite mee
maar het is er niet beter op geworden
ik had nooit ergens last van
maar nu is het hopeloos .ik moet natuurlijk niet klagen
maar ik ben moe en elke 3maanden word mijn bloed afgenomen
ik geef er niet aan toe
en natuurlijk weet ik ook dat het niet komt door het stoppen van roken
maar het is wel vreemd
dank iedereen voor reactie
zondag 15 november 2009 om 13:07
Hoi,
Ik heb al jaren en mega trageschildklier en mijn gewicht schommelt ook heel erg!
Ik ben binnen een jaar bijna 25 kg aangekomen, komt ook doordat ik niet al die tijd heel erg gezond heb gegeten hoor maar het zet wel dubbel aan.
Ik merk dat als ik gezond eet en leef mijn schildklier een stuk beter werkt.
Ik slik ook thyrax en vind zelf een behoorlijk hoge dosis, nl 3 blauwe en 1 roze tabletje(s).
Op dit moment ben ik voor het eerst sinds 5 jaar redelijk ingesteld.
Ik wens je wel er veel suc6 met alles
Ik heb al jaren en mega trageschildklier en mijn gewicht schommelt ook heel erg!
Ik ben binnen een jaar bijna 25 kg aangekomen, komt ook doordat ik niet al die tijd heel erg gezond heb gegeten hoor maar het zet wel dubbel aan.
Ik merk dat als ik gezond eet en leef mijn schildklier een stuk beter werkt.
Ik slik ook thyrax en vind zelf een behoorlijk hoge dosis, nl 3 blauwe en 1 roze tabletje(s).
Op dit moment ben ik voor het eerst sinds 5 jaar redelijk ingesteld.
Ik wens je wel er veel suc6 met alles
zondag 15 november 2009 om 17:13
Ik slik al jaren Thyrax. De één wordt dikker en de ander niet bij een traag werkende schildklier maar feit is wel dat als je eenmaal goed bent ingesteld op de medicatie dat afvallen hetzelfde gaat als iemand die geen medicatie slikt. Meer bewegen en gezonder eten.
Helaas kan het lang duren voordat je stabiel bent qua medicatie. Gun het de tijd en laat je, vooral als het nog te instabiel is, regelmatig controleren.
Laat anders ook eens je T3 controleren en vit. B12.
Helaas kan het lang duren voordat je stabiel bent qua medicatie. Gun het de tijd en laat je, vooral als het nog te instabiel is, regelmatig controleren.
Laat anders ook eens je T3 controleren en vit. B12.
maandag 16 november 2009 om 09:35
Lieve TO
Hier nog een hasimoto persoontje.. ik heb kleding in de kast liggen van 38-44 dus hier ook een schommeld gewicht.
Ik slik nu bijna 4 jaar thyrax en de verwachting was dat ik binnen een jaar ingesteld zou zijn, maar mooi niet hoor. Ik schommel nog steeds. Ik slik nu 1 witte en een halve blauwe.
Ook ik raad je aan om je b12 te prikken, daar kan ook heel wat ellende vandaan komen.
Ben je onder behandeling van de huisarts of internist?
Hier nog een hasimoto persoontje.. ik heb kleding in de kast liggen van 38-44 dus hier ook een schommeld gewicht.
Ik slik nu bijna 4 jaar thyrax en de verwachting was dat ik binnen een jaar ingesteld zou zijn, maar mooi niet hoor. Ik schommel nog steeds. Ik slik nu 1 witte en een halve blauwe.
Ook ik raad je aan om je b12 te prikken, daar kan ook heel wat ellende vandaan komen.
Ben je onder behandeling van de huisarts of internist?