Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Wow dat gaat snel met je huis, LA.

Veel dingen zijn via Markplaats ook erg goedkoop.

Ja ik heb uitgeslapen... tot 12.45 maar liefst! Lekker hoor!

Ik voel me ook echt loom, ga maar beetje rustig aan doen vandaag. t Is mooi weer trouwens hier, heel zonnig!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Gisteravond was erg gezellig, ook fijn om met beste vriend te zijn. Vandaag veel gedaan, tuincentrum bezocht, boodscappen gedaan en gewinkeld met buurvrouw. Jas gekocht voor vriend, kado voor buurman en printer voor mijn verjaardag gekocht. Vriend baalt dat ik het zelg moest kopen maar ziek is ziek, niks aan te doen. Ik ben blij met mijn zelf uitgekozen printer!

Nu eten bij buren en zijn verjaardag vieren. Lees jullie dus morgen weer! Fijne avond allemaal!
Wanneer ben je ook alweer jarig Choco?

Klinkt als een druk weekend. Ben niet jaloers... haha, blij met mijn dagje lui zijn!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Liever,

Wat gaat dat ineens snel! Als ik iets voor je kan betekenen (schoonmaken, licht kluswerk en dergelijke) laat het me weten.

Choco,

Idd, wanneer ben je jarig? Je vriend heeft het goed te pakken vervelend hoor. Wat heb je gekocht voor de buurman?

Verena,

Wat een gedoe met je huis. Begrijp ik goed dat je alweer sterk genoeg bent om weer naar je eigen huis te gaan? Dat is mooi.

Helaas moest ik vandaag wel werken. In Schiedam dus bij de intocht van de sint. Kwam op 500 meter afstand aan en heb toch niks gezien. Beetje jammer.

Schoonfamilie stapt net binnen. Ga zo gourmetten. Zijn net 2 tellen binnen en hebben nu al commentaar geleverd op 3 dingen maar krijg wel een chocoladeletter. Das wel weer aardig.
Oooh... ben weer ontzettend chagrijnig aan t worden. Bah. Ga maar gewoon vroeg naar bed, dat is het makkelijkst.

Kom er eigenlijk net uit (13 uur) maar ben gewoon weer moe *gaap*
Goedemorgen! Voel me goed vandaag. Eten was gisteren lekker en gezellig. Vanavond naar de BSB . Zet gelijk de cd maar aan in de hoop dat er iets blijft hangen en ik mee kan zingen met de nieuwe liedjes vanavond. Anders doe ik gewoon alsof gaat vaak ook wel.

Bah wat een weer he. Merk wel dat ik dit weer echt 3 maal niks vind. Maar ja we moeten het ermee doen he.
Hmm een familiekwestie die me vrij hoog zat en ik persoonlijk opnam (waarvan zus zei dat ik dat niet moest doen) bleek inderdaad persoonlijk te zijn.

Heb net even met een vriendin erover gesproken en ben weer wat kalmer maar mijn bloed was aan het koken.

Mijn man is naar me zus, zwager en neefje. Omdat ik vanavond nog naar een concert ga en al zoveel gewerkt heb ben ik niet meegegaan. Is wennen voor mij. Ging altijd overal mee een nu heb ik daar, ook lichamelijk, geen puf voor.

Zag dat ze een mooie disney puzzel van 1000 stukjes voor 5 euro in de aanbieding hebben bij de bart smit. Hoop dat ik dat geld heb ervoor. Wil hem graag hebben.
Wat een gedoe met die familie. Het gaat om je schoonfamilie begrijp ik?

Volgens mij heb je genoeg aan jezelf... ik zou proberen wat afstand te nemen als ik jou was.

Ik heb wel een goede dag. Gisteravond was het even niet zo best met me... had t zo gehad met alles.

Zit een beetje naast mijn telefoon te wachten nu. Ik kan nog gebeld worden dat we ergens heen gaan maar t is niet zeker. Lastig want ik ga nu bijv niet een heel stuk lopen of fietsen (waar ik op zich wel zin in zou hebben) zolang ik niet weet hoe het zit met die afspraak.

Ik wacht af. Ik heb vandaag gratis koffiepads gekregen van een aardige vrouw (lang verhaal) dus ga straks lekker genieten van de koffie
Moon,

Is niet binnen de schoonfamilie maar met de familie van de kant van mijn moeder. Neem nu ook afstand hoor. Heb het alleen even gehad.

Zo irritant als je niet weet of een afspraak door gaat. Geniet van de koffie!
@ Ibi:

Ik ben op zich sterk genoeg om weer naar mijn eigen huis te gaan, maar zal nog wel hulp nodig hebben. Ik mag tot eind december niet tillen, en ik kan ook nog niet ver lopen (en dit gaat ook heel traag). Maar voor mijn eigen eten zorgen e.d. gaat inmiddels weer.

Als ik jouw verhalen zo lees, heb je best een druk leven op het moment! Als het maar met dingen is die je leuk vindt en die je energie geven, dan is dit best te doen!

Dat gedoe met je familie is minder natuurlijk....

Veel plezier vanavond! Wat is BSB eigenlijk?

Verder heb ik wel een goed humeur vandaag. Ik ga zo vragen of mijn ouders cacao in huis hebben, want ik heb zin in warme chocolademelk met slagroom (komt door een ander topic, waarin hierover gesproken werd).

Het is hier ontzettend slecht weer, dus een wandelingetje zit er voor mij niet in vandaag!
Verana,

Krijg je de benodigde hulp wel dan? Gelukkig gaat eten maken wel maar kun je ook boodschappen doen? Succes.

De BSB staat voor Backstreet Boys. Oude tijden herleven.

Heb het momenteel idd druk maar ik geloof dat ik er wel een redelijke balans in heb. Het feit dat ik nu thuis op de bank alleen een door mij uitgekozen film zit te kijken wil al heel wat zeggen. Dat is echt voor mezelf zorgen en dat zou ik in het verleden niet gedaan hebben.

Mijn pit-zorg zou zeggen: ik je plus lijst zetten.
Ik had al het vermoeden dat BSB voor de Backstreet Boys staat, maar ik wist het niet zeker! Ik wist niet dat ze weer zijn begonnen met optreden!

Geniet er maar van vanavond, echt wel leuk dat je daar naar toe gaat!

Het klinkt inderdaad dat je goed voor jezelf zorgt! Inderdaad een plus op je lijst! Een goede balans vinden voor jezelf is het allerbelangrijkste!

Het is ook echt weer voor een film trouwens, wat een rotweer al de hele dag.

Ik mag inderdaad geen boodschappen doen, maar ik heb al hulp geregeld. Van mijn broer en een vriendin weet ik zeker dat ze geregeld willen komen helpen. En ook mijn ouders zijn altijd bereid tot hulp.

Verder ben ik van plan geregeld vrienden uit te nodigen om te komen eten. Waarbij zij de boodschappen mogen meenemen, mogen koken en afwassen

Met zover het gaat, hulp van mij natuurlijk.

Met de was doen en ophangen zal ik trouwens ook hulp nodig hebben, want dit mag ik ook niet. En ook geen bed verschonen. Maar dit wil mijn broer ook doen.

En mocht het echt niet gaan alleen in mijn eigen huis, dan kan ik altijd weer bij mijn ouders gaan logeren!
Ik had het nog niet gezegd, maar IBI, heel veel plezier bij de Backstreetboys. Ik was vroeger fan in de zin van posters op mijn kamer, casettebandjes overnemen van vriendinnen, etc. Ben nooit naar een concert geweest, daar was ik nog beetje jong voor, was veel te duur voor mij.

t Is eigenlijk de enige band waar ik op zo'n puberale manier fan van geweest ben... hahaha, ik was een beetje raar in die tijd, weet ik nog. (had een poster en dan had ik het idee dat ze zo mijn kamer in keken vanaf die poster)

Geen idee wat ze nu voor liedjes maken, maar ze spelen vast ook wel een paar gouwe ouwe denk ik?
Fijn dat je zoveel mantelzorg hebt geregeld, Verana. t Klinkt alsof je veel lieve mensen om je heen hebt.

Lijkt me moeilijk om zo afhankelijk te zijn nu. Gelukkig wist je het van tevoren en heb je bijv. je privéspullen kunnen opbergen. En na je verhuizing zal het nu redelijk geordend zijn, denk ik.

Ik zou het vervelend vinden als allerlei bekenden in mijn kast moesten graaien voor beddengoed enzo, maar als je het voorbereid hebt is het al minder erg.

Ik heb vanmiddag weer een aanval van vermoeidheid *gaap*. Net ongeveer een uur gewoon voor pampus op bed gelegen. Best lekker. Zou toch niet echt zin hebben in wat anders met dit weer.
Ik heb het inderdaad goed voorbereid. Alle echt persoonlijke spullen zijn mijn huis uit en liggen bij een vriendin.

Afhankelijk zijn vind ik inderdaad lastig. Ik ben nooit zo goed geweest in hulp vragen, en nu heb ik het gewoon echt nodig, en zal ik wel moeten!

Juist door wat mij de afgelopen weken overkomen is, ben ik erachter gekomen hoeveel lieve mensen ik om me heen heb. Veel meer dan ik ooit in de gaten heb gehad!
Dat is heel waardevol, om dat te beseffen.

Ik word een beetje kriegel van mijn broertje (de jongste). Hij praat zo ontzettend veel vandaag... en zo hard ook. Praten is bij hem meer schreeuwen. TV kijken... hij schreeuwt er gewoon doorheen met hele verhalen.

Hij is namelijk zielig, heeft iets met zijn voet gedaan waardoor hij nu op krukken loopt. Wat ie precies gedaan heeft is me niet duidelijk geworden, maar t is gebeurd tijdens klussen met vrienden.

Volgens mij is hij nu naar bed.

*opgelucht*
Ik ben een klusje aan het doen dat ik al heel lang uitgesteld heb. Iets met de belasting. Heb het echt jaren uitgesteld.

Zit nu te trillen op mijn stoel... Absurd, ik durf veel, maar dit vind ik eng.
Nou ik ben het probleem aangegaan, maar het is nog niet opgelost. Ik wacht vanavond even af wat de reacties op Viva worden en evt benader ik de belastingdienst of mijn maatschappelijk werkster.

Wat ik me oprecht afvraag: Hoe hebben anderen geleerd om de belasting te regelen?

Ik ben echt niet dom, heb weliswaar weinig verstand van economie, maar heb hier echt uitleg bij nodig.

'Thuis' doet mijn vader de belasting, maar er is iets wat vader niet kan, en dat is uitleggen. Het is altijd 'ik doe het wel' of 'ik weet het ook niet'. Samen iets uitzoeken of iets voordoen, dat kan hij gewoon niet. Met alles niet, dus ik heb de hoop opgegeven.

Dus ik vraag me af... van wie hebben jullie geleerd hoe dat werkt? (standaard aftrekposten, durfkapitaal, etc)

Bij mijn jongere broertjes probeer ik het uit te leggen, het gedeelte dat ik wel weet. Bijv met loonheffingen, daarvan weet ik precies hoe het zit.

Maar ook dat krijgen ze niet mee van mijn ouders. Eén van mijn broers wist ook niet dat hij jaaropgaven moest bewaren etc. Jammer dat dat ze niet verteld wordt.
Nog eentje van mij: Ik bedenk me nu dat een tante van mij hier waarschijnlijk wel verstand van heeft, werkgerelateerd. Die zou ik kunnen benaderen.

Het is niet zo normaal hier binnen de familie om elkaar dat soort dingen te vragen, maar mijn tante zou dat ws graag doen. Het gaat om iets heel kleins.

Ik heb haar gisteren gezien maar nooit aan gedacht om dit te vragen...
Ik heb nog nooit belastingaangifte gedaan, dus ik kan je er niet mee helpen helaas.

Ik hoor wel van veel anderen dat die het ook ingewikkeld vinden, dus dat ligt niet aan jou!

Ik zou inderdaad je tante om hulp vragen! Met dit soort dingen moet je gewoon degene vragen die het weet, ook al is het misschien heel ongebruikelijk dit te doen.

Is dat die leuke tante waar je het wel vaker over hebt? Misschien vindt ze het dan helemaal niet raar dat je haar dit vraagt, omdat jullie toch wel een goede band hebben.

Goed van je dat je dit eindelijk bent aangegaan na al die jaren! Daar mag je jezelf ook wel een compliment voor geven, dat je dit hebt gedurfd!

In ieder geval wel een compliment van mij, en een

En ook nog een omdat je gewoon echt een goede stap hebt gemaakt!
Wow wat lief, al die bloemen!

Ik weet dat ik van dat jaar recht heb om geld terug te krijgen. Maar als ik de berekening invul, komt dat er niet uit... dus er gaat iets niet goed.

Ik wil me er vanavond eigenlijk niet meer mee bezig houden. Genoeg voor vandaag.

Ik snap nu wel een beetje hoe dat programmaatje werkt en ook hoe je kunt printen, zonder de gegevens op te sturen. Dus dan kan ik evt wat prutsen en af en toe printen net zolang totdat het klopt :-)

Nee dit is een andere tante. Wel uit dezelfde familie. Ze heeft op woensdag vrij volgens mij, dus als ik er morgen niet uitkom kan ik misschien woensdag iets afspreken. Misschien komen we er met een belafspraak wel uit.

Ik heb al een topic op geld en recht en hoop eigenlijk dat iemand zegt: dit en dat heb je niet goed gedaan en het moet zus en zo. Klaar.

Net gegeten... heb even een dip en last van mijn rug. Ga relaxen.
Ik heb het mezelf aangeleerd en via mijn opleiding wat verdieping. Ik vulde ze in voor mijn moeder. De stap nemen om het na te gaan en achter je recht aan te gaan is een stap in de goede richting Moon. Goed gedaan.

Choco,

Hoe gaat het met je? Beetje goed weekend gehad?
Ja nu ik er eenmaal ingedoken ben en een topic erover geopend heb is het enge er een beetje vanaf.

Toegeven dat ik er niet uit kom is voor mij ook al een hele stap. Wil meestal alles zelf doen.

Dank je voor je compliment.

Ik kan weer eens niet slapen. Lig wel lekker in bed maar mijn gedachten blijven gewoon doorgaan, steeds over hetzelfde. Niet eens iets heel belangrijks, maar er zit gewoon geen UITknop op die kop van mij.

Hoe is het met jou, IBI?

En Choco, ook hard aan de slag met formulieren en instanties?
Hai allemaal

Sorry dat ik al een paar dagen niets van me laat horen maar ben op dit moment helemaal verslaafd aan een spel op het internet.

Hoop dat iedereen het goed gaat, veel knuffels all
Ik vroeg me al af waar je was Mika! Vertel wat voor spel heeft je bij ons weg getrokken :-)

Ik heb zojuist een eerste bod gedaan voor een huis!!! Ahhhh spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven