Gezondheid alle pijlers

Je stinkt!

15-11-2009 12:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Gets, je luchtje is echt niet lekker die je ophebt!" Zei ik net tegen mijn vriend, waarop hij antwoordde: "Ah, zie je wel!!! Dit luchtje vind je alleen lekker als je ongesteld bent!" Ik keek hem raar aan.. Snoof nog eens, en vond hem nog steeds smerig (mss omdat ik het nu niet ben) "Nou, jakkie, dat je die ooit gekocht heb!" zei ik hem. "Schat.. die ik heb ik van jouw gehad!" Antwoordde mijn vriend..

Mja.. ik weet dat je hormoonhuishouding druk is als je ongesteld bent, maar is het normaal dat je ook dingen wel/niet lekker vind ineens? Was me er nog nooit van bewust geweest, tot hij het zei vandaag!
Ha, grappig! Ik herken het niet helemaal, maar ik lust en kan het dus ook niet aanruiken, indisch eten niet als ik ongesteld ben. Ben er normaal dol op!
Komisch, vooral omdat het zelf gekocht hebt :-D Zelf nooit gemerkt dat ik zoiets heb.
Absoluut, ik at opeens heel andere dingen toen ik zwanger was. En nu ik de Nuvaring gebruik lust ik opeens geen koffie meer maar alleen de eerst zo door mij verafschuwde thee...
Ik dacht dat dit alleen iets was voor tijdens zwangerschappen?

Ik heb zelf nog nooit last gehad van mijn hormoonhuishouding. Ik geef de schuld aan de pil
Dus je bent altijd ongesteld, behalve vandaag?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Gelukkig niet hahah, dat kan de wereld niet aan
Ik heb het niet als ik ongesteld ben. Maar tijdens zwangerschappen inderdaad wel, ik ging letterlijk over m'n nek van zijn luchtje. En nog steeds wordt ik misselijk als ik dat luchtje weer ruik. Man heeft het in de ban gedaan destijds, maar er zijn meer mensen die het dragen
Tijdens zwangerschappen heb ik de vreemdste afkeuren en voorkeuren. Tijdens ongesteldheid ben ik me er niet van bewust geweest, ben nu al jaren niet meer ongesteld dankzij Mirena.

Tijdens migraineaanvallen wil ik ook nog wel eens overgevoelig zijn voor luchtjes (en geluid en fel licht).

Grappig voorval
Geur is een vreemd iets. Wat ik normaal heerlijk vond, vond ik tijdens mijn zwangerschappen verschrikkelijk stinken.

Ik las laatst: als mensen geen deo zouden gebruiken, zou 40% van de mensen een andere partner kiezen.
VROUWEN KIEZEN FOUTE MAN DOOR PIL

Vrouwen kiezen onder invloed van de pil andere mannen dan wanneer ze hun natuurlijke instinct zouden volgen. Dat kwam naar voor uit een onderzoek van de universiteit van Liverpool.

Een vrouw is van nature aangetrokken tot de geur van mannen die genetisch van haar verschillen. Dat zorgt voor genetische verscheidenheid bij de voortplanting.

Maar toen de onderzoekers vrouwen lieten kiezen tussen 6 mannen, kozen vrouwen die de pil namen net die mannen die genetisch op hen leken.

Volgens de onderzoekers zou dat tot een verhoogde kans op miskramen leiden. Ook zou het moeilijkheden kunnen veroorzaken om zwanger te raken en zouden kinderen een minder goed immuunsysteem hebben.

Maar de wetenschappers zien nog een ander nadeel. "De pil nemen kan ook relatieproblemen met zich mee brengen. Want wie later stopt met de pil, zal haar man mogelijk minder aantrekkelijk vinden.”

Niet alleen met Deo dus :-)
Mmmm, ik slikte de pil toen ik mijn man ontmoette, ben later gestopt en ben een jaar geleden(na alle zwangerschappen) weer begonnen. Maar ik ben in de tussentijd mijn man niet minder aantrekkelijk of onaantrekkelijker gaan vinden.
is mij nog nooit opgevallen dat mijn geur/smaak veranderd als ik ongesteld ben. Zou me dan wel voor kunnen stellen dat ik sowieso iets minder enthousiast ben als ik ongesteld ben omdat ik dan nou eenmaal toch wat minder lekker in mijn vel zit. Maar andersom... grappig!
quote:luna1 schreef op 15 november 2009 @ 14:28:

Mmmm, ik slikte de pil toen ik mijn man ontmoette, ben later gestopt en ben een jaar geleden(na alle zwangerschappen) weer begonnen. Maar ik ben in de tussentijd mijn man niet minder aantrekkelijk of onaantrekkelijker gaan vinden.Aha, dan klopt dat onderzoek uit Liverpool dus niet!
Migraine en licht en geluid ken ik ook wel ja. Behoorlijk veel last van dan. Maar geurtjes kan ik dan nog wel verdragen. Ben alleen altijd zo ontzettend misselijk dat eten/ drinken er niet in zit.
.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven