Vriend claimt en heeft veel aandacht nodig

16-11-2009 12:41 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Een onzekere vriend die je heel erg claimt, dagen mokt als je gaat stappen of bent wezen stappen en het nooit eerlijk toegeeft! Altijd maar moeten vragen; wat is er? En altijd maar het antwoord krijgen; niks.

Nu op dit moment is mijn aantrekkingskracht na een jaar samenwonen zoveel minder geworden, ik fantaseer over elke man behalve hem. En voel me er enorm schuldig over.

Tegelijk twijfel ik of ik mijn relatie moet beindigen of niet omdat hij wel heel lief is, althans dat was hij in het begin. De laatste weken/maanden mokt hij heel vaak, en kan dan opeens een dag of een paar dagen weer heel lief zijn zoals hij was. Maar dit hangt natuurlijk samen met het feit of ik wel of niet veel voor mezelf doe. Het voelt alsof ik hem non stop aandacht moet geven, en al een avondje achter de pc zitten en met vriendinnen bellen kan hem al laten mokken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
esperanza, wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic, buiten de bevestiging dat je vriend claimt, het lijkt wel alsof je enkel wil horen hoe fout hij zit.Dus nogmaals: wat wil je voor de rest bereiken met dit topic?
Maar waarom blijf je in deze relatie? Wat haal je er uit?
quote:Esperanza82 schreef op 16 november 2009 @ 14:21:

ja natuurlijk voel ik het als dwang als hij al zo vaak gaat mokken als ik eens ga stappen

gebruik zijn gedrag nooit als smoes voor jouw gedrag.

anders kan hij ook zeggen dat hij claimt omdat jij.....

Kom op,verantwoording voor jezelf nemen,Ik zou ook pissig worden als ik mijn man vraag voor die avond,en er nadrukkelijk bij zeg dat hij dan toch niet werkt? en hij een paar dagen later ons cancelt,omdat hij moet werken...

Het is je eigen tekortkoming dat jij niet eerlijk bent geweest,dit ligt niet aan hem. je kiest zelf voor de waarheid of voor een leugen. ook al is zijn gemok niet leuk. jij bepaalt of jij je daardoor laat beínvloeden;
quote:Esperanza82 schreef op 16 november 2009 @ 14:21:

ja natuurlijk voel ik het als dwang als hij al zo vaak gaat mokken als ik eens ga stappenEsperanza, ik heb al vaker aangegeven dat ik hem een vreemde knul vind. Voel je niet te veel aangevallen! Maar als je een oplossing wilt, dan moet je dieper graven naar de achterliggende oorzaak. En dat kan betekenen dat je ook kritisch naar je eigen houding kijkt. Dat is toch logisch?
anoniem_49704 wijzigde dit bericht op 16-11-2009 14:34
Reden: grammatica zoals altijd
% gewijzigd
Hi lief,

Maak het eerst voor jezelf duidelijk en de tijd zal het leren of je bij elkaar blijft ja of nee.

Je hebt zo je best gedaan en hem gevraagd hoe het zit en waarom, gezien hij daar geen reactie op geeft, ga er dan niet teveel tijd in steken om het hem weer naar zijn zin te maken dat doet hij ook niet bij jou, maar ga gewoon lekker iets voor jezelf doen. pak een goed boek of loop een ommetje of bel een vriendin, maar probeer niet in zijn sleur mee te gaan, want daardoor wordt je alleen maar ongelukkiger.
Ik zou eigenlijk ook wel balen als mijn vriend mooit met mij uitgaat maar altijd alleen. Gaat hij weleens mee? Wat doen jullie samen?

Denk eens vanuit zijn schoenen. De communicatie is slecht. Je zit niet lekker in je vel. Je hebt niet veel vrienden en contacten. Als je vriend eens uit gaat gaat ie alleen. Samen doe je niet veel anders al zwijgen en bekvechten (veronderstel ik even) sex is ook al niet veel mee.

Zou er ook depri van worden.
sorry esperanza, voor jou idd gevoelig onderwerp, ik heb denk ik n beetje teveel berichten gelezen met klaagzangen over partners en vaak gaat dat nergens naartoe, pappen en nathouden, aanmodderen, etc.

Persoonlijk vind ik het leven te kort om in n relatie te blijven die zoveel werk kost. Dat lijkt wat gemakzuchtig, zo van 'het is niet leuk meer dus exit' maar de keus tussen n al te moeizame relatie en single zijn is wat mij betreft snel gemaakt.
quote:Esperanza82 schreef op 16 november 2009 @ 13:29:

ja..ik hoop telkens dat hij meer vertrouwen zal krijgen..Kun je lang wachten gaat niet lukken! Claimen en mokken beiden dingen waar ik allergisch voor ben. En zo te lezen trek jij het ook niet meer en heb je allang je besluit genomen over deze relatie.
Maja - zand jullie lezen helemaal niet goed. Leer eerst iets goed te lezen en ga dan pas wat schrijven anders komt het een beetje dom over.

Ik zoek inderdaad bevestiging, dit is logisch als je 2 jaar met iemand bent. Dit doen jullie allemaal toch hier op het forum, of neit dan?!?!

Ik ben helemaal geen type die altijd dingen alleen doet, dus schuif me dat ook niet in de schoenen!! Ik heb afgelopen 2 jaar ALLES met hem gedaan. En heel af en toe een keer wat voor mezelf gedaan, en heel af en toe betekent om de 3 maanden.
en met heel af en toe wat voor mezelf doen, dan bedoel ik; even bij een vriendin op bezoek of wat drinken of winkelen of een hapje eten
Mijn man had hier ook last van. Minder dan de jouwe, maar toch wel sjacherijnig als ik iets alleen wilde doen.

Daar hebben we het over gehad. Dat het niet gaat veranderen dat ik zo nu en dan weg wil. Twee keer in de week die ik iets in m'n eentje (sport en hobby) en daarnaast wil ik ook zo nu en dan alleen weg. Zo niet, dan wordt ik ongelukkig.

Maar hij kan er niet tegen dat ik zo maar onaangekondigd vertrek en niet vertel wanneer ik thuis kom. Of niks zeggen en om 3 uur 's nachts binnen komen dweilen. Dat doe ik dus niet meer. Ook ga ik niet meer vier avonden per week de hort op.

Je wil niet weten wat praten allemaal op kan lossen. :-)
vertel nou eens waarom je bij hem blijft? (is al een paar keer gevraagd)
welke bevestiging zoek je precies?

En nee niet iedereen op het forum doet dat, bevestiging zoeken, en wat dan nog, die snap ik niet.

Heb ik nog n Dr Phil vraag aan je: How much fun are you to live with?

En dat bedoel ik serieus.
jullie lezen helemaal niet goed. Leer eerst iets goed te lezen en ga dan pas wat schrijven anders komt het een beetje dom over.

Ik zoek inderdaad bevestiging, dit is logisch als je 2 jaar met iemand bent. Dit doen jullie allemaal toch hier op het forum, of neit dan?!?!

en dan denk je dat we jou nog willen helpen?!?!?!?!
absoluteEinstein

ik heb wel degelijk met hem erover gepraat. En dan wordt hij boos.

Ik heb ook wel eens gezegd dat ik af en toe mijn eigen ding wil doen, mail checken, vriendin bellen. Maar als er bv een vriendin op bezoek komt dan gaat hij er de hele tijd bij zitten. Ook al hebben we het over menstruatie en dat soort onderwerpen.

Zelfs als ik haar bij de tram ga afzetten om even samen te wandelen loopt hij mee tot om de hoek.

Waarom ik bij hem blijf? Omdat hij in het begin heel vaak heel lief en zorgzaam was, en niet zo vaak aan het mokken was. Zijn jaloezie merkte ik al gauw, na 2 maanden of minder. Omdat ik toen ging stappen heeft hij toen ook een weekend heel vervelend gedaan. Maar ik dacht toen het gaat wel over naarmate er meer vertrouwen komt. Bovendien was het niet zo frequent als nu.

Ik wil niet weer een relatie opgeven..ik ben al bijna 28. Ik wil graag settelen met een lieve zorgzame man. Maar niet iemand die constant boos is en gefrustreerd.

Ik heb hem ook advies gegeven hoe hij meer vrienden kan maken, een cursus, sport. Gelukkig sport hij nu, maar voor de rest doet hij nooit iets.
dus omdat jij niet te horen krijgt wat je wil, ben ik meteen dom?

Had dan een topic geopend met: mijn vriend is een claimerige lul,zeg tegen me dat dit zo is.

maar nee,ipv daarvan zeg oa ik dat jij ook best een aandeel kan hebben,geven we je tips,en adviezen, maar als ik dom word genoemd ben ik weg. mok lekker door over je nare vriend,doet hij immers ook over jou, en zo zijn jullie een mooie match.

ps: nee, niet iedereen opent topics voor bevestiging...de meesten doen dit omdot ze meningen willen horen....(meningen verschillen per persoon) en hopelijk zit daar misschien wat tussen wat een oplossing kan vormen.

tjongejonge...dat ik hier nog serieus op gereageerd heb...
Lijkt me niet echt een leuke relatie en het niet uitmaken omdat je "al" 28 bent en eigenlijk wel eens wilt settelen lijkt me een ontzettend slecht idee.
Ik heb zo een scharrel gehad en dat vrat al energie. Laat staan als je daarmee samenwoont. Pfff.

Je moet elkaar toch gewoon vrij kunnen laten. Dadelijk kom je helemaal nergens meer.
Mijn moeder is heul lang geleden eens getrouwd met zo'n man.

Als dochter van die man heb ik jarenlang de ruzies mogen bijwonen als mijn moeder iets te lang weg was geweest of met een ander man had staan praten. Of ruzies .. het waren geen ruzies, het waren weken van negeren en mokken, pure geestelijke mishandeling voor mijn moeder (en later ook voor ons). Kwam het hem even goed uit dat ze geen rijbewijs had en van hem afhankelijk was om ergens te komen.

Jammer voor hem dat zijn dochters wel in de gelegenheid waren hun rijbewijs te halen en moeders ergens mee naar toe te nemen. Maar tot op vandaag mag ze nog steeds niet te lang weg blijven; 'om de lieve vrede te bewaren' (braaksmiley).

Succes met je relatie dus.
quote:Esperanza82 schreef op 16 november 2009 @ 13:44:

Trouwens nog even over die aantrekkingskracht, moet je je voorstellen dat hij dus zo vaak zit te mokken. Maar de laatste maanden doet hij ook niks meer aan zijn uiterlijk, hij stinkt vaak uit zijn mond:S, en laat zijn baard te lang staan. Nooit meer een parfummetje op.

Toen ik op een lieve manier pas tegen hem zei, je moet wat aan je adem doen en je scheren werd hij ook weer boos. Hij kan niks hebben, zo irritant. Ook geen grapjes ofzo..ik maakte een grapje van; het is niet erg, je hoeft je er niet voor te schamen, dat kan een mens overkomen, maar je moet er wel wat aan doen, tandarts of dokter.

Maar daar doet hij ook niks aan...:(Klinkt ontzettend gezellig deze relatie....
Zo hij is wel erg claimerig als hij zelfs mee loopt tot om de hoek met jou en je vriendin.

Ik heb altijd zoiets van elkaar tegemoet komen in dit soort dingen. Wat al eerder gezegd is misschien zit hij niet lekker in zijn vel wegens weinig vrienden, weinig seks, bekvechten etc. Dus idd vanuit beide kanten bekijken. Neem hem gewoon af en toe mee met uitgaan, misschien kan hij vrienden maken.

Maar..goed.. dat andere claimerige gedrag is wel heel erg :S

Heb je dat ook al aangegeven?

Praten en elkaar tegemoet komen lijkt mij voor nu ook de oplossing....
Joh, ga bij hem weg.

- hij stinkt uit z'n muil

- verzorgt zich niet goed

- is veel te afhankelijk

Zeg gewoon eerlijk dat je hem niet meer leuk vindt. Dan kan hij op zoek gaan naar iemand die hem wel waardeert en misschien kom jij dan iemand tegen die jou beter begrijpt. Zijn jullie allebei van het gezeik af.
Net zoals Zamirah al heeft gepost: het klinkt erg gezellig bij jullie thuis :(

Vind je het niet zonde van je tijd, energie en liefde om langer in deze relatie te blijven?
Als het niet meer werkt dan werkt het niet meer. En als je er niet aan wíl werken, moet je niet zeuren maar de relatie beëindigen.

Wat doe jij moeilijk en aangevallen zeg. Iemand geeft bij jou aan wat jij "fout" doet, maar daar wil je niets van weten. Toch zit daar heel veel waarheid in naar wat ik hier lees.

Maar goed. Jij bent "al" 28 en daarom blijf je bij hem. Ook goed, maar wat moet je dan met dit topic?
Esperanza je zegt in je OP dat je het gevoel hebt dat je hem nonstop aandacht moet geven en dat als je iets voor jezelf doet, hij dagen mokt.

Ik heb dit ooit ook eens in een relatie gehad en ik kan je vertellen dat je dit op een gegeven moment opbreekt. Het kost bakken energie. Zelf had ik het gevoel aan het einde van de relatie tegen een burnout te zitten,

Of dit nu slechts een gevoel van je is of de werkelijkheid, maakt eigenlijk niet uit. Dit ga je niet nog jaren volhouden. Stop er dus mee of ga samen met je vriend in relatietherapie. Gezien de verwijten over en weer, klinkt het namelijk niet alsof jullie er zonder hulp uit kunnen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven