Een compliment geven.

17-11-2009 09:37 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vinden vrouwen het als een man op straat ze een compliment geven over hun uiterlijk, kleding of geurtje. Ik merk dat ik vaak op het punt sta om een compliment of opmerking te maken maar dat heel vaak niet doe omdat ik het niet durf. Terwijl ik vaak oprecht iets mooi vindt ik reageer dan op de kleur van de kleding, geurend haar door de shampoo of een lekkere parfum.

Ik zal niet ontkennen dat ik het ook leuk zou vinden als uit een compliment een gesprek volgt. Een compliment maken is ook een manier om contact te maken. Is daar wat mis mee vraag ik mij dan af?

Groet,

Ronald
Zomaar op straat / in de winkel / bij de bushalte door een wildvreemde, hoeft voor mij echt niet..
Ik zeg altijd: Dank je.

Stond vorige week in de kroeg toen er een man naar me toekwam en zei: "Sorry dat ik het zeg, maar je hebt ronduit de mooiste billen die ik in lange tijd heb gezien". Lief toch?? Hij is daarna gewoon weer verder gelopen trouwens.

Sommige vrouwen reageren ronduit lullig, waarom snap ik niet. Ik vind het best stoer als een man naar je toe durft te komen om zoiets te zeggen.
Je zegt het zelf al, het is een manier om contact te maken. En wat is het doel van dat contact verder dan?

Een man die zomaar uit het niets op straat een complimentje geeft, daar zit meestal wat achter, iets waar ik niet op zit te wachten.
@noahtb; in de kroeg vind ik wel wat anders dan op straat of in een winkel.
quote:Kwarktaart schreef op 17 november 2009 @ 09:43:

@noahtb; in de kroeg vind ik wel wat anders dan op straat of in een winkel.Da's waar..
Mijn reactie tijdens het lezen:

Ik dacht in eerste instatie: 'Ja leuk, ik geef vrouwen ook wel eens een complimentje', maar toen ik las dat het door een man geschreven was, en toen dacht ik 'Oh nee, dan zit ik er weer niet zo op te wachten'. Stom he? Maar ik denk dan toch snel: die vent is op zoek naar meer.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het ligt er een beetje aan hoe het gezegd wordt. Ik vind het leuk als ik een compliment krijg en dat ze daarna ook weer weg zijn. Dan komt het op mij oprechter over ipv dat het een domme versierpoging is. Zoals van de zomer was ik op een outdoor feest, lekker aan het dansen. Kwam er ineens een jongen (zag denk ik niet dat ik 10 jaar ouder was dan hij ) en die stak zijn duim op en zei iets als; mooie meid. En liep daarna weer verder. Dan glim ik wel even van trots. Ik heb ook wel redelijk vaak vervelende mannen achter me aan, dat vind ik wel heel erg irritant.
Stressed is just desserts spelled backwards
Het ligt er nogal aan.

Bij de bushalte is het best leuk om "Hey, leuke paraplu" of "Mooie tas" te horen. Ik zou een vluchtreactie krijgen van complimenten over mijn haar (niet erg waarschijnlijk), mijn geur of mijn kont.

Niet te persoonlijk worden in winkels, op straat en bij bushaltes dus wat mij betreft.

In een uitgaansgelegenheid is dat anders, daar kun je wel persoonlijker worden.

Maar al te "wijverige" complimenten doen mij eigenlijk alleen mijn wenkbrauwen optrekken. Zoals laatst: enorme vent loopt in plunje door de bedrijfskantine heen, zegt ie tegen me "Mooie panty, nieuw?". Okey........dacht alleen maar "Lenen?"
Eens met Maleficent en Noahtb.

Het zou wat zijn dat iemand geen compliment mag geven omdat madame daar niet van gediend is... Dan stop je je vingers maar in je oren Het vergt wat moed om een vreemde een compliment te geven en zolang dat compliment niet druipt van sexuele insinuaties, stoor ik me er niet aan.

Evyblissy schrijft dat ze toch al snel denkt: die vent is op zoek naar meer. Tja, en wat dan nog? denk ik dan... Een compliment krijgen is geen voorspel
quote:Vl43inder schreef op 17 november 2009 @ 09:54:

Het ligt er nogal aan.

Maar al te "wijverige" complimenten doen mij eigenlijk alleen mijn wenkbrauwen optrekken. Zoals laatst: enorme vent loopt in plunje door de bedrijfskantine heen, zegt ie tegen me "Mooie panty, nieuw?". Okey........dacht alleen maar "Lenen?"Ben even wat gespannen en probeer afleiding te zoeken. Had niet verwacht dat ik zelfs hardop moest lachen. Dank je!
Wat Maleficent noemt als voorbeeld vind ik ook een prima compliment, dat is leuk!

Maar in de rij bij de bakker te horen krijgen dat je haar lekker ruikt, hoeft van mij niet.
Ik vind het wel leuk om af en toe een compliment te krijgen.
Ik het zo'n jaar of 7 geleden een compliment gekregen van een man. Gewoon bij het voorbij rijden. Hij vertelde me dat ik een waanzinnig mooi lichaam had. En verontschuldigde zich dat hij het zei. Ik heb dank je wel gemompeld en was de hele dag blij. Ik weet het nu nog. Dus ik zeg: DOEN!

En nee, er is niets van gekomen. Hij ging op zijn racefiets harder dan ik. En het was ook goed zo.

Ik weet ook wel dat ik ooit als vrouw een andere vrouw een compliment gaf omdat ik vond dat ze super mooi was opgemaakt. Later toen ik in gesprek kwam vertelde ze dat ze dacht dat ik pot was en iets van haar moest. Terwijl ik alleen maar een compliment gaf! Daar schrok ik weer van!
Volg je hart. Dat klopt.
Ligt er aan hoe het wordt gebracht. En het moet dan echt een compliment zijn en geen versierpoging.
Perfectionisme is niet perfect...
Als jij een compliment wil geven, gewoon doen, maar dan niet blijven hangen en op de versiertoer gaan.
Ik vind 't ook anders in de kroeg dan zomaar op straat.

Op straat irriteert me een beetje, dan krijg ik het fluitende-bouwvakker-idee. Dat haat ik ook.
Misschien ben ik een zeikwijf, maar ik zit echt niet te wachten op commentaar op mijn uiterlijk van vreemden op straat.
quote:Pink2510 schreef op 17 november 2009 @ 10:11:

Ik weet ook wel dat ik ooit als vrouw een andere vrouw een compliment gaf omdat ik vond dat ze super mooi was opgemaakt. Later toen ik in gesprek kwam vertelde ze dat ze dacht dat ik pot was en iets van haar moest. Terwijl ik alleen maar een compliment gaf! Daar schrok ik weer van!

Ja, dat is toch eigenlijk achterlijk he?

Overigens is dat in veel andere landen anders: daar zijn vrouwen makkelijker in elkaar complimenteren met het uiterlijk of kleding/accesoires en wordt er niet gelijk zo uptight gedacht.

I

k doe het toch wel... al denken ze dat ik van een andere planeet kom :-D Zag een tijdje geleden een winkelmeisje in de AH met een schitterende bos haar, dan zeg ik dat ze een bos schitterend haar heeft. Meisje slaat rood uit en mompelt ietwat blij 'dankjewel'.
Grappig is dat... de meeste vrouwen hier lijken zich toch echt te storen aan de complimenten die op straat gegeven worden en vinden het ok als het in de kroeg zo zijn.

Bij mij is dat eerder andersom. Ik vind het juist in de kroeg zo standaard. Zo uitgemolken en voor de hand liggend dat er meer achter zit. Het eerste dat ik dan altijd denk ik: Ja, ja... blablabla... Go bother someone else!
De postbode die toen ik alleen op kantoor was naar binnen stapte dicht bij me ging staan en zei "wat ruik je lekker", vond ik ronduit eng.

Mannen zijn sterker, groter en in sommige situaties kan een compliment bedreigend overkomen. Bv. met z'n tweeen in de lift, of als je de enige twee in een metrostel of treincoupé bent.
Het belangrijkste van een compliment is dat de gever niets terug verwacht.

Laatst zag ik in de winkel een vrouw die een fantastische outfit aan had.

Leuk bij elkaar gezocht.

Toen ik haar een complimentje gaf,zei ze dat ze twee uur voor de spiegel had gestaan.

Kijk,dat is nu niet de bedoeling.

Gewoon accepteren en ervan genieten.

Geen discussie erover.
Als versierpoging vind ik het ook niet zo geslaagd (behalve op de geijkte plekken misschien) maar ik vind het hartstikke leuk als iemand iets positiefs over mij zegt, zo maar op straat, en dan weer doorloopt!

Heb zelf eens in een vlaag van verstandsverbijstering tegen een jongen op de fiets gezegd dat hij echt een onwijs lekker kontje had (gelukkig fietste ik harder dan hij)... Haha, bedacht me later dat hij het vast wel kon waarderen, omdat ik dat andersom zeker had gekund.
quote:absoluteEinstein schreef op 17 november 2009 @ 10:21:

Mannen zijn sterker, groter en in sommige situaties kan een compliment bedreigend overkomen. Bv. met z'n tweeen in de lift, of als je de enige twee in een metrostel of treincoupé bent.

Ja dat bedoel ik. Ik kan van zo'n compliment van een wildvreemde man in een 1-op-1 situatie ook een heel ongemakkelijk gevoel krijgen.

Overigens geef ik andere vrouwen wel vaker complimentjes. Bijvoorbeeld in paskamerruimtes. Als een vrouw bijvoorbeeld een jurk past en ze ziet er geweldig uit, en haar vriend staat zo'n beetje vertwijfeld te kijken dan zeg ik: 'Deze jurk staat je geweldig.'

Vinden ze geloof ik toch wel vaak leuk...
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:

Overigens geef ik andere vrouwen wel vaker complimentjes. Bijvoorbeeld in paskamerruimtes. Als een vrouw bijvoorbeeld een jurk past en ze ziet er geweldig uit, en haar vriend staat zo'n beetje vertwijfeld te kijken dan zeg ik: 'Deze jurk staat je geweldig.'

Vinden ze geloof ik toch wel vaak leuk...Jaa! Dat doe ik ook! En ik vind het hartstikke fijn als iemand dat bij mij doet (vooral als ik alleen ben). Dan weet je toch meer zeker dat het echt zo is (waarom zou een vreemde het anders zeggen) en het is altijd lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven