Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
OMG
quote:Viva Angel5 schreef op 17 november 2009 @ 16:17:

En hier is het antwoord

Geen gelijkenissen te vinden, dus ga er maar vanuit dat er geen trollen/dubbelnickers/spammers zijn.Nou poepoe zijn al die wantrouwige piepeltjes ook weer gerust gesteld! Belachelijk dat dit moest trouwens, maargoed...
.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:17:

[...]

Je doet nu alsof hij haar elk moment kan vermoorden. Dat is ietwat overdreven. Hij heeft haar niet eens geslagen, ok, ook die blauwe plekken zijn hartstikke fout, maar ik vind dit een beetje ver gaan.

Dus ik had bij mijn vent ook na de eerste klap weg moeten wezen? Dan had ik nu de grootste fout van mijn leven gemaakt.

Wissewasje?

Sowieso maken mensen tegenwoordig om elk wissewasje een relatie uit zonder eraan te werken. Het lijkt wel een modetrend.
anoniem_53991 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:22
Reden: woord vergeten
% gewijzigd
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
''niet eens geslagen?'' NIET EENS geslagen? Ik val zowat van m'n stoel. Deze kerel heeft haar de keel dichtgeknepen!
quote:robo schreef op 17 november 2009 @ 16:18:

Liselore, denken dat TO weggaat bij deze man als ze "inziet dat het maar praatjes zijn" geeft aan dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt, zo'n relatie.

To gaat dan niet weg (ze gaat nu ook niet weg, nu haar man haar duwt, trekt, knijpt en uitscheldt); ze gaat nog harder haar best doen om te veranderen, hem te veranderen, de relatie te veranderen.

Dus DNM heeft helemaal gelijk: het doet er niets toe.

Ik begrijp het wel degelijk hoe het werkt, en uiteindelijk doet het er ook niet toe... alleen maar foccussen op dat ze weg moet zonder wat vragen te stellen zodat ze inziet dat zij alleen degene is die heel hard werkt heeft ook geen zin..

Lijkt mij met name niet zinvol met elkaar te discusieren of je manier van posten nu wel de juiste is en zinvol.
KLopt Liselore; ik heb dan ook niet gezegd dat ze weg moet gaan, want dat heeft inderdaad geen zin.
@ TO, denk je niet als je zelf je openingspost leest: wat is er leuk aan die relatie?

in dit geval lijkt geen relatie me een stuk leuker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
@ TO, denk je niet als je zelf je openingspost leest: wat is er leuk aan die relatie?

in dit geval lijkt geen relatie me een stuk leuker
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Tchai schreef op 17 november 2009 @ 16:21:

''niet eens geslagen?'' NIET EENS geslagen? Ik val zowat van m'n stoel. Deze kerel heeft haar de keel dichtgeknepen!Nee,dit is een WISSEWASJE..
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ik was hier al bang voor. Jullie begrijpen er niks van he?

Hij is op haar gaan zitten om haar te bedaren. En heeft haar in een hoek geduwd. Hij beweert dat hij haar nooit zou slaan. Lees verdomme eerst wat ik zeg voordat ik reacties krijg als OMG en zo, ik zeg toch dat dit ook fout is? Dit is ook mishandeling ja, maar dan kun je er toch nog aan werken of niet soms???!

Jullie lopen nu gewoon moedwillig stukjes uit mijn berichten te citeren om een verkeerd beeld te scheppen, dit gaat nergens heen zo, jullie gaan nu bewust alles uit zijn verband trekken. Ongelofelijk!!!!!!!!!!!
quote:Tchai schreef op 17 november 2009 @ 16:21:

''niet eens geslagen?'' NIET EENS geslagen? Ik val zowat van m'n stoel. Deze kerel heeft haar de keel dichtgeknepen!

Staat dat er? Dat lees ik nergens namelijk.

Ook dit wordt weer uit z'n verband getrokken, jemig, het lijkt wel alsof dit forum is bezaaid met thrillseekers ofzo. Er staat dat hij zijn hand bij haar keel hield. Als hij die keel dichtkneep stond dat er ongetwijfeld bij!

Weer worden er voorbarige conclusies getrokken...pfffff
gezien je uit een gewelddadige relatie komt en je er nu weer 1 hebt (ik zou zeggen dat je de voortekenen dan wel zou herkennen) trek je blijkbaar gewelddadige mannen aan.

dus: stop met deze relatie! en ga aan jezelf werken, leer van jezelf houden en ga in therapie!
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:24:

Ik was hier al bang voor. Jullie begrijpen er niks van he?

Hij is op haar gaan zitten om haar te bedaren. En heeft haar in een hoek geduwd.

Dat is NIET wat in de openingspost staat.

Daar staat niets over "bedaren", wél het één en ander over in een hoek gesmeten, vastgepakt en keel dichtknijpen.

Wat hier ongelofelijk is, is jouw idiote reactie.
.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:20:

[...]

Nou poepoe zijn al die wantrouwige piepeltjes ook weer gerust gesteld! Belachelijk dat dit moest trouwens, maargoed...Belachelijk? Misschien zou jij dan eens wat aan je manier van posten moeten doen? Daarmee wek jij namelijk argwaan. Bovendien hebben forummers bij twijfel het volste recht om een IPcheck aan te vragen.quote:qwertu schreef op 17 november 2009 @ 16:20:

[...]

Misschien is het een idee om de link uit de OP te vervangen voor de tekst "ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie". Dat zou volgens mij een heel naar onderbuikgevoel (namelijk: poging tot spam op zo'n precair onderwerp) weghalen.Lijkt mij ook.
De uitspraak soort zoekt soort heeft een hele negatieve lading, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Waarom de band zo sterk is met elkaar en het moeilijk is eruit te komen is toch dat wij vs zij gevoel.
quote: quote:

chocoladelover schreef op 17 november 2009 @ 16:03:

[...]

Het feit dat we in therapie willen gaan is er nog niet zo lang, ik vind het zowiezo al een hele stap dat hij bekent dat hij fout zat, meeste mannen die durven dat niet eens.De meeste mannen mishandelen en intimideren hun vriendin/vrouw gelukkkig niet.
quote:chocoladelover schreef op 17 november 2009 @ 14:47:

meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

dat was denk ik niet om lekker in haar hals te kroelen??
quote:robo schreef op 17 november 2009 @ 16:26:

Dat is NIET wat in de openingspost staat.

Daar staat niets over "bedaren", wél het één en ander over in een hoek gesmeten, vastgepakt en keel dichtknijpen.

Wat hier ongelofelijk is, is jouw idiote reactie.Excuse me maar ik zie NIKS over keel dichtknijpen staan!!! Als dat zo was was mijn reactie ook wel anders.
quote:robo schreef op 17 november 2009 @ 16:19:

Ik denk dat wij zijn uitgepraat, Bananarama.Ik ben eveneens verbaasd. Niet alleen slaan is mishandeling, ook keel dichtknijpen, me grof geweld een vrouw ergens tegen aan gooien, maar ook treiteren, bedreigen, etc. zijn eveneens vormen van mishandeling.
World of Warcraft: Legion
quote:Viva Angel5 schreef op 17 november 2009 @ 16:27:

Belachelijk? Misschien zou jij dan eens wat aan je manier van posten moeten doen? Daarmee wek jij namelijk argwaan. Bovendien hebben forummers bij twijfel het volste recht om een IPcheck aan te vragen.OMG, nu heb ik het gedaan, hij moet niet mooier worden, haha. Zal ik voortaan maar mijn persoonlijke gegevens erbij zetten? Lijkt me een goed idee. Mijn emailadres, echte naam, en weet je wat, doen we mijn huisadres er ook nog even bij Dan wek IK tenminste geen argwaan meer
.
Ik ben er wel klaar mee. IPcheck of niet, ik geloof er geen ruk van.
Bananarama jij bent echt niet wijs. Ik hoop dan ook dat TO jouw postingen gaat negeren, want dit is echt niet in haar voordeel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven