Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 15:56:

Ik zeg alleen dat deze man, hoe dan ook, altijd dezelfde persoon zal blijven, bij wie dan ook, dus dat hij in alle gevallen therapie nodig heeft. Waarom dan niet in de relatie met de schrijfster van dit topic?

Omdat in deze relatie de vrouw geduwd, geknepen en uitgescholden wordt?

Omdat, voordat therapie gaat helpen, er zomaar maanden en maanden overheen kunnen gaan?

Omdat de resultaten van therapie terwijl een mishandelende man nog in zijn relatie zit veel minder goed zijn (zie research daarover)?

Zomaar even wat redenen, Bananarama.

En ik blijf bij mijn eerdere opmerking: ik vind je houding hier echt onbegrijpelijk én ook nog eens zo dat je TO valse hoop geeft.

quote:liselore schreef op 17 november 2009 @ 16:01:

[...]

Sorry heb je het tegen mij??? tot nu toe heb ik alleen nog maar vragen gesteld.... dus effe dimmen

Jij hebt naar cursussen gezocht wat heeft HIJ gedaan?

Ik had het daarover niet tegen jou maar in het algemeen.

Sorry als je het persoonlijk opvatte.

Het feit dat we in therapie willen gaan is er nog niet zo lang, ik vind het zowiezo al een hele stap dat hij bekent dat hij fout zat, meeste mannen die durven dat niet eens.
To, als je bij deze man wilt blijven raad ik je ook een cursus zelfverdediging aan.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:chocoladelover schreef op 17 november 2009 @ 16:03:

[...]

Het feit dat we in therapie willen gaan is er nog niet zo lang, ik vind het zowiezo al een hele stap dat hij bekent dat hij fout zat, meeste mannen die durven dat niet eens.En dat geeft jou natuurlijk weer hoop voor de toekomst, wat een bink.

[...]

Het feit dat we in therapie willen gaan is er nog niet zo lang, ik vind het zowiezo al een hele stap dat hij bekent dat hij fout zat, meeste mannen die durven dat niet eens.Nee,die zeggen dat de vrouw het probleem is...nog erger
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...

[...]

Het feit dat we in therapie willen gaan is er nog niet zo lang, ik vind het zowiezo al een hele stap dat hij bekent dat hij fout zat, meeste mannen die durven dat niet eens.

Das inderdaad goed van em. Laat hem dat dan ook doen. Het is ZIJN agressie, ZIJN geweld. Daar moet hij ZELF mee dealen.

Ondertussen. Wat ga jij aan jou doen? Om te zorgen dat je niet meer in zulke situaties komt?

Pas daarna kun je zelfs ook maar overwegen (als je verstandig bent tenminste) om in relatietherapie te gaan.
quote:qwertu schreef op 17 november 2009 @ 15:56:

Grappig. Ik zou dat niet weten van een mij onbekende medeforummer. Huh, nou, iedere computer heeft zijn eigen IP hoor, en aangezien ik in mijn eentje achter de computer zit kan ik concluderen dat ik niet dezelfde ben als een willekeurig ander persoon
.
TO, kom je hier nou eigenlijk om raad? Of om hem te verdedigen bij alles wat er gezegd wordt? Wat voor advies zou jij een vriendin geven als ze met dit verhaal bij jou zou komen?
En zorg dat je altijd je mobieltje bij je hebt en contant geld voor als het korte lontje opspeelt onderweg en hij je er in the middle of nowhere uit de auto zet.

[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Wat heeft HIJ gedaan tot nu toe? Welke stappen heeft HIJ ondernomen tot nu toe om hier uit te komen ?

Praatjes vullen geen gaatjes....

veel mannen zeggen juist sorry schatje ik zal het nooit meer doen, het spijt me ik wil dit ook niet en blablabla ik zal veranderen....
Zet een vluchtkoffertje klaar, voor het geval dat, en zet een nummer van een blijf van mijn lijfhuis in je mobiel onder een algemene naam.
quote:Bianca40 schreef op 17 november 2009 @ 16:07:

TO, kom je hier nou eigenlijk om raad? Of om hem te verdedigen bij alles wat er gezegd wordt? Wat voor advies zou jij een vriendin geven als ze met dit verhaal bij jou zou komen?

Dit is zo een moment dat er na (terecht) geklaag over vriend een punt komt van eigen verantwoording en zelf handelen. Dat is natuurlijk niet leuk meer, dus schiet ze waarschijnlijk terug in de wij tegen zij modus. Verdedigen van vriend tov onbegrip van buitenwereld.

Dat komt omdat ze in feite niet zoveel van elkaar verschillen kwa problematieken.
quote:liselore schreef op 17 november 2009 @ 16:09:

[...]

Wat heeft HIJ gedaan tot nu toe? Welke stappen heeft HIJ ondernomen tot nu toe om hier uit te komen ?

Praatjes vullen geen gaatjes....Weet je dat ik dat compleet irrelevant vind? Het gaat mij er om wat zij aan zichzelf gaat doen om te voorkomen dat haar nog 1 keer kwaad wordt gedaan. Wat die vriend zelf wel of niet doet, daar heeft ze toch geen invloed op.
Oh ja, en de volgende keer dat hij seks wil en jij niet (vermoed dat de ruzie daarover ging, gezien het feit dat hij je beschuldigd van geen initiatief nemen enzo) gewoon de beentjes wijd hoor, je wéét immers dat hij er slecht tegen kan als je nee zegt.
Of, als ik het nog eens overlees, misschien ging het niet over seks en interpreteerde ik dat verkeerd. Maar goed de boodschap blijft: gewoon doen wat hij wil!
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 16:12:

[...]

Weet je dat ik dat compleet irrelevant vind? Het gaat mij er om wat zij aan zichzelf gaat doen om te voorkomen dat haar nog 1 keer kwaad wordt gedaan. Wat die vriend zelf wel of niet doet, daar heeft ze toch geen invloed op.Het is wel degelijk relevant, als TO inziet dat het praatjes zijn.... dat er daadwerkelijk niks gebeurd...
quote:liselore schreef op 17 november 2009 @ 16:14:

[...]

Het is wel degelijk relevant, als TO inziet dat het praatjes zijn.... dat er daadwerkelijk niks gebeurd...Dat is... als ze dat wil zien. Kip/Ei
quote:qwertu schreef op 17 november 2009 @ 15:58:

Die vraag staat al uit trouwens...

En hier is het antwoord

Geen gelijkenissen te vinden, dus ga er maar vanuit dat er geen trollen/dubbelnickers/spammers zijn.
quote:liselore schreef op 17 november 2009 @ 16:09:

[...]

Praatjes vullen geen gaatjes....

veel mannen zeggen juist sorry schatje ik zal het nooit meer doen, het spijt me ik wil dit ook niet en blablabla ik zal veranderen....goeie vragen. wat is het antwoord to?
quote:robo schreef op 17 november 2009 @ 16:02:

Omdat in deze relatie de vrouw geduwd, geknepen en uitgescholden wordt?

Omdat, voordat therapie gaat helpen, er zomaar maanden en maanden overheen kunnen gaan?

Omdat de resultaten van therapie terwijl een mishandelende man nog in zijn relatie zit veel minder goed zijn (zie research daarover)?

Zomaar even wat redenen, Bananarama.

En ik blijf bij mijn eerdere opmerking: ik vind je houding hier echt onbegrijpelijk én ook nog eens zo dat je TO valse hoop geeft.

Je doet nu alsof hij haar elk moment kan vermoorden. Dat is ietwat overdreven. Hij heeft haar niet eens geslagen, ok, ook die blauwe plekken zijn hartstikke fout, maar ik vind dit een beetje ver gaan.

Dus ik had bij mijn vent ook na de eerste klap weg moeten wezen? Dan had ik nu de grootste fout van mijn leven gemaakt.

Sowieso maken mensen tegenwoordig om elk wissewasje een relatie uit zonder eraan te werken. Het lijkt wel een modetrend.
Liselore, denken dat TO weggaat bij deze man als ze "inziet dat het maar praatjes zijn" geeft aan dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt, zo'n relatie.

To gaat dan niet weg (ze gaat nu ook niet weg, nu haar man haar duwt, trekt, knijpt en uitscheldt); ze gaat nog harder haar best doen om te veranderen, hem te veranderen, de relatie te veranderen.

Dus DNM heeft helemaal gelijk: het doet er niets toe.
quote:chocoladelover schreef op 17 november 2009 @ 14:51:

Nogmaals, ik ga niet bij hem weg. Ik weet dat er een zeer goede vent onder zit.

Met alle respect, maar 9 van de 10 keer is het zo: what you see is what you get.

Dat je "weet" dat er ergens een goede vent onder zit.. meh.. kan. Maar vaak is dat niet meer dan je eigen (valse) hoop. Het is dan niet zozeer dat je dat echt gelooft en denkt, maar meer dat je geen zin hebt om er een eind aan te maken, weer alleen moet zijn en opnieuw moet beginnen.

En sorry hoor, dat agressief gedrag? Dat krijg je er niet uit, geloof me. Ik geef liever tips dan dat ik zeg wat iemand moet doen, maar in dit geval kan ik toch echt niet veel meer zeggen dan: wegwezen.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 16:17:

Je doet nu alsof hij haar elk moment kan vermoorden. Dat is ietwat overdreven. Hij heeft haar niet eens geslagen, ok, ook die blauwe plekken zijn hartstikke fout, maar ik vind dit een beetje ver gaan.

Sowieso maken mensen tegenwoordig om elk wissewasje een relatie uit zonder eraan te werken. Het lijkt wel een modetrend.

Ik denk dat wij zijn uitgepraat, Bananarama.
Bananarama, jij bent niet goed wijs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven