Gezondheid alle pijlers

Last na HSG????

17-11-2009 16:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteren een HSG gehad en het onderzoek zelf viel reuze mee gelukkig. Had vantevoren Dyclofinac geslikt, dat hielp. Dacht dat ik vandaag weer kon werken, maar dat gaat gewoon niet.

Nu 24 uur verder en voel nog steeds een soort ongemak van binnen: "beurs"gevoel, spierpijn, opgeblazen gevoel. Wie heeft ervaring met HSG en herkent dit? Of is het juist niet goed?

(Wil niet meteen als een paniekkonijn naar het ziekenhuis bellen; er is tenslotte toch gesleuteld van binnen.....)
Wat is een HSG?
Ik had daarna wel nog een paar dagen een soort krampjes maar dat vond ik nog wel meevallen,vond de vloeistof spuiten een rottiger gevoel.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:isolde55 schreef op 17 november 2009 @ 16:59:

Wat is een HSG?

hysterosalpingografie

Dit onderzoek wordt vaak toegepast in het kader van onvruchtbaarheidsonderzoeken om de baarmoeder en eileiders nader te bekijken. Een hysterosalpingogram (HSG) is een röntgenfoto die de baarmoeder (hystero) en de eileiders (salpingo) zichtbaar kan maken. Door de combinatie van röntgentechnologie met een röntgen contrast vloeistof die in de vrouwelijke voortplantingsorganen wordt ingespoten, biedt HSG een optimaal waarnemingsveld.
ik heb even gegoogled en snap hem nu... sorry geen ervaringen
ah mosterd
Ha ok, nee geen ervaring gelukkig. Sterkte.
ik heb nog een paar dagen een gevoel van flinke menstruatie kramp gehad.

advies rust en een warme kruik !
Ik had meerdere dagen daarna nog krampen. Ga er op dezelfde manier mee om als dat je zou doen wanneer je menstrueert. Dus pijnstillers, warmte en rust.
Ik had ook nog een paar dagen last van 'menstruatie' pijn.
Een goede vriendin van mij had een hele week pijn en een menstruatie gevoel na dat onderzoek.

Ze hebben wel wat gevonden.
Allemaal heel herkenbaar. Duurde bij mij enkele dagen.

Het leek het meeste op een menstruatie.

Dus ook daarnaar gehandeld. Kon overigens wel gewoon gaan werken, de dag erna was ik toevallig vrij, maar de dag daarop heb ik gewerkt.
bij mij zagen ze tijdens het onderzoek een kleine verstopping. Ze vroeg of het uit te houden was en of ik een 2e keer spuiten aankon. De 2e keer spoot ze goed door en waren ze beide open. Nergens last van gehad daarna en ben weer gaan werken.
Ik heb alleen na de behandeling wat licht bloedverlies gehad,maar geen krampen of buikpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven