Man met een kort 'schiet'lontje..

17-11-2009 14:47 436 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb me eindelijk geregistreerd maar lees al een tijdje mee..

Nu zit ik zelf met een probleem en ik weet niet meer wat ik er tegen kan doen.

M'n man raakt nogal snel opgefokt, er hoeft maar 1 verkeerd woord te vallen *in zijn ogen* of hij draait al door..

Gisteren schoot het me echter in het verkeerde keelgat..

Ik kom uit een geweldadige relatie en ik wil niet dat deze relatie hetzelfde wordt als toen met mijn ex.

Gisteren waren we rustig aan het praten en hij stelde wat voor alleen had ik er op dat moment nog even geen zin in, ik lag nog te lekker tegen hem aan op de bank tv te kijken.

Als een blad sloeg hij om.. 180 graden..

Ik toonde volgens hem nooit initiatief, nooit intresse in iets wat hij wel leuk vondt en ga zo nog maar even door.

Daar reageerde ik weer op en voor ik het wist werd ik hardhandig beetgepakt aan beide schouders en in de hoek van de bank gesmeten, meneer ging daarna op me zitten en hield zn hand bij mn keel, waardoor ik nog gekker werd omdat dat in mn vorige relatie finaal mis ging... Dat weet hij dat hij dat niet moet doen bij mij maar toch op dat soort momenten vergeet hij het..

Resultaat, flinke blauwe plekken, beurse plekken en een zeer pijnlijk gevoel..

Ook zegt hij tijdens die discussies/ruzies dingen die hij niet meent..

Zoals 'dan wordt je toch lekker vrijgezel??' 'het is klaar tussen ons!' pas als hij mijn gezicht dan ziet dan weet hij weer dat hij veel te ver is gegaan..

In het begin was het nog erger, toen had ik echt iets van 'waar ben ik aan begonnen...' toen was het veel stress door zijn ex en verkoop van zijn oude huis wat hij met zn ex had gekocht..

Toch zijn we daar overheen gekomen, dat wil ik nu weer maar ik heb zo mn twijfels dat hij niet een keer ECHT te ver gaat en me echt slaat..

Ik wil dat gewoon voorkomen en kijken hoe we er samen uit kunnen komen.

Ik hoop dat jullie me een beetje advies hierin willen en kunnen geven..

ik heb gegoogled en vond een cursus over leren omgaan met geweld binnen je relatie.

Veel liefs en alvast bedankt.
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 17-11-2009 16:28
Reden: Link verwijderd
% gewijzigd
quote:Zamirah schreef op 17 november 2009 @ 17:58:

[...]

Vertel, wat ga je er aan doen?Zam, doe jij de schuttersputjes, dan neem ik de loopgraven voor mijn rekening.
Geen bijzonderheden
Je zou bijvoorbeeld even onder je eigen vergrootglas kunnen kijken en terug lezen welke toon je zelf aanslaat.
quote:Tipzy schreef op 17 november 2009 @ 17:26:

@serafina,

maar zo'n man kan dus eigenlijk nooit echt een leuke normale relatie aangaan (bieden). Of wel?

Ik wil altijd helemaal analyseren, weten en begrijpen waarom zon vent dan ineens uit het niets omslaat (zonder duidelijke aanleiding) en dan ook nog agressief gaat worden.

Ik bedoel.. uit het niets, waar komt dat gevoel bij hem vandaan dan???Tipzy, om je vraag te beantwoorden: ik weet het niet. Met een van de 2 'foute' exen van mij had ik naderhand nog een vriendschappelijke relatie. Dat lijkt misschien raar maar hij was toen een goede vriend, en vriendschap met hem ging beter dan een relatie met hem. Ik weet van hem dat hij na mij nog een geweldadige relatie heeft gehad. Hij heeft het toen zelf met dat meisje uitgemaakt omdat hij niemand pijn wou doen en zichzelf niet voldoende in de hand had. Heel tragisch dus eigenlijk. Toch is het uiteindelijk goed met hem gekomen. Hij heeft nu al langere tijd een relatie zonder geweld. Ik denk dat het in veel gevallen een combi is. Ik was toen ik een relatie met hem had erg onzeker en een soort automatisch slachtoffer, dat gold voor het meisje na mij denk ik ook. De vrouw met wie hij nu een relatie heeft is pittig en staat heel stevig in haar schoenen, absoluut geen slachtoffer. Ik ben er zelf trouwens ook op vooruit gegaan hoor, geen slachtofferrol meer voor mij, ik sta mij mannetje!
Samenvatting aub? Verdedigt Banana nu dit soort praktijken en vanuit welke context?

Als iemand op me gaat zitten met een hand bij m'n keel en me daarvoor op de bank heeft gesmeten, dan is diegene nog niet jarig. Sterker nog, ik zal er alles aan doen dat 'ie z'n verjaardag niet meer haalt. Je wordt gewoon niet fysiek en al helemaal niet tov iemand die zwakker is. En ze-ker niet tov iemand die al is mishandeld.
quote:hans66 schreef op 17 november 2009 @ 17:56:

M.i. bagatelliseer jij te veel. Wat Chocodatelover beschreven heeft, heeft niets te maken met een liefdevolle gelijkwaardige relatie.

Nee maar dat zeg ik toch ook niet? Dat het een liefdevolle relatie is? Zucht...

Het enige wat ik wil zeggen is dat het niet zo vreemd is dat als je echt van iemand houdt, die persoon een kans wil geven. Hij behandelt haar niet goed, maar wie zegt hoe lang die relatie duurt? Denken jullie dat dit al 10 jaar aan de gang is? Misschien zijn ze wel een paar maanden bij elkaar, weet jij veel. Er is totaal geen achtergrondinformatie beschikbaar en aan hand daarvan wordt er direct heel simpel gezegd 'ga maar bij hem weg, nu!' maar zo simpel is dat in de praktijk niet. Je weet niet of er kinderen in het spel zijn (zou wel nog erger zijn), of dat ze een koophuis hebben, getrouwd zijn enz. Het heeft veel voeten in de aarde en ik vind niet dat je zo'n beslissing halsoverkop moet maken. Er bestaan niet voor niks therapieen voor, toch!
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 17:59:

Je zou bijvoorbeeld even onder je eigen vergrootglas kunnen kijken en terug lezen welke toon je zelf aanslaat.Dat mag, die toon, want ze is een Highly Sensitive Person.
Geen bijzonderheden
HSP uit zich in agressie? Oftewel, HSP is vooral extreem egocentrisch? HSP bestaat niet by the way. En ik heb een miserabel kutleven, net als Zam en Yas. Ik snipe wel trouwens Yas.
@Bananarama: ALS ze dat om DIE reden zouden doen, dan had je dat niet hoeven pikken nee. Maar dat gebeurt niet. Jij schoffeert hier zelf mensen, begint in het wilde weg rond te schoppen en roept dat je vertrekt. En dan blijf je. En dan lees je dat men lachwekkend over jouw postings gaat doen.

Dan is dat toch niet zo vreemd?

Lees nog maar eens goed hoe en wat jij schrijft, dan begrijp je het misschien wèl.

Nogmaals: ik probeerde een gesprek met je aan te gaan, maar blijkbaar zie je zelf niet wat je doet wat dit gedrag van anderen teweeg brengt. En daarop niet de juiste actie kunt ondernemen.

Net als TO niet ziet in wat voor penibele situatie ze zit en daar niet adequaat op kan reageren.
quote:yasmijn schreef op 17 november 2009 @ 17:59:

[...]

Zam, doe jij de schuttersputjes, dan neem ik de loopgraven voor mijn rekening.Deal.
quote:yasmijn schreef op 17 november 2009 @ 18:01:

[...]

Dat mag, die toon, want ze is een Highly Sensitive Person.Ik dacht altijd dat het Horribly Stupid Person betekende. Weer wat geleerd.
quote:yasmijn schreef op 17 november 2009 @ 17:59:

[...]

O hoi, Zam, voel jij je ook weer zo miserabel?Heb ineens las van PMS, PND, ADD en ZMvhW ( zeer moe van het werk)
quote:Digitalis schreef op 17 november 2009 @ 18:01:

HSP uit zich in agressie? Oftewel, HSP is vooral extreem egocentrisch? HSP bestaat niet by the way. En ik heb een miserabel kutleven, net als Zam en Yas. Ik snipe wel trouwens Yas.

Kind, dat weet ik toch.

En ik kan op de troepen rekenen
Geen bijzonderheden
quote:Zamirah schreef op 17 november 2009 @ 17:58:

Vertel, wat ga je er aan doen?Klein kind.
quote:Digitalis schreef op 17 november 2009 @ 18:02:

[...]

Ik dacht altijd dat het Horribly Stupid Person betekende. Weer wat geleerd.Zoals het nu blijkt komt het op hetzelfde neer...
quote:Zamirah schreef op 17 november 2009 @ 18:02:

[...]

Heb ineens las van PMS, PND, ADD en ZMvhW ( zeer moe van het werk)

Ik heb nog steeds RUWG

(regendruppel ontwijkend gedrag)
Geen bijzonderheden
Gaat dit topic over HSP?????????

Hmm, misschien kijk ik scheel hoor, maar volgens mij gaat het over een totaal ander onderwerp
quote:domnaiefmutsje schreef op 17 november 2009 @ 18:03:

[...]

Zoals het nu blijkt komt het op hetzelfde neer...
Geen bijzonderheden
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 18:03:

[...]

Klein kind.Eerst maar eens trouwen
quote:yasmijn schreef op 17 november 2009 @ 18:03:

Ik heb nog steeds RUWG

(regendruppel ontwijkend gedrag)

Meid meid meid toch, wat een goed gevoel voor humor heb jij!!!!

Ik val van mijn stoel van het lachen!
quote:yasmijn schreef op 17 november 2009 @ 16:59:

Doodenge situatie. Opbokken met die vent.

Yasmijn, juist vanuit jouw ervaring zou je TO misschien best goed kunnen helpen als je een wat langer advies geeft en je eigen ervaringen erin verwerkt. Dat de boodschap dan hetzelfde blijft maakt hem juist veel sterker denk ik. Zou je dat willen doen?
quote:Digitalis schreef op 17 november 2009 @ 17:53:

[...]

Analyseren is niet erg, maar veel mensen die zichzelf vinden analyseren gaan op een gegeven moment ook excuses bedenken. Het is gewoonweg aanleg, een onmogelijkheid compassie te voelen, z'n agressie onder controle te houden en vaak een afkeer van vrouwen. Natuurlijk, je kunt een heel end meegaan in de arme meneer z'n gevoelens en alles doen wat 'ie zegt om hem niet agressief te maken. Dat werkt vaak heel goed, tot op de dag dat hij vindt dat je raar eet, vreemd uit je ogen kijkt en daarom klappen verdient. Zulke mannen willen mishandelen, onthoud dat.

Zo volgens mij heb jij echt gelijk!

Want het worden inderdaad vaak excuses of medelijden.

Hoe kun je alleen aanleg hebben voor agressie? Een afkeer van vrouwen.. dan moet er dus ooit iets gebeurd zijn waardoor hij die afkeer heeft gekregen. Soms denk ik dat mijn vriend dat ook heeft, maar wat doet zo iemand dan bij een vrouw?! Mijn vriend had voor mij enorm veel "relaties" dat dachten die meiden maar hij gebruikte ze alleen, gewoon voor wanneer het hem uitkomt om een vriendin te hebben. Ging vreemd bij het leven. Als je zo met vrouwen om bent gegaan dan zou hij toch ook een soort van afkeer moeten hebben voor vrouwen? Hoewel hij zegt dat hij daarin is verandert, misschien is er een oud stukje blijven zitten.

Als mijn vriend niet lekker in zijn vel zit (ofzo...) of we hebben een spanning dan zegt hij ook letterlijk dat hij zich irriteert aan mijn aanwezigheid, dat ik leef, mijn kop etc. Maar waarom irriteert hij zich dan alleen aan mij? Jaaa.. allemaal vragen.. dat is dus precies wat ik doe ALLES willen weten, hoe wat waar en waarom.

TO.. hoe sta je er zelf in nu? Zoals je leest zijn er verschillende reacties, de een vind dat je moet proberen en de ander vind dat je direct weg moet gaan. Wat vind jij nu? Wat denk je hoe dit verder gaat? Komt jou vriend terug op dit soort voorvallen of is het gewoon altijd onbesproken?
.
quote:Bananarama schreef op 17 november 2009 @ 18:04:

[...]

Meid meid meid toch, wat een goed gevoel voor humor heb jij!!!!

Ik val van mijn stoel van het lachen!Pas op dat je je geen pijn doet!
Geen bijzonderheden
Ja, vooral bij zo'n randdebiel blijven voor een koophuis....
Dat wat Digi zegt, niet meer en niet minder.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven