kapot alarmbelletje?

17-11-2009 23:20 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Net de nieuwe viva gelezen en door het stukje "hij en z'n beste vriendin" kwam er weer wat bovenborrelen..in het stukje worden bepaalde types vriendinnen beschreven en ik mis er eentje, namelijk de studie/vage vriendin waarover je wel alles hoort maar die jij niet kent. Mijn vriend had een 2 jaar geleden zo'n vriendin. Ze leerden elkaar kennen tijdens zijn opleiding. Ik heb haar 1 keer ontmoet. Ik hoorde wel via hem dat ik zo aardig leek, maar als we elkaar tegenkwamen was het Haaai...voor en haaai... na, ik bestond dan even niet. Well, om een lang verhaal kort te maken,het was zijn vriendin dus alla. Toen moest hij voor school een project doen dus weekje weg met de klas en daar is het misgegaan met die twee. Ik voelde het van te voren, wist het bij terugkomst, heb het gevraagd, maar ik moest me geen zorgen maken. Een maand daarna dan toch de bekentenis. Goed, puntje bij paaltje: goed gepraat, moeilijk gehad, toch er voor gegaan, vergeven maar niet vergeten. Laatste tijd betrap ik mijzelf er op dat mijn intuïtie wel stuk lijkt...herkent iemand dat? Doordat ik het toendertijd goed aanvoelde maar geen bevestiging kreeg en een tijdje "ik zal wel gekke henkie wezen" gedacht heb, lijkt t wel of mijn kompas stuk is. Nu weet ik soms niet of ik achterdochtig ben of goed zit. Vriend geeft nu geen aanleiding voor twijfels, schiet er bij mij soms in.
Je alarmbel werkt wel, je kiest er zelf voor om er niet naar te luisteren. En als ie dan aan alle kanten aanslaat doe je er vervolgens niets mee.

Dan is dat ding niet stuk. Die is gewoon in staking.
Heb er wel degelijk wat mee gedaan, een tijd geleden al weer, daarom doorgezet met mij vragen toendertijd. Nu gaat het goed, maar twijfel ik soms op achterlijke momenten, vandaar.
tinder wijzigde dit bericht op 17-11-2009 23:49
Reden: taalfoutje
% gewijzigd
Kreeg het blad van een vriendin, met de mededeling ''Die wil je vast wel lezen''. Ik miste deze categorie ook. Toevallig

Op wat voor momenten twijfel je dan Tinder?
Ik heb het artikel gelezen. En er eigenlijk niet zo bij stil gestaan! Maar nu je het zegt??
quote:Madhe schreef op 17 november 2009 @ 23:26:

Je alarmbel werkt wel, je kiest er zelf voor om er niet naar te luisteren. En als ie dan aan alle kanten aanslaat doe je er vervolgens niets mee.

Dan is dat ding niet stuk. Die is gewoon in staking.pas jij wel op met wat je typt? Voordat je weer het verwijt krijgt dat je mensen de grond intrapt:P:P
@tchai, ja, dat zijn de meest gekke momenten, dat het eigenlijk niet hoeft. Hij heeft 1 vriendin waarvan ik weet dat dat wel snor zit, doet ook normaal naar mij toe, dus geen probleem, maar dan opeens, tadaaaa! Is ie weer! Of als hij met z;n ex afspreekt , dat is maar 2 keer per jaar, ook een prima meid, vliegt het er ook weer tussendoor, en dat is nogal irritant....
Of zomaar, als ie stapverhalen vertelt denk ik opeens: hmmmm...ik hou dr niet van, want ik ben geenszins een achterdochtig type van mezelf.
quote:tinder schreef op 17 november 2009 @ 23:47:

@tchai, ja, dat zijn de meest gekke momenten, dat het eigenlijk niet hoeft. Hij heeft 1 vriendin waarvan ik weet dat dat wel snor zit, doet ook normaal naar mij toe, dus geen probleem, maar dan opeens, tadaaaa! Is ie weer! Of als hij met z;n ex afspreekt , dat is maar 2 keer per jaar, ook een prima meid, vliegt het er ook weer tussendoor, en dat is nogal irritant....

Of die vriendinnetjes waar ze mee in de box hebben gelegen en hun hele jeugd mee zijn opgetrokken....

weet je nog en toen en toen??
Haha Luna, die staat wel in de viva! en die heeft ie niet....
quote:tinder schreef op 17 november 2009 @ 23:50:

Haha Luna, die staat wel in de viva! en die heeft ie niet....Ja klopt die las ik ook. Maar wel zo vervelend als ze over vroeger beginnen, voel jij je als huidige vriendin toch we buitenstaan...
Dat is waar Luna, ik zou dan proberen een ludieke opmerking te maken zodat het hen opvalt dat jij geen gedeelde poepluiergeschiedenis hebt...
verder prima, maar dan moeten ze lekker herinneringen ophalen met een bak koffie erbij, niet met jou.
quote:tinder schreef op 17 november 2009 @ 23:29:

Heb er wel degelijk wat mee gedaan, een tijd geleden al weer, daarom doorgezet met mij vragen toendertijd. Nu gaat het goed, maar twijfel ik soms op achterlijke momenten, vandaar.

Wat heb je ermee gedaan behalve (sorry, hier komt mijn visie) bij je vriend aangegeven dat het oke is, jij vergeeft het hem wel als hij het maar niet nog eens doet..

Jij zit nu met een kapot vertrouwen, je vertrouwt zelfs niet meer op je eigen intuitie. Je zit met verdriet, pijn en onzekerheid.

Dus hoe bedoel je dat je er toen iets mee gedaan hebt?
Ik herken dat wel, van die twijfel op de meest achterlijke momenten...Vervelend hoor..Ik kan soms opeens van die compleet irrationele gedachten hebben, die me dan helemaal van de wijs brengen.

Ik erger me er ook aan bij mezelf, en probeer het zoveel mogelijk voor me te houden, maar soms merk ik toch dat die irritatie ergens over naar boven komt. Het is ook lang niet bij iedereen dat ik die achterdocht heb, maar bij één of twee mensen. En juist over die mensen kan ik uren piekeren

(mijn vriend is overigens niet vreemdgegaan..)
quote:luna2006 schreef op 17 november 2009 @ 23:44:

[...]

pas jij wel op met wat je typt? Voordat je weer het verwijt krijgt dat je mensen de grond intrapt:P:POhja, helemaal vergeten. Met sintjuttemis zal ik er op gaan letten. Deal?
@Madhe, ik heb geen pijn en verdriet, onzekerheid soms wel, vandaar dat die alarmbel wat overspannen is. Het is alleen dat die gong op de meest rare momenten afgaat. Vertrouwen is ook redelijk hersteld, t is dat restje waar ik me aan irriteer. ik heb niet aangegeven dat het oke is, we hebben er kneiterhard aan gewerkt, dus toen ik mijn vermoedens had heb ik die uitgesproken. Als er echter zo kneiterhard gelogen wordt op zo;n moment, is dat t ergste. @ Tchai, het zal toch wel aan een bepaalde situatie liggen dat je bij die 2 mensen achterdocht voelt? Ik had dat hiervoor ook nooit.
Tchai, zag net je toevoeging pas. Als er niets is voorgevallen lijkt me dat helemaal knudde, die irrationele gedachten.
Zeker Tinder, vooral één persoon geeft mij meer dan genoeg aanleiding om mijn 'gong' af te laten gaan, zoals jij dat zegt

Inderdaad dus de persoon die jij in de OP beschrijft...de vage vriendin waar over geslijmd gesproken wordt, maar die je nooit ziet. En waarom denk ik dan? Het niet zien alleen al bouwt zo'n spanning op dat ik nu al opzie tegen de eerste ontmoeting met haar..Bah. :(
(de dame in kwestie is zeker wel over de relatie-etiquette grenzen heengegaan. Er is voor zover ik weet echter niets gebeurd in de trant van vreemdgaan)
quote:tinder schreef op 18 november 2009 @ 00:22:

@Madhe, ik heb geen pijn en verdriet, onzekerheid soms wel, vandaar dat die alarmbel wat overspannen is. Het is alleen dat die gong op de meest rare momenten afgaat. Vertrouwen is ook redelijk hersteld, t is dat restje waar ik me aan irriteer. ik heb niet aangegeven dat het oke is, we hebben er kneiterhard aan gewerkt, dus toen ik mijn vermoedens had heb ik die uitgesproken. Als er echter zo kneiterhard gelogen wordt op zo;n moment, is dat t ergste. @ Tchai, het zal toch wel aan een bepaalde situatie liggen dat je bij die 2 mensen achterdocht voelt? Ik had dat hiervoor ook nooit.

Oke, mijn fout. Ik ga ervanuit dat het pijn doet en verdriet doet wanneer iemand vreemdgaat, maar dat is dus niet altijd zo.

Daarnaast ga ik er vanuit dat het pijn doet en verdriet doet als je de ander niet volledig durft/kunt vertrouwen en bedrogen bent. Als je zelf de scherven op moet ruimen van de vaas die je niet hebt omgegooid.

Maar als jij in bepaalde situaties achterdochtig bent, waarom durf je dan niet op je alarmbel te vertrouwen? Die werkte eerst, en dat bleek correct. Nu werkt ie soms weer en dan zou het niet kloppen? Je weet waar hij toe in staat is. Waarom twijfel je dan aan jezelf?

En met zeggen dat het oké is. Mijn mening is, dat mensen over je grenzen heen kunnen gaan, en door ze de kans te geven het nog een tweede/derde keer te doen (je deed het eens, en hier zitten geen consequenties aan, je mag het nog eens doen, dan verbind ik er misschien weer consequenties aan) je de eerste keer geaccepteerd, én goedgekeurd hebt. Maar dat is mijn mening.
Ja, precies, maar het is aan jouw vriend om die grenzen te bewaken. Het is wel prettig om die persoon in kwestie te ontmoeten, dan weet je wat voor soort dame dat is. En als daar moeilijk over gedaan wordt, pech.
quote:Tchai schreef op 18 november 2009 @ 00:29:

Zeker Tinder, vooral één persoon geeft mij meer dan genoeg aanleiding om mijn 'gong' af te laten gaan, zoals jij dat zegt

Inderdaad dus de persoon die jij in de OP beschrijft...de vage vriendin waar over geslijmd gesproken wordt, maar die je nooit ziet. En waarom denk ik dan? Het niet zien alleen al bouwt zo'n spanning op dat ik nu al opzie tegen de eerste ontmoeting met haar..Bah. :(Hoe komt het dat je haar nog nooit hebt gezien? Houdt je vriend haar afzijdig of doe jij dat? En waarom is het zo'n bedreiging? Heeft hij geen mannelijke vrienden die hij niet veel ziet, niet veel spreekt maar dan ineens wel af en toe wat meer?
quote:tinder schreef op 18 november 2009 @ 00:34:

Ja, precies, maar het is aan jouw vriend om die grenzen te bewaken. Het is wel prettig om die persoon in kwestie te ontmoeten, dan weet je wat voor soort dame dat is. En als daar moeilijk over gedaan wordt, pech.

Het is de bedoeling dat ik haar binnenkort ontmoet, maar hij voelt ook wel mijn spanning daarnaartoe.. Och, we zullen zien..

Heb jij met je vriend heel concrete afspraken gemaakt over wat wel en wat niet kan binnen jullie relatie?
@ Madhe, ik begrijp je standpunt, het heeft zeer gedaan en verdriet veroorzaakt, maar dat is achter de rug, het is al een tijdje geleden. blijft dit dus nog over. Ik ben van mening dat als je er samen over praat, alles op tafel hebt gegooid en daar voor kiest je iemand een tweede kans kan geven, niet altijd, maar helaas kan ik door het specifieke verhaal wat hier aanhangt niet uitleggen wat de omstandigheden waren waarin het misging..solly. En misschien bgrijp ik je totaal verkeerd, maar ik heb niet gezegd dat het oke is! Ik twijfel er aan omdat het heel lang geduurd heeft voor meneer het toegaf, en imdat ik in het begin haar al niet vertrouwde, maar dat had meneer nog niet door, dus werd dat weggewimpeld,,ehh, moeilijk uitleggen,snert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven