Mode & Beauty alle pijlers

Rare elastische draadjes

18-11-2009 00:23 25 berichten

Bovenstaande afbeelding is een foto van een shirt, waar ik er twee van heb gekocht en er ook twee van heb weggegooid. De elastische draadjes zijn doorzichtig en als je er aan trekt, dan worden ze tussen de vijf en acht centimeter lang. Ik weet zeker dat ik ze niet te heet heb gewassen. Volgens het wasvoorschrift mogen de shirtjes op zestig graden worden gewassen en ik was shirtjes altijd op dertig graden. Ik kan me dus niet voorstellen dat de wastemperatuur iets te maken heeft met die vreemde elastieke draadjes die aan celdeling leken te doen. Het begon bij mijn pols en uiteindelijk 'kroop' het tot ter hoogte van de binnenkant van mijn elleboog. De vreemde draadjes lopen trouwens precies aan beide kanten van de naden. Naast de naden van mijn schouders begon het ook al in lichtere mate. Ik kan best met dit leed leven hoor , maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe zo iets kan.
Alle reacties Link kopieren
Slijtage. Puur verval... ;)
Zo zien mijn bh's en onderbroeken eruit als ze prullenbak rijp zijn. I

Maar toch vreemd, want het begon al een paar weken na de koop.
Is dat niet als de stetch 'knapt' ofzo, zeg maar zo ongeveer?

*Ik was zo bang dat ik met het aanklikken van deze titel op de kinderpijler terecht zou komen! (En dan toch klikken)*
Volgens mij is dit gewoon het soort draad (elastiek) dat meegeweven is om je shirt elastisch te maken. Des te slechter de kwaliteit des te eerder deze knappen en dus zo gaan uitsteken...
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 18 november 2009 @ 00:32:

Is dat niet als de stetch 'knapt' ofzo, zeg maar zo ongeveer?

*Ik was zo bang dat ik met het aanklikken van deze titel op de kinderpijler terecht zou komen! (En dan toch klikken)* Als je vanuit het forum-vandaag klikt zie je links voor het topic onder welke pijler hij staat.
quote:hompeltjepompeltje schreef op 18 november 2009 @ 00:37:

[...]

Als je vanuit het forum-vandaag klikt zie je links voor het topic onder welke pijler hij staat.

Jeetje zeg, leert deze oude rot nog iets van een newbee!

Nooit geweten dat er zoiets als forum-vandaag bestond...
quote:hompeltjepompeltje schreef op 18 november 2009 @ 00:37:

[...]

Als je vanuit het forum-vandaag klikt zie je links voor het topic onder welke pijler hij staat.Ja dat weet ik, maar dat haalt wel een heleboel van de spanning uit het forummen.
quote:mamalief schreef op 18 november 2009 @ 00:40:

[...]

Jeetje zeg, leert deze oude rot nog iets van een newbee!

Nooit geweten dat er zoiets als forum-vandaag bestond...Hoe deed jij dat dan mamalief? Gewoon vanuit het overzicht ofzo ?Ik vind het wel fijn vanuit vandaag. Kun je alle nieuwe topics gelijk zien binnenkomen.
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 18 november 2009 @ 00:40:

[...]

Ja dat weet ik, maar dat haalt wel een heleboel van de spanning uit het forummen.Kijk je er dan gewoon niet naar? Of kom je op een andere manier op de topics terecht?
Bij overzicht en dan de laatste 10.

Bij vandaag kun je inderdaad zien welke topics nieuw zijn maar bij overzicht zie je welke topics op dit moment in beweging zijn

OT: WT, waarom ben je eigenlijk niet terug naar de winkel gegaan met de shirtjes ?
Aha ja daar zit wat in. Al geef ik de voorkeur aan het forumvandaag. Dan kan ik ook zien hoe laat er een nieuwe post is geplaatst. Op die manier zie je ook goed welke topics in beweging zijn. Maar goed, ieder zijn manier.
Dat klopt, maar daar komen dan wel weer alleen nieuwe topics in en geen ge-upte topics van drie weken geleden.

Ik gebruik trouwens beide gewoon door elkaar, jouw manier is onderdeel van mijn manier. Verder gebruik ik "mijn laatste" in het tabblad "mijn viva" en soms mijn eigen vergrootglaasje.

Het is maar dat je het even weet

Nog eens OnTopic: Als de elastiekjes aan celdeling deden was het misschien beter geweest om ze juist heter te wassen zodat ze dood zouden gaan.
quote:Toby_or_not_Toby schreef op 18 november 2009 @ 00:56:

Dat klopt, maar daar komen dan wel weer alleen nieuwe topics in en geen ge-upte topics van drie weken geleden.

Ik gebruik trouwens beide gewoon door elkaar, jouw manier is onderdeel van mijn manier. Verder gebruik ik "mijn laatste" in het tabblad "mijn viva" en soms mijn eigen vergrootglaasje.

Het is maar dat je het even weet

Nog eens OnTopic: Als de elastiekjes aan celdeling deden was het misschien beter geweest om ze juist heter te wassen zodat ze dood zouden gaan.

Hihi thanks! Toch maar eens wat andere maniertjes proberen.

Zo.. en nu beloof ik plechtig dit topic niet verder te vervuilen.
Ik vind dat je toch nog wat ontopics moet zeggen hompeltje!
whahaha... nou vooruit. Het ziet er intrigerend uit al die draadjes. Als je ze aan elkaar knoopt kun je er misschien wel mee elastieken.
Zal ik dan maar even on topic reageren Ik dacht dat dit soort problemen ook (versneld) kunnen optreden door het gebruik van wasverzachter bij kleding waarin elasthan verwerkt is. Volgens mij heeft een sportzaak me dat een keer uitgelegd toen ik wat (stretch) sportkleding had aangeschaft.

Bij BH's en ander ondergoed met elasthan wordt wasverzachter ook vaak afgeraden. Volgens mij is de theorie erachter dat de elasthan vezels hun elasticiteit verliezen door de wasverzachter en gaan lubberen, dat ziet er dan uit als die witte draadjes op jouw foto.
en ik was bang dat ik op het topic seks zou uitkomen!

ik begin trouwens altijd met "de laatste tien" en kies er 1 met de meest intrigerende titel. dan ga ik naar nieuwste topics rechts in beeld dus dan hoef ik nooit naar een andere pagina door te klikken als ik een topic aan het lezen ben. maar ook daar zie je niet op welke pijler hij staat.

en ik gebruik heel veel mijn vergrootglas.
Nog even OT, hompel ik ben blij dat je je oude naam hebt gehouden Vond de nieuwe naam maar niks, hompeltjepompeltje is gewoon zo'n lieve en gezellige nick en dat ben jij volgens mij helemaal

Zo en nu ga ik maar eens naar mijn mandje
.
Nog ff offtopic om te vertellen dat ik een nieuw topic heb geopend over hoe je het forum kunt gebruiken. Dan hoeven we hier niet verder te gaan vervuilen.

klik
Volgens mij zit er bij mij ook een draadje los, want ik was helemaal vergeten dat ik dit topic had geopend . Toch gewoon slijtage/verval dus. Ik ben trouwens niet teruggegaan, omdat ik na een paar weken de bon niet meer had. De shirtjes pasten en ik dacht; wat kan er nou misgaan met shirtjes, dus vandaar.
Te heet wassen of te heet strijken, dan krijg je het voortijdig.
quote:WishfulThinking schreef op 20 november 2009 @ 00:44:

Volgens mij zit er bij mij ook een draadje los, want ik was helemaal vergeten dat ik dit topic had geopend . Toch gewoon slijtage/verval dus. Ik ben trouwens niet teruggegaan, omdat ik na een paar weken de bon niet meer had. De shirtjes pasten en ik dacht; wat kan er nou misgaan met shirtjes, dus vandaar.Ai, dat is jammer. Tip voor de volgende keer :als je de shirtjes met je pinpas hebt betaald, kun je bewijzen dat je ze inderdaad bij díe winkel op díe datum gekocht hebt, en dat willen ze vaak nog wel accepteren als 'bon'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven