Gezondheid alle pijlers

gestopt met AD

18-11-2009 12:40 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zat een tijdje op 50 daarna door naar 25 en toen was ik het zo zat die chemische troep in mijn lijk dat ik dacht opzouten ermee.

Voel me nu die eerste weken niet zo best, zullen wel de ontwenningsverschijnselen zijn, je voelt je labiel, emotioneel, warrig, onzeker, soms angstig, je zou bijna denken neem ze maar weer in maar nee, staat me echt tegen. Zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en hoe heb je jezelf er doorheen geslagen?

En zijn er mensen die zeker weten door AD haaruitval kregen en zo ja is dat weer goed gekomen na stoppen. Slikte het best een aantal jaar en vind mijn haren er niet op vooruit gegaan en stukken dunner.

Zou dit door die troep kunnen komen?
Sorry moet zijn LIJF, jeetje wat een verspreking zeg!
haha in mijn lijk!

sorry.. verder heb ik geen idee, misschien te snel gestopt? had je het niet langzamer af moeten bouwen?
Mag ik vrgaen of je zelfstandig bent gestopt of onder begeleiding van Huisarts? Lijkt me nie zomaar iets om zelf mee te stoppen. Alle "ontwenningsverschijnselen" die je noemt lijken me stuk voor stuk redenen waarom je zo nou juist zou innemen.
Juist Gizz... waarschijnlijk ben je op eigen houtje gestopt met die "chemische troep" (waarom ben je er uberhaupt aan begonnen??) en dat is het stomste wat je kunt doen.

Als je dit nou onder begeleiding van een psych had gedaan had je je vragen dáár kunnen stellen.

Grrr wat gaan mensen soms toch onzorgvuldig met hun lijf en kop om.
Welke ad heb je geslikt (je noemt wel het aantal milligram maar dat zegt niks. Ik slik bv. 300 mg. efexor)

En inderdaad ben je onder begeleiding gestopt en heb je nu nog nazorg?
Helemaal eens met Rooss. Het is echt wel bekend dat je niet zo maar moet stoppen met AD en vooral niet als je het al een tijdje gebruikt.

Ad werkt niet verslavend maar je lichaam went er wel aan dus het moet weer ontwennen. Dit kost veel tijd en als je die tijd niet neemt krijg je last van ontwenningsverschijnselen en die kunnen heftig zijn.

Dom, dom, dom.
Slikte nog 25 mg en het domste was om er ooit aan te beginnen! Je wordt ook zo fijn omgeluld als je in een depressie zit dat je die troep voor lief neemt. Heb een aantal jaar op 75 gezeten, toen een tijd op 50 en toen een tijd op 25, dus wel enigzins afgebouwd.

Het is zo jammer dat als je depressief bent je niet helder na kan denken en je dus idd onzorgvuldig met je lijf omgaat.
Welke AD gaat t om?

En hoeveel weken heb je nu al last van die "ontwenningsverschijnselen"? Als het om een week of 1-2 gaat zijn het ontwenningsverschijnselen, bedoel je een week of 4 of meer dan was het geen goed idee om af te bouwen en heb je de medicatie eigenlijk gewoon nodig.
quote:sweetmoon schreef op 18 november 2009 @ 13:41:

Slikte nog 25 mg en het domste was om er ooit aan te beginnen! Je wordt ook zo fijn omgeluld als je in een depressie zit dat je die troep voor lief neemt. Heb een aantal jaar op 75 gezeten, toen een tijd op 50 en toen een tijd op 25, dus wel enigzins afgebouwd.

Het is zo jammer dat als je depressief bent je niet helder na kan denken en je dus idd onzorgvuldig met je lijf omgaat.Beetje zwart wit gezegd dit. Soms is medicatie wel een oplossing. Ikzelf ben er heilig van overtuigd dat ik nog leef dankzij de ad. Je hebt het zelf jaren geslikt. Heeft het wel iets opgeleverd?
Past trouwens beter op psyche dit topic. Alle AD topics staan daar.
quote:sweetmoon schreef op 18 november 2009 @ 13:41:

Het is zo jammer dat als je depressief bent je niet helder na kan denken en je dus idd onzorgvuldig met je lijf omgaat.Maar geef eens antwoord, welke ad, ben je uit je zelf gestopt of onder begeleiding.
Jaja hier mijn antwoord Gizz, zit nu ook weer niet de gehele dag achter pc. Ik slikte dus Fluvoxamine 25 mg. En sinds anderhalve week zelf gestopt, krijg ik nu weer op mijn donder? En het gaat vooral om de haaruitval die ik heb. Dat zou best wel eens door die troep kunnen komen.
Ik had nog nooit van haaruitval door antidepressiva gehoord.

Heb je dit bij je arts ter sprake gebracht? Is de haaruitval de reden dat je eerder al van 75 naar 50 mg ging? Was dat wel in overleg met een arts.

Verder is het opvallend dat veel van de haaruitval meldingen over antidepressiva gaan. Hierbij moet worden bedacht dat bij patiënten die deze middelen gebruiken vaak sprake is van psychologische stress. En stress op zichzelf kan al een belangrijke oorzaak van haaruitval zijn. http://www.lareb.nl/documents/Haaruitval.pdf
quote:sweetmoon schreef op 18 november 2009 @ 15:26:

Jaja hier mijn antwoord Gizz, zit nu ook weer niet de gehele dag achter pc. Ik slikte dus Fluvoxamine 25 mg. En sinds anderhalve week zelf gestopt, krijg ik nu weer op mijn donder? En het gaat vooral om de haaruitval die ik heb. Dat zou best wel eens door die troep kunnen komen.Als ik je reactie zo lees zou ik er toch maar weer mee beginnen, je hebt het nodig zo te lezen........
Ik heb twee periodes Fluvoxamine geslikt ivm postnatale depressies. Ik heb twee keer probleemloos, in overleg met de huisarts, afgebouwd. Geen last van ontwenningsverschijnselen, geen last van haaruitval.

Ik was overigens heel blij dat er Fluvoxamine bestond.
Fijn dat je er weer vanaf bent Reisa. Misschien ligt daar ook wel het punt voor TO, dat je met begeleiding van Huisarts wellicht geleidelijker stopt en daardoor je ook geen/weinig last hebt van ontwenningsverschijnselen. TO ik zou echt even overleggen met je huisarts.
Ik snap wel wat je bedoelt sweetmoon, het was afgelopen maandag nog bij netwerk. Alle klachten en ontwenningsverschijnselen die je van AD kunt krijgen. En hoe "makkelijk" het soms wordt voorgeschreven. Msch kun je dat terug zien bij uitzending gemist.

Sommige mensen hebben er baat bij, maar soms ook lijkt het middel erger dan de kwaal.
@Sweetmoon: je moet proberen te achterhalen waaraan die haaruitval is gekoppeld.. (welke onderliggende ziekte)

Ik had in 2002 ook "medicatie"; kreeg ook last van haaruitval; bleek onderliggende klacht te zijn, die in 1x gigantisch de kop op stak.. (had het daarna nogsteeds, maar in mindere mate)

Conclusie naderhand: hele leven Hypothyreoïde geweest..

(Traag werkende schildklier)

Als je vraagt of je huisarts voor jou naar alle chronische klachten wil kijken & daar vervolgens een of 2 ziekte beelden aan kan koppelen ben je al 'n stuk verder..

Ik had al lang (nu ik 'n flink deel medisch dossier heb) aanwijzingen voor 2 hoofdklachten; Hypothyreoïdie & 'n "persoonlijkheids"stoornis.

Hoe langer & meer je die medicatie slikt des te meer klachten die bij je genetische aanleg horen je zult ontwikkelen is zo mijn ervaring. (zo liggen de feiten helaas ook.)

Voor bijwerkingen zie lijst Farmacotherapeutisch kompas (average artsen manual): http://www.fk.cvz.nl/Preparaatteksten/F ... ne.asp#bij

Eigen ervaring:

Stoppen met beleid is echter wel verstandig, ik heb zelf gemerkt dat ik na mijn typsiche hypomane periode; die ik standaard lijk te krijgen na stoppen ad's (tot nu toe pas 2 keer) heb gehad.

Begin dit jaar ontwenningsverschijnselen gehad & dat waren niet de leukste dingen; echter nog niet half zo vervelend als de klachten die ik als man chronsich aan die onzin heb overgehouden..
Dank voor de tip Rafaella, ik ga zeker even naar die uitzending kijken, Rouke ik moet dinsdag weer naar de internist, ik kan dit aan hem voorleggen toch neem ik aan, ga ik ook zeker doen. Wat een verhaal ook zeg van jou. Ik ga daar straks eens op googelen.

Was jou medicatie dan ook AD? En is dat dus eigenlijk onterecht voorgeschreven en had je iets heel anders of waren ze speciaal daarvoor. Wat waren jou ontwenningsverschijnselen en welke chronische klachten heb je overgehouden? Hoop dat het nu goed gaat met je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven