Hier schrik ik van
donderdag 19 november 2009 om 02:54
http://www.youtube.com/watch?v=i8FRGkavNWU
Ik vind het heel erg triest dat dit in een Nederlands circus plaatsvindt. Dit mag toch niet gebeuren?
Ik vind het heel erg triest dat dit in een Nederlands circus plaatsvindt. Dit mag toch niet gebeuren?
donderdag 19 november 2009 om 03:58
Ik ben nog nooit naar een circus geweest, uit principe niet.
je kunt op je vingers natellen dat je de beesten die in een circus moeten werken geen normaal leven hebben, maar aangezien mensen stomme koeien zijn gaan ze wel zich op de tribune zich eraan vergapen en schrikken dan later van dit soort filmpjes.
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik vind circus net zo erg als krokedillen met tape om hun bek en aapjes aan touwtjes etcetc etc.
gewoon niet mee bezig zijn, dan zou het toch een gegeven moment een keertje over moeten zijn, maar das een moeilijke wens denk ik.
je kunt op je vingers natellen dat je de beesten die in een circus moeten werken geen normaal leven hebben, maar aangezien mensen stomme koeien zijn gaan ze wel zich op de tribune zich eraan vergapen en schrikken dan later van dit soort filmpjes.
Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik vind circus net zo erg als krokedillen met tape om hun bek en aapjes aan touwtjes etcetc etc.
gewoon niet mee bezig zijn, dan zou het toch een gegeven moment een keertje over moeten zijn, maar das een moeilijke wens denk ik.
donderdag 19 november 2009 om 08:00
donderdag 19 november 2009 om 08:34
quote:La Vie en Rose schreef op 19 november 2009 @ 08:10:
Ik wil dit denk ik niet zien? Is het erg..?
Nou ja, ik ga niet kijken.
Ik hou ook totáál niet van het circus. Vreselijk.Ik heb dat ook altijd bij dit soort filmpjes. Ik wíl dit helemaal niet zien. 9 van de 10 keer kijk ik dus ook niet maar deze keer wel. De olifant wordt gelukkig niet geslagen ofzo maar staat maar heen en weer te wiegen. Ook heel erg zielig. Arm beest
Ik wil dit denk ik niet zien? Is het erg..?
Nou ja, ik ga niet kijken.
Ik hou ook totáál niet van het circus. Vreselijk.Ik heb dat ook altijd bij dit soort filmpjes. Ik wíl dit helemaal niet zien. 9 van de 10 keer kijk ik dus ook niet maar deze keer wel. De olifant wordt gelukkig niet geslagen ofzo maar staat maar heen en weer te wiegen. Ook heel erg zielig. Arm beest
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
donderdag 19 november 2009 om 08:58
Tot voor een tijdje terug was ik nog nooit bij een écht circus geweest. Wel eens bij een kindercircus, maar nooit bij een "grote-mensen-circus" (compleet met grote-mensen-acts).
Bij dat circus waren honden, paarden en olifanten.
Nou heb ik zelf met honden en paarden nog niet zoveel problemen. Die kun je in Nederland vrij gemakkelijk uitlaten of ergens laten rennen.
Maar de olifanten vond ik wel erg zielig. Die horen niet in zo'n tentje en die kunnen zich verder ook niet echt vrij bewegen. Mensen laten nu eenmaal niet even hun olifant uit in het bos ofzo.
Bij dat circus waren honden, paarden en olifanten.
Nou heb ik zelf met honden en paarden nog niet zoveel problemen. Die kun je in Nederland vrij gemakkelijk uitlaten of ergens laten rennen.
Maar de olifanten vond ik wel erg zielig. Die horen niet in zo'n tentje en die kunnen zich verder ook niet echt vrij bewegen. Mensen laten nu eenmaal niet even hun olifant uit in het bos ofzo.
donderdag 19 november 2009 om 09:01
Afgelopen zomer in Normandië stond er ook zo'n plaatselijk dorps circus vlak bij ons huisje. Elke keer als we er langs reden zag ik die arme beesten daar op dat grasveld staan of scharrelen. Ze zagen er niet goed uit, veel te dun en gewoon overall slecht. Kleine kooitjes en ze hadden nog veel beesten ook. Zelfs een zebra en een tijger, en dat voor zo'n piep klein, rondtrekkend circusje.
Ik vind het gewoon triest.
Ik vind het gewoon triest.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
donderdag 19 november 2009 om 09:31
Pas stond het circus Renz in Den Haag.
Elke keer als wij A moesten halen reden we er langs, en elke keer zagen we daar buiten een olifant op een klein afgebakend plekje staan, van nog geen 5 vierkante meter
Het was zo zielig om te zien. Zo sneu, die grote mooie olifant in zijn eentje op zo'n klein klote stukkie gras. Dat hoort toch niet ?
Ik ga niet naar het circus, en ik zal er ook nooit heen gaan.
Elke keer als wij A moesten halen reden we er langs, en elke keer zagen we daar buiten een olifant op een klein afgebakend plekje staan, van nog geen 5 vierkante meter
Het was zo zielig om te zien. Zo sneu, die grote mooie olifant in zijn eentje op zo'n klein klote stukkie gras. Dat hoort toch niet ?
Ik ga niet naar het circus, en ik zal er ook nooit heen gaan.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 19 november 2009 om 11:33
Helaas is er ook in ons land nog erg veel dierenleed. Maar gelukkig kunnen wij ervoor kiezen er zo min mogelijk aan mee te werken. Dus ga ik ook niet naar het circus, laat ik mijn katten steriliseren (ook al is een nestje nog zo schattig), en ik kies ik voor dierproefvrije producten, draag geen bont, eet geen ganzenlever etc.
Als ik ziek word wil ik medicijnen of een operatie indien nodig. Dat hiervoor dierproeven gedaan zijn, neem ik dan op de koop toe, omdat het voelt alsof ik geen keuze heb.
Maar is die keuze er wel, dan kies ik bewust. Zouden meer mensen moeten doen, zo moeilijk is het namelijk niet.
Als ik ziek word wil ik medicijnen of een operatie indien nodig. Dat hiervoor dierproeven gedaan zijn, neem ik dan op de koop toe, omdat het voelt alsof ik geen keuze heb.
Maar is die keuze er wel, dan kies ik bewust. Zouden meer mensen moeten doen, zo moeilijk is het namelijk niet.
donderdag 19 november 2009 om 11:40
donderdag 19 november 2009 om 12:13
Ik wou eerst niet kijken...toch gedaan..
En het is wéér de olifant van circus Renz!
Een maandje geleden waren die in mijn woonplaats.
Stond de olifant buiten te grazen met een stuk of 6 (?) kamelen op een grasveld aan drukke weg.
De afrastering sloeg werkelijk nergens op.
Normaal is dit een veld waar weleens een jaarmarkt is en een feesttent staat of auto's als het te druk is in de stad.
Was een lijn gespannen en wat paaltjes in de grond geslagen.
De olifant trok iedere keer de paaltjes eruit en is op stap gegaan de woonwijk in!
Stond inene in een tuin oog in oog met een nietsvermoedende man,die schrok zich de p*stpokke!
Dat vond ik dan wel weer komisch.
Schijnt dat Baby al van kleins af aan in dat circus woont,het arme dier weet niet beter....maar dieronterend blijft het..
En het is wéér de olifant van circus Renz!
Een maandje geleden waren die in mijn woonplaats.
Stond de olifant buiten te grazen met een stuk of 6 (?) kamelen op een grasveld aan drukke weg.
De afrastering sloeg werkelijk nergens op.
Normaal is dit een veld waar weleens een jaarmarkt is en een feesttent staat of auto's als het te druk is in de stad.
Was een lijn gespannen en wat paaltjes in de grond geslagen.
De olifant trok iedere keer de paaltjes eruit en is op stap gegaan de woonwijk in!
Stond inene in een tuin oog in oog met een nietsvermoedende man,die schrok zich de p*stpokke!
Dat vond ik dan wel weer komisch.
Schijnt dat Baby al van kleins af aan in dat circus woont,het arme dier weet niet beter....maar dieronterend blijft het..
donderdag 19 november 2009 om 12:16
Kijk ook eens op deze site...
quote:
Vermoedelijk lijden olifanten het allermeest onder opsluiting in circus of dierentuin.
Met die dieren gebeuren dan ook met enige regelmaat ongelukken.
Op de video, die j.l. woensdag gemaakt is door TV West bij circus Moscow Holiday, zie je de eenzame olifant 'waving', dit is het op één plaats heen en weer wiegen. Het is een uiting van stress; je ziet het ook vaak in dierentuinen.
quote:
Vermoedelijk lijden olifanten het allermeest onder opsluiting in circus of dierentuin.
Met die dieren gebeuren dan ook met enige regelmaat ongelukken.
Op de video, die j.l. woensdag gemaakt is door TV West bij circus Moscow Holiday, zie je de eenzame olifant 'waving', dit is het op één plaats heen en weer wiegen. Het is een uiting van stress; je ziet het ook vaak in dierentuinen.
donderdag 19 november 2009 om 12:44
quote:biebelie schreef op 19 november 2009 @ 12:13:
Schijnt dat Baby al van kleins af aan in dat circus woont,het arme dier weet niet beter....maar dieronterend blijft het.. Die arme olifant kijkt in ieder geval heel droevig uit zijn oogjes. Zielig hoor
Schijnt dat Baby al van kleins af aan in dat circus woont,het arme dier weet niet beter....maar dieronterend blijft het.. Die arme olifant kijkt in ieder geval heel droevig uit zijn oogjes. Zielig hoor
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.