Een compliment geven.

17-11-2009 09:37 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vinden vrouwen het als een man op straat ze een compliment geven over hun uiterlijk, kleding of geurtje. Ik merk dat ik vaak op het punt sta om een compliment of opmerking te maken maar dat heel vaak niet doe omdat ik het niet durf. Terwijl ik vaak oprecht iets mooi vindt ik reageer dan op de kleur van de kleding, geurend haar door de shampoo of een lekkere parfum.

Ik zal niet ontkennen dat ik het ook leuk zou vinden als uit een compliment een gesprek volgt. Een compliment maken is ook een manier om contact te maken. Is daar wat mis mee vraag ik mij dan af?

Groet,

Ronald
Ongelofelijk in wat voor wereld leven jullie dames. Psyco's, creeps, wanhopige, lelijkerds, sexueel beluste, engerds....het is echt een openbaring voor mij hoe jullie de man ervaren in het dagelijks mensenverkeer.

E zal wel een reden voor zijn en die is dan nog erger dat er veel mannen zijn die wellicht zo zijn.

Maar goed is denk ook een reden dat normale mannen en echt die bestaan, nauwelijks in contact treden met vreemde vrouwen als jullie zo naar ons kijken......

Maar buiten dat ik zie mezelf als empatisch, sociaal, ietwat verlegen man die gewoon toch meer contact gaat zoeken en maken.
Ik lees nu pas wat meer, maar jeetje, de seksuele frustratie spát gewoon van het scherm. Waarom een vrouw een seksueel getint compliment niet vindt van een vreemde? Omdat dat ongeveer hetzelfde zou zijn wanneer een homoseksueel bij de bushalte tegen jou zou zeggen 'Goh, wat heb jij een indrukwekkende bobbel in je broek' of 'Jeetje, jij hebt echt een ontzéttend mooie mond, weet je dat?'.

Hoe zou dat voelen?

Ik zeg expres homoseksueel ipv vrouw, aangezien ik inschat dat jij dolblij zou zijn als een vrouw zoiets zou zeggen, maar je enorm opgelaten, ongemakkelijk en bijkans aangerand als een homoseksueel dat zou zeggen.

Zo voelt het dus voor de gemiddelde vrouw als een man uit het niets 'wat heb jij een mooie kont' of 'wat heb jij prachtige borsten' zegt.
Mooie uitleg, Astarte!

(zo voelt het dus inderdaad, en daarom loop ik heel hard weg)
Sparkling, zo ervaar ik de man helemáál niet, maar als een man zoiets zou doen, dan wél. Snap je dat nou niet? Normale mannen máken dat soort opmerkingen níet, die weten een gepaste afstand te bewaren. Alleen mannen die geen enkel idee hebben van sociaal geaccepteerd gedrag en die keihard over alle grenzen heengaan gaan zulke intieme dingen tegen een wildvreemde vrouw zeggen.

Ik heb het werkelijk nog nóóit meegemaakt dat iemand dat zomaar, uit het niets, op straat zei. Dan zou ik me zwáár ongemakkelijk voelen en echt wel even 2x omkijken om te zien of hij me niet naar huis volgt.

Terwijl ik in de kroeg, of op een feestje, op het werk vaak genoeg complimenten krijg, ook best over bijvoorbeeld mijn mond, mijn ogen of mijn borsten, en ik dat helemaal niet als vervelend ervaar, omdat dat in de context past.

Jij geeft er telkens blijk van dat je géén benul hebt van wat in welke context gepast is en dát is nou juist wat ervoor zorgt dat een compliment in de ene situatie een fijn iets kan zijn en in de andere situatie iets bedreigends.
quote:Astarte schreef op 19 november 2009 @ 10:56:

Ik lees nu pas wat meer, maar jeetje, de seksuele frustratie spát gewoon van het scherm. Waarom een vrouw een seksueel getint compliment niet vindt van een vreemde? Omdat dat ongeveer hetzelfde zou zijn wanneer een homoseksueel bij de bushalte tegen jou zou zeggen 'Goh, wat heb jij een indrukwekkende bobbel in je broek' of 'Jeetje, jij hebt echt een ontzéttend mooie mond, weet je dat?'.

Hoe zou dat voelen?

Ik zeg expres homoseksueel ipv vrouw, aangezien ik inschat dat jij dolblij zou zijn als een vrouw zoiets zou zeggen, maar je enorm opgelaten, ongemakkelijk en bijkans aangerand als een homoseksueel dat zou zeggen.

Zo voelt het dus voor de gemiddelde vrouw als een man uit het niets 'wat heb jij een mooie kont' of 'wat heb jij prachtige borsten' zegt.

Nogmaals dat zou ik nooit zeggen en wil ik ook niet zeggen. Ik snap heel goed dat dat niet prettig is voor de meeste vrouwen maar daar doel ik helemaal niet op.

Mijn god, jullie moeten die bril eens afzetten en de man eens waarnemen zonder dat je gelijk invult dat hij alleen maar naar je kijkt omdat je grote borsten hebt, een mooie gevormde kont hebt of sex met je wil. Eend eel van de mannen zal jullie zo bekijken maar je doet een ander del van de mannen echt te kort.
quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 11:00:

[...]

Nogmaals dat zou ik nooit zeggen en wil ik ook niet zeggen. Ik snap heel goed dat dat niet prettig is voor de meeste vrouwen maar daar doel ik helemaal niet op..Ok, maar hoe selecteer jij dan de vrouwen die je een compliment wilt maken. Dan kijk je toch naar hoe aantrekkelijk je haar vindt? Of kan mijn oma van 83 ook een compliment van je verwachten?
Oh, ik heb toch een voorbeeld van een situatie waarin ik een compliment kreeg waarin dat ábsoluut ongepast en vervelend was.

Ik was aan het werk, in een autozaak, een klant kwam een huurauto terugbrengen. Op dat moment was ik 16 of 17, erg jong nog. Die man zat me al steeds aan te kijken, ik was daar alleen en voelde me al niet erg gemakkelijk, was minstens 10 jaar ouder dan. Vervolgens zegt hij na het afrekenen 'weet je, dat jij hele mooie borsten hebt?'.

Dat kun je gewoon niet máken. Nog afgezien van het feit dat ik erg jong was (al wist hij dat niet, hij had me waarschijnlijk een jaar of 5 ouder geschat, ik zag er ouder uit) was het gewoon volslagen ongepast en op een toon die absoluut niet kon.
quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 10:53:

Ongelofelijk in wat voor wereld leven jullie dames. Psyco's, creeps, wanhopige, lelijkerds, sexueel beluste, engerds....het is echt een openbaring voor mij hoe jullie de man ervaren in het dagelijks mensenverkeer.

E zal wel een reden voor zijn en die is dan nog erger dat er veel mannen zijn die wellicht zo zijn.

Maar goed is denk ook een reden dat normale mannen en echt die bestaan, nauwelijks in contact treden met vreemde vrouwen als jullie zo naar ons kijken......

Maar buiten dat ik zie mezelf als empatisch, sociaal, ietwat verlegen man die gewoon toch meer contact gaat zoeken en maken.Nou, ik zie de meeste mannen helemaal niet als creeps, maar ik wil gewoon niet door ze aangesproken worden met een opmerking over mijn geur of over mijn truitje. En jij klinkt precies als zo'n man waarvan ik al gruw bij de gedachte dat ie naast me staat en ineens zegt: Goh, wat ruik jij lekker zeg". Brrrrrr, wegwezen denk ik dan, en heel snel!

[...]

dat hij alleen maar naar je kijkt omdat .... sex met je wil. .Dat denk ik dus inderdaad. Of waar moet dat contact van jouw anders toe leiden? Een potje mens-erger-je-niet?
Cruzader: you have made my day! :-D

Ik vind het niet vervelend een compliment te krijgen. Ik vind het wel vervelend een opdringerige man achter me aan te krijgen. Je moet aanvoelen of iemand meer wil dan het compliment ontvangen.

Sprankeling, vrouwen zijn niet moeilijk. Je moet alleen de vertaalknop van non-verbale signalen aanzetten.

Ik vind een praatje over het weer prima. Een gesprek over het compliment maakt me ongemakkelijk.
Volg je hart. Dat klopt.
Sparkling, als jij opmerkingen gaat maken over iemands borsten of kont laat je daarmee écht wel merken dat je seks wilt hoor, of dat je het overweegt. Plus, het gaat er bij dat soort dingen niet om hoe het bedoeld werd, maar om hoe het opgevat wordt. Daarom zijn aanklachten tegen seksuele intimidatie zo lastig, iemand kan gewoon een beetje dubbelzinnige opmerkingen maken zonder al teveel bijbedoelingen en de ontvanger kan zich daardoor echt bedreigd voelen. En de wet zegt dat de ontvanger bepaald hoe iets behandeld wordt. Jammer voor jou, maar zo werkt het. Jij kunt wel vinden dat vrouwen complimenten over hun kont en dergelijke niet moeten opvatten als een seksuele insinuatie, maar dat is niet aan jou om te bepalen, want het gesprek gaat immers niet over jouw kont?

De andere kant van bovenstaande: als ik een avond op een feestje ben, en je zit wat te flirten met iemand, je kijkt eens, lacht wat, maakt een praatje, raakt elkaar eens aan, en dán zegt hij iets dergelijks, ja dán kan het.... In bijna alle andere contexten is het niet ok om dat zomaar te zeggen.
Sterker nog, dan mag het zelfs bij een braaf getrouwde vrouw als ik, of mag je dan uberhaupt niet meer in zo'n situatie komen?
Eigenlijk is 'wat ruik je lekker' echt enger dan 'goeie tieten'. Dat eerste mag alleen mijn vriend zeggen. Dat laatste kan in de kroeg onder de juiste omstandigheden nog wel.

Als ik op woensdagochtend op de trein van 6.45 sta te wachten, zijn dat niet de juiste omstandigheden.

Ik lees uit je berichtjes dat je gewoon makkelijker en losser contact wil (leggen) met vrouwen. Dan zijn neutrale onderwerpen geschikter, omdat die ook niet de associatie met sex oproepen. En bij de Pearle zou 'staat je goed, die bril' wel kunnen. Maar verwacht dan geen gesprek.
Laat maar er is hier niet doorheen tekomen, ik heb het er gisteren met een vriendin over gehad...gelukkig een heel ruimdenkend mens en bereid tot introspectie. Ze zei, ja vrouwen moeten had ik eigen boezoem steken ze kijken zelf met een te negatief sexuele geladen bril naar de man.

Nogmaals ik zal in het openbaar nooit iets zeggen over borsten of billen....

En nee ik zit niet te wachten op een homo die iets over mijn bobbel zegt, maar nogmaals op die manier ga ik geen gesprek aan met een vrouw en een compliment over borsten en billen of andere lichaamsonderdelen nee, doe ik niet.
En zelfs 'wat heb je een lekker luchtje op' is alweer anders dan 'wat ruik jij lekker' voor mijn gevoel. Dat eerste mag een collega, tante, vriendin, vriend of maakt niet uit wie zeggen, het laatste vrijwel niemand.
Oh, het ligt massaal aan ons. Nou, sorry dan.

Nogmaals: ik kíjk niet met zulke ogen naar mannen, in het algemeen ga ik er vanuit dat de meeste mannen niets van me willen, net als dat de meeste vrouwen niets van me willen. Ik wantrouw mensen ook niet. Maar mensen die me uit het niets aanspreken met nogal intieme opmerkingen, die wantrouw ik wél. En de meesten met mij. En dat ligt niet aan ons, maar aan degene die die opmerking maakt.
quote:Nachttrein schreef op 19 november 2009 @ 11:09:

Eigenlijk is 'wat ruik je lekker' echt enger dan 'goeie tieten'. Dat eerste mag alleen mijn vriend zeggen. Dat laatste kan in de kroeg onder de juiste omstandigheden nog wel.

Duhhhh echt ik begrijp dit echt niet, je hebt mij schaakmat gezet want ik snap het echt niet meer

Als ik op woensdagochtend op de trein van 6.45 sta te wachten, zijn dat niet de juiste omstandigheden.

Ik lees uit je berichtjes dat je gewoon makkelijker en losser contact wil (leggen) met vrouwen. Dan zijn neutrale onderwerpen geschikter, omdat die ook niet de associatie met sex oproepen. En bij de Pearle zou 'staat je goed, die bril' wel kunnen. Maar verwacht dan geen gesprek.

[...]Nogmaals dat zou ik nooit zeggen en wil ik ook niet zeggen. Ik snap heel goed dat dat niet prettig is voor de meeste vrouwen maar daar doel ik helemaal niet op.

Mijn god, jullie moeten die bril eens afzetten en de man eens waarnemen zonder dat je gelijk invult dat hij alleen maar naar je kijkt omdat je grote borsten hebt, een mooie gevormde kont hebt of sex met je wil. Eend eel van de mannen zal jullie zo bekijken maar je doet een ander del van de mannen echt te kort.

Zelf ben ik (ook) een man en ik moet zeggen dat ik een beetje de kriebels krijg van sommige reacties van je. Wie moet hier nou een bril afzetten?

Je komt op me over als iemand die eigenlijk alleen maar vanuit z'n eigen situatie en behoeften handelt, en niet zozeer geeft om de reactie en het gevoel van de ander (in dit geval die willekeurige vrouw op straat - maar zelfs hier op het forum). Dat blijkt uit bijna al je berichten; je hebt het alleen maar over jezelf. Op zich wat vreemd, voor iemand die zich voordoet als iemand die wèl "goed" voor vrouwen is, in tegenstelling tot al die andere "slechte" mannen, waar je zelf zo vaak over begint.

Ik vind dat je ook wel erg je best doet om bepaalde dingen te ontkennen (het doel van het contact zoeken, sex, whatever) en in de verdediging schiet, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is/was. Je trekt sommige dingen volledig uit de context. Op die manier ondermijn je eigenlijk alleen maar je eigen geloofwaardigheid.
Eens met Wakker.

Een compliment geef je om de ander een goed gevoel te geven. Een compliment geef je níet om er zelf een contact aan over te houden.
Pink over 7 jaar geef je het nog maar eens aan hoor, ik ben niet zo van geheugen dat ik dat ga onthouden:-)
quote:Astarte schreef op 19 november 2009 @ 11:17:

Oh, het ligt massaal aan ons. Nou, sorry dan.

Nogmaals: ik kíjk niet met zulke ogen naar mannen, in het algemeen ga ik er vanuit dat de meeste mannen niets van me willen, net als dat de meeste vrouwen niets van me willen. Ik wantrouw mensen ook niet. Maar mensen die me uit het niets aanspreken met nogal intieme opmerkingen, die wantrouw ik wél. En de meesten met mij. En dat ligt niet aan ons, maar aan degene die die opmerking maakt.

heel erg eens!

quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 11:17:

[...]Eigenlijk is 'wat ruik je lekker' echt enger dan 'goeie tieten'. Dat eerste mag alleen mijn vriend zeggen. Dat laatste kan in de kroeg onder de juiste omstandigheden nog wel.

Duhhhh echt ik begrijp dit echt niet, je hebt mij schaakmat gezet want ik snap het echt niet meer

'Wat ruik je lekker' impliceert dat iemand zo dichtbij staat dat ie je ruikt. Tieten kun je van twee meter afstand ook wel spotten. Als iemand het gesprek opent met 'wat ruik je lekker' dan staat ie al te dichtbij. Als het half vier snachts is, de sfeer is goed en iemand zegt 'goeie tieten' en loopt door, vind ik het prima.

Daarnaast komt 'wat ruik je lekker' even sensueel/sexueel over als 'goeie tieten', maar dan verpakt alsof dat niet zo is. En daar krijg ik gigantische vlekken van in m'n nek.
quote:Astarte schreef op 19 november 2009 @ 11:08:

Sparkling, als jij opmerkingen gaat maken over iemands borsten of kont laat je daarmee écht wel merken dat je seks wilt hoor, of dat je het overweegt. Plus, het gaat er bij dat soort dingen niet om hoe het bedoeld werd, maar om hoe het opgevat wordt. Daarom zijn aanklachten tegen seksuele intimidatie zo lastig, iemand kan gewoon een beetje dubbelzinnige opmerkingen maken zonder al teveel bijbedoelingen en de ontvanger kan zich daardoor echt bedreigd voelen. En de wet zegt dat de ontvanger bepaald hoe iets behandeld wordt. Jammer voor jou, maar zo werkt het. Jij kunt wel vinden dat vrouwen complimenten over hun kont en dergelijke niet moeten opvatten als een seksuele insinuatie, maar dat is niet aan jou om te bepalen, want het gesprek gaat immers niet over jouw kont?

De andere kant van bovenstaande: als ik een avond op een feestje ben, en je zit wat te flirten met iemand, je kijkt eens, lacht wat, maakt een praatje, raakt elkaar eens aan, en dán zegt hij iets dergelijks, ja dán kan het.... In bijna alle andere contexten is het niet ok om dat zomaar te zeggen.

NOGMAALS IK HEB HET NIET OVER BORSTEN, TIETEN BILLEN, KONTEN DAT IS JULLIE INBRENG IN DEZE DISCUSSIE.

ik wil gewoon contact of dat uiteindelijk via en opmerking, gedag zeggen, een compliment of gesprek je ontstaat is mij om het even. Het probleem is dat ik het niet durf, ben enigszins onzeker/ verlegen richting vrouwen.
quote:Astarte schreef op 19 november 2009 @ 11:23:

Eens met Wakker.

Een compliment geef je om de ander een goed gevoel te geven. Een compliment geef je níet om er zelf een contact aan over te houden.blijf vooral zo zwartwit denken, echt een verademing voor de samenleving duhhh
Maar nogmaals: Hoe zie je dat dan? Dat jij zegt 'wat heb je een leuke tas/bril/fiets/hond en dat je dan een gesprek hebt? Denk je er weleens aan dat mensen helemaal niet zitten te wachten op een gesprek met een wildvreemde als ze booschappen aan het doen zijn/naar hun werk moeten/te laat zijn voor een afspraak/onderweg zijn naar huis om te koken?
quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 11:34:

[...]

blijf vooral zo zwartwit denken, echt een verademing voor de samenleving duhhhGek genoeg ondervind ík geen enkel probleem in het contact met mensen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven