Over angels, beleid en discussies

09-09-2009 13:08 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Huh? Ik heb een waarschuwing?
Ook ik heb een waarschuwing ontvangen. Een automatisch gegenereerde mail, aanhef: beste,

En dan de waarschuwing, zonder naam.

Echter, ik ben van mening dat de waarschuwing pertinent niet correct is. Als ik hem verdiend heb, dan neem ik hem als een man.

Dit is niet correct gegaan. Uiteraard werd er een dolletje gemaakt, maar ik bleef wel steeds on topic, sceptisch of niet.

Heeft de rest ook een waarschuwing gehad, of alleen wij 3? De andere posters ook?
Kan ik het recept krijgen van die roomwitte kabeltrui Yasmijn?
Ik heb (nog?) geen waarschuwing volgens mij. Denk ik. Krijg ik die nog?
Er was er maar één in dat topic die een erg scheldwoord gebruikte.

Als iederéén hem heeft gehad....vanaf blz 1?
Ik mag toch hopen dat degene die ruzie liep te trappen ook een waarschuwing heeft. Of kun je die hier ontduiken als je als eerste klikt?
quote:floor72 schreef op 19 november 2009 @ 21:53:

Kan ik het recept krijgen van die roomwitte kabeltrui Yasmijn?Zullen we het maar alvast voor zijn?
quote:minny schreef op 19 november 2009 @ 21:55:

Ik mag toch hopen dat degene die ruzie liep te trappen ook een waarschuwing heeft. Of kun je die hier ontduiken als je als eerste klikt?Reken maar van niet, Five zegt daar dat betrokkene groot gelijk heeft.
Dat heeft betrokkene helegaar niet, betrokkene vergeet namelijk voor het gemak dat er ook forummers waren die het verhaal wel geloofden en die kant verdedigden. Dus als betrokkene steeds maar blijft beweren dat iedereen alleen maar zat te bashen, dan lult betrokkene gigantisch uit dr hol.
Ik heb op één van de eerste pagina's een cryptische omschrijving gegeven van het woord troll en verder niks. Dat was een grapje en geen ernstige. Dat staat voor mij gelijk aan het benoemen dat je iets ongeloofwaardig vind. Dat mag toch?

De rest van mijn woorden in dat topic heb ik heel zorgvuldig gekozen en ik ben heel redelijk geweest en gebleven.
Mijn hele normale opmerking zonder uitlokbedoelingen dat een bepaalde opmerking van Five grappig was is ook al sneeuw voor de zon verdwenen.

Bizar, normaal houdt Five ook wel van een lolletje.

Want het wás gewoon grappig wat Five postte en ik moest daarom lachen maar dat mocht ook niet.
Dat ben je, Floor!
Ik hoef het niet zozeer over betrokkene te hebben. Ik heb benoemd dat er best een punt was.

Maar ik ben het echt niet eens met mijn waarschuwing!

Ik wil er ook hier over discussiëren (daar is dit topic toch voor?) en niet over de mail.
Het zint mij totaal niet dat er keer op keer beweerd wordt dat iedereen zat te bashen terwijl dat aantoonbaar niet klopt. En zo iemand wordt serieus genomen bij een melding?
Ik ook niet over de mail, heb hem al gedelete.

Een waarschuwing in mijn mailbox, welk een schande breng ik over ons huis!
Het topic is opgeschoond omdat het begon met zogenaamde lolligheden die uitermate kwetsend zijn voor TO. De "ruzie" rondom Q's uitspraak is ook verwijderd, bovendien is Q in dat zelfde topic al op haar uitspraak teruggekomen. Lijkt me dan ook onnodig om het daar verder over te hebben.

Voor degenen die het willen weten: ja iedereen die offtopic/provocerend/beledigend heeft gepost heeft een waarschuwing ontvangen. Dat waren er 12.

En nee, niet iedereen deed mee aan de hetze om de TO te ontmaskeren als troll, maar iedereen heeft dezelfde mail gehad, omdat ik én geen tijd én geen zin heb om 12 persoonlijke mails te typen.

Verder, nogmaals; het mag toch inmiddels voor iedereen duidelijk zijn dat het tegen de regels is dat in topics de trollenjacht wordt geopend. Bij vermoedens van fake forummers of trollen: licht ons in maar ga niet lopen ouwehoeren in de topics zelf.
Mwoah Floor...dat ben ik niet met je eens, over dat punt hebben.
Ook ik heb een waarschuwing gekregen. Niet helemaal terecht gezien het feit dat mijn eerste reactie een bloedserieuze was. De reacties daarna waren van een wat luchtigere aard maar om hier nu gelijk een waarschuwing tegenaan te gooien vind ik erg rigoreus.

Een waarschuwing in het topic, gewoon algemeen in de trend van "dames en nu weer even serieus " had denk ik meer dan voldoende geweest.
Nee, dat gebash klopte niet. Ik zat met Meds scenario's te bedenken over de situatie van TO, want we zaten in het ongewisse.

En natuurlijk komt daar een dolletje bij kijken, zoals al 10 jaar gebeurt op dit feaurom.

Dan moet Suus ook een waarschuwing hebben gehad, dat kan niet anders.
Ik heb anders geen waarschuwing ontvangen

Maar oke, dan beschouw ik mijzelf bij deze als gewaarschuwd. Volkomen onterecht.

En Q kwam er dan wel op terug, maar daarna heeft ze keer op keer dezelfde betichting geuit. Dat iedereen aan het bashen was, en dat is volstrekt niet waar. Daarom ga ik er inderdaad over door.
Halleau lieverd....moutarde ;)
quote:dangeensuus schreef op 19 november 2009 @ 22:04:

Ook ik heb een waarschuwing gekregen. Niet helemaal terecht gezien het feit dat mijn eerste reactie een bloedserieuze was. De reacties daarna waren van een wat luchtigere aard maar om hier nu gelijk een waarschuwing tegenaan te gooien vind ik erg rigoreus.

Een waarschuwing in het topic, gewoon algemeen in de trend van "dames en nu weer even serieus " had denk ik meer dan voldoende geweest.Nee dat zou het niet, aangezien het topic om 19.04 werd geopend, en krap anderhalf uur later al 300 berichten had.
O, daar is ze al!

Ja, Five had beter even in het topic kunnen zeggen dat we serieus moesten gaan doen ipv offlinen halen en opschonen.

Mén. Een beetje lachen, wat is daar mis mee? TO werd nergens voor uitgemaakt, hooguit voor naief.
quote:minny schreef op 19 november 2009 @ 22:05:

Ik heb anders geen waarschuwing ontvangen

Maar oke, dan beschouw ik mijzelf bij deze als gewaarschuwd. Volkomen onterecht.

En Q kwam er dan wel op terug, maar daarna heeft ze keer op keer dezelfde betichting geuit. Dat iedereen aan het bashen was, en dat is volstrekt niet waar. Daarom ga ik er inderdaad over door.Als je geen waarschuwing hebt gehad, hoef je jezelf dus ook niet als zodanig te beschouwen.
quote:dangeensuus schreef op 19 november 2009 @ 22:06:

Halleau lieverd....moutarde ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven