Kans op zwangerschapsvergiftiging

19-11-2009 21:33 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zijn er hier mensen die een zus hebben die tijdens haar zwangerschap een zwangerschapsvergiftiging heeft gehad? Wat is de kans dat ik ook een zwangerschapsvergiftiging krijg!
Die kans is net zo groot als de kans dat je overbuurvrouw een zwangerschapsvergifitiging krijgt..

t heeft niks te maken met familie of met erfelijkheid ofzo...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 19 november 2009 @ 21:45:

Die kans is net zo groot als de kans dat je overbuurvrouw een zwangerschapsvergifitiging krijgt..

t heeft niks te maken met familie of met erfelijkheid ofzo...Dat is dus niet waar:

http://www.azm.nl/zorgcen ... svergiftiging/48812/48702
Peas on earth!
quote:biol schreef op 19 november 2009 @ 21:45:

t heeft niks te maken met familie of met erfelijkheid ofzo...Dit is niet waar, er is een duidelijk verhoogde kans op een zwangerschapsvergiftiging als je zus of moeder die heeft gehad. De exacte cijfers heb ik zo niet, ik zal even googlen.
The time is now
ja maar die erfelijke component is er vooral als het gaat om een vroege (voor 34 weken zwangerschap) pre-eclampsie
Ik heb zelf een hele erge vorm van zwangerschapsvergiftiging gehad tijdens mijn zwangerschap.

Mijn zus heeft ook zwangerschapsvergiftiging gehad bij de eerste, veel minder heftig en veel later in de zwangerschap. Bij de 2e heeft ze geen last gehad.

Dus tja, of het erfelijk is of toeval, ik weet het niet.
quote:elodita schreef op 19 november 2009 @ 22:13:

ja maar die erfelijke component is er vooral als het gaat om een vroege (voor 34 weken zwangerschap) pre-eclampsieHm, dan zou het in mijn geval dus wel erfelijk belast zijn.
@TO: je zou je vraag eens aan een gynaecoloog moeten voorleggen. Bedenk je wel dat cijfers geen garanties zijn. Ik zou ook maar 10% kans hebben op pre-eclampsie bij mijn tweede zwangerschap, toch kreeg ik 'm.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven