Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
@ NIkiet. Ik heb de stelregel om nar kdv/school/werk te gaan: koorts betekent sowieso thuis blijven, overgeven/diaree betekent thuis blijven en al het andere als je kan aangeven dat het echt niet gaat.

Kate had zondag lichte koorts, en verkouden en hoesten. Nu doen mijn twee kinderen dat laatste eigenlijk standaard sinds ze op op het kdv zitten, zeker in de winter. En toen we ma ochtend keken, had ze 37.6. Tja, dan breng ik haar dus wel. Toen wist ik trouwens nog niet dat neefje en nichtje waar we waren geweest, ook ziek waren. Wel met de opmerking als ze ook maar even koorts zou krijgen, ze moesten bellen. Dat hebben ze niet gedaan. Toen we dr ophaalden was ze ook heel vrolijk. s Avonds had ze toen ineens tóch 39 graden koorts.

De huisarts heeft me meerdere malen verzekerd, het kán net zo goed iets anders zijn.

En nu blijkt trouwens ook wel: ze heeft een loopoor. Dus ze is verkouden door een virus(welk?!?!) en heeft daardoor oorontsteking gekregen en daar kwam de koorts vandaan.

Ik heb trouwens 2 keer de huisarts gesproken, en die heeft geen enkele keer aangegeven dat ze binnen moest blijven.

Dus nee, tenzij ik kids heb die echt goed ziek zijn, met hoge koorts, niets anders willen dan slapen/hangen bij mama, ga ik nog wel met ze naar buiten.

Ze knapt trouwens zienderogen op nu ze een loopoor heeft, en ondanks dat we zelf nog wel keelpijn hebben, denken we eigenlijk niet meer aan de MG. Daar ben je toch heel erg ziek van?
Hallo dames,

Kunnen jullie misschien nog reageren op mijn vorige berichtje =-( Ben beetje ten einde raad vandaar.....
Mvkyano, je vraag komt een beetje uit de lucht vallen in dit topic denk ik. Ik weet ook niet op welk probleem je doelt (zal een probleem met slapen zijn neem ik aan).

Ik heb de slaapgids niet voor je, sorry (en zou hem persoonlijk ook niet aanraden, ten eerste omdat ik geen voorstander ben van de 'laten huilen'-methode, ten tweede omdat de tips in de slaapgids niet anders zijn dan de tips die je op een gemiddeld consultatiebureau krijgt)
@ mvkyano; ik ben wel een voorstander(nou ja, dát is een te groot woord) van laten huilen. Maar niet met 7 maanden. Dat is de grens naar verlatingsangst en waarschijnlijk begint dat nu bij je zoontje. Als je wat meer over je probleem vertelt, wil ik je wel helpen.

Groet, NJB
Gister mn eerste ouderavond gehad. Ze hebben wat verteld over hoe zij thematisch werken en allerlei thema's behandelen. Ook hebben ze verteld over hoe ze de kinderen volgen qua ontwikkeling. Interessant!
blegh wen, die hypotheekgesprekken.Goede deal kunnen sluiten. Het pipo gebeuren is idd in oranje. Ik ben wel benieuwd moet ik zeggen.

Wat netjes dat ze dat opmerken lucia met die arm.En je vakantie klinkt heerlijk.

Nikiet: leuk he, dat gestap naast de tafel. Is het bij jou ook zo dat de broers langzaam "samen"spelen. Oudste heeft er hier veel plezier in om vanalles te doen dat uk na doet of waa hij van moet lachen. Zo leuk, die twee samen! Uk krijgt ook eerst een kus bij het ophalen op kdv en dan ik pas.

Kitty, wel leuk hoor zo n lap. En hier ook zo n ongelooflijk beweeglijk kindje. Ik wil hem ook wel eens voor tv zetten, maar helaas hij heeft er nog geen seconde geduld voor. Verschilt echt per kidnje, want oudste kon op gemak een uurtje baby einstein kijken.

Uk heeft me heel erg laten schrikken. Ik werd op mijn werk uit een bespreking gehaald, terwijl ik aan had gegeven echt niet gestoord te mogen worden. Dat doet onze secetaresse echt niet zomaar, dus ik schrok me te pletter toen ik het kdv aan de lijn kreeg. Gelukkig wilden ze alleen melden dat hij een harde val had gemaakt, er niets ernstig was, maar hij wel een hele grote bult op zijn hoofd had. Wilden ze me toch even zeggen, zodat ik niet zo zou schrikken bij aankomst. Heb mijn gesprek afgeraggeld en heb hem opgehaald. Gelukkig niets aan hem te merken, maar wel een mega buil. Arme kerel. Ze voelden zich enorm schuldig, maar tja, ik ken uk, die is zo beweeglijk dat er gewoon wel eens wat mis gaat.

fijn weekend allemaal!
en helena, waterpokken! pff, zijn t er veel? Maizena en zemelen waren hier het toverwoord!
Lucia, fijn dat de trip naar Rome zo goed gegaan was met Chica. Ik geloof niet dat dat bij ons een succes zou worden trouwens, met Elena.

Goed inderdaad dat ze met beide vaccinaties rekening houden. Volgens mij is Elena ook tegen TBC ingeent toen ze een maand oud was (weet niet meer zeker of het TBC is). Na enkele weken ontstond er een pijnlijk uitziende vlek op haar arm, en die is nog maar sinds kort verdwenen. Dat schijnt normaal te zijn. Klinkt inderdaad interessant die ouderavond.

NJB, is je dochter inmiddels weer beter en Helena, zijn de waterpokken weg?

Mvkyano, ik dacht eerlijk gezegd dat je je vraag per ongeluk bij het verkeerde topic gepost had. Ik heb nog nooit van die slaapgids gehoord maar ik lees dat NJB je wel advies kan geven.

Golfje, leuk dat je kinderen zo goed met elkaar omgaan. Maar ik wist niet dat kindjes van deze leeftijd zo kunnen verschillen als het om interesses gaat. Ik hoorde toevallig laatst van een vriendin dat ze haar dochter op jonge leeftijd gerust een uur tv kon laten kijken als zij aan het koken was. Ik kon dat bijna niet geloven, maar het kan dus wel.

En wat zul je inderdaad geschrokken zijn toen het KDV je belde. Ze hebben mij al twee keer gebeld binnen 2 maanden tijd! De eerste keer schrok ik ook heel erg maar nu weet ik dat het hun beleid is dat ze bij elke val en blauwe plek meteen bellen. En ja, vallen en blauwe plekken komen ook bij Elena regelmatig voor!
Helena: sterkte met de waterpokken. Heeft je meisje ze al gekregen van zus?

Lucia; klinkt leuk zeg een weekend Rome. Fijn ook dat Chica weer helemaal beter is. Hier nog geen ouderavond gehad. Was er een toen ze niet ging maar toen zijn we niet geweest. Binnenkort wel sinterklaasavond. Denk dat we daar wel even naar toe gaan. Is van 17 uur tot 18:30.

Mvkyano; ik denk dat je ooit gelezen hebt dat ik de slaapgids aan Lucia heb gemaild. Ik vind het ook een beetje raar dat je er zonder uitleg naar vraagt dus vandaar dat ik niet reageerde. De slaapgids heb ik zelf niet gebruikt maar van een vriendin en zij heeft er voor moeten betalen...

Nikiet; leuk cadeautje hoor voor sinterklaas. Yuna krijgt een loopwagentje.

Hip; Dieke alweer beter??

NJB: en hoest bij jou? Kindjes alweer aan de beterende hand? Mijn idee is ook dat je van de MG erg ziek wordt/bent.

Kitty; Yuna is ook super beweeglijk en zo als het bij jou gaat, gaat het hier ook. Staan, zitten, staan, zitten, kruipen, kruipen en dan over naar toe wat niet mag/kan. Alles willen hebben wat niet kan/mag. Maar ik heb wel het 'geluk' dat ze sinds kort, sinds ze ziek is geweest, na de fles even rustig is. Ze wil dan heel even een boekje lezen op schoot of een filmpje van 5 minuten kijken van Nijntje. Als ze niet helemaal lekker is, wil ze ook nog wel eens vanuit de wipper een paar filmpjes kijken. Sinds kort begint ze al met haar armpjes te zwaaien als ik het liedje zing. Super lief.

Golfje; pffff dat is schrikken zeg. Heeft er nog last van gehouden? Of was het snel weer vergeten. Klinkt super zeg die lieve broers! Als ik dat zo hoor, wil ik toch nog wel een tweede...

Wen; staan volgens mij nog wel meer tips in de gids hoor dan laten huilen. Maar heb hem zelf niet gelezen. Ook geen aanleidingen gelukkig om me er uberhaupt in te verdiepen. Yuna slaapt bijna altijd goed!

Yuna is nog steeds verkouden en hoest een beetje. Ze is gelukkig niet zieker geworden. Dinsdag mogen we voor de eerste prik gaan...brrr toch wel een beetje dubbel gevoel bij.

Fijn weekend alvast! Ik moet nog even snel door. Nog steeds erg druk op mijn werk. Ben blij dat ik vanaf volgend jaar terug kan naar 28 uur werken. Heb het gevoel met 4 dagen werken, dat ik toch wel veel van haar vooruitgang mis!
Aaah, dat is altijd schrikken Golfje, als ze je bellen vanuit het KDV. Gelukkig viel het mee. Ik heb ook altijd en beetje medelijden met de leidsters als ze moeten vertellen dat ze en bult hebben. Dat kan altijd gebeuren, maar het is wel lullig om te moeten vertellen.

Kitty, ik vind de verhalen ook altidj erg leuk om te lezen hoor! Dus die lappen tekst zijn alleen maar leuk.

Nikiet, ik ' moet' eigenlijk ook mijn kolfset verkopen, want ik verwacht ook er redelijk wat voor terug te krijgen. En we willen toch geen derde meer. Maar ik vind het zo definitief... Dus ik wacht toch nog even. Slaat nergens op! Maar ik wil ook nog niet de kleertjes, badje ed weg doen. Stel dat we toch weer de kriebels krijgen??? (Kan me niet voorstellen dat we daar dan ook gehoor aan geven hoor, maar je weet maar nooit).

Voy; Gelukkig is Linde wel actef en vrolijk! Maar lijkt me niet fijn als je niet weet hoe het komt dat je kleine niet goed groeit. Sterkte!

Vanmiddag hier inentingen... Best een beetje spannend. Had nog een spuitje van het fingerfeeden, dus heb de oudste al uitgelegd wat er gaat gebeuren. Bert en Ernie zijn hier ook al ingeent ;)

Lize heeft nog niet de waterpokken, maar is wel al flink verkouden en ik verwacht elk moment de vlekjes. Vind het best spannend met de inenting erbij. Er is nu nog niks te zien, en het is niet zeker dat ze het krijgt natuurlijk. Maar ik weet niet of het kwaad kan met de inenting. Ze heeft geen koorts, dus daar kijk ik maar naar.

De nachten zijn hier zo zwaar. De afgelopen twee weken is er steeds wel een kind (of ik zelf) ziek geweest en Lize heeft last van verlatingsangst (ofzo). Dus vannacht werd ze om half 12 al hard huilend wakker en ze sliep pas om half 3. Poehhhhh, ben best kapot eigenlijk. Eerst wilde ze alleen de speen, maar nu wil ze echt getroost worden. Laten huilen wil en kan ik niet. Ze is echt overstuur. Het is al maanden geleden dat ik een hele nacht doorsliep en dat is goed te voelen...

Succes met de inentingen! Ik zal straks wel even laten weten hoe het is geweest!
En Helena? Hoe was het? Yuna mag morgen... nog steeds een beetje dubbel gevoel. Hoest met de rest??
Wij mogen vrijdag.. heb er niet zo'n zin in geloof ik Maar goed.

Helena, wij hebben hier net zo'n verlatingsangstperiode achter de rug. Veel aan toegegeven, en het is nu ook weer over. Gelukkig, want vermoeiend was het inderdaad wel. schijnt ook af en toe terug te keren.

Ik heb het beredruk met werk dus ik hou het even kort, lees wel mee maar buiten werkverhalen heb ik even niet veel te melden alles gaat goed hier!
Succes met je werk Wen. Wel jammer, het is hier zo rustig.

Helena en Wen; wat betreft de verlatingsangst uitte zich dat ook overdag? Bijvoorbeeld wanneer je op visite bent? Yuna slaapt goed maar overdag wil ze echt bij niemand op schoot. Gelukkig wel op het KDV. Maar bij oma... nope!

Helena' Lize nog bij werkingen gehad van de vaccinatie?
Wij moeten vrijdag.. T is mans vrije dag, dus hij is de pineut. Ben benieuwd hoe de ervaringen hier zijn!

Hier is de eenkennige fase weer een beetje over, was een paar weken heel erg, maar gelukkig is dat klaar. Ik merk wel dat als ze even de kans krijgt om te acclimatiseren met nieuwe mensen enzo, het dan veel beter gaat, dan als er onverwacht mensen binnenkomen en haar meteen willen knuffelen.

Afgelopen nacht heeft ze prima geslapen, maar de nacht er voor was drama. En t was nog mijn schuld ook.. Ik moest om half 3 even naar de wc en toen ik half slapend terugliep naar onze slaapkamer, hoorde ik haar een beetje kreunen en steunen. Met mn slaapdronken hoofd liep ik naar binnen en pakte haar uit bed! Ze schrok zich rot, want ze sliep gewoon.. Gevolg: ze wilde niet meer slapen, tot half 6.. GAAAAAAP
Ik vroeg met nog af, hoe is het met de pogingen om weer zwanger te worden? Kitty, jullie waren alweer bezig toch? Nog anderen met plannen in die richting?

Wij gaan er waarschijnlijk in februari/maart weer voor..
hahaha, lucia wat zul jij gebaald hebben. Hier slaapt uk eigenlijk prima, gaat om 19 naar bed, nog een flesje om 23 en dan slaapt hij tot 7.00-7.30. Wel krijg ik die laatste fles er echt niet van af. Hij zit dus nog steeds op 4 flessen, rijkelijk veel geloof , maar ja, vorige keer op het cb werd gezegd dat hij gezien zijn beweeglijkheid best wat extra calorien mocht hebben. Hij is absoluut niet dik dus ik vind t wel ok zo.

Ik mag om 15.00 met beide mannen een prik gaan halen. Ik ben benieuwd. Gisteren op tv bij de lokale omroep zag t er eigenlijk wel erg rustig uit, dus zal wel los lopen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er toch een beetje een dubbel gevoel bij hou.

Lucia, hier nog geen plannen voor een nieuwe zwangerschap. Ik weet eigenlijk wel steeds zekerder dat ik nog een nummer 3 wil. Bij vriend merk ik langzaam al enige voorzichtige uitspraken over een nummer 3 dus wie weet. Ik moet wel zeggen dat ik erg tegen een zwangerschap op zie. Ik heb twee best zware zwangerschappen gehad, dus dat weerhoud dan wel weer van een eventuele derder. Sowieso gaat mijn broer in september trouwen en wil ik dan niet zwanger zijn. Maar als je plannen allemaal lukken schelen je kids ongeveer net zo veel als uk en oudste. En wat dat betrft zou ik zeggen, doen want het is superleuk die twee samen!!
Prikken zelf was echt een eitje! Het was allemaal heel goed geregeld, dus we konden meteen doorlopen. Er was niemand voor ons, dus ook geen huilende kinderen waardoor de oudste het ook allemaal moeiteloos onderging. Wel even een paar traantjes natuurlijk, bij beide meiden. Maar dat was snel weer over. Ik heb meteen na de prikken even het beentje van Lize wat gemasseerd (doe ik altijd na een inenting), en ze heeft daar geen last van gehad.

Maar nu is ze wel ziek. Ik weet onderhand niet meer of het nu van de tanden, een verkoudheid, aankomende waterpokken of de prik komt, maar ze heeft koorts. Gisteravond was ze heel erg aan het rillen, en wilde ze alleen maar bij mama zitten. Precies toen ik wilde gaan slapen natuurlijk. Uiteindelijk heb ik haar een zetpil gegeven, want ik had het idee dat ze zich echt niet lekker voelde en pijn had (oren? keel?). Daarna is ze (om half 2, gaaaap) in slaap gevallen. Lekker tegen mama aangeklemd.

Nu is ze thuis en gelukkig kan papa thuiswerken. Net gebeld; het ging wel goed. Wel nog koorts, maar ook wel levendig.

Maar ik denk dat het niet van de prik komt hoor! Grote zus heeft nergens last van. Het is denk ik een samenloop van alles van ik hierboven noemde. Ben erg blij dat ze zijn ingeent!

Succes voor iedereen die nog moet/mag. Het viel hier erg mee!
Chili, fijn dat Yuna ook wat rustigere periodes kent nu. Ik heb ontdekt dat Elena het leukt vind om onze trouwfoto's te bekijken. Dan wijs ik alle familieleden aan en noem de naam erbij. Meestal lukt dat alleen vlak voordat ze naar bed gaat, als ze al moe is.

Zo'n loopwagentje is wel een goed idee trouwens. Ik denk dat wij er een lenen van m'n schoonzusje. Die heeft een halve creche bij elkaar aan speelgoed bij haar thuis. Voor ons wel gemakkelijk.

Ik heb online een afspraak voor Elena gemaakt om morgen gevaccineerd te worden. Officieel moeten we op een brief wachten maar die hebben we nog steeds niet dus ik probeer het zo.

Helena, dat klinkt zwaar, zieke kindjes en dan die slapeloze nachten die erbij horen. Vooral als het lang duurt. Hopelijk is Lize snel weer beter en komt het inderdaad niet van die prik!

Lucia, inderdaad balen zeg, 's nachts opzitten en ook nog door je eigen schuld. Wij hebben inderdaad al een poging gewaagd om zwanger te worden. Dit weekend moet ik weer ongesteld worden en ik verwacht ook wel dat dat gaat gebeuren want de afgelopen maand is er niet veel gebeurd om zwanger te raken. Was net in de periode dat ik me niet goed voelde en Elena ziek was vandaar. Maar, ik heb gelukkig geen haast. Zo'n 2 jaar verschil in leeftijd lijkt me wel leuk.

Golfje, jij bent ambitieus. Misschien een nummer 3. Wel leuk hoor voor de kindjes lijkt me.

Elena slaapt ook goed. Alleen in de creche niet overdag. Ze ligt om uiterlijk half 8 in bed maar is helaas 's morgens nog steeds erg vroeg wakker. Half 6 vanmorgen.... Ze zit nog steeds op 3 flessen al drinkt ze ook goed uit een beker (veel water en soms wat roosvice). Maar ze geniet zo erg van die flessen dat ik het eigenlijk zielig vind om ze af te bouwen naar 2. Wat lengte en gewicht betreft zou dat echter zeker geen probleem moeten zijn. Over een paar maanden hoop ik wel op 'gewone' melk over te kunnen gaan.
kitty, hier was uk ook steeds vroeg wakker. Ik heb dta hier verschoven gekregen door hem zijn ontbijt steeds wat later aan te bieden. Toen hij eenmaal gewend was pas rond 7.00 zijn fles te krijgen ben ik hem steeds s morgens zijn speentje terug gaan geven en zijn muziekje op nieuw aan gaan zetten. Uiteindelijk had hij het door.

Die laatste fles om 23.00 afbouwen lukt echt niet.Hoe hebben jullie deze eraf gekregen? Bij oudste deed ik er gewoon steeds minder in, maar uk wordt echt met schreeuwende honger wakker en is niet stil te krijgen zonder fles. ( slaapt dan wel tot uur of 3.00 ofzo hoor).

Bij oudste ben ik vanaf 1 jaar overgegaan op gewone melk, ging prima. Bij uk zal dat wel een ander verhaal worden. Ik ben nu aan het wachten op de oproep van de dietiste om zijn dieet te gaan bekijken en de introductie van gewone melk te testen. Onlangs nogmaals soya geprobeerd, maar ook daar krijgt hij buikpijn van. De soyaboter op brood verdraagt hij wel beter als gewone, maar ik heb twijfels of dat weer goed is qua vetten. Momenteel geef ik hem vaak geen boter op brood(= minder kramp) en doe ik een extra scheutje olijfolie door de warme maaltijd, zodat hij wel vetten binnen krijgt. Best lastig allemaal. Ik vind het ook zo sneu om uit te moeten proberen, omdat je gewoon weet dat hij er misschien pijn van krijgt.
He wat een gezellige drukte ineens. Fijn dat het goed is gegaan Helena. Hopelijk is Lize snel weer de oude, ziek zijn is niet leuk.

Golfje; lijkt me erg lastig zeg. Je moet inderdaad overal rekening mee houden en het is naar als hij er pijn van krijgt. Hopelijk heeft de dietiste tips! Laatste fles was er bij Yuna al heel snel van af dus helaas geen tips voor je.

Kitty; Yuna was al vanaf dat ze door sliep rond 6 uur wakker en nu ook nog vaak. Soms is het kwart voor zeven of zelfs iets later maar over het algemeen toch vroeg. Misschien kunnen we de tip van Golfje gaan gebruiken. Thanks Golfje, ik ga het zeker proberen. Dus niet meer gelijk de fles als ze wakker zijn maar eerst even laten spellen ofzo?

Lucia; dat vind Yuna dus ook veel prettiger maar helaas houdt oma daar niet altijd rekening mee en haalt er altijd gelijk uit de maxi cosi. Met als gevolg dat ze niet meer bij haar wil zitten.. en dan is zij weer 'een verwend meisje...'. Ik denk dat ik graag weer volgend jaar april/mei zwanger zou willen worden. Vriend wil het liefst zo snel mogelijk. Maar ik geniet nu nog volop van Yuna dus kan ook maar zo uitgesteld worden. Aan de andere kant wil ik niet te lang wachten omdat ik volgend jaar ook 'alweer' 33 word.

Yuna nog even op bed gelegd. Moet ik haar helaas straks wel wakker maken want ze slaapt 's middags toch vaak wel twee uur. En dan ook nog voor een prik... zieluggg
Golfje, goed dat het jou gelukt is om hem langer te laten slapen. Ik hoor echter maar weinig succesverhalen daarover. In het begin heb ik het met Elena ook wel geprobeerd. Haar weer terugleggen, speen in haar mond en zelf terug naar bed. Maar dan hoorde ik haar toch weer babbelen, en met zo'n bord spelen wat aan haar bedje hangt. Na een half uur begon het ge-uhuhuhu weer en dan had ik nog zelf niet meer geslapen dus tegenwoordig leg ik me er maar bij neer en bedenk ik me maar dat ik in ieder geval al wat tijd met haar doorbreng voordat ik naar m'n werk ga. Verder probeer ik 's avonds vroeg naar bed gegaan zodat ik toch genoeg slaap krijg.

Elena heeft haar laatste fles rond 7 uur sinds augustus. Enne... eigenlijk hebben we dat aan m'n ouders overgelaten. Ik durfde het zelf niet aan om die fles weg te laten, bang om er dan 's nachts toch weer uit te moeten. M'n ouders hebben het er echter gewoon op gewaagd en ze bleek toen gewoon door te slapen zonder die laatste fles. Natuurlijk hebben we dat toen thuis doorgezet.

Misschien heeft het bij je Uk ook wel met z'n dieet te maken dat hij nog honger heeft. Je moet bij hem zo opletten op wat je geeft. Lijkt me erg vervelend. Hopelijk kan de dietiste je verder helpen.

Chili, wat rot dat je (schoon)moeder zo reageert. Het verbaasd me niets dat Yuna niet bij haar wil zitten.

Wat betreft een tweede bij ons eigenlijk hetzelfde verhaal. Ik wil best nog wat langer wachten maar man wil snel. Omdat ik inmiddels 35 ben (ik was zwanger van Elena op m'n 33ste!) heb ik toegegeven om dan maar vast af en toe een poging te wagen. Mocht ik toch sneller zwanger zijn dan verwacht dan is dat ook geen probleem. Ik zie echter bij m'n schoonzussen die hun eerste rond hun 35ste kregen dat een tweede toch langer op zich laat wachten. Daarentegen was m'n vriendin, die haar eerste kreeg toen ze bijna 36 was, was op haar 38ste meteen weer zwanger van een tweeling! Je weet het dus nooit.

Toen ik Elena vanmiddag ophaalde bij het KDV vertelden ze daar dat ze ruim 2 minuten zelfstandig gestaan had. Ze verwachten daar dat ze snel gaat lopen. Ik ben benieuwd. Het zou een leuk kerstcadeautje zijn!
Oei, weer zo'n lap tekst. Chili, mocht je dit nog lezen. Sterkte voor jou en Yuna!
He bah, da's balen als je door je eigen slaperige hoofd zo lang wakker bent 's nachts!

Wat vroeg wakker worden betreft hebben wij dan wel weer mazzel, we mogen bijna altijd uitslapen tot een uur of 8. Het helpt wel dat ze nu vaak bij ons in bed pit, ik merk de nachtvoedingen niet eens meer (weet ook lang niet altijd zeker of ze nu wel of niet gedronken heeft) en slaap gewoon de hele nacht door. Heerlijk! Al vind ik het ook wel eens lekker als ze in haar ledikant ligt, kan ik eens op mijn andere zij slapen.

Vraagje van een fles-onwetende: mag je eigenlijk zo lang je wilt flesvoeding blijven geven of moet je daar een keer mee stoppen om over te stappen op koemelk?

Wat spannend dat er meerderen plannen hebben om straks of nu weer zwanger te worden! Ik hoef nog even niet, maar wel leuk als jullie straks zwanger zijn Ik ga voor een 30-33-36 planning, drie kinderen om de drie jaar. (we zullen zien, haha, de eerste duurde al zo lang)
vanaf een jaar mag je bij niet allergische kindjes over op normale koemelk. Er bestaat wel nog opvolgmelk3, maar volgens mijn consultatiebureau was dat pure onzin en commercie. Als je kind gezond eet was het niet nodig volgens hen.

Nou de spuiten zitten er in. Ging supersnel. Een prikmevrouw hiels uk vast, toen Oudste aan de beurt was. Die gaf geen kik, en liet zich daarna braaf aan kleden door de prikmevrouw. Uk was inmiddels not amused dat prikmevrouw hem vast had, eng mens. eenmaal op schoot was het over en het prikje leverde maar een korte schreeuw op. Sticker voor de oudste en klaar. Wel daarna nog een klein drama omdat zijn sticker weg waaide buiten, gelukkig was er een mama met baby die de hare doneerde.

Ik heb uk inderdaad eerst gewoon bij ons in bed laten spelen. Pas toen hij echt gewend was aan het eten op een later tijdstip ben ik gaan rekken, echt met minuutjes erbij. Laten huilen ben ik gewoon ronduit slecht in. Idem met die late voeding. Ik hoor van iedereen, gewoon even laten huilen, dan weet hij het na 3 nachten wel. Ik heb hem welgeteld een keer een kwartiertje laten huilen en vond het vreselijk. Grappig trouwens Wen, ik wist s ochtends ook nooit hoe vaak er gedronken was die nacht.

Qua nummer 3, ik heb de tijd hoor. Ik ben nu 26 dus heb nog heel wat vruchtbare jaren te gaan ( hoop ik). Ik ben beide keren binnen 2 maanden zwanger geraakt toen we er eenmaal voor gingen, dus ik ga er stiekem wel van uit als we er voor gaan dat het nu weer makkelijk zal gaan. Maar wat ik dan weer handig vind als leeftijdverschil tussen de oudste en een eventuele derde weet ik niet. ?Momenteel is vriend ook nog echt niet overstag, dus ik probeer er maar niet teveel over na te denken, krijg er alleen maar de kriebels van!

Ik ben aan het kijken voor de zomervakantie. Ik vind het maar lastig!
oh ja: wat superknap van Elena! Volgens mij is zij motorisch wel echt de rapste van het stel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven