Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Voy, kun je hier ook nog een link plaatsen naar onze 1e Topic? Ik vind dat wel leuk.

Nikiet, ik ben wel van plan om weer een bedje te kopen hoor, maar dan vraag ik wel even aan mn moeder en/of zus of ze de 1e keer even willen helpen... O, das toch wel erg, dat je daarvoor je moeder of zus nodig hebt...

Ganzen kunnen idd wel griezelig zijn, vooral als ze eieren of jongen hebben. Brrrr, mn vader heeft ze ook en de kinderen lopen er ook wel tussendoor. Maar rond deze tijd is het wel altijd uitkijken, want ze kunnen best agressief reageren als ze in de broedperiode zijn.

Verder weet ik niet meer wat er geschreven is.
quote:Marianne1969 schreef op 22 april 2009 @ 15:59:

Voy, kun je hier ook nog een link plaatsen naar onze 1e Topic? Ik vind dat wel leuk.

Ofcourse!

Enne...ik vind ganzen ook echt een beetje eng, inderdaad vooral als ze een nest hebben. Er wonen er hartstikke veel in onze buurt. M. vindt ze overigens machtig!
Hallo meiden!

Ik ben weer helemaal bijgelezen eindelijk!

Ben van plan om nu weer wat regelmatiger hier aanwezig te zijn en binnenkort ook onze hyves weer eens te bekjken, want daar ben ik helemaal al lang niet geweest.

Marianne, over de 4 voedingen van 250cc, de cb verpleegkundige was hier ruim twee weken geleden om kennis te maken en toen hebben we het erover gehad. Zij adviseerde om over te gaan op 4 voedingen en dat was echt een goed advies, want hij slaapt nu dus alleen maar beter tussen de voedingen overdag ('s nachts sliep hij sowieso al goed)

Als ik sommige verhalen van jullie lees over de vele voedingen dan word ik echt vreselijk moe. Als dat met Lukas ook zo zou zijn geweest dan had ik nu echt totaal niets meer waard geweest denk ik, na de verhuizing dus... Maar dat is ook één van de factoren die meegespeeld hebben toen ik besloot om te stoppen met de bv.

Wat klinkt dat zielig zeg, van dat huilen in het ziekenhuis. En dat dan nog wel op de laatste dag van je verlof.

Voor degene die weer begonnen zijn met werken, heel veel sterkte en succes! Ben blij dat ik onze kinderen niet naar een kdv hoef te brengen, de meiden zijn allebei vanaf 2 jaar naar de psz gegaan en ze zijn echt ontzettend sociale typjes, niets van gemerkt dat ze nooit op een kdv gezeten hebben.

Maar goed, ik snap het heel erg goed natuurlijk dat het voor veel mensen noodzakelijk is om gebruik te maken van een kdv.

Mijn man is een grote klant verloren vlak voor de verhuizing dus hij heeft nu alle tijd om de zaak in zijn eentje te runnen, voorlopig hoef ik dus nog niet echt bij te springen. Al doe ik wel wat kleine dingetjes weer.

Wen, wat klinkt dat ontzettend schattig zeg, dat van die spiegel. Dat heb ik met Lukas nog niet echt geprobeerd, ga ik ook snel eens doen.

Hopelijk voor jullie hoeft ze geen spreidbroek, wel fijn dat je er al veel over weer ondertussen!

Golfje, ben je al voor de tweede keer wezen kijken bij dat huis wat jullie graag wilden hebben?

Tja, tips voor de verhuizing, dat is lastig zeg. Wanneer denk je ongeveer over te gaan?

Ik ben al ver voor de bevalling van Lukas begonnen met spullen inpakken, veel kan natuurlijk nog niet, maar heel veel dingen kun je best een paar maanden missen. Dat scheelde toch wel een boel moet ik zeggen.

Als ik nog iets bedenk dan hoor je het!

Ik ben in ieder geval érg blij dat we het achter de rug hebben, al zijn we hier echt nog lang niet op orde. Er moet zelfs nog veel geschilderd worden. Eigenlijk zijn alleen de slaapkamers van ons en de meiden zo goed als af. Lukas zijn kamertje is opslag (net als de zolder) Lukas slaapt nog lekker naast mij, in zijn ledikantje sinds vorige week. En daar slaapt ie gelukkig ook erg goed in. Nu kan hij tenminste met zijn armen wijd liggen (doet ie ook steeds) Dat kon niet in het wiegje.

Sam, nog lekker gesport gisteren? Ik zou willen dat ik dat ook weer kon doen, zat eigenlijk ook in de planning, maar door die klant die weggevallen is en de verhuizing moeten we het even heel erg zuinig aan doen en aangezien de sportschool in onze oude woonplaats opgezegd is per 1 april (wonen we nu ook veel te ver vandaan) heb ik nu maar even besloten geen sportschool meer te doen tot we weer wat beter in de slappe was zitten. Ontzettend jammer want ik ben echt verslaafd aan Bodypump!

Meiden, hier laat ik het even bij. Moet nodig naar bed, morgen gaat om half zeven de wekker weer... Volgende week hebben de meiden 2 weken vakantie, aan de ene kant lekker omdat we niet hoeven te haasten maar aan de andere kant wel erg druk... Hopelijk blijft het mooi weer en kunnen ze lekker vaak buiten spelen!

Tot snel weer!

Liefs...
Evince, zou je nog even kunnen schrijven hoe je dat aangepakt hebt? Vooral hoe je van 5 naar 4 bent gegaan. En om de hoeveel uur geef je nu?

Lekker lang verhaal geschreven, trouwens
Bloemetje is gewogen en gemeten: 5830 gram en 60 cm. Ze doet het hartstikke goed dus! Wel hoorde de arts een klein ruisje bij het hart, dat moeten we even na laten kijken bij de huisarts, maar we maken ons er geen zorgen over. Nu snel slapen, want de reactie op de prikjes zal vannacht wel volgen
Marianne, daar heb ik verder niet echt veel voor hoeven doen hoor. Omdat Lukas steeds te weinig had aan z'n flesjes van 200cc (ik gaf op het laatst steeds 220, elke keer 20cc extra water erbij, ook op advies van het cb) Dus toen ik overging naar flesjes van 250cc sliep hij daar alleen maar langer op. Dus ik geef nu ongeveer om de 4 uur een flesje van 250 en dan is hij 1 tot anderhalf uur wakker en dan slaapt hij weer tot de volgende voeding. Meestal is hij ook precies op tijd weer wakker voor de volgende voeding, soms moet ik hem wakker maken en soms (meestal voor de laatste voeding) is hij wat eerder wakker en dan leg ik hem in de box of wipper tot het tijd is voor de laatste voeding.

Hij krijgt nu dus om 7 uur 's morgens zijn eerste fles, dan om ongeveer half elf weer (dit moet om deze tijd, anders kom ik niet uit met het halen van de meiden van school) en dan weer om ongeveer 14:30u en dan weer tussen 18u en 18:30u. Hij ligt rond zeven uur op bed en ik moet het meestal wakker maken om 7 uur 's morgens dus.

Wen, wel even schrikken van dat ruisje lijkt mij, maar gelukkig maak je je daar geen zorgen over verder. De arts zal dat wel vaker horen neem ik aan? Onze jongste dochter had dat ook, maar dat was op een gegeven moment gewoon weer weg.

Heeft bloemetje nog last gehad van de prikjes?
Viel mee Evince, ze heeft heerlijk geslapen van negen tot twee en van half drie tot zeven vanochtend, en toen weer tot tien uur. Dus ik denk dat ze het op die manier heeft 'verwerkt'. Prima, kan mams ook even pitten Dat ruisje, nee daar schrokken we niet van, wij hebben het allebei ook (gehad).

Goh, vier voedingen klinkt in mijn oren dan weer als weinig (maar dat is blijkbaar een normaal aantal voor fv-baby's rond deze leeftijd?)
Ja, dat klinkt mij ook als weinig in de oren, maar ik heb er echt geen idee van wat normaal is hoor. Linde zit nog steeds op de zeven voedingen per dag en dat blijft voorlopig ook wel zo denk ik. Ze krijgt er wel steeds meer regelmaat in: 08.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00, 23.00, 05.00. Zo om en nabij dan he.

he een ruisje Wen, wat zou dat kunnen betekenen dan? Volgens mij heb ik weleens gehoord dat meer babies dit hebben dus ik zou me ook niet meteen zorgen maken. Maar idd goed dat je er wel naar laat kijken.

Evince gezellig dat je er weer bent! Wel vervelend dat je man een klant kwijt is. Heeft dit grote gevolgen voor jullie?

Oh, ik hoor gehuil..even checken..
Hier nog steeds 9 voedingen, met geloof ik ook wel iets meer regelmaat erin (ik moet het toch weer eens gaan opschrijven om te zien hoe en wat)

Ze is alweer aan het pitten van 11 tot nu. Jeetje!

Een ruisje kan betekenen dat een hartklepje niet helemaal goed sluit of iets in die richting. Hartruis
Pff, ik heb de afgelopen dagen de grootste moeite om Linde in haar eigen bed aan het slapen te krijgen 's middags. het enige wat een beetje lijkt te helpen is als ik gewoon naast het bedje ga zitten tot ze echt goed slaapt en dan zachtjes weglopen. Naja als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat om maar eens een cliche te gebruiken.

Oh. Ik hoor haar weer huilen. Daar ga ik weer. Voor de zeshonderdste keer vandaag..
Ok, ik lees dat het nog vanalles kan zijn. Ben heel benieuwd wat eruit komt!
Ah leuk hé slapende babys áls ze slapen!

Bloem is mooi groter geworden Wen, dat doet me altijd goed dat ze zo keihard groeien! Lola had ook weinig last van prikjes part two. Ruisje zou ik me dan ook weer geen zorgen over maken, dat hoor je zóveel. Nou kan het nu net wel wat zijn maar de kans is veel groter dat er niets is.

Wanneer moest je voor de heup echo?! Hopelijk is Bloem wat relaxter dan Lola was: GILLLLLLEN!

Voy, leuk hé dat gekut met slapen. Toch heb ik het idee dat het hier steeds beter gaat. Gister was kut met peren maar vandaag doet ze het goed. Ik heb haar tot twee maal toe rustig in bed kunnen leggen, in stoppen en zien slapen. Gister dacht ik dat die dagen nooit meer terug zouden komen en nu tukt ze weer goed. Tsja. De aanhouder wint?!

Evince, is dat niet zeer slecht voor de financien die klant minder of hebben jullie een fijne buffer? Fijn dat je nu lekker met de kids kan zijn. Ik kijk er eerlijk naar uit om weer te gaan werken. Maar we hebben nog een paar maanden voor de boeg en die kan ik aan de andere kant ook weer goed gebruiken want de nachten zijn nog steeds k*t.

4 voedingen klinkt onvoorstelbaar! Ik zit nog steeds om 100 geloof ik. Nee het voelt zo maar ik zou het net als Wen eens op moeten schrijven. We zitten nu volgens in de 4 maanden dip: alles is boeiender dan drinken dus ze neemt 2 slokken en gaat dan kletsen, lachen, kijken, drinkt weer twee slokken tot de tsr komt en laat dan los zodat de melk er uit spuit in haar oog ofzo en is dan klaar om nar 20 min weer te willen drinken en dan herhaalt dit zich. Blah. In de nachten gaat het wel goed maar dan haalt ze haar tekort weer in. Gister heef ze van 0600 tot 14 eigenlijk niet gedronken en pas om 17uur dronk ze een goede voeding. Pffff.

En ik zou niet eens aan de kv kunnen al zou ik het willen want doosje weigert nog steeds de fles ondanks om te dag oefenen met man.
Evince, Melle dronk ook steeds alles op en 's avonds toch wel grote moeite om hem voor zn laatste fles wakker te krijgen.

Vandaag probeer ik (of eigenlijk mn zus, want daar is hij nu) om 4x 240 te geven en dan vanavond om 22.00 uur nog een beetje. Maar ligt er even aan om de hoeveel tijd hij vandaag fles krijgt. Als het om de 5 uur is, dan zal vanavond 21.00 uur de laatste zijn en dan kijken of hij het tot 6.00 u redt. Wat goed zeg, dat Lukas van 7 tot 7 slaapt.

Melle is meestal zo'n 1,5 tot 2 uur wakker. Dan slaapt hij een uurtje en dan weer wakker. Soms moet ik hem wakker maken voor een volgende voeding.

Wen, volgens mij horen baby's met kv ongeveer een liter per dag te krijgen.

Heb je al een afspraak bij de HA voor de check van het ruisje?

Voy, succes met Linde haar slaapjes!
Lily, jij ook en met het oefenen met de fles.
He, een vers nieuw topic!

Ik ben ook net naar het cb geweest: madame is 61 cm en 6120 gram.. Weer prima gegroeid dus!

Qua voedingen heb ik hetzelfde schema als Voy, maar dam met de voeding van 11 uur 's avonds er tussen uit.

Met de fles gaat al wat beter, ze heeft nu vandaag een flesje gedronken van 120 ml, nog wel bij mij! Ze dronk het ook op alsof ze nooit anders gedaan had.. Tuthola.. De rest van de week maar gewoon dooroefenen en hopelijk gaat t maandag beter op het kdv.

Slapen in eigen bed gaat opeens heel goed! Ze ligt nu ook alweer in bed, zo na d'r prikjes en ze heeft vanochtend en begin van de middag ook al twee keer 1-1.5 uur geslapen! Inderdaad, de aanhouder wint!
hai,

Jee zeg. Weer een nieuw topic. Wat schrijven we toch lekker veel.

4 voedingen kan inderdaad goed met flesvoeding en vooral als ze straks erbij gaan eten rond een maand of 6.

Ik combineer dus nog steeds bv met flesvoeding en dat gaat echt super goed. Wie deed dit ook al nog meer, Chili? Dus voor de borstvoedingsdames als jullie evt. toch overwegen te minderen. Combineren kan ook altijd. Geeft je meer rust en ruimte en je kan toch nog een tijd door gaan met bv geven. En voor Björn geldt dat hij sinds ik combineer een stuk 'makkelijker' en 'tevredener'' lijkt. Hij heeft geen last van kramp meer en slaapt vooral steeds beter. Zowel overdag als in de nacht. Hij is toch meer verzadigd.

Hij zit sinds 2 dagen op 5 voedingen. Vandaag misschien haalt hij er 6 met een klein beetje bv extra. Dat is dus het voordeel van bv. Ik kan nog extra geven. Al doe ik dat echt niet overdag.

Vanmorgen kwam hij om 06.00 uur (bv) toen weer om 10.15 (ca. 120 ml flesv), 13.45 (fles 200 ml!), 17.15 (fles ca. 160 ml) en nu denk ik rond 20.30 uur voor bv en ik denk rond 22.00 uur bv een slaapmutsje.

Omdat ik overdag heb afgebouwd heb ik ineens heel veel tijd om te winkelen, ff rustig een boekje te lezen of wat dan ook en dat vind ik super. En ik houd dus genoeg voeding ondanks dat er overdag dus 12 uur tussen zit.

Later meer. We gaan zo eten...

lfs, Nikiet
Pluk de dag!
5 mei moeten we voor de echo, en de afspraak met de huisarts zal ook wel in die week zijn (ha is op vakantie tot die tijd, en het had ook geen grote haast).

Voor de notoire flesweigeraars: ik las net dat je rond de 4 maanden ook zou kunnen beginnen met een voeding drinken uit een (tuit)beker (boek van Stefan Kleintjes). Misschien is dat wat?
Oh ik dacht dat dat pas later kon Wen, das een goede! zal ook ff hét boek pakken.
't Is die andere Lily, van borst tot boterham Of heb je die ook in huis?
4 voedingen lijkt inderdaad wel weinig, maar Lukas is er helemaal tevreden mee. Toen ik nog 5 voedingen gaf had ik de grootste moeite om die allemaal in de 12 uur overdag te proppen. Ik heb nu dus ook veel meer tijd tussendoor, voor ons écht ideaal!

Marianne, het cb vertelde mij dat ze echt maximaal een liter per dag mogen, dus écht niet meer! Als je meer wilt geven dan kun je het wel verdunnen met water, dat heb ik dus ook een tijdje gedaan. 5 voedingen van 220, met dus 20 cc water extra per voeding. Maar nu met 4 volledige voedingen van 250 gaat het dus een stuk beter.

Ben benieuwd of je zus (en jij) het vandaag gered hebben met de 4 voedingen. Als je een baby moeilijk wakker krijgt voor de late voeding is mij altijd verteld dat je dat dan dus niet hoeft te doen. Ik ben al vanaf een paar weken met die late voedingen gestopt, in het begin kwam hij dan wel nog 's nachts maar dat werd steeds later. Toen ben ik de voeding van 's avonds dus zelfs voor zeven uur gaan geven.

Wen, wel lekker dat Bloemetje zoveel slaapt als reactie op de prikjes. Dan is voor jou wel erg fijn lijkt mij.

Voyager, balen dat het niet zo lekker gaat met de slaapjes van Linde, maar alles is altijd maar een fase, dus hier komt ze vast ook wel weer doorheen, al is het voor nu wel even heel vervelend.

Lucia, dat klinkt hoopgevend met die flesjes! Gaat het maandag vast ook veel beter op het kdv. Ben benieuwd!

Lily, ik weet toevallig (van hyves) waar jij woont. Ik heb daar zelf ook heel wat jaren gewoond, vanaf mijn 15e. Mijn moeder woont er nog steeds en ik ben dus ook vrij regelmatig daar te vinden. Dan gaan we eigenlijk altijd wandelen op de hei. Zou het wel grappig vinden om je eens tegen te komen.

Zaterdag gaan we weer. Wij gaan ook altijd naar het (vernieuwde) speeltuintje aan het eind van de Laarderweg. Kom jij wel eens in die buurt?

Nikiet, wel lekker hoor dat je overdag dus helemaal geen bv hoeft te geven nu. Fijn dat je genoeg voeding overhoud voor de avond en de nacht. Op die manier zou ik het ook nog wel te doen vinden. Maar om nou weer te gaan beginnen met bv? Ik heb het wel overwogen moet ik zeggen, omdat het mij toch wel heel fijn lijkt om een tijd te blijven doen. Het schijnt wel te kunnen na zo'n lange tijd. Maar dat kost erg veel moeite, dus ik ga het niet doen. Want zoveel tijd heb ik helaas nog niet over met alles wat hier nog gedaan moet worden.

Tja, die klant die weggevallen is levert inderdaad een groot financieel probleem op. Het is de helft van ons inkomen wat weggevallen is. Onze buffer (die je eigenlijk niet zo kunt noemen) is allang op aan het verhuizen en alle kosten die daarbij komen kijken. Dus het is zaak voor mijn man om zo snel mogelijk voor nieuwe klanten te zorgen. Helaas is hij psychisch een beetje ingestort en heeft hij de grootste moeite om het werk te doen wat er nu nog ligt (waar ik hem helaas niet bij kan helpen) Dus voorlopig moeten we het doen met wat we binnen krijgen. En dat dekt de vaste lasten nét. Dan is er bijna niets over om eten te kopen, en dat doen we natuurlijk wel, dus blijven er weer rekeningen liggen. Nou ja, ik zal er verder niet over uitwijden hier, maar het is inderdaad een mega groot probleem.

Na de vakantie van de meiden ga ik weer overblijf moeder zijn op de school van de meiden. Dat levert wel iets op per keer, dus dat scheelt dan weer iets. We houden in ieder geval hoop. Als Mark zich weer wat beter gaat voelen kunnen we er zo uit zijn want hij kan heel veel verdienen met de zaak als het goed loopt.

Sorry, weer zo'n lang bericht, ik kan het ook niet kort houden hè?

Liefs...
Ben een beetje blond... zie oude topic. Heb nog niet bij gelezen, probeer ik morgen. Reageren en meekletsen dus ook... Ga nu slapen net als Yuna ;)
Jeetje Evince dat klinkt heftig met je man en de zaak :(

Ik hoop dat alles snel weer bij de oude is maar dat gaat vast nog even duren? Kunnen jullie hulp krijgen van familie?

Grappig dat je hier ook woonde. Wij komen nooit in de speeltuin (op een of andere manier is op de wip zitten met Lola geen succes, ze vliegt steeds omhoog en komt dan rot neer ) Op de hei kun je ons wel vinden want daar wandelen we. Morgen zitten we in Amsterdam dus niet in de buurt helaas. Lijkt me wel leuk om je eens tegen te komen!

Hier alles ok. Lola slaapt echt goed in de in de avond en we hebben dus definitief onze avond weer in de pocket. Ze wordt niet meer steeds wakker. Het aantal voedingen is nog steeds veel teveel in de nacht waardoor Lola standaard tussen 1 en 2 uur naar onze kamer verhuist omdat ik anders helemaal gek ga worden. Maaaar zo werkt het goed voor ons 3en dus ik ben weer even ok.
Nog even de reacties van gister op het oude topic van het domme blondje... Maar met aanvullingen haha.

Voy; hoe is het met je? Rust al een beetje terug bij jullie thuis. Dochter nog last van netelroos? Wat doe je overigens als Linde blijft huilen? Ik laat Yuna niet langer dan 5-10 min huilen, dan haal ik haar 's avonds er toch maar weer uit... Is het enige slaapje wat ze niet goed doet.

Evince; petje af hoor.. verhuizen met kids. Fijn dat alles goed gaat. En al op voedingen. Dat is snel! Maar wel naar zeg qua financien. Heel veel succes!

Nikiet; fijn dat er een functie voor je is. Succes met onderhandelen! Ja, nog steeds aan de combi ;). Nu 3x FV en 3 BV. Dit omdat ze nog steeds maar 120 cc max drinkt uit de fles. Had gedacht dat er wel vooruitgang in zou komen maar nee dus. Ze krijgt dus nu om 19 uur nog een keer extra bv, dit op advies van een lactatiekundige. Fijn dat het bij jou wel goed gaat!

Wen: Op Yuna's kamertje hangt ook een spiegel. Kijken we altijd samen in. Ze lacht altijd maar soms ook verlegen. Schattig he?! Dat van die beker had ik gelezen, bedankt! Maar ze knoeit al met de tommee haha volgens mij ligt het ook aan haar techniek ;). Lukt het werken al tussendoor of geniet je nog even van Bloem en het weer?

Golfje; die nageltjes he?! Hier ook altijd bang haar in de vingertjes te knippen en jaaaa ze groeien veels te snel!

Marianne; wat een goed nieuws! Je zal wel heel erg opgelucht zijn. Hoe was je eerste werkweek? Hier begint het langzaam te wennen. Gelukkig volgende week ook maar weer 3 dagen!

Lily; ook nog steeds geen flesje dus. Wiegert ze hem compleet of ook net als Yuna alleen voor de eerste honger?
Nou jaaaa zeg, madame gaf 45 minuten geleden aan te willen slapen en dat doet ze nu nog.. Zou ze gewoon de hele avond blijven pitten? Man is ook weg vanavond, dus ik heb voor het eerst sinds tijijijijijden een avondje voor mijzelf!

Lily, fijn dat het even lekker loopt bij jullie! Die nachten komen wel goed hoor! En lekker ding zeg, met dat drinken...

Chili, had bijna hetzelfde gedaan als jij, bij mij staat dit topic ook onder mn favorieten en dan ga ik meteen naar de laatste pagina.

Evince, joh, heftig zeg! Hopelijk komener snel nieuwe klanten en krijgen jullie t wat ruimer..

Nikiet, goed zeg, dat die combi bij jou zo goed gaat! Wie weet ga ik dat ooit ook wel doen, als kolven lastig wordt op mijn werk.

Wen, is dat een goed boek? Ik heb t zien staan en wilde het misschien ook gaan kopen.

O, Chica zat gisteravond trouwens echt te kreunen van de pijn door de prikjes, zielig...

Vanochtend zijn we naar babymassage geweest echt superleuk! Ze vond t heerlijk!

En ander leuk nieuws: Manlief heeft waarschijnlijk een nieuwe baan!! Volgende week hoort ie het definitief.. Duimen jullie voor ons?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven