Een compliment geven.

17-11-2009 09:37 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vinden vrouwen het als een man op straat ze een compliment geven over hun uiterlijk, kleding of geurtje. Ik merk dat ik vaak op het punt sta om een compliment of opmerking te maken maar dat heel vaak niet doe omdat ik het niet durf. Terwijl ik vaak oprecht iets mooi vindt ik reageer dan op de kleur van de kleding, geurend haar door de shampoo of een lekkere parfum.

Ik zal niet ontkennen dat ik het ook leuk zou vinden als uit een compliment een gesprek volgt. Een compliment maken is ook een manier om contact te maken. Is daar wat mis mee vraag ik mij dan af?

Groet,

Ronald
quote:kelbel schreef op 19 november 2009 @ 15:26:

[...]

En dan, stel je hebt contact en een leuk praatje over het weer en haar regenjas, en dan?? Wat wil je dan?

Het is leuk om met mensen te praten, ik hou van mensen maar ik merk dat er nauwelijks echt contact is. Of vanuit mij bekeken ik ben wat timide daarin.

Een leuk gesprek, een glimlach, iemand blij maken dat is mijn doel.
ik wacht nog steeds op een uitnodiging astarte;-):-)
quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 16:08:

[...]

Het is leuk om met mensen te praten, ik hou van mensen maar ik merk dat er nauwelijks echt contact is. Of vanuit mij bekeken ik ben wat timide daarin.

Een leuk gesprek, een glimlach, iemand blij maken dat is mijn doel.Dat is een nobel doel, mensen blij maken. Maar wat doe je dan als mensen juist ongelukkig worden van jouw aanpak? Want de wijze waarop je het wilt aanpakken, lijkt (op grond van de reacties) mensen juist niet blij te maken. Hoe ga je daar mee om?
quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 16:08:

[...]

Een leuk gesprek, een glimlach, iemand blij maken dat is mijn doel.

Dan kun je dus heel goed een complimentje maken en het daarbij laten. Je hebt contact, hoe weinig het ook lijkt, en je hebt iemand aan 't glimlachen gekregen.

Meerdere mensen hebben al aangegeven, in dit topic, dat het een hele dag goed voelde, als ze een leuk compliment kregen. Met een compliment maak je dus wel degelijk blij. Je doel is bereikt. Alleen, maakt het jouw blij, als het bij een compliment blijft?
Later is nu
Mensen ik geef jullie allemaal een groot compliment...het is een leuke discussie geworden.

Dat we het helemaal eens zoude worden dat is nooit de intentie geweest...gewoon ff polsen hoe erover gedacht wordt. Van een aantal vrouwelijke collega's hoor ik dat het geen probleem is om een compliment te geven en te ontvangen. Maar goed zij kennen mij als persoon..

En een gedeelde mening hier op het werk is, er is nauwelijks contact met "vreemden". En dat is jammer, we kruipen massaal achter de computer, hyves, facebook,chatten,msn, reatieplanet, parship etc maar we verleren om gewoon met iemand een gesprek te beginnen of compliment te geven.

Daar is het mij om te doen!

Bedankt fijne avond allemaal Mazzels
Ik ben niet scheutig met complimenten... ik ben eerder geneigd om complimenten te maken naarmate ze minder persoonlijke zijn. In het volgende rijtje neemt de kans dat ik een compliment maak af:

- Haar boek over een neutraal onderwerp of haar leesboek;

- Haar tas;

- Haar kleding;

- Haar haar;

- Haar hals;

- Haar borsten of kont (kans hierop zeker 0 %).

"Persoonlijkheid" neemt toe.

Ik denk dat ik hetzelfde op een compliment van een vrouw reageer, als een vrouw op een compliment van een man reageert. Ik kan het waarderen dat een vrouw zegt dat ze me een leuke vent vindt, maar absoluut niet dat ze letterlijk zegt, dat ze met mij naar bed wil, als ik haar niet ken (of ze moet ontzettend mooi zijn).

M.i. hoeft een compliment niet altijd worden gezegd; men kan ook op non-verbale wijze laten blijken, dat je iemand (of zijn eigendom(men)) leuk vindt.
World of Warcraft: Legion
.
.
.
quote:qwertu schreef op 19 november 2009 @ 18:53:

Wel wonderbaarlijk trouwens dat echt helemaal NIEMAND hier nog iets heeft gezegd over mijn goddelijke achterwerk.Waarschijnlijk omdat ik al helemaal aan je avatar gewend ben.
quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 17:29:

Mensen ik geef jullie allemaal een groot compliment...het is een leuke discussie geworden.

Dat we het helemaal eens zoude worden dat is nooit de intentie geweest...gewoon ff polsen hoe erover gedacht wordt. Van een aantal vrouwelijke collega's hoor ik dat het geen probleem is om een compliment te geven en te ontvangen. Maar goed zij kennen mij als persoon..

En een gedeelde mening hier op het werk is, er is nauwelijks contact met "vreemden". En dat is jammer, we kruipen massaal achter de computer, hyves, facebook,chatten,msn, reatieplanet, parship etc maar we verleren om gewoon met iemand een gesprek te beginnen of compliment te geven.

Daar is het mij om te doen!

Bedankt fijne avond allemaal Mazzels

Sprankelend, fijn dat we je wat plezier hebben kunnen geven. Nog één toevoeging

WE ZIJN HET MET JE EENS OVER COMPLIMENTEN GEVEN EN NEMEN.

sorry, ik schreeuw maar even, misschien komt het dan over. Complimenteren is niets mis mee, maar ervan uitgaan dat je daar contacten aan overhoud, dáár gaat het mis

veel plezier verder
Later is nu
Q, wat heb je toch een goddelijke billen

En Sprankelend, die lijkt op m'n ex. Hoop te lullen, maar luisteren (lezen in dit geval) hoo maar. Merk dat dat na 22 jaar nog steeds enorm onder de huid gaat zitten.

( is het al zo lang geleden?)
Later is nu
.
Die billen van jou, die vallen vast in het niet bij de rest van je oogverblindende schoonheid...

Neuken?
Oh nee, wacht, jij had geen piemel he? Hadden we laatst geconstanteerd...

Is dat een punt? Of kunnen we zonder?
Kun je nagaan, ik raak zo in de war van je billen dat ik 'geconstanteerd' uit mijn toetsenbord krijg...

Ik heb het hele verhaal doorgelezen. Ik heb in een ander topic een documentaire (URL van die documentaire werd daar vermeld) gezien over mannen die onhandig zijn in het benaderen van vrouwen. Ik ben ook niet handig met vrouwen, maar ergens klopt er iets niet aan die documentaire. Deze mannen spreken wildvreemde vrouwen op straat aan, en vragen wat ze gedaan of gekocht hebben (in het tweede geval komt een vrouw de supermarkt of kledingzaak uit). Ik vind het vreemd. Ik wil niet worden aangesproken door een vreemde die vraagt wat ik gekocht heb. Waar bemoeit hij zich dan mee? Complimenten van vreemden vind ik ook merkwaardig, tenzij ik daarvoor al in gesprek ben. En dan nog gaat het erom in wat voor situatie welk compliment gemaakt is; een punt die al diverse keren hier genoemd is. En ik denk dat de meeste vrouwen niet prettig vinden om ondervraagd te worden op straat.

De enige reden dat ik een vrouw op straat aanspreek zal zijn, als ik onbekend ben in een vreemde stad, en ik kom er zonder haar niet uit. Ik vraag haar de weg; zij legt mij de weg uit; ik bedank haar; die vrouw en ik vervolgen ieder hun weg. Dat de weg vragen is tegenwoordig met Tomtoms en Google Earth niet zo nodig meer. Ik zoek tegenwoordig alles thuis achter de computer uit.
Ik ben nu al een paar keer achterna gezeten (ja echt) door vrouwen. Of ik alsjeblieft wil zeggen welk parfum ik op heb.

Best leuk om te horen dat ze het lekker vinden natuurlijk, maar de manier waarop vond ik wat minder. Ik schrok er steeds van.
Cum non tum age
Heb even een paar pagina's gemist op dit topic, maar het gevoel dat ik in het begin al had is nu nog sterker. Volgens mij heeft Sprankeling een beetje een bordje voor zijn kop met betrekking tot het geven van complimenten. HIj wil blijkbaar niet begrijpen dat zijn bedoelingen verkeerd over kunnen (zullen?) komen en dat het misschien beter is het anders aan te pakken.

Jammer de bammer!
Q, ik ben de hele dag al moed aan het verzamelen om je een ferme tik op dat fantastische achterwerk te geven...ben alleen bang dat je je vinger in mijn oog steekt of helemaal afbrandt...
quote:Sprankeling1977 schreef op 19 november 2009 @ 09:57:

[...]

Even realistisch hoe vaak zeggen mannen in het openbaar dat je lekkere tieten hebt. Wees eerlijk.

Denk dat vrouwen het vervormde idee hebben dat mannen alleen op die manier naar vrouwen kijken....open je ogen dat is niet waar.

Geloof het of niet, maar ik heb in het openbaar enorm veel ranzige mannetjes achter me aan die smerige opmerkingen maken en het niet begrijpen als ik zeg dat ik er niet van gediend ben. En nee, dat ligt NIET aan mij.

Normale kerels maken dat soort opmerkingen gewoon niet. Punt. Er zijn genoeg normale mannen maar die zeggen dat soort zaken gewoon niet. Die praten gewoon over andere zaken, net als ze tegen mannen over normale zaken praten. Complimentjes prima, maar over het uiterlijk is vaak enorm gemaakt en met bijbedoelingen en er zijn zoveel zaken om te bespreken. Ik vind het totaal niet sexy ook verder, zo krijg je me echt niet in je bed.
Welk parfum draag je Noa? Ben benieuwd!

Werd laatst vanuit de auto aangesproken door een vrouw die zei dat ze me mooi vond. En dat was het. Dat is wel leuk.
.
Waarom niet eens "oefenen" met contact leggen in alledaagse situaties ?

In de supermarkt bijvoorbeeld. Spreek een vrouw aan met de vraag of die sinaasappels zoet zijn. Welke kruiden ze aanraadt over de gebakken aardappels.

Bij de bibliotheek of boekwinkel of ze een spannend boek aan kan raden.
Dan kunnen we gezamenlijk oefenen, Sprankeling. Ik vind Amarna's suggestie een goede suggestie. Ik ben ook niet handig in het contact leggen met vrouwen, tenzij ik ze al ken (dan loopt het erg goed). Maar ik strooi zelf niet met complimenten naar vrouwen toe, althans niet verbaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven