Bloed onder de nagels vandaan halen!

19-11-2009 17:16 571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele lieve vriend maar we hebben nu even flinke ruzie! (waarom doet er even niet toe, iig een groot meningsverschil)

Normaal hebben we ook wel eens een meningverschilletje, komen er wat woorden maar is het ook snel opgelost. Vaak ben ik degene die de 'goedmaker' is. Zo van: "Jeee waar zijn we nou mee bezig. We kunnen beter elkaar een knuffel geven dan ruzieën om niets. " Het meningsverschil dat nu speelt zit zo in elkaar dat ik het dit keer wel echt vertik om concessies te doen. Ik heb ook echt besloten dit keer om hem nu maar eens het eerste woord te laten doen. Maar dat schiet dus niet op... Nu bivakkeer ik dus al 2 dagen in de slaapkamer en hij in de woonkamer (ik weet dat het triest klinkt). Ik zie het liever ook anders. Maar wilde wel eens kijken wat het resultaat zou zijn als IK niet een keer de eerste zou zijn die een poging tot 'vrede' deed.

Ik heb vandaag een vrije dag, vriend moet overdag werken. Vond het wel even lekker een dagje voor me alleen, even wat dingen op een rijtje zetten, etc. Maar ook gewoon even genieten van mijn vrije dag. Wil ik eerst na beetje uitslapen tv kijken: doet de tv het niet! Ruisbeeld! Nja, ok... Dan maar douchen om daarna even de stad in te gaan. Komt er geen druppel uit de kraan! WHATTTT? Heeft die .%H#K@ gewoon alles afgesloten!!! Waar haalt hij het lef vandaan! Mijn twijfels om vanavond toch weer de eerste stap te zetten zijn weer in één klap verdwenen!

Eén lichtpuntje; internet doet het! (zal hij wel vergeten zijn... )

Tv heb ik na lang geklungel ook weer kunnen fixen na allemaal stekkers te hebben geprobeerd... water weer laten stromen, geen idee?

Nou vroeg ik me af,... heb je ook wel eens zoiets ontzettend kinderachtigs mee gemaakt? Doe je het zelf wel eens? Hoe ga je daar mee om? Dit is voor mij een hele serieuze afknapper.
quote:luna1 schreef op 20 november 2009 @ 12:10:

Meen je dit nu werkelijk? Vind jij dit een simpele escalatie? Dit gaat veel en veel verder.

Ze vindt het niet alleen een simpele escalatie, eigenlijk is het ook nog eens haar schuld, want dat zij deze keer eens niet de eerste stap wilde zetten, was een kinderachtige test.

Echt een ongelofelijk tenenkrommende reactie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ergens doet hij nu toch net zo gestoord als die ex van je? Zelfde type man?

En jij ben vanmorgen weer diegene geweest die heeft gezegd dat jullie vanavond gaan praten? Weer de eerste stap gedaan?
Ja, als het echt moet kan ik altijd wel ergens terecht... gelukkig!

Ik ga zo even naar een verjaardag. Ouders zijn daar ook.... kom ik daar met mijn ogen aan die 3 keer zo groot en dik zijn

Ben best beetje zenuwachtig voor vanavond. Staat veel op het spel!

En ik snap trouwens ook wel dat als je een topic opent en er een heleboel lieveeee mensen zijn die je proberen te helpen met tips en wijze woorden dat je ook even moet laten weten hoe het afloopt! Ga ik dus ook doen.
Het lijkt wel of hij jou verantwoordelijk houd voor het gedrag van jouw ex,wel laf dat hij het op jou en niet je ex afkuurt
Dat bedoelde ik ook te zeggen Ronniemitchel...

Nou Vivaeef, even afleiding op een verjaardag is wel lekker. Probeer vanavond vooral open vragen te stellen en vraag je vriend rustig te reageren en zeg dat je graag samen een oplossing wilt zoeken. Maar hij moet echt op z'n blote knietjes sorry zeggen voor zijn gedrag!!
succes vanavond meid,

ik hoop dat je op een normale wijze met elkaar kan spreken. Ben je zenuwachtig voor zijn houding of welke kant jullie relatie op kan gaan?
Mocht je nog niet zeker weten of je bij hem weg gaat, in geval van knipperlicht-relatie, schrijf je dan vandaag nog in voor een huis.

Verder sterkte met welke beslissing je ook neemt.
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Kan me helemaal vinden in jouw post gebakje. Dankje

Tot vanavond/vanacht/morgenvroeg!
Ik heb zo'n idee dat dit lot uit de loterij niet alleen zo uit zijn plaat gaat als het om ex gaat. Als je dit soort gedrag ten toon spreidt zit er fundamenteel iets niet lekker.
Enneaaa, vooral welke kant onze relatie op gaat...

Ben nu weg....
quote:vivaeef schreef op 20 november 2009 @ 12:16:

Ja, als het echt moet kan ik altijd wel ergens terecht... gelukkig!

Ik ga zo even naar een verjaardag. Ouders zijn daar ook.... kom ik daar met mijn ogen aan die 3 keer zo groot en dik zijn

Ben best beetje zenuwachtig voor vanavond. Staat veel op het spel!

En ik snap trouwens ook wel dat als je een topic opent en er een heleboel lieveeee mensen zijn die je proberen te helpen met tips en wijze woorden dat je ook even moet laten weten hoe het afloopt! Ga ik dus ook doen.

Veel plezier op de verjaardag, en laat je niet ondersneeuwen vanavond he? Als je nu toegeeft, terwijl je het anders voelt, doe je niet alleen jezelf tekort maar zet je ook de toon voor de toekomst.
Hey Vivaeef!

Vind het niet vreemd dat het geëscaleerd is. Eindelijk heb jij ook eens laten merken wat je werkelijk vind van zijn gedrag. En hoe buitenproportioneel dat is! Dat hij dingen kapot heeft gemaakt, eiste dat je direct wegging geeft aan (met de dingen die hij dus al gedaan heeft) dat het niet iemand is die rekening met jou houdt. Echt van je houdt en om je geeft. Hoop dat je dat ook kunt zien. Natuurlijk geef jij wel om hem en doet het pijn wat er is gebeurd. Aan de andere kant: zijn gedrag had van kwaad tot erger gegaan. Immers die bewijzen zijn er al. Van woorden tot aan acties en nu zelfs acties waarbij hij dingen stuk heeft gemaakt.

Dat het verdriet doet snap ik heel goed! Maar ik vind het belangrijker dat jij gelukkig bent en ik denk en vind dat je dat niet wordt met deze knuppel. Uiteindelijk is het natuurlijk jouw beslissing maar ik zou nu het over is het zo laten. Dat is namelijk het allerbeste wat je voor je eigen geluk en veiligheid kunt doen.

Praat er straks over met je ouders (mocht die kans er zijn) Of anders met vriendinnen. Hun steun en adviezen kun je zeer goed gebruiken. Al heb je mijn steun en van vele anderen hier natuurlijk ook! Sterkte meis....en laat je niet op je kop zitten. Hij is de rare in deze, jij staat volkomen in je recht
Nog even een toevoeging, jij kunt niet verantwoordelijk gehouden worden voor gebaren die je ex doet, maar dat wordt je wel...als je weigert aangifte te doen, die 2 dingen staan echt los van elkaar.

Hoop dat je toch een beetje plezier hebt op de verjaardag en je je daar zodanig thuis voelt dat je minder angstig bent om vanavond heel duidelijk je grens aan te geven, met het risico dat het inderdaad dan over zal zijn.

Sterkte!
quote:Hariboooo schreef op 20 november 2009 @ 12:25:

Nog even een toevoeging, jij kunt niet verantwoordelijk gehouden worden voor gebaren die je ex doet, maar dat wordt je wel...als je weigert aangifte te doen, die 2 dingen staan echt los van elkaar.

Hoop dat je toch een beetje plezier hebt op de verjaardag en je je daar zodanig thuis voelt dat je minder angstig bent om vanavond heel duidelijk je grens aan te geven, met het risico dat het inderdaad dan over zal zijn.

Sterkte!

Uhhhh zal wel aan mij liggen, maar ze is niet verantwoordelijk omdat ze geen aangifte doet, van wat moet ze aangifte doen?, omdat haar ex naar haar vriend knikt? omdat haar ex dichtbij is gaan wonen?

Als haar vriend er last van heeft moet hij zelf en niemand anders er aangifte van doen, oftewel voor lul staan op het bureau ook zo laf van vriend dat hij er zelf de ballen er niet voor heeft maar dat zij dat maar moet doen,ex heeft niks verkeerds gedaan.

Daarbij is het wel grappig dat vriend denkt dat met "aangifte " het hele "probleem"verdwijnt alsof ex dan gaat verhuizen.

Vriend is gewoon een laffe zak die zelf niks tegen ex durft te ondernemen, maar zich wel durft uit te leven op zijn vriendin!
quote:luna1 schreef op 20 november 2009 @ 12:10:

[...]

Meen je dit nu werkelijk? Vind jij dit een simpele escalatie? Dit gaat veel en veel verder.

Volgens mij stond er achter mijn zin nog: Tuurlijk is het niet normaal... enz...

Misschien iets meer quoten om een juist beeld te houden van wat er gezegd is.

Ik heb ook niet gezegd 'simpele' escalatie.

Voorheen als ik verschrikkelijk boos op mijn man was dan gooide ik ook met dingen, uit onmacht! Hij reageerde ook weer op zijn beurt heel kinderachtig. Door normaal praten en uitleggen hoe je je voelt bij bepaalde uitspraken/gebeurtenissen kun je er echt wel uitkomen! En expres niet over uitpraten beginnen (3 dagen lang was het toch?) vind ik inderdaad kinderachtig. Dat is geen aanval op jou TO maar het is misschien wel iets om over na te denken waar zijn onmacht vandaan kwam en samen te zorgen dat het niet meer zover komt. En als dat betekent dat jij altijd degene moet zijn die begint over uitpraten, dan is dat zo, is dat dan zo erg?
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2009 @ 12:40:

[...]

Volgens mij stond er achter mijn zin nog: Tuurlijk is het niet normaal... enz...

Misschien iets meer quoten om een juist beeld te houden van wat er gezegd is.

Ik heb ook niet gezegd 'simpele' escalatie.

Voorheen als ik verschrikkelijk boos op mijn man was dan gooide ik ook met dingen, uit onmacht! Hij reageerde ook weer op zijn beurt heel kinderachtig. Door normaal praten en uitleggen hoe je je voelt bij bepaalde uitspraken/gebeurtenissen kun je er echt wel uitkomen! En expres niet over uitpraten beginnen (3 dagen lang was het toch?) vind ik inderdaad kinderachtig. Dat is geen aanval op jou TO maar het is misschien wel iets om over na te denken waar zijn onmacht vandaan kwam en samen te zorgen dat het niet meer zover komt. En als dat betekent dat jij altijd degene moet zijn die begint over uitpraten, dan is dat zo, is dat dan zo erg?

Inderdaad, als ik meteen mijn relatie zou moeten verbreken omdat mijn man eens iets vervelends doet, dan waren we ws al heeeeel lang uit elkaar. En andersom ook, ik heb ook wel eens met spullen gegooid, maakt mij dat een machtsbelust onmens?

Relaties zijn nooit perfect, maar om elke scheet weglopen, maakt het er niet beter op.
Er stond idd meer Bianca, onder andere dat zij ook niet aardig was. Alsof het daarmee haar schuld is

Dit is meer dan een ruzietje, dit gaat veel dieper. En uit woede iets kapot smijten is 1 ding, maar bewust de tijd nemen om een aantal zaken in huis te saboteren om je vriendin te dwingen iets te doen wat zij niet wil......dat is een totaal andere kwestie.
Eens. Dit is geen scheet.
Minny asjeblieft zeg... waar zeg ik dat zij niet aardig was?? Pfffff ik heb hier zoooo geen zin in.

Ze zijn allebei kinderachtig bezig geweest, maar sorry als ik een andere mening heb en nog enigszins probeer om TO wat moed in te spreken zodat ze niet gelijk haar koffers pakt.
Maar schijnbaar is jullie huwelijk (als dat er is) OF perfect, OF voor de buitenwereld perfect. Bij mij niet gelukkig... wij hebben weleens ruzie, we zijn weleens kinderachtig en weet je? Wij praten het uit en daardoor verbeteren we... gek... we lijken wel mensen
Nee dit is gen scheet, maar ook geen reden om het maar ala minuut uit te maken.

Lekker makkelijk, dus ik heb een kutbui en gooi met een fotolijstje en sluit mijn man buitenshuis op omdat ie ademt en dan moet mijn huwelijk maar over zijn??

Nee, je doet soms gekke dingen en daar moet je wel over praten en het niet nogmaals laten gebeuren.

Gewoon je grenzen opnieuw bepalen en nee hij heeft niet normaal gedaan, praten dus.
Maar Minny... jij mag me vertellen hoe je het voor elkaar krijgt om een perfect huwelijk te hebben.. Misschien moet je er een topic voor openen met tips? De enige tip die ik altijd heb is PRATEN... maar helaas en onvermijdelijk is dat vaak nadat er iets gebeurd is. Vergeven, diep ademhalen, even mokken, en weer verder!
Topic is ontdaan van de dwingende verzoeken om een update.

Een TO hoeft nog steeds niet verplicht te komen posten over hoe het er mee staat. Dat is geheel en al naar eigen inzicht.
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2009 @ 11:58:

Kom op VivaEef... in de beste huwelijken komen escalaties voor. Tuurlijk is het niet normaal wat er gebeurd is maar gelukkig zeg je zelf ook al dat je gisteravond niet geheel vriendelijk binnenkwam.Hier. Dus je kan wel gaan zuchten dat je er geen zin in hebt, maar ja...begin er dan ook niet aan zou ik zeggen.
quote:Bianca40 schreef op 20 november 2009 @ 13:06:

Maar Minny... jij mag me vertellen hoe je het voor elkaar krijgt om een perfect huwelijk te hebben.. Misschien moet je er een topic voor openen met tips? De enige tip die ik altijd heb is PRATEN... maar helaas en onvermijdelijk is dat vaak nadat er iets gebeurd is. Vergeven, diep ademhalen, even mokken, en weer verder!Niet iedereen pikt constant maar alles om vooral niet alleen te hoeven zijn. En niet elke relatie is het redden waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven