Langvoeders hier?

20-11-2009 16:03 714 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier ook langvoedende moeders hier? En tot hoelang wil je borstvoeding geven of heb je gegeven? Waar ligt de grens voor jullie?

Mijn dochter heb ik 11 maanden gevoed (door omstandigheden gestopt) en mijn zoontje is ruim 14 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. Zolang hij nog wil ga ik voorlopig nog door. Weet nog niet waar mijn grens ligt, ik denk 2 a 3 jaar?
2.5 jaar.
beide kinderen wilden echt niet meer met 9 maanden. Alsof mijn borst puur vergif produceerde en ik ze echt iets heel smerigs aanbood. Wegdraaien, duwen en zelfs huilen. Om toen te gaan kolven had ik geen zin in. Dus hield het op. Hopelijk wil de derde wat langer drinken, vind het wel gezellig en knus. Waar de grens ligt? geen idee. Volgens mij bepaal je dat op het moment zelf.
Mijn dochter bepaalde de grens. Ze hield er zelf mee op.
Als je zwanger bent dan heb je een bepaalde grens in je hoofd. Ik hoopte toen de 6 maanden te halen, maar heb die grens steeds verlegd. Mijn dochter is nu 13 maanden en het einde lijkt wel in zicht. Ik ben zwanger van de tweede en dit heeft toch echt wel invloed op mijn productie heb ik het idee..
.
moet nu gelijk aan die documentaire denken over 'langvoeders' waarbij kinderen tot een jaar of 7-9 borstvoeding kregen en vaderlief soms ook meedronk....

Zelf zou ik het ook aan het kind overlaten...maar er zal toch wel een max zitten...(als ze bijvoorbeeld te hard en vaak bijt ofzo )
overigens, en dat vind ik wel grappig, ben ik in mijn omgeving (familie / vrienden / werk etc) echt een langvoeder, maar hier op viva kom ik niet eens in de buurt.. Meeste van mijn vriendinnen hebben wel borstvoeding gegeven, varierend van 1 week tot 11 maanden als langste. Van mijn zwangerschaps puf club was ik de enige van de 13 die na 6 maanden nog zelf voedde. En al een soort alien. Ik gok dat die echt van hun stoel vallen van verhalen van 2 1/2 jaar.
.
quote:arwen173 schreef op 20 november 2009 @ 16:10:

overigens, en dat vind ik wel grappig, ben ik in mijn omgeving (familie / vrienden / werk etc) echt een langvoeder, maar hier op viva kom ik niet eens in de buurt.. Meeste van mijn vriendinnen hebben wel borstvoeding gegeven, varierend van 1 week tot 11 maanden als langste. Van mijn zwangerschaps puf club was ik de enige van de 13 die na 6 maanden nog zelf voedde. En al een soort alien. Ik gok dat die echt van hun stoel vallen van verhalen van 2 1/2 jaar.Dat zou ik zelf ook gedaan hebben als je me dat 4 jaar geleden verteld zou hebben.
@gelukkigmeisje, die gedachte had ik ook, maar misschien komt dat ook omdat ik niet KON voeden nav verschillende operaties en dat het dus een gevoelig onderwerp blijft bij mij
.
Dat klinkt als een gigageruststelling zeker nu mijn borsten sinds de zwangerschap echt megagevoelig zijn...vriendje afleren eraan te komen gaat me aardig af ;)...nu de baby nog duidelijk maken dat ie niet mag bijten
Ik dacht eerst bij 6 maanden toen een jaar en toen besloten ze zelf niet meer te willen met 14 maanden.

Maar toen dronken ze alleen nog maar voor het slapen gaan.

Maar een kind van 2,5 of ouder.......tja ik weet zelf hoe makkelijk het is etc, maar die kletsen al voluit en die zijn zindelijk en dan nog wel aan de borst..... ik vind het raar, maar ja wie weet als mijn kinderen wel hadden doorgedronken, hadden ze ook tot 2,5 of langer doorgedronken.
Dochter stopte met 5,5 maand zelf en zoon stopte ook zelf met ruim 16 maanden.
Heb, 100 jaar geleden, op een zomers terras gezeten. Er zat een moeder met 2 kinderen. Een in de wandelwagen en eentje van een jaar of 3. De oudste was lekker aan het spelen, staat ineens op, loopt naar de moeder, trekt haar shirt omhoog en zegt: "even drinken mama"....

slik.....huh?

Ik geloof best dat hier een filosofie achter zit. dat het goed is voor de band en voor het kind enz enz enz. Heb zelf gehoord dat er clubs zijn van mensen die hun kind met 8 jaar nog de borst geven. Liggen dan met zn allen gezellig in het echtelijk bed! Persoonlijk vind ik het vreemd. Borsten en borstvoeding hebben een funktie die na een jaar ongeveer ophoudt. Dan ontwikkelt de mens nl. tanden en heeft het lichaam behoefte aan bijvoeding. En ook in de natuur krijg geen enkel zoogdier nog melk als het tanden heeft en vast voedsel kan eten.
Ik voed nu 3,5 jaar maar op dit moment drinkt alleen mijn jongste van anderhalf nog.

Ik ben begonnen met borstvoeding geven na de geboorte van de oudste. Ik had me voorgenomen om een jaar borstvoeding te geven maar mijn dochter vond het een goed idee om door te gaan en dat vond ik ook prima. Ik ben toen weer zwanger geworden en nadat mijn tweede dochter werd geboren bleef de oudste drinken. Toen de oudste 3 jaar werd is zij gestopt. Ze had eigenlijk nog wel willen blijven drinken maar ik had er echt genoeg van.

Nu drinkt haar zusje nog en die is voorlopig niet van plan om te stoppen.
De oudste heb ik 14 maanden gevoed, ik was toen 3 maanden zwanger en het hield toen op.

Mijn jongste is nu bijna 15 maanden en rond een jaar dronk ze alleen nog 's ochtends maar nadat ze ziek is geweest en flink is afgevallen is ze weer flink gaan drinken. Nu nog 2 a 3 keer en ik zie het nog niet heel snel stoppen. Ik vind zelf 1,5 wel mooi denk ik.
Dochter is nu ruim 2 en drinkt nog.

Ik ben overigens net zwanger van (hopelijk!) de tweede, dus ik ga wel zien hoe zich dat ontwikkelt verder. Van mij mag ze gezellig haar ochtendvoeding blijven drinken.

De natuurlijke speenleeftijd van mensen is overigens tusen de 2 en de 7(!). Dat vind ik wel te lang overigens. Maar ja, dat vond ik eerst ook van 1 jaar...en later van 1,5 en 2....

Maar ik denk niet dat ik door wil voeden tot ze 7 is! Ik ben al wel aan het bewerken: dat dat toch vooral voor kleine kindjes is...
@Bergje: Dat is echt onzin wat je daar zegt. Jonge katjes hebben ook tanden terwijl ze nog bij hun moeder drinken en waarschijnlijk meer dieren.

Nu kun je je kind na een jaar melk van een koe geven maar er was een tijd dat mensen nog geen vee hielden en toen kregen kinderen allemaal langer dan een jaar borstvoeding. Kinderen hebben langer dan een jaar melk nodig naast vaste voeding dus als je het zelf kan en wil maken, waarom zou je dat dan niet doen?
Ik denk trouwens dat er bijzonder weinig vrouwen zijn die nog een kind van 8 aan de borst hebben dus ik geloof echt niet dat er clubs zijn van vrouwen die 8 jarigen voeden.
Ik voed nu 2,5 jaar en hij vind het nog steeds heerlijk. Ben nu bijna 4 mnd zwanger en ik zie wel hoe het loopt. Het liefst wil ik tandemvoeden, maar als zoon zelf vindt dat het genoeg is, is het ook prima.
...
Ik voed zolang ze thuiswonen ja. Anders gaan ze dood.

Mosterd?
Van te voren had ik ook een jaar in gedachten, en evt langer. Ik merk dat je er in mee groeit. Bij de 1e kon ik langer dan 1,5 a 2 jaar niet meer voorstellen, nu vind ik dat helemaal niet raar meer.
Klinkt misschien heel stom en raar wat ik nu ga zeggen maar toch...

Ik ben vroeger misbruikt en ik heb altijd het gevoel van incest erbij, de grotere kinderen dan (pratende kinderen, zelf aankledende kinderen, zindelijke kinderen).....ik weet heel goed dat dat het niet is, begrijp me niet verkeerd.

Maar toch, ik krijg een heel erg ongemakkelijk gevoel als ik een kind van 3 bij zijn moeder zie drinken.

Zal mijn eigen zieke geest wel weer zijn of hebben andere deze gevoelens ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven