Gezondheid alle pijlers

Teveel cafeine gedronken!!! Help!!

20-11-2009 15:38 51 berichten
Ik heb teveel cafeine gedronken, een giga blik RedBull en daarna espresso, normaal drink ik dit helemaal niet maar wilde lekker wakker zijn en energie hebben.... Nu voel ik me zo verrot, mijn hart barst bijna uit mijn lijf en ik voel me heel gejaagd.... Weet iemand hoe ik hier zo snel mogelijk afkom? Heb al een aantal glazen water en 2 paracetamol op vanwege de hoofdpijn maar ik wil zo graag van dat hieper gevoel af!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het een keer gehad op mn 1e werkdag bij een nieuwe baan.. had per ongeluk espresso ingedrukt ipv zwarte koffie.

Kwam ik pas later achter toen ik lekker zat te shaken van de caffeine. En ik was al zo ontspannen die dag (not)
Hahaha! Twentythree!
Ik heb het ooit eens gedaan bij een tentamen waarbij de hele nacht door had geleerd (goed voorbereid ). Ik had thuis, voordat ik naar het tentamen ging een blikje red bull op. En tijdens het tentamen ook....... aiaiaiai... wat gingen mijn hersens snel, ik moest ze echt in bedwang houden. Het was alsof ik adhd had, hoge hartslag,niet bepaald relaxed dus. Tentamen trouwens wel ruim gehaald!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Coke snuiven helpt.

't Is gewoon wachten tot het uit je lijf is. Met alcohol ook, niets helpt. Helaas.
Wat zijn jullie allemaal vatbaar zeg. Ik dronk wel 4 blikjes Red Bull of een liter espressokoffie per dag. In Red Bull zit ongeveer evenveel caffeine als in een bak koffie.
@Digitalis, kan je coke zonder recept krijgen bij de dokter, woeehahaaha!
Ik heb trillende handen als ik een migraine aanval heb. Wel heb ik dan ook vlekken in mijn zichtveld. Dat had jij niet?

Voor mij verteld werd dat ik migraine heb, twijfelde de dokter ook om hyperventilatie vanwege de tintelingen in mijn handen en soms hele armen. Misschien kan je toch voor de zekerheid ff langs je huisarts? Wel heb je met hyperventilatie vaak ook nog benauwd toch? Had je dat op dat moment ook?

Ik zelf drink ook liters koffie. Begin er al mee om wakker? te worden al heb ik er 's nachts geen last van om in slaap te vallen.
Nee NoYo, dat mag niet...

Het kan zo zijn dat je een verandering opmerkte aan je lijf en dat je daardoor in paniek raakte, waardoor je hartslag ook stijgt. Van zo weinig 'pep' raak je meestal niet ziek, maar het zou kunnen natuurlijk.
In espresso bonen zit minder cafeine dan in "gewone"? koffiebonen, twentythree. Tenminste, dat heb ik me wijs laten maken.... Ik drink tegenwoordig alleen nog maar decafe koffie, of 1 espresso. Bij 2 kopjes voel ik me al niet meer zo lekker meer, en bij cappuccino of gewone koffie heb ik dat al bij 1 kopje.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Ik zou je willen waarschuwen dat dit echt niet gezond is (dat had je zelf al gevoeld natuurlijk). Laatst las ik dat Red Bull je bloeddruk zo omhoog jaagt dat het heel slecht is voor je hart. Echt heel smerig spul dus. Dan kun je beter alleen een kop koffie nemen, daar krijg je ook een oppepper van.
Na 2 blikjes red bull en een paar bakken espresso kan ik rustig direct slapen.

Ik voel er helemaal niets van...

Wat kan dat verschillen...
Ik weet zeker dat het kwam door de hoeveelheid cafeine in mijn bloed, ik drink nooit cafeine, in ieder geval heeeeeel weinig, en ik had nog niet een goed ontbijt gehad dus ja, prima recept he? Wijze les geleerd vandaag in ieder geval.
En dan te bedenken dat er mensen zijn die 8 koppen koffie per dag drinken, dan ben je toch cafeine-verslaafd?
Het ligt er ook aan wat je gewend bent. Ik drink namelijk nooit koffie en slechts af en toe cola, dan is 2 blikjes red bull zonder slaap wat heftig.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ja dat heet echt verslaafd. Het verschilt heel erg van mens tot mens hoeveel effect caffeine op je heeft. Ik zelf kan er ook niet door slapen. Ik drink dus vanaf 16.00 nooit koffie.

Red Bull wil ik niet eens proberen, lijkt me echt troep. Dan zou ik me zeker weten net zo voelen als jij.

Snap echt niet dat sommigen op dat spul leven.
quote:Ipanemacabana schreef op 20 november 2009 @ 17:27:

Red Bull wil ik niet eens proberen, lijkt me echt troep. Dan zou ik me zeker weten net zo voelen als jij.

Snap echt niet dat sommigen op dat spul leven.Of hun kinderen het laten drinken.
Volgens is de combi (veel) caffeine en paracetamol ook niet echt super!
Hoi!

Ja, ik ken het gevoel, het lijkt inderdaad wel wat op een hyperventilatie aanval.

Ik heb dus minder last van de cafeine in redbull of in cola dan de cafeine in (zwarte) koffie. Volgens mij helpt het bij mij om er suiker bij te consumeren.

Las net op google dat cafeine niet heel goed, maar dat het dodelijk is bij 50 a 200 koppen koffie per dag. Dit hangt af van je lichaamsgewicht. Dat lijkt me wel wat veel :-D

Rustig afwachten, het gaat vanzelf weg!
quote:NoYo schreef op 20 november 2009 @ 17:23:

En dan te bedenken dat er mensen zijn die 8 koppen koffie per dag drinken, dan ben je toch cafeine-verslaafd?

ja, heerlijk!

Maar ik rook niet.

gewoon laten uitrazen
Maak er gebruik van. Moet je nog een vervelende klus doen ofzo? Een stuk typen? Of post rondbrengen op verschillende afdelingen? Ga er als een speer vandoor!

Succes Speedy.
Ik drink elke dag zeker 3 koppen koffie(1e levensbehoefte in de ochtend), maar zo'n kopje espresso is echt niet gezond voor mij, krijg er hartkloppingen van en wordt heel nerveus van.
Wat gek twentythree, ik heb even gegoogled, en zie hier

espresso bevat echt minder cafeine.

Ik moet ook echt geen gewone koffie drinken 's avonds, dan lig ik echt tot 3 uur wakker.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
quote:NoYo schreef op 20 november 2009 @ 17:23:

En dan te bedenken dat er mensen zijn die 8 koppen koffie per dag drinken, dan ben je toch cafeine-verslaafd?Ja, en ik ben aan 't afkicken.. dat is echt best zaar.. 2 dagen migraine en nu, na 4 dagen, nog steeds spierpijn.
Later is nu
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven