Gezondheid alle pijlers

Teveel cafeine gedronken!!! Help!!

20-11-2009 15:38 51 berichten
Ik heb teveel cafeine gedronken, een giga blik RedBull en daarna espresso, normaal drink ik dit helemaal niet maar wilde lekker wakker zijn en energie hebben.... Nu voel ik me zo verrot, mijn hart barst bijna uit mijn lijf en ik voel me heel gejaagd.... Weet iemand hoe ik hier zo snel mogelijk afkom? Heb al een aantal glazen water en 2 paracetamol op vanwege de hoofdpijn maar ik wil zo graag van dat hieper gevoel af!!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat je daar nu op dit moment zo maar vanaf komt ( denk aan alcohol, das ook niet weg als je zegt "en nu ben ik niet meer dronken" )

Gewoon even rustig gaan liggen, kopje kruiden thee erbij, en zometeen gaat het wel weer.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Lauwe douche nemen?
Het zal vanzelf wel zo afzakken denk ik zo.
of je maakt van de nood een deugd en gaat ff lekker grote schoonmaak houden, hihi

Nee ff serieus, maak je niet druk, gaat vanzelf weer over! Uurtje of 2 en je voelt je weer prima.

En volgende x gewoon 1 kopje koffie en that;s it he, als je er niet zo goed tegen kan
kamille thee drinken.
alcohol is nog te verminderen met koffie...

msschien n glaasje wijn?

ik heb geen idee hoe je dit kunt aanpakken, maar k zou proberen me niet té druk te maken. gebruik de energie, ga afwassen, ramen lappen... zoiets. het wordt vanzelf minder
Gewoon wachten en voortaan beter nadenken. Ik denk dat er geen remedies zijn die caffeine sneller uit je lijf krijgen, net zoals Borodini zegt over bijvoorbeeld alcohol
quote:10tje81 schreef op 20 november 2009 @ 15:41:

of je maakt van de nood een deugd en gaat ff lekker grote schoonmaak houden, hihi

Nee ff serieus, maak je niet druk, gaat vanzelf weer over! Uurtje of 2 en je voelt je weer prima.

En volgende x gewoon 1 kopje koffie en that;s it he, als je er niet zo goed tegen kan dat dus
@lotje, dat alcohol te verminderen is met koffie is NIET WAAR! Het enige wat alcohol uit je lijf krijgt is wachten....
Ik zou even een koude (niet ijskoud maar wel goed fris) douche nemen, helpt echt.

Het is ook bewezen dat een veelheid aan cafeine niet bijdraagt aan een hoger energieniveau, wel voel je je vaak trillerig en gejaagd. Toevallig laatst nog een kort artikel over tegengekomen.

kleine verwijzing
Lang leve google
Veel water drinken om afvalstoffen af te voeren?
quote:lotje__ schreef op 20 november 2009 @ 15:42:

alcohol is nog te verminderen met koffie...

Djees, ze bestaan echt. Ik zat laatst in het theorieboekje van mijn zusje te kijken (rijbewijs B) waarin een vraag stond hoe je alcohol sneller uit je bloed kon krijgen. Daar stond jouw 'tip' ook in. Ik dacht nog, die vraag moeten mensen blijkbaar wel eens fout doen, anders zou die niet in het examen zijn opgenomen. Bij deze, dat is dus een fabeltje. Er is geen methode om alcohol snel uit je bloed te krijgen.
quote:Teigetje29 schreef op 20 november 2009 @ 15:43:

@lotje, dat alcohol te verminderen is met koffie is NIET WAAR! Het enige wat alcohol uit je lijf krijgt is wachten....En zorgen dat je lever zo weinig mogelijk andere dingen te behapstukken krijgt zodat ie zich helemaal kan richten op het afbreken van alcohol. Gezond eten en drinken helpt dus.
mee eens Vl43inder, ik heb ooit (ja in mijn verleden een EMA cursus gedaan/moeten doen) en daar werd het ook verteld, vandaar dat ik het weet en dus ook predik....hahahaha
NoYo succes, zo heb ik ooit eens een ware koffiekater gehad succes en gewoon uitzitten helaas!
Bah, ik weet hoe het voelt, geen tips hier, maar ik leef met je mee!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
.
rondje hardlopen
Ik voel me inmiddels een stukje beter, heb maar met bibberhanden op de bank gezeten en mijn koters gevraagd mama even met rust te laten (das moeilijk joh!). Ik drink nooit meer cafeine houdende dranken, ben zo geschrokken! Wat een troep, en hoe kom ik er ook bij verdorie! Het is echt regelrechte troep!!
Het blikje dronk ik (trouwens de grote versie, je hebt 2 maten RedBull) om 9 uur smorgens en de espresso om kwart voor 11. Dat dit zo'n ongelovelijk effect kan hebben had ik nooit gedacht.
Voelt een hyperventilatie aanval ook zo?
Zo ja, dan ben ik blij dat ik daar geen last van heb, mijn hemel wat vervelend!!
Sja, Red Bull geeft je wel meer dan vleugels (en om 9 uur 's ochtends daar al mee beginnen?!?): boel suiker ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven