Teveel cafeine gedronken!!! Help!!

vrijdag 20 november 2009 om 15:38
Ik heb teveel cafeine gedronken, een giga blik RedBull en daarna espresso, normaal drink ik dit helemaal niet maar wilde lekker wakker zijn en energie hebben.... Nu voel ik me zo verrot, mijn hart barst bijna uit mijn lijf en ik voel me heel gejaagd.... Weet iemand hoe ik hier zo snel mogelijk afkom? Heb al een aantal glazen water en 2 paracetamol op vanwege de hoofdpijn maar ik wil zo graag van dat hieper gevoel af!!
vrijdag 20 november 2009 om 16:52
Ik heb het ooit eens gedaan bij een tentamen waarbij de hele nacht door had geleerd (goed voorbereid ). Ik had thuis, voordat ik naar het tentamen ging een blikje red bull op. En tijdens het tentamen ook....... aiaiaiai... wat gingen mijn hersens snel, ik moest ze echt in bedwang houden. Het was alsof ik adhd had, hoge hartslag,niet bepaald relaxed dus. Tentamen trouwens wel ruim gehaald!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

vrijdag 20 november 2009 om 17:01
Ik heb trillende handen als ik een migraine aanval heb. Wel heb ik dan ook vlekken in mijn zichtveld. Dat had jij niet?
Voor mij verteld werd dat ik migraine heb, twijfelde de dokter ook om hyperventilatie vanwege de tintelingen in mijn handen en soms hele armen. Misschien kan je toch voor de zekerheid ff langs je huisarts? Wel heb je met hyperventilatie vaak ook nog benauwd toch? Had je dat op dat moment ook?
Ik zelf drink ook liters koffie. Begin er al mee om wakker? te worden al heb ik er 's nachts geen last van om in slaap te vallen.
Voor mij verteld werd dat ik migraine heb, twijfelde de dokter ook om hyperventilatie vanwege de tintelingen in mijn handen en soms hele armen. Misschien kan je toch voor de zekerheid ff langs je huisarts? Wel heb je met hyperventilatie vaak ook nog benauwd toch? Had je dat op dat moment ook?
Ik zelf drink ook liters koffie. Begin er al mee om wakker? te worden al heb ik er 's nachts geen last van om in slaap te vallen.
vrijdag 20 november 2009 om 17:11
In espresso bonen zit minder cafeine dan in "gewone"? koffiebonen, twentythree. Tenminste, dat heb ik me wijs laten maken.... Ik drink tegenwoordig alleen nog maar decafe koffie, of 1 espresso. Bij 2 kopjes voel ik me al niet meer zo lekker meer, en bij cappuccino of gewone koffie heb ik dat al bij 1 kopje.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
vrijdag 20 november 2009 om 17:22

vrijdag 20 november 2009 om 17:24
Het ligt er ook aan wat je gewend bent. Ik drink namelijk nooit koffie en slechts af en toe cola, dan is 2 blikjes red bull zonder slaap wat heftig.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 20 november 2009 om 17:27
Ja dat heet echt verslaafd. Het verschilt heel erg van mens tot mens hoeveel effect caffeine op je heeft. Ik zelf kan er ook niet door slapen. Ik drink dus vanaf 16.00 nooit koffie.
Red Bull wil ik niet eens proberen, lijkt me echt troep. Dan zou ik me zeker weten net zo voelen als jij.
Snap echt niet dat sommigen op dat spul leven.
Red Bull wil ik niet eens proberen, lijkt me echt troep. Dan zou ik me zeker weten net zo voelen als jij.
Snap echt niet dat sommigen op dat spul leven.

vrijdag 20 november 2009 om 17:57
Hoi!
Ja, ik ken het gevoel, het lijkt inderdaad wel wat op een hyperventilatie aanval.
Ik heb dus minder last van de cafeine in redbull of in cola dan de cafeine in (zwarte) koffie. Volgens mij helpt het bij mij om er suiker bij te consumeren.
Las net op google dat cafeine niet heel goed, maar dat het dodelijk is bij 50 a 200 koppen koffie per dag. Dit hangt af van je lichaamsgewicht. Dat lijkt me wel wat veel
Rustig afwachten, het gaat vanzelf weg!
Ja, ik ken het gevoel, het lijkt inderdaad wel wat op een hyperventilatie aanval.
Ik heb dus minder last van de cafeine in redbull of in cola dan de cafeine in (zwarte) koffie. Volgens mij helpt het bij mij om er suiker bij te consumeren.
Las net op google dat cafeine niet heel goed, maar dat het dodelijk is bij 50 a 200 koppen koffie per dag. Dit hangt af van je lichaamsgewicht. Dat lijkt me wel wat veel

Rustig afwachten, het gaat vanzelf weg!
zaterdag 21 november 2009 om 00:25
zaterdag 21 november 2009 om 09:03