Langvoeders hier?

20-11-2009 16:03 714 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier ook langvoedende moeders hier? En tot hoelang wil je borstvoeding geven of heb je gegeven? Waar ligt de grens voor jullie?

Mijn dochter heb ik 11 maanden gevoed (door omstandigheden gestopt) en mijn zoontje is ruim 14 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. Zolang hij nog wil ga ik voorlopig nog door. Weet nog niet waar mijn grens ligt, ik denk 2 a 3 jaar?
quote:schuddebuikje schreef op 20 november 2009 @ 21:28:

Ik vind borstvoeding na 1 jaar, heel vreemd raar en hoop dat mensen dat dan thuis willen doen idd.

want?

Ik vind broekrokken met kniekousen heel vreemd, maar ik zal niemand zeggen dat ze dat alleen maar thuis mogen aandoen.

Het is toch niet dat langvoedsters vragen of jij ook een slokje wil?
quote:Bergje65 schreef op 20 november 2009 @ 21:16:

[...]

serieuze vraag: wat vind jij van die oudere kinderen, allemaal gezellig bij pa en ma in bed. Moeders borst grijpend indien daar behoefte aan is. Pa en ma hebben sex als de kids echter onder zeil zijn. Ik bedoel, waar leg je de grens!Wel ja, haal AP erbij. Da's totaal iets anders dan je kind 'gewoon' lang voeden.
quote:tilalia2 schreef op 20 november 2009 @ 21:29:

[...]

Ik vind broekrokken met kniekousen heel vreemd, maar ik zal niemand zeggen dat ze dat alleen maar thuis mogen aandoen.

briljante reactie!

Ik vind borstvoeding na 1 jaar, heel vreemd raar en hoop dat mensen dat dan thuis willen doen idd. deze tekst en dan kijk ik naar je avatar ... en dan moet ik toch even glimlachen !
Namens mijn man, wat hij van langvoeden vindt:

'Gewoon. Goed.'
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Omdat ik een kleuter aan de borst echt een idee vind waar ik onpasselijk van word, dus dat slokje moet ik vooral niet visualiseren . Ik kan het verder niet onderbouwen, het is een gevoel dat het 'niet klopt'. Maar gelukkig bepaalt iedereen het zelf en doet ze wat het beste voor haar kind/haarzelf voelt.

Ik vind borstvoeding na 1 jaar, heel vreemd raar en hoop dat mensen dat dan thuis willen doen idd. Door dit soort reacties krijg ik juist zin om mijn tieten op tafel te gooien en kind te laten drinken waar iedereen het kan zien.
quote:tilalia2 schreef op 20 november 2009 @ 21:25:

[...]

Oudste geeft snotkusjes aan jongste. Jongste golft melk over oudste. Knuffeltje, kusje, speelgoed in monden, etc. Je kinderen dragen over het algemeen dezelfde virussen en bacterien bij zich hoor

En antistoffen zijn niet schadelijk. Het is niet zo dat je ziek wordt van antistoffen binnenrkijgt terwijl je geen virus oid bij je draagt Precies. En moedermelk is altijd het beste. Er zitten antistoffen in die je kind beschermen. Ook als de samenstelling anders is.
...
Het gaat een beetje hard en ik kan de discussie niet meer bijhouden maar ik wil nog even zeggen dat ik het echt jammer vind dat mensen zo extreem reageren.

@Bokito:Ihet voeden van een kind van 2 om te kotsen? Ik vind die opmerking om te huilen...
Ja, mijn reactie is idd wat kort door de bocht, sorry.

Kan het ook niet verder uitleggen.. maar als een kind praat loopt en alles kan, en dan nog de borst, ik vind het echt vreemd.
quote:Susan schreef op 20 november 2009 @ 21:32:

Namens mijn man, wat hij van langvoeden vindt:

'Gewoon. Goed.' bijna letterlijk de reactie van mijn man op mijn vraag
Ik zou als ik jou was dan mijn Avatar veranderen. Dat schilderij van Klimmt is volgens mij het ultieme borstvoeding voor peuters plaatje !
Lang getwijfeld, maar ik doe het toch. Wat is er hier nu vreemd aan, dit is toch geweldig?

...
Maar ik knuffel wel graag met mijn dochter (n.a.v. mijn avatar)
Zien jullie trouwens zo vaak een ouder kind in het openbaar gevoed worden? Ik eigenlijk nooit. Ik ken twee andere langvoeders, de een heeft tot anderrhalf gevoed en de ander doet het nu nog met tweeëneenhalf, maar zij deden/doen dat ook gewoon thuis. Ik heb het de ene een keertje zien doen tijdens een weekendje weg, maar dat was ook nog in het vakantiehuisje, daar waren geen vreemden bij verder.

Ik vind zelfs dat ik helemaal niet vaak baby's in het openbaar gevoed zie worden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:schuddebuikje schreef op 20 november 2009 @ 21:35:

Ja, mijn reactie is idd wat kort door de bocht, sorry.

Kan het ook niet verder uitleggen.. maar als een kind praat loopt en alles kan, en dan nog de borst, ik vind het echt vreemd.Leuk dat je terugkomt op het extreme karakter van je eerdere opmerking. Dat je langvoeden vreemd vind: dat kan natuurlijk, ieder z'n mening.
hmmm dat zit die tepel wel erg hoog, vind je niet?
queenie, ik moet toegeven, het oogt toch natuurlijker/mooier zelfs????? dan ik dacht....
quote:schuddebuikje schreef op 20 november 2009 @ 21:38:

queenie, ik moet toegeven, het oogt toch natuurlijker/mooier zelfs????? dan ik dacht....Wat een toffe/eerlijke reactie!
...
Wow Queenie, ben jij dat?
quote:schuddebuikje schreef op 20 november 2009 @ 21:38:

queenie, ik moet toegeven, het oogt toch natuurlijker/mooier zelfs????? dan ik dacht....

dat vind ik nou leuk ...

mooie foto queenie !
Whahaha, Star, neuh....
...
quote:schuddebuikje schreef op 20 november 2009 @ 21:37:

hmmm dat zit die tepel wel erg hoog, vind je niet?ik zag geen voedende vrouw er in maar de omarming en de genegenheid toonde wel een grote gelijkenis
Ja als je dat schilderij van Klimmt mooi vind kan ik me voorstellen dat je deze foto ook best kan waarderen.
quote:tilalia2 schreef op 20 november 2009 @ 21:25:

[...]

Oudste geeft snotkusjes aan jongste. Jongste golft melk over oudste. Knuffeltje, kusje, speelgoed in monden, etc. Je kinderen dragen over het algemeen dezelfde virussen en bacterien bij zich hoor

En antistoffen zijn niet schadelijk. Het is niet zo dat je ziek wordt van antistoffen binnenrkijgt terwijl je geen virus oid bij je draagt Nee dat bedoel ik ook niet zo hoor, maar omdat er in dat stukje stond dat de bv zich aanpast aan het kind, was ik wel benieuwd hoe de voeding dan is als je er 2 tegelijk voedt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven