Tellinas
vrijdag 20 november 2009 om 20:15
Tellinas zo lekker, maar.... hoe bereidt je die dingen. Ik heb me, in mijn Spaanse vacantie ongans gegeten aan die kleine schelpjes.
Vanavond geprobeerd dat Spaanse gevoel weer op mijn bord te toveren, maar helaas.......
Is hier een Spaanse kok, een Spaanse mama, die weet dat het een fluitje van een cent is en mij dit even wil vertellen???
Vanavond geprobeerd dat Spaanse gevoel weer op mijn bord te toveren, maar helaas.......
Is hier een Spaanse kok, een Spaanse mama, die weet dat het een fluitje van een cent is en mij dit even wil vertellen???
vrijdag 20 november 2009 om 21:45
quote:Hangmat schreef op 20 november 2009 @ 21:11:
eh.. zoiets??
KLIKKKK
Nee... helaas niet. Alhoewel het er best lekker uitzag.
Mijn tellinas ( met dubbel l dus) zijn hele kleine schelpjes. Ze lijken een beetje op de muizentandschelpjes die ook wel op de Nederlandse stranden liggen. Meestal leeg.
Gegoogled had ik dat natuurlijk al.
Mijn tellinas kun je vanaf de Camarque tot aan Denia Spanje eten, daarna verdwijnen ze alsof Hans Klok ze persoonlijk weggemagierd heeft.
Of eh, hoe heet die Engerd, die met Claudia Schiffer schijnverloofd was.
eh.. zoiets??
KLIKKKK
Nee... helaas niet. Alhoewel het er best lekker uitzag.
Mijn tellinas ( met dubbel l dus) zijn hele kleine schelpjes. Ze lijken een beetje op de muizentandschelpjes die ook wel op de Nederlandse stranden liggen. Meestal leeg.
Gegoogled had ik dat natuurlijk al.
Mijn tellinas kun je vanaf de Camarque tot aan Denia Spanje eten, daarna verdwijnen ze alsof Hans Klok ze persoonlijk weggemagierd heeft.
Of eh, hoe heet die Engerd, die met Claudia Schiffer schijnverloofd was.
vrijdag 20 november 2009 om 21:51
vrijdag 20 november 2009 om 21:52
Hoe is je Spaans?
Se hacen en un momento yo utilizo las congeladas.
Se sacan de congelador y se enjuagan sin descongelarlas.
Se trituran los ajo hasta que queda una pasta.
Se pone a calentar el aceite en una cazuela o sarten, cuando este caliente se añade el ajo triturado y antes de que se dore se le añade las tellinas con cuidado, se remueve unos istantes hasta que se vea que se abren las tellinas. Para terminar ayade perejil y sal al gusto.
Se le puede acompayar de un buen vino blanco muy frio.
Espero que os guste y gracias por leerme.
Saludos atodos.
pd: las tellinas tembien se les llama pechina o coquina segun zonaso lugares.
Se hacen en un momento yo utilizo las congeladas.
Se sacan de congelador y se enjuagan sin descongelarlas.
Se trituran los ajo hasta que queda una pasta.
Se pone a calentar el aceite en una cazuela o sarten, cuando este caliente se añade el ajo triturado y antes de que se dore se le añade las tellinas con cuidado, se remueve unos istantes hasta que se vea que se abren las tellinas. Para terminar ayade perejil y sal al gusto.
Se le puede acompayar de un buen vino blanco muy frio.
Espero que os guste y gracias por leerme.
Saludos atodos.
pd: las tellinas tembien se les llama pechina o coquina segun zonaso lugares.
vrijdag 20 november 2009 om 22:09
vrijdag 20 november 2009 om 22:18
Receta Tellinas googlen en dan kom je qua recepten heel ver.
Maar goed, vrij vertaald (en als iemand een aanvulling wil doen ga je gang!):
Ingredienten:
Tallinas
Olijfolie (niet zuinig mee zijn!)
Knoflook
Peterselie
Zout
Olijfolie in pan heet laten worden. Knoflook erbij, even laten bakken (niet verbranden!). Schelpen erbij, doorroeren tot ze open zijn. Peterselie en zout naar smaak toevoegen en direct serveren met (stok)brood bijvoorbeeld.
Maar goed, vrij vertaald (en als iemand een aanvulling wil doen ga je gang!):
Ingredienten:
Tallinas
Olijfolie (niet zuinig mee zijn!)
Knoflook
Peterselie
Zout
Olijfolie in pan heet laten worden. Knoflook erbij, even laten bakken (niet verbranden!). Schelpen erbij, doorroeren tot ze open zijn. Peterselie en zout naar smaak toevoegen en direct serveren met (stok)brood bijvoorbeeld.
vrijdag 20 november 2009 om 22:32
quote:Suze2 schreef op 20 november 2009 @ 22:27:
Voor de meelezers:
O
ok lekker met gamba's of vongole
Suze, je bent een engel. Ik heb inderdaad vanavond kleine vongole genomen. Tellinas zijn hier niet te krijgen.
Het was wel lekker, maar het was niet... je weet wel...Tellinas.
Nog 11 maandjes slapen, dan eet ik ze weer.
Voor de meelezers:
O
ok lekker met gamba's of vongole
Suze, je bent een engel. Ik heb inderdaad vanavond kleine vongole genomen. Tellinas zijn hier niet te krijgen.
Het was wel lekker, maar het was niet... je weet wel...Tellinas.
Nog 11 maandjes slapen, dan eet ik ze weer.