Tellinas

20-11-2009 20:15 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tellinas zo lekker, maar.... hoe bereidt je die dingen. Ik heb me, in mijn Spaanse vacantie ongans gegeten aan die kleine schelpjes.

Vanavond geprobeerd dat Spaanse gevoel weer op mijn bord te toveren, maar helaas.......

Is hier een Spaanse kok, een Spaanse mama, die weet dat het een fluitje van een cent is en mij dit even wil vertellen???
eh.. zoiets??

KLIKKKK
quote:Hangmat schreef op 20 november 2009 @ 21:11:

eh.. zoiets??

KLIKKKK
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Hangmat schreef op 20 november 2009 @ 21:11:

eh.. zoiets??

KLIKKKK

Nee... helaas niet. Alhoewel het er best lekker uitzag.

Mijn tellinas ( met dubbel l dus) zijn hele kleine schelpjes. Ze lijken een beetje op de muizentandschelpjes die ook wel op de Nederlandse stranden liggen. Meestal leeg.

Gegoogled had ik dat natuurlijk al.

Mijn tellinas kun je vanaf de Camarque tot aan Denia Spanje eten, daarna verdwijnen ze alsof Hans Klok ze persoonlijk weggemagierd heeft.

Of eh, hoe heet die Engerd, die met Claudia Schiffer schijnverloofd was.
Geen idee hoe, maar houd er bij het zelf maken toch maar rekening mee dat het"spaanse gevoel"achtergebleven is bij de grens.

Die lekkere drankjes en hapjes in het buitenland smaken thuis toch anders. Zelfs al heb je ze van daar meegebracht
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoe is je Spaans?

Se hacen en un momento yo utilizo las congeladas.

Se sacan de congelador y se enjuagan sin descongelarlas.

Se trituran los ajo hasta que queda una pasta.

Se pone a calentar el aceite en una cazuela o sarten, cuando este caliente se añade el ajo triturado y antes de que se dore se le añade las tellinas con cuidado, se remueve unos istantes hasta que se vea que se abren las tellinas. Para terminar ayade perejil y sal al gusto.

Se le puede acompayar de un buen vino blanco muy frio.

Espero que os guste y gracias por leerme.

Saludos atodos.

pd: las tellinas tembien se les llama pechina o coquina segun zonaso lugares.
Suze 2.

Haha, errug leuk. Mijn Spaans is beschissen. Kun je het vertalen of neem je me gewoon in het ootje.

Het was trouwens wel een gemeende vraag. Ik ben gek op die dingen. (en natuurlijk op mijn man en mijn moeder en de poezen enz enz)
Receta Tellinas googlen en dan kom je qua recepten heel ver.

Maar goed, vrij vertaald (en als iemand een aanvulling wil doen ga je gang!):

Ingredienten:

Tallinas

Olijfolie (niet zuinig mee zijn!)

Knoflook

Peterselie

Zout

Olijfolie in pan heet laten worden. Knoflook erbij, even laten bakken (niet verbranden!). Schelpen erbij, doorroeren tot ze open zijn. Peterselie en zout naar smaak toevoegen en direct serveren met (stok)brood bijvoorbeeld.
Het grootste probleem zal wel in het verkrijgen van de juiste schelpen zitten denk ik .

Bij Marqt in Amsterdam misschien? Of bestellen bij viswinkel (ik zou een foto meenemen )
Voor de meelezers:

Ook lekker met gamba's of vongole
quote:Suze2 schreef op 20 november 2009 @ 22:27:

Voor de meelezers:

O

ok lekker met gamba's of vongole

Suze, je bent een engel. Ik heb inderdaad vanavond kleine vongole genomen. Tellinas zijn hier niet te krijgen.

Het was wel lekker, maar het was niet... je weet wel...Tellinas.

Nog 11 maandjes slapen, dan eet ik ze weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven