Ex.situatie

21-11-2009 17:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal proberen er een duidelijk verhaal van te maken, ben er namelijk niet echt goed in, in dat verwoorden van situaties.

Ik heb een stormachtige relatie achter de rug en sinds 4 weken zijn we uit elkaar. De eerste weken hebben we helemaal geen contact gehad en nu (sinds deze week eigenlijk) hebben we weer geregeld contact.

Hij begon me weer te bellen en te smsen etc.

Gister ging ik op stap met vriendinnen en hij wist dat ik ging en heeft vervolgens zijn bardienst gewisseld zodat hij ook kon gaan.

Uiteindelijk hebben we gisteravond gezoend en is hij met ons mee naar huis gegaan met de taxi. Het was echt niet de bedoeling, maar ik kan het niet meer terugdraaien en het is gebeurd.

We hebben een hele fijne avond tijdens het stappen gehad en het was vannacht, vanmorgen en vanmiddag ook heel erg fijn, vertrouwd.

We vonden het allebei erg fijn en het voelde voor ons allebei wel goed.

Ik wil hem morgen eigenlijk even bellen en duidelijk maken dat ik het heel fijn vond met hem, maar dat ik hier niet mee wil doorgaan. Ik voel nog veel voor hem en sta er best voor open om het nog een kans te geven in de toekomst, maar wil er nu geen seks relatie op na houden.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken en verwoorden?

Ik wil niet dat hij de indruk krijgt dat ik weer meteen opnieuw wil beginnen, maar wil hem wel duidelijk maken dat ik hem nog niet vergeten ben en voor contact opensta. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben, maar kan ik dat gewoon zo vragen?
Waarom is het uitgegaan? Wie is er weggegaan? Heeft het überhaupt nog kans van slagen?

Ja, dit kun je gewoon zo vragen, lekker duidelijk voor allebei, toch?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Je bent hier anders best duidelijk hoor, ik zou het ook gewoon zo tegen hem zeggen.
This is an unacceptable timeline
Als je weet dat je nog gevoelens voor hem hebt, als je nu ervaren hebt dat je niet sterk genoeg bent om m niet mee naar huis te nemen en sex te hebben, is verder contact dan wel zo verstandig?

Ik zou juist aangeven dat je of je relatie wel probeert nu meteen een herkansing te geven ( afhankelijk van de reden waarom het uit ging) of alnog ervoor te zorgen dat je even helemaal geen contact hebt en houdt, omdat anders je de kans allen hel groot maakt dat je wel in een sexrelatie rolt, omdat je iedere keer als je elkaar ziet, je toch weer in bed belandt, en de emoties bij jou weer oplaaien.
Natuurlijk kan je dat gewoon vragen! Ik zou niet zo ingewikkeld doen over een vraag als zoenen en seks niet ingewikkeld was. Kwestie van hem vertellen dat het goed voelde, maar dat je niet van plan bent op deze manier met elkaar verder te gaan als er geen relatie inzit.
Ik heb hem gister nog even een smsje gestuurd en toen belde hij terug. Hij gaf aan dat ie het heel fijn vond met me en dat het echt niet alleen voor de seks was.

Dat het voor hem ook heel dubbel voelde omdat we er toen het uitging allebei achter stonden.

We hebben besloten om gewoon te zien hoe het loopt, maar ik blijf twijfels houden. Ik wacht het even een paar dagen af, hoe ik me dan voel en dan maak ik een definitieve beslissing: wel of geen contact meer.
Wat maakt dat je twijfelt? Want (herhaalde vraag) waar is het op stuk gelopen?
We hebben een erg stormachtige relatie gehad. Hij is 3jr jonger en daardoor dachten we over sommige dingen heel anders (terwijl we over andere dingen wel weer helemaal op 1lijn lagen).

Ik zat tijdens onze relatie niet lekker in mijn vel, was erg onzeker door zijn nonchalante gedrag (wat ook met zijn leeftijd te maken heeft).

Tijdens onze relatie ben ik al voor mezelf in therapie gegaan en dit doet me erg goed, waardoor ik heel erg verandert ben.

De reden waarom ik twijfel is omdat ik bang ben dat ik "terugval" en het niet van me af kan zetten. Het vervelende is alleen dat ik nog veel voor hem voel.
Dat je nog veel voor hem voelt is logisch. Drie jaar lang heb je met hem opgetrokken. Met ik lees stormachtige en dus intensieve tijden.

Door je therapie ben je niet meer de persoon als drie jaar geleden. Ziet hij dat ook? Dat je veranderd bent? Alleen op die manier zullen jullie uit de oude patronen kunnen raken.

En anders is misschien een frisse start een goed idee. Het zal even duren voordat hij uit je systeem is (en je zal dat gevoel voor hem nog een tijdje houden). Door dingen te ondernemen zal je nieuwe herinneringen (zonder hem) maken en langzaam dit gevoel steeds minder worden.
Ik heb niet 3jaar lang met hem opgetrokken, hij is 3jaar jonger . Maar ik ken hem wel al bijna 8jr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven