Huislijk geweld slachtoffer

22-11-2009 11:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit de goede plek is om neer te zetten want eigenlijk valt dit onder een aantal onderwerpen te plaatsen.

Het ligt heel heel erg gevoelig maar toch zou ik graag met slachtoffers willen "praten"hier over.

Ik ben vanaf mijn 6de tot mijn 36ste huislijk geweld slachtoffer geweest,Eerst van mijn 6de tot mijn 18de door mijn moeder vervolgens van mijn 19de tot mijn 36ste door X. Nu zullen mensen wel weer gaan zetten waarom heb je dit olang gepikt maar wist ik veel dat dit onder hg viel ik ben er mee opgevoed tot ik dacht dit klopt ergens niet.Toen ben ik stappen gaan zetten.Ben blij dat ik van die hufter nu al jaren gescheiden ben maar geestelijk en lichamelijk heb ik er dus behoorlijk wat schade door gekregen/opgelopen.Geheel geen begeleiding van slachtofferhulp maatschappelijk werk politie en justitie gehad aan me lot over gelaten met dus ook het gevolg dat je met zelf hulp dingen heb proberen op te lossen/te plaatsen.Maar dat is deels wel maar grotendeels ook niet gelukt met het gevolg dat mijn 2de relatie(die ook hg slachtoffer was van vrouwelijke X )stuk is gelopen.
Wat andere ook zeggen of doen.......ik doe de dingen op mijn manier.
Hoop dat je hier een beetje vindt wat je zoekt. Mijn eerste idee was wel: is een therapiegroep niet een betere plek om over dingen als dit te praten, met een begeleider en opvang en hulp en sturing? Er kan bij jou ook nogal wat loskomen als je hierover gaat forummen denk ik.

Sterkte hoor.
Wat naar Ingrid.

Je zegt dat je geen begeleiding heb gekregen. Heb je wel zelf psychologische hulp gezocht?
Hoi Ingrid,

Uit alles in je post blijkt dat je niet alleen een slachtoffer bent, maar dat jij jezelf ook als slachtoffer ziet. Ik denk dat je erg geholpen zou zijn met therapie om daar uit te komen. Je bent nu een volwassen vrouw en je hebt tal van keuzemogelijkheden, je hoeft geen slachtoffer te blijven! Wacht niet af tot iemand je hulp aan biedt, maar ga er actief naar op zoek. Kies voor jezelf, regel zelf die therapie en krijg jezelf weer op de rit zodat je in elk geval wat moois kunt maken van al die jaren die nog voor je liggen.

Ik wens je heel veel sterkte!
.
Hoi Ingrid heel moedig dat je schriijft ik sluit me bij Helanthus en nummerzoveel aan.
Hoi Ingrid,

Ik ben het helemaal eens met nummerzoveel. Verschrikkelijk wat je is overkomen, maar als sterke, volwassen vrouw kan je actief proberen om hieruit te komen.

Makkelijk zijn zal het niet, maar aangezien je dapper genoeg bent geweest om uit je huwelijk te stappen, denk ik dat je meer in je mars hebt dan je denkt!!

Heel veel sterkte meid!
Hey Ingrid, wat goed dat je hebt ingezien dat het absoluut niet normaal is hoe je behandeld bent. Denk wel dat je zonder hulp niet/niet zo snel verder kan zonder problemen in de toekomst. Jouw beeld van relaties en liefde is dermate verknipt (en hoe kan het ook anders) dat het niet ondenkbaar is dat je weer in een slechte relatie terechtkomt.

Heb je hier al eens gekeken: www.mishandeling.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven