Amsterdammers, valt jullie dit ook op?

22-11-2009 19:24 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vanmiddag vliegen er constant vliegtuigen laag over ons huis. Op dit moment cirkelen er een stuk of 8 boven Amsterdam. Valt jullie dit ook op? Bij de AH op de Elandsgracht zeiden mensen dat er iets was gebeurd op Schiphol, maar ik kan nog niets vinden op het nieuws. Apart is het wel, nog nooit eerder meegemaakt in deze hoeveelheid,
ja zag ook dat de vliegtuigen laag over de stad vlogen. Maar dacht dat het met de wind te maken had. Als de wind uit een bepaalde richting komt vliegen ze toch wel vaken recht over de stad naar Schiphol?
Nog niets gemerkt en ik woon in Zuid
.
Ik was er woensdag en toen viel het mij ook op, dat ze zo vlak over de stad vlogen. Maar toen was het ook al slecht weer, net als vandaag. Misschien mogen ze maar op 1 baan landen?
Stressed is just desserts spelled backwards
.
Op deze site kun je zien hoe druk het in het luchtruim boven je is: http://casper.frontier.nl/
Ik las iets over brandende loodsen? Zie teletekst.
Zomaar een gokje:

door harde wind slechts één baan in gebruik, net die ene baan wiens aanvliegroute recht over de stad loopt. Zoals Felicity dus zegt.
Oost meldt zich, alles normaal. Leuke site trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Woensdag tijdens die wind vlogen ze ook erg laag over de binnenstad. Dat heeft, volgens een vriend van mij, te maken met dat dan de beste aanvliegroute is ivm met de wind.
Daar heeft een tijd geleden een stuk over in de krant gestaan. Als er een bepaald weertype is (storm) is de aanvliegroute over de stad. En er zou ook een reden zijn dat ze lager vliegen, maar die reden ben ik even kwijt. Het is me zowel woensdag als vandaag inderdaad opgevallen dat er veel vliegtuigen laag overkomen. Vind het ook niet prettig.
.
.
.
quote:viva1973 schreef op 22 november 2009 @ 19:31:

Op deze site kun je zien hoe druk het in het luchtruim boven je is: http://casper.frontier.nl/

Wat grappig die site! Zit net te kijken en verdomd hoor, een vliegtuig die ik net boven mijn hoofd hoor!

Inderdaad met slecht weer vliegen ze hier ook vaker en lager en je hoort ze dus ook erger en wat ik nog het meest erg vindt, is dat mijn Digitenne boven daardoor vreselijk stoort, grrrrrr.
Ik heb nog even gegoogled en op de volgende website staat het actueel baan gebruik: http://www.luchtverkeersl ... t.php?source=baan_actueel

Alleen de Polderbaan wordt gebruikt om te landen, de wind komt uit het zuidwesten, dus vandaar de aanvliegroute recht over de stad.
quote:Annepanne1 schreef op 22 november 2009 @ 19:32:

Ik las iets over brandende loodsen? Zie teletekst.Nah, dat was weer iets anders. Daarvoor rukte de helft van het Amsterdamse brandweerkorps met hels kabaal uit.
Dat is inderdaad wel een plausibele verklaring. Ik dacht zelf dat mogelijk een baan is afgesloten. Mij is het dan weer niet opgevallen dat het hard waaide vandaag.

De brand van de loods was praktisch achter ons huis (ik woon in de buurt van de Willemsparkweg), er was een enorm vieze grijze mist.
Wat een grappige en handige websites! Nou, ik kan weer rustig verder aan mijn wildzwijn gerecht.
.
Volgens die website zou het nu minder moeten worden, ze komen nu meer met een bochtje langs Amsterdam heen. Al hoor ik er nu wel een.
quote:viva1973 schreef op 22 november 2009 @ 19:31:

Op deze site kun je zien hoe druk het in het luchtruim boven je is: http://casper.frontier.nl/Die is leuk
Wat een grappige site, waar je alle vliegtuigen kunt zien. Thanks!
Wat een leuke site!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven