Gezondheid alle pijlers

Waas op lens - tips en oplossingen gevraagd

14-11-2009 17:18 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste maanden heb ik problemen met mijn (harde, zuurstofdoorlatende) lenzen: eiwitaanslag. Paar keer terug geweest naar de opticien, die ze met speciaal spul heeft gereinigd en zelfs een keer heeft teruggestuurd naar de fabrikant.

Ik draag al lenzen vanaf mijn 19e, nooit problemen mee gehad. Gebruikte gewoon de vloeistoffen van Kruidvat. En het rare is ook dat die aanslag steeds alleen op mijn rechterlens zit.

Nu was ik vandaag bij de opticien, en kreeg ik, na reiniging, een proefpakketje Ever Clean mee. Vloeistof en tabletjes, intensieve reiniging. Voor een week. De gewone vloeistoffen zijn niet meer goed genoeg, legde ze uit, want dan zal dat eerdere probleem (aanslag) weer terugkeren.

En wat kost dat nu? 51 euro voor drie maanden. Daar schrok ik wel van. Reken maar uit wat dat voor een jaar kost. Dan wordt het wel een dure liefhebberij, die lenzen. Ik overweeg om over te stappen naar een bril. Als je alle kosten zo bij elkaar optelt (die Ever Clean en onderhoudscontract) is het toch heel wat geld, en kun je volgens mij daar ook een leuke bril voor kopen.

Alleen... lenzen bevielen mij zo goed, en omdat ik nogal een sterkteverschil heb tussen links en rechts, zat een bril (die had ik dus vanaf mijn 12e) nooit goed. Maar ik denk dat ze tegenwoordig die glazen wel lichter kunnen maken, zodat daar geen gewichtsverschil meer in zit.

Het zou aan hormoonhuishouding kunnen liggen, zei de opticien. Iemand tips, info, een verhelderende blik? Of dezelfde ervaring?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nee, zeker niet! Net zette ik even voor de lol de bril van mijn man op (en ik moet zeggen dat brillen mij best leuk staan, zeker de brillen van vriendinnen met een vrolijk kleurtje), maar echt: ik moet er niet aan dénken!

Die lenzen voel je tenminste de hele dag niet en ze beslaan niet, geen pijn aan je oren en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik ben fan van lenzen, maar dit moet opgelost worden.
Nou, ik zal even laten weten hoe het verder ging.

Ik ben dus naar die andere zaak gegaan en mén, dat was wel even heel wat professioneler dan de zaak waar ik al jarenlang kom. Ik kon meteen in de stoel gaan zitten, hij ging mijn ogen meten met de oude lenzen, daarna ook met de nieuwe lenzen (die met waas dus, had hij in een paar minuten goed schoon gemaakt!), en uitgebreider dan wat ik gewend ben. Noemde zo al meteen kenmerken van de lenzen die ik heb, ook over pasvorm e.d. Kortom, ik werd steeds blijer, want deze man wist dus duidelijk wel waarover hij praatte. Ik heb nu goede vloeistof meegekregen en ik heb me meteen als klant laten registreren, want hier ga ik zeker terug. Moderne apparatuur, professioneel, goede informatie; én ze wisten zelfs nog dat ik van de week gebeld had voor info. Ik ben om!

En ik ben heel blij dat ik nu weer helder zie door mijn lenzen. Yes! Alleen moet ik nog even door een zure appel heen bijten, want ik moet bij mijn oude opticien de lensgegevens opvragen. Jakkes. Maar ik ben zo blij dat ik niet aan de bril hoef! Hoewel ik er wel even een paar heb opgezet, gewoon voor de lol. Maar nee, het is nog steeds helemaal niks voor mij!
Klinkt heel positief. Fijn hoor. Ik zou gewoon je man vragen om je gegevens op te halen. Hij heeft daar vast minder moeite mee dan jij

Als die nieuwe toch al alles heeft kunnen zien waarom wil hij dan zo graag je gegevens vraag ik me nu af...

Wat heb je nu voor vloeistof gekregen EV?
Vloeistof die ik nu heb is MeniCare Plus (voor elke dag) en Minicon Progent intensieve cleaner (voor eens per maand). Verder nog een flesje Oté Pure, voor als die waas terugkomt. Tot nu toe zie ik in ieder geval helder!!

Hij kon niet zien wat voor merk die lens was, geloof ik. Ik weet het eigenlijk ook niet precies. Was een beetje overdonderd, zeg maar, en dacht er niet aan om te vragen waarom hij die gegevens eigenlijk wilde.
Even een vraagje: hebben jullie dit probleem allemaal bij harde lenzen of hebben sommigen van jullie ook zachte lenzen?

Ik zie ook zo vaak wazig door mijn zachte lenzen, word er echt gek van. Mijn schoonpa is opticien maar weet ook niet hoe dat kan en zegt dat ik ze gewoon goed moet schoonmaken met Bausch&Lomb vloeitstof, maar dit helpt niet....
Dat had ik dus toen ik een periode zachte lenzen ging proberen Zazana. Wazig, leek net of het binnen en buiten mistig was in hartje zomer.

Met harde lenzen nooit geen last van.
had ook een waas met zachte lenzen. meerdere vloeistoffen geprobeerd en uiteindelijk werkte 1 ervan goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven