terug op aarde komen

23-11-2009 12:45 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Hoera! Ik ben zwanger!

Pas 6,5 weken, dus nog geen goed idee om het breed uit te dragen aan vrienden en bekenden, laat staan op het werk. Wel aan aan naaste familie vertelt, dus daar kan ik mijn enthousiasme en onzekerheden gelukkig kwijt.

Hoewel ik het liefste de hele dag met de zwangerschap en bezig zou willen zijn, moet ik ook gewoon werken. Maar mijn gedachten dwalen de hele tijd af. Kinderopvang, namen, kinderkamer, zwangerschapskleding, wel of niet thuis bevallen.. allemaal dingen die nog niet eens aan de orde zijn. Eerst die 12 weken maar eens doorkomen!

Hoe doen / deden andere dames dat? Ik vind het erg leuk om ermee bezig te zijn, maar om tot mijn verlof alleen maar aan de baby te denken is natuurlijk idioot. Hoe krijg ik mijn concentratie weer een beetje terug en kom ik weer op aarde? Alvast bedankt voor de tips!
Gefeliciteerd!!!

Ik ben toen gewoon op internet gaan kletsen, zodat ik mijn verhaal iig kwijt kon.. Dat scheelt een hoop.

Misschien moet je even een tijd voor jezelf vrijmaken per dag dat je er volop mee bezig kan zijn. en met jezelf afspreken dat je de rest van de tijd even je hoofd bij je werk houd ;)

Succes!!
Gefeliciteerd!

Ik zou niet weten hoe je terug op aarde komt, ik loop al 9 maanden met mijn hoofd in de wolken!

hoezo geen goed idee om het uit te dragen? dat begrijp ik nooit. Is daar een algemene regel voor ofzo? die ik dan gemist heb bij mijn zwangerschappen.
Omdat ze nog geen 12 weken is Arwen, lijkt me logisch.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:arwen173 schreef op 23 november 2009 @ 12:48:

hoezo geen goed idee om het uit te dragen? dat begrijp ik nooit. Is daar een algemene regel voor ofzo? die ik dan gemist heb bij mijn zwangerschappen.

Ik ook

@ Sjoba: van harte!

Open lekker een topic hier, of kijk of er al eentje is voor meiden die rondom jouw uitgerekende datum ook zijn uitgerekend. Geniet er van
quote:Paque_in_Pink schreef op 23 november 2009 @ 12:51:

Omdat ze nog geen 12 weken is Arwen, lijkt me logisch.Maar wat is de logica erachter dan?
Omdat de kans aanwezig is dat het misgaat, vooral in die eerste 12 weken.

Ik zou dan ook niet zitten wachten om dat aan Jan en alleman te moeten vertellen.

Maar dat is persoonlijk.
HAHP, wat een kudtnick.
ik zie ook geen logica. Dat je het niet wil is wat anders dan dat het dus nog geen goed idee is. Ik heb overigens nooit gejubeld en ben al helemaal niet vanaf dag 1 bezig geweest met kinderopvang, rompertjes en wagens, ik ben nu 34 weken, maar heb nog geen rompertje gekocht maar ik heb het wel meteen verteld, waarom niet. Snap het grote geheim ervan niet zo namelijk.

Maar sluit je aan bij een maandtopic op viva, kan je de hele dag kletsen erover!
quote:Paque_in_Pink schreef op 23 november 2009 @ 12:53:

Ik zou dan ook niet zitten wachten om dat aan Jan en alleman te moeten vertellen.

Maar dat is persoonlijk.Dat is inderdaad persoonlijk...ik vind; vreugde delen én verdriet delen. Misgaan kan het zelfs op de uitgerekende dag nog, dus daarom is dat voor mij geen reden.

HAHP, wat een kudtnick.

Maar dat is persoonlijk.Dat is inderdaad persoonlijk, maar geen algemene stelregel. Ik was me zeer wel bewust van het risico op een miskraam, maar had dat ook geen taboe gevonden ofzo om te vertellen. Ik heb ook altijd verteld, ik ben zwanger, maar eerst maar eens even de echo afwachten en dan zien we wel weer verder.
quote:Haveahappyperiod schreef op 23 november 2009 @ 12:56:

[...]

Dat is inderdaad persoonlijk...ik vind; vreugde delen én verdriet delen. Misgaan kan het zelfs op de uitgerekende dag nog, dus daarom is dat voor mij geen reden.nou dat dus. Dat je het nog niet aan de kassiere bij de AH verteld snap ik, maar vrienden? als je enthousiast en blij bent, kan je dit toch aan vrienden vertellen? En mocht het mis gaan, is het toch ook fijn om dit met je vrienden te delen?
Dank voor de felicitaties!

Arwen: Ik ben zelf bang dat ik een miskraam krijg en daarom hang ik het liever niet aan de grote klok. Ik heb niet zo'n behoefte aan medeleven van iedereen op zo'n moment, liever del ik dat dan in een kleinere kring.

Daarbij is mijn baas niet echt pro-zwangerschap. Niet dat hij 'tegen' is (alsof dat zou kunnen) maar hij heeft een beetje een vooroordeel over zwangere vrouwen die per direct aan hersenverweking gaan lijden enzo. Als ik daar nu al melding van maak dan heeft dat direct gevolgen (bijvoorbeeld minder interessante klussen), terwijl ik dat nu nog tot januari kan uitstellen. Maar ja, aan de andere kant is zijn vooroordeel misschien wel een beetje terecht, aangezien ik nu ook de hele tijd denk 'baby...'
quote:mischa04 schreef op 23 november 2009 @ 12:48:

Gefeliciteerd!

Ik zou niet weten hoe je terug op aarde komt, ik loop al 9 maanden met mijn hoofd in de wolken!

Maar ik neem aan dat je na de eerste paar weken wel weer 'gewoon' kon werken? Afgezien van eventuele kwaaltjes, waar ik overigens gelukkig helemaal geen last van heb.

Ik ben bang dat ik vanaf nu niet meer volledig op mijn werk kan concentreren, maar misschien ebt dit gevoel straks vanzelf weer weg als het allemaal wat minder nieuw is.
Sjoba, het is toch ook niet niks, je bent zwanger van je 1e kindje!! Daar mag je toch ook mee bezig zijn, lijkt mij. Ik vind Soezy d'r advies wel een goeie. Deed ik ook, mocht van mezelf op 't werk tijdens pauze op internet allerlei babysites afgaan en daarbuiten gewoon werken. Tja en thuis ga je lekker helemaal los

Gefeliciteerd!
Sjoba, ik heb de eerste weken haast aan niets anders gedacht, wel gewoon mijn werk gedaan, maar kon me maar moeilijk concentreren. En toen mijn collega (was toen 8 wk zwanger, nog niet verteld op het werk) naar mij toe kwam dat ze 11 weken zwanger was, had ik het helemaal niet meer! Heb het vol weten te houden tot de 12 wk, maar kan je gevoel helemaal begrijpen.

Hier zakte het daarna wel wat af (het overdreven euforische gevoel dan), maar so what, je bent zwanger!

Gefeliciteerd!
Bedankt voor de reacties!

Inderdaad, het euforische zal er wel afgaan over een tijdje, en dan is er nog 7 maanden werk te doen tot het verlof. Maar ik zit de dagen af te tellen tot de eerste afspraak bij de vk en de eerste echo. Spannend allemaal!

Goede tip: in de pauze even babysurfen en dan weer aan het werk. Ga ik doen! (vanaf morgen )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven