Vriend overdreven niet jaloers

20-11-2009 11:32 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het forum verschijnen veel berichtjes van jaloerse partners, of exen, of slachtoffers van jaloers gedrag.

Ik heb het andere uiterste (klaag overigens niet hoor), mijn vriend is zo verschrikkelijk niet jaloers dat het bijna een beetje overdreven is. Als ik hem zou melden dat ik een maand op een onbewoond eiland zou zitten met a. die ene significante ex., b. dat snackje van een collega., c. Brad Pitt, zou hij waarschijnlijk zeggen 'veel plezier schatje, kijk even of het je lukt af en toe te smsen'.

Nogmaals, best relaxed, daar niet van, maar toch bijzonder.

Wat vinden jullie er van? Ken je dit of ben je zelf zo?
Ik hoor net dat het helemaal niet goed is als je niet jaloers bent. Wetenschapper bij de Beagle zei net dat jaloezie je relatie beschermt tegen bedreigingen van buitenaf. Interesting..
Zeker weten interesting!

Hebbie meer info?
.
.
.
.
Kan ik bij een van die niet-jaloerse vrienden op training...? Ik word soms hartstikke gek van mezelf... wish I could be like that...
quote:qwertu schreef op 23 november 2009 @ 13:20:

[...]

Keep on dreaming? Het spijt me zeer, maar ik heb toch het idee dat ik mijn man beter ken dan jij...

Ik heb bovendien zelf de ervaring dat vriendelijkheid vaak verward wordt met flirten. Ik heb ook wel eens iemand van me weg moeten duwen die al bijkans met z'n tong in mijn keel zat enkel omdat ik een paar keer vriendelijk teruggelachen had. Kijk maar naar alle "vindt hij mij leuk?" topics hier. Prachtig als jij de signalen allemaal meteen goed en eenduidig oppikt, maar bij de rest van de wereld kan daar best nog wel eens wat verwarring over ontstaan. Dat is geen dromen, dat is realisme.

Met alle respect:

Ik heb dat nou nog nooit gehad dat iemand met me probeert te zoenen als ik een paar keer vriendelijk heb teruggelachen...dan zijn daar aanrakingen aan vooraf gegaan die ik niet heb afgeweerd....
Bij mijn ex was ik vreselijk jaloers. Ik stond niet al te sterk in mijn liefdesschoenen, ik was niet overtuigd van haar commitment.

Bij mijn vriendin ben ik totaal niet jaloers. Ik weet wat ik aan haar heb.

Bij mij hangt het dus af van het gedrag van de partner.
quote:blackmind schreef op 23 november 2009 @ 17:07:

Kan ik bij een van die niet-jaloerse vrienden op training...? Ik word soms hartstikke gek van mezelf... wish I could be like that...I'm in, I'm in!
quote:jufdoortje schreef op 23 november 2009 @ 17:13:

[...]

Met alle respect:

Ik heb dat nou nog nooit gehad dat iemand met me probeert te zoenen als ik een paar keer vriendelijk heb teruggelachen...dan zijn daar aanrakingen aan vooraf gegaan die ik niet heb afgeweerd....Mwah, dat hoeft helemaal niet. Ik heb dat zelf toen ik nog jong was wel gehad. Dat ik opeens te horen kreeg dat ik gemeen was en spelletjes speelde omdat ik blijkbaar de indruk had gewekt meer van iemand te willen. En dat was niet zo. Naar beste eer en geweten was ik niets anders dan vriendelijk geweest. En nee ik had hem nooit aangeraakt, en hij mij ook niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Squirrel schreef op 20 november 2009 @ 20:49:

[...]

En dàt vind ik dan weer mooi gezegd! En helemaal op ons van toepassing. Heerlijk, na 14 jaar nog steeds helemaal gelukkig met elkaar en nooit twijfels. Gewoon elkaar oprecht ook een eigen leven gunnen, zonder daar jaloerse gevoelens bij te hebben. Gewoon aan zijn open blik zien dat er geen haar op zijn hoofd is die ook maar een ander zou overwegen. Gewoon, omdat je het samen zo leuk hebt...Mooi! Vooral die zin over de open blik.
quote:Venetiaa schreef op 20 november 2009 @ 11:32:

Als ik hem zou melden dat ik een maand op een onbewoond eiland zou zitten met a. die ene significante ex., b. dat snackje van een collega., c. Brad Pitt, zou hij waarschijnlijk zeggen 'veel plezier schatje, kijk even of het je lukt af en toe te smsen'.

Nogmaals, best relaxed, daar niet van, maar toch bijzonder.

Wat vinden jullie er van? Ken je dit of ben je zelf zo?

persoonlijk zou ik helemaal gek worden als mijn vriendin dat zou zeggen... niet dat het zal gebeuren maar toch..

toevallig zei mijn vriendin laast als ik de kans kreeg het met brad pitt te doen dan deed ik het..... wat moet je daar nou mee??
.
quote:Tipzy schreef op 23 november 2009 @ 09:25:

Zeker weten interesting!

Hebbie meer info?

Zat in uitzending van Beagle, in het kielzog van Darwin op ned2 zondagavond. Over de evolutie van aantrekkingskracht.

Ik vind er wel iets inzitten. Jaloezie is tenslotte mens eigen.
Ja. Maar zijn dat ook geen zaken die evolutietechnisch vooral 'handig' zijn in het begin van een relatie? Net als onzekerheid bijvoorbeeld? Ik ben overigens ook niet geheel vrij van beide zaken, al ben ik het ook wel met JohnnyCake eens dat het relatie-afhankelijk is.
quote:jufdoortje schreef op 23 november 2009 @ 17:13:

[...]

Met alle respect:

Ik heb dat nou nog nooit gehad dat iemand met me probeert te zoenen als ik een paar keer vriendelijk heb teruggelachen...dan zijn daar aanrakingen aan vooraf gegaan die ik niet heb afgeweerd....mannen denken al snel dat vrouwen flirten hoor...misschien dat sommige daarom wel jaloers zijn, niet omdat we vrouwen niet vertrouwen maar omdat we weten hoe we zelf zijn!?
Vind ik ook wel een goed punt Ludo, hoewel jaloezie daarnaast natuurlijk ook alles te maken heeft met onzekerheid en vrouwen daar nou eenmaal eerder last van hebben.

In het geval van mijn vriend geldt vooral ook dat hij gewoon niet nadenkt over het feit dat ik wel eens vreemd zou gaan. Volgens mij niet eens uit arrogantie, maar vooral ook vanuit de redenatie: wat doe je anders bij mij? Andersom redeneert ie ook zo, trouwens.

En er zijn denk ik ook verschillende vormen van jaloezie. Soms heeft jaloezie te maken met een gebrek aan vertrouwen, en vaak heeft dat een wezenlijke oorzaak...
.
Vanuit de evolutie wordt ook gesproken over het feit dat vrouwen op getrouwde mannen vallen omdat die dus al bewezen hebben goed vader/relatie materiaal te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven