Mexicaanse Griep - Verzameltopic!

18-11-2009 21:36 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens de stortvloed aan topics over de mexicaanse griep zullen alle topics in deze pijler gesloten worden (onderin de lijst terug te vinden).

Dit topic is voor alle opmerkingen, vragen, plaatjes of wat je dan ook verder nog maar kwijt wilt over de MG.

Alle nieuw geopende topics zullen zonder aankondiging gesloten worden!
Iets heel anders: mijn collega is ervan overtuigd dat zij vrij krijgt van de baas om haar kinderen te laten vaccineren, volgens een speciale regeling, omdat deze prik verplicht is en niet verzet kan worden.

Wie weet daar iets van? Ik riep direct dat ze het moest overleggen en in mijn perceptie niet "zomaar" een dag vrij krijgt hiervoor. Wie kan mij meer vertellen?
Volg je hart. Dat klopt.
Sja, man en ik hebben er wel 'zomaar' een paar uur vrij voor genomen (nouja, man dan, ik heb nog verlof). Die prik kan niet verzet worden, dus helaas voor baas. Gelukkig zijn de meeste bazen best redelijke mensen
maar als je nou echt niet kunt??? dan kan je HA neem ik aan wel prikken?

wat ik trouwens wel apart vind? dat er massaal gevaccineerd word. Lekker makkelijk besmetten dus...zoveel mensen bij elkaar
Nee, als je echt niet kunt, heb je echt pech.

Inderdaad besmet het lekker makkelijk, zoveel mensen bij elkaar. Gelukkig was er geen kip te bekennen op ons inentingscentrum. De prik is hier niet zo popi blijkbaar
pink, deze vaccinatie is niet verplicht dus zijn werkgevers ook niet verplicht daarvoor vrij te geven
aletta grappig dat je schrijft dat er geen kip te bekennen was. in het nieuws wordt uiteraard gezegd dat er rijen wachtenden mensen zijn, de propaganda van de regering...
quote:royanne77 schreef op 23 november 2009 @ 20:07:

in het nieuws wordt uiteraard gezegd dat er rijen wachtenden mensen zijn,...ja in de hoop dat de niet vaccineerders toch gaan denken dat ze het maar wel moeten doen....??
quote:Pink2510 schreef op 23 november 2009 @ 13:57:

Iets heel anders: mijn collega is ervan overtuigd dat zij vrij krijgt van de baas om haar kinderen te laten vaccineren, volgens een speciale regeling, omdat deze prik verplicht is en niet verzet kan worden.

Wie weet daar iets van? Ik riep direct dat ze het moest overleggen en in mijn perceptie niet "zomaar" een dag vrij krijgt hiervoor. Wie kan mij meer vertellen?

Een dag?! Moet ze van Groningen naar Maastricht voor die prik?

In veel gevallen kan een uurtje 'griepprikzorgverlof' best opgevangen worden. Maar collega's die meteen een hele dag vrij denken te krijgen omdat hun kind een prikje krijgt, zou ik wat anders vertellen.
ja in de hoop dat de niet vaccineerders toch gaan denken dat ze het maar wel moeten doen....??[/quote]

precies dat was ook mijn idee. en het werkt ook nog, weer meer twijfel bij mij want stel dat ik straks bijna de enige ben die niet...
nou ik twijfel nog steeds niet... ok niet door dit soort berichten.

ik en mn gezin nemen de prik niet (terwijl ik qua werk in de risicogroep val en zoon qua leeftijd)

bij de meesten verloopt het als milde griep... maak me niet zo erg druk erom.

bij mij op het werk doet merendeel het niet. tot nu toe 2 zieken...
wolletje, heerlijk, sinds lange tijd een nuchtere blik en duidelijke belsissing te lezen
ja klopt royanne.

ik heb vanaf het begin gezegd met niet te laten vaccineren (man denkt er net zo over) mijn man en onze oudste komen niet in aanmerking. de jongste dus wel.

ach sommige (hier) "veroordelen" je erop... maargoed ik doe wat mij het beste lijkt en niet omdat de regering dat nodig vindt.
Ik doe nooit klakkeloos wat de overheid wil, maar nu we die griep hier thuis hebben, gaat de jongste morgen toch maar wel die prik krijgen.

Ikzelf was één dag flink ziek, koorts, koppijn, hoesten tot je kotst. En vervolgens was ik drie dagen slapjes. Het kuchen houdt niet op, maar is niet erg. Als iedereen er zo makkelijk vanaf zou komen, zou ik absoluut niet gaan inenten. Maar mijn oudste van 12 heeft nu al zeven dagen koorts, voelt zich zwaar beroerd, heeft spierpijn in zijn longen van het hoesten en 's nachts krijgt hij amper lucht en doet daarom geen oog dicht. Ik trouwens ook niet. Vanmorgen had hij gelukkig nog maar 38. En da's maar goed ook, want hij is aan het eind van z'n latijn.

Ik twijfel dus niet meer. Als het mocht, liet ik de meiden ook inenten.
wolletje het hoesten is echt heel heel heel heftig. Realiseer je goed wat een ellende je op je hals haalt met een jong kind. En krijgen ga je het toch want ik zie hier dat het erg besmettelijk is. Bijna iedereen in de omgeving is ziek
quote:royanne77 schreef op 23 november 2009 @ 20:57:

wolletje, heerlijk, sinds lange tijd een nuchtere blik en duidelijke belsissing te lezen

Er zijn genoeg nuchtere blikken en duidelijke beslissingen hier te vinden. En die laten zich allemaal inenten.

Onzin opmerking van jou.
Ja, dat vind ik echt.
Sinds wanneer zijn de journaals de slaafjes van de overheid in hun berichtgeving? Hoe paranoia zijn jullie?

Wat is de verdienste van het journaal, het RTLnieuws, Hart van Nederland, etc, om meer mensen te laten vaccineren? Je denkt toch niet waarlijk dat de redactie dan een bonus krijgt, als ze drukte laten zien?
Zo. Die zit.

Het klopt hoor. Als je zelf eens gaat kijken, ontdek je dat al die mensen met hun kindjes als makke schapen de vaccinatie-fuik inlopen. Volkomen geïndoctrineerd door die overheidspropaganda. Ook de gehersenspoelde GGD-ers waren zo overtuigd van hun eigen goede intenties dat je haast zou geloven dat ze het alleen maar doen om je kind te beschermen. Vrolijkheid en vriendelijkheid alom. Gelukkig ben ik niet achterlijk.

Wij wilden onze jongste al lang laten chippen
Je hoort heel veel verhalen over wel niet doen ... het valt wel mee het is gewoon maar een griepje bla bla bla...... maar tot nu toe lopen bij ons de ic's helemaal vol met wat gezonde mensen waren die nu aan de beademing liggen en soms zelfs in coma worden gehouden zodat hun lichaam zo min mogelijk werk hoeft te verrichten... zodat hun organen niet verder achteruit gaan.......

de beslissing is altijd aan je zelf... om je te laten vaccineren.... als ik alleen naar de media had geluisterd had ik het niet gedaan maar nu ik verhalen van de ic's ,1e hulp en longafdelingen hoor ben ik blij dat ik het wel gedaan heb.
quote:tilalia2 schreef op 23 november 2009 @ 23:38:

Sinds wanneer zijn de journaals de slaafjes van de overheid in hun berichtgeving? Hoe paranoia zijn jullie?

Wat is de verdienste van het journaal, het RTLnieuws, Hart van Nederland, etc, om meer mensen te laten vaccineren? Je denkt toch niet waarlijk dat de redactie dan een bonus krijgt, als ze drukte laten zien?

Neuh, ik denk alleen niet dat Hart van Nederland zelf op onderzoek uitgaat.

Afgezien van of het hier ter sprake is ja of nee... ga je echt uit van wat je ziet dat ook werkelijk zo is, omdat het journaal ermee komt? Subtiele informatie verstrekking gaat inderdaad, wat subtieler. Ik heb geen zin om daar heel erg over uit te breiden want dat heeft geen zin. Als je alles wilt aannemen vanuit de media is dat je goed recht. Als je wilt weten hoe het daadwerkelijk gaat, dan valt dat te onderzoeken.

Ik vind je opmerking niet alleen naief, maar ook nog eens onnozel om een ander met een andere mening daarmee om de oren te slaan, aangezien jij ook maar wat roept zonder te weten waar je over praat.
quote:keeltjuh schreef op 24 november 2009 @ 12:15:

Je hoort heel veel verhalen over wel niet doen ... het valt wel mee het is gewoon maar een griepje bla bla bla...... maar tot nu toe lopen bij ons de ic's helemaal vol met wat gezonde mensen waren die nu aan de beademing liggen en soms zelfs in coma worden gehouden zodat hun lichaam zo min mogelijk werk hoeft te verrichten... zodat hun organen niet verder achteruit gaan.......

de beslissing is altijd aan je zelf... om je te laten vaccineren.... als ik alleen naar de media had geluisterd had ik het niet gedaan maar nu ik verhalen van de ic's ,1e hulp en longafdelingen hoor ben ik blij dat ik het wel gedaan heb.Kijk, dat vind ik dus een veel betere reden dan mensen om de oren slaan omdat grieppandemie.nl wat zegt.
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 november 2009 @ 12:19:

[...]

Kijk, dat vind ik dus een veel betere reden dan mensen om de oren slaan omdat grieppandemie.nl wat zegt.En waarop denk je dat grieppandemie.whatever zich baseert? Zouden die misschien heel toevallig hun informatie van betrouwbare medici of uit de praktijk kunnen hebben?
quote:yette schreef op 24 november 2009 @ 12:36:

[...]

En waarop denk je dat grieppandemie.whatever zich baseert? Zouden die misschien heel toevallig hun informatie van betrouwbare medici of uit de praktijk kunnen hebben?

De betrouwbare medici hebben andere afwegingen gehad, onder druk, binnen korte tijd. Er zijn afwegingen gemaakt voor de Nederlanders. Er zijn een hoop medici die zichzelf absoluut niet laten inenten.

Daar heb ik het eerder over gehad. Maar het is je goed recht om het aan te nemen. Daar is niets mis mee. Er is ook niets mis mee om verder te kijken dan de neus lang is en zelf te onderzoeken waar beweegredenen vandaan komen. Wat meer kritische mensen slaan jou niet om je oren dat je het wel doet. Ik 'sla jou om de oren' dat je niet respecteerd waar anderen hun meningen hebben op gebaseerd of hun twijfels terwijl jij al helemaal niet weet waar je over praat.

Er zijn wat meer kritische mensen die op basis van hun eigen bevinden gekozen hebben het wel te doen en ze zijn er die het dan toch maar niet doen. Als je dat kunt respecteren dan zijn we al een heel eind.
Jeetje wat een lukrake aannames. Alleen al door je foute conclusies dat ik minder kritisch zou zijn, geen respect heb voor waar anderen hun mening op baseren èn dat ik niet weet waar ik over praat, zal ik de rest van wat je roept maar met een flinke korrel zout nemen.

Natuurlijk zijn er onder druk beslissingen genomen en zijn lange-termijn-gevolgen niet echt duidelijk. En natuurlijk zijn er medici die zich mede daarom niet laten inenten. Het is een afweging die ze maken, net als alle anderen die in aanmerking komen voor een prik, een afweging maken. Wie zich goed laat informeren, weet net zoveel als de medici en zal dus met dezelfde argumenten voor of juist tegen inenten komen. Op dat moment heb je verder geen boodschap aan de mededeling dat veel medici zich niet laten inenten. Daar zullen die medici dan hun eigen redenen wel voor hebben.
Het klopt hoor. Als je zelf eens gaat kijken, ontdek je dat al die mensen met hun kindjes als makke schapen de vaccinatie-fuik inlopen. Volkomen geïndoctrineerd door die overheidspropaganda. Ook de gehersenspoelde GGD-ers waren zo overtuigd van hun eigen goede intenties dat je haast zou geloven dat ze het alleen maar doen om je kind te beschermen. Vrolijkheid en vriendelijkheid alom. Gelukkig ben ik niet achterlijk.

Misschien helpt het bij beeldvorming als je dit soort uitspraken niet doet.
Je vergeet het 'ZO. Die zit.' en 'Wij wilden onze jongste al lang laten chippen ' rond de tekst die je van me aanhaalt.

Jammer dat je, als je de humor van mijn overduidelijk gechargeerde post niet begrijpt, meteen komt met zulke verregaande veroordelingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven