Mexicaanse Griep - Verzameltopic!

18-11-2009 21:36 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens de stortvloed aan topics over de mexicaanse griep zullen alle topics in deze pijler gesloten worden (onderin de lijst terug te vinden).

Dit topic is voor alle opmerkingen, vragen, plaatjes of wat je dan ook verder nog maar kwijt wilt over de MG.

Alle nieuw geopende topics zullen zonder aankondiging gesloten worden!
Laten we het houden op actie reactie en dat we het eens zijn met wederzijds respect van diegene die wel inenten en degene die het niet doen? Dan trek ik mijn woorden terug.
Prima
Shakes hands...
Haha, en dan te bedenken dat niemand me de afgelopen week een hand heeft willen geven omdat ik zo'n gemeen mexicaans kuchje heb
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 november 2009 @ 12:17:

[...]

(...) aangezien jij ook maar wat roept zonder te weten waar je over praat.Come again?
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 november 2009 @ 12:41:

[...]

Er zijn een hoop medici die zichzelf absoluut niet laten inenten.

.

Er zijn ook een hoop medici drugs- of medicijnverslaafd. Een medisch student die met een 5,6 slaagt mag zich ook dokter noemen. Gelukkig komen die nooit in dienst van de WHO, het RIVM of de gezondheidsraad. Medisch journalisten duiken wel overal in. En ondanks het beeld dat iedereen van Hart van NL heeft, zijn al die schattige blondines wel allemaal met hoge cijfers afgestudeerde journalisten, want anders komen ze er daar niet in. En die doen dus ook zelf onderzoek, net als de redacteuren van de Volkskrant, Trouw, NRC, the New York Times, etc.

Ik neem dus helemaal niet klakkeloos aan wat één of twee dokters zeggen, maar wel wat 1000 dokters en onderzoekers zeggen.

En ik wil best iemand anders mening respecteren, maar niet diegenen die mij naief en onnozel noemen. Want dat ben ik niet.
Gisterenmiddag en vanmiddag heb ik zo'n 300 mensen de H1N1 vac gegeven en ik heb me enorm verbaasd over de vragen die mensen stellen:

"hoe zit het nou met die chips die ze erin kunnen doen? Weet u of ze dat hebben gedaan?"

van een zwangere vrouw die rookt: "ja ik heb heel lang getwijfeld of ik het moest doen want er bestaat toch die hele kleine kans dat het misschien toch niet zo heel goed is voor mij... ja de baby kan wel wat hebben, ik bedoel ik rook ook en de echo was wel gewoon goed" (aaaargh!?)

"kan ik hier nu de mexicaanse griep van krijgen?"

"kan ik die zonder kwik krijgen want ik ben allergisch voor kwik"

Nou ja en ga zo maar door, heb me behoorlijk verbaasd in ieder geval.

Morgenmiddag laatste prikmiddagje en dan weer gewoon spreekuur draaien. Heb het wel weer gehad hoor, 3 weken geleden ook al een hele dag staan prikken met de reguliere griepvacs. Nou ja gezellig is zo'n prikdagje ook wel weer.
Dochter is ook gechipt ;)
Jommetje ook Ik vraag me af of er een gps-zendertje inzit. Dat zou ik wel willen gebruiken als ie alleen gaat buiten spelen, of als ie later aan het stappen is
Damn, balen! Dochter is ziek, dus ze mag nu niet gevaccieneerd worden.. dan toch maar even langs de dierenarts voor die chip!
Ik voel die chip gewoon zitten: een dik, hard en rood plakkaat. En gosternokke het doet nog verrassend veel pijn, die arm! Ik kan er niet eens op liggen
quote:tilalia2 schreef op 25 november 2009 @ 07:56:

Jommetje ook Ik vraag me af of er een gps-zendertje inzit. Dat zou ik wel willen gebruiken als ie alleen gaat buiten spelen, of als ie later aan het stappen is

Ja, zit er ook bij. Vriend belde op wat ik in het winkelcentrum deed
ik hoest nu al bijna 2,5 week
geen chip nodig, je hoort me van verre
Zo'n kuchje leek ons aanvankelijk ook heel handig voor onze kleuter. Wel een fijn idee dat je meteen hoort of hij nog in de buurt is. Maar zelfs langdurig en direct aanhoesten, pikte hij niet op.

We zagen dus geen andere uitweg dan toch maar laten chippen.
Ik vind het irritant dat niet wordt vermeld aan welke 'andere ziekte' de mensen leden die aan de MG overleden zijn. Waren die mensen al terminaal en was de griep de druppel? Of hadden ze minder weerstand door een chronische ziekte? Wat voor nut heeft het om te melden dat de slachtoffers een andere ziekte onder de leden hadden als we die ziekte niet mogen weten?
Ik vind hier dingen van.
Mag wel hoor.

Even naar RIVM.nl, stand van zaken, powerpointpresentatie, en daar staan keurig alle ziektes genoemd.

Los daarvan, tuurlijk heeft het zin om te vermelden dat het niet zo was dat volkomen gezonde mensen plots stierven aan de mexicaanse griep.

Wat voor ziektes dat nou precies waren maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, maar dat het geen gezonde mensen waren vind ik zeer relevante informatie.
Bedankt voor de link, Jemamem
Ik vind hier dingen van.
Tja. Jom heeft officieel astma, maar is volgens de longconsulent en de kinderarts niet astmatisch. Het is puur dat ie pufjes nodig heeft om het winterseizoen bronchitisvrij arm door te komen, dat ie 'onderliggend lijden' heeft.

Toch zou ik em niet 'ziekelijk' willen noemen. Een kwakkeltje, dat wel. Maar ondeerliggend lijden klinkt nogal behoorlijk zwaar.
quote:meds schreef op 25 november 2009 @ 13:13:

geen chip nodig, je hoort me van verreJe vergeet "en ruikt".
Ik heb m hoor. De griep. check.
Sterkte!
Ik hoest al bijna een week de longen uit mijn lijf en had in het begin een kleine temperatuurverhoging (wat ik nooit heb, mijn standaard is rond de 35/36 graden), maar of het nou iets Mexicaans is betwijfel ik. Dit noem ik eigenlijk gewoon een verkoudheid, in een verergerde vorm want slapen lukt niet, kokhalzen wel en mijn vriend is inmiddels ook ziek
quote:kookwekkertje01 schreef op 20 november 2009 @ 10:18:

Mijn huisarts neemt de Mexicaanse griep niet zo serieus. Ze heeft haar praktijk versiert, compleet met sombrero's, tortilla's, sfeermuziekje. Ik moet zeggen dat ik dat echt ontzettend lollig vind.Heee,wat gaaf! En leuk dat er ook mensen zijn die het op een grappige manier kunnen brengen!
quote:yasmijn schreef op 21 november 2009 @ 09:14:

Eigenlijk heet de mex griep heel ordinair gewoon varkensgriep.

Klinkt heel anders .;-)In Duitsland zeggen ze gewoon ''Schweinegrippe''...oink,oink!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven