Mexicaanse Griep - Verzameltopic!
woensdag 18 november 2009 om 21:36
Wegens de stortvloed aan topics over de mexicaanse griep zullen alle topics in deze pijler gesloten worden (onderin de lijst terug te vinden).
Dit topic is voor alle opmerkingen, vragen, plaatjes of wat je dan ook verder nog maar kwijt wilt over de MG.
Alle nieuw geopende topics zullen zonder aankondiging gesloten worden!
Dit topic is voor alle opmerkingen, vragen, plaatjes of wat je dan ook verder nog maar kwijt wilt over de MG.
Alle nieuw geopende topics zullen zonder aankondiging gesloten worden!

dinsdag 24 november 2009 om 20:24
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 november 2009 @ 12:41:
[...]
Er zijn een hoop medici die zichzelf absoluut niet laten inenten.
.
Er zijn ook een hoop medici drugs- of medicijnverslaafd. Een medisch student die met een 5,6 slaagt mag zich ook dokter noemen. Gelukkig komen die nooit in dienst van de WHO, het RIVM of de gezondheidsraad. Medisch journalisten duiken wel overal in. En ondanks het beeld dat iedereen van Hart van NL heeft, zijn al die schattige blondines wel allemaal met hoge cijfers afgestudeerde journalisten, want anders komen ze er daar niet in. En die doen dus ook zelf onderzoek, net als de redacteuren van de Volkskrant, Trouw, NRC, the New York Times, etc.
Ik neem dus helemaal niet klakkeloos aan wat één of twee dokters zeggen, maar wel wat 1000 dokters en onderzoekers zeggen.
En ik wil best iemand anders mening respecteren, maar niet diegenen die mij naief en onnozel noemen. Want dat ben ik niet.
[...]
Er zijn een hoop medici die zichzelf absoluut niet laten inenten.
.
Er zijn ook een hoop medici drugs- of medicijnverslaafd. Een medisch student die met een 5,6 slaagt mag zich ook dokter noemen. Gelukkig komen die nooit in dienst van de WHO, het RIVM of de gezondheidsraad. Medisch journalisten duiken wel overal in. En ondanks het beeld dat iedereen van Hart van NL heeft, zijn al die schattige blondines wel allemaal met hoge cijfers afgestudeerde journalisten, want anders komen ze er daar niet in. En die doen dus ook zelf onderzoek, net als de redacteuren van de Volkskrant, Trouw, NRC, the New York Times, etc.
Ik neem dus helemaal niet klakkeloos aan wat één of twee dokters zeggen, maar wel wat 1000 dokters en onderzoekers zeggen.
En ik wil best iemand anders mening respecteren, maar niet diegenen die mij naief en onnozel noemen. Want dat ben ik niet.

dinsdag 24 november 2009 om 21:46
Gisterenmiddag en vanmiddag heb ik zo'n 300 mensen de H1N1 vac gegeven en ik heb me enorm verbaasd over de vragen die mensen stellen:
"hoe zit het nou met die chips die ze erin kunnen doen? Weet u of ze dat hebben gedaan?"
van een zwangere vrouw die rookt: "ja ik heb heel lang getwijfeld of ik het moest doen want er bestaat toch die hele kleine kans dat het misschien toch niet zo heel goed is voor mij... ja de baby kan wel wat hebben, ik bedoel ik rook ook en de echo was wel gewoon goed" (aaaargh!?)
"kan ik hier nu de mexicaanse griep van krijgen?"
"kan ik die zonder kwik krijgen want ik ben allergisch voor kwik"
Nou ja en ga zo maar door, heb me behoorlijk verbaasd in ieder geval.
Morgenmiddag laatste prikmiddagje en dan weer gewoon spreekuur draaien. Heb het wel weer gehad hoor, 3 weken geleden ook al een hele dag staan prikken met de reguliere griepvacs. Nou ja gezellig is zo'n prikdagje ook wel weer.
"hoe zit het nou met die chips die ze erin kunnen doen? Weet u of ze dat hebben gedaan?"
van een zwangere vrouw die rookt: "ja ik heb heel lang getwijfeld of ik het moest doen want er bestaat toch die hele kleine kans dat het misschien toch niet zo heel goed is voor mij... ja de baby kan wel wat hebben, ik bedoel ik rook ook en de echo was wel gewoon goed" (aaaargh!?)
"kan ik hier nu de mexicaanse griep van krijgen?"
"kan ik die zonder kwik krijgen want ik ben allergisch voor kwik"
Nou ja en ga zo maar door, heb me behoorlijk verbaasd in ieder geval.
Morgenmiddag laatste prikmiddagje en dan weer gewoon spreekuur draaien. Heb het wel weer gehad hoor, 3 weken geleden ook al een hele dag staan prikken met de reguliere griepvacs. Nou ja gezellig is zo'n prikdagje ook wel weer.

woensdag 25 november 2009 om 12:59
woensdag 25 november 2009 om 13:25
zaterdag 28 november 2009 om 12:26
Ik vind het irritant dat niet wordt vermeld aan welke 'andere ziekte' de mensen leden die aan de MG overleden zijn. Waren die mensen al terminaal en was de griep de druppel? Of hadden ze minder weerstand door een chronische ziekte? Wat voor nut heeft het om te melden dat de slachtoffers een andere ziekte onder de leden hadden als we die ziekte niet mogen weten?
Ik vind hier dingen van.

zondag 29 november 2009 om 16:22
Mag wel hoor.
Even naar RIVM.nl, stand van zaken, powerpointpresentatie, en daar staan keurig alle ziektes genoemd.
Los daarvan, tuurlijk heeft het zin om te vermelden dat het niet zo was dat volkomen gezonde mensen plots stierven aan de mexicaanse griep.
Wat voor ziektes dat nou precies waren maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, maar dat het geen gezonde mensen waren vind ik zeer relevante informatie.
Even naar RIVM.nl, stand van zaken, powerpointpresentatie, en daar staan keurig alle ziektes genoemd.
Los daarvan, tuurlijk heeft het zin om te vermelden dat het niet zo was dat volkomen gezonde mensen plots stierven aan de mexicaanse griep.
Wat voor ziektes dat nou precies waren maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, maar dat het geen gezonde mensen waren vind ik zeer relevante informatie.

maandag 30 november 2009 om 00:13
Tja. Jom heeft officieel astma, maar is volgens de longconsulent en de kinderarts niet astmatisch. Het is puur dat ie pufjes nodig heeft om het winterseizoen bronchitisvrij arm door te komen, dat ie 'onderliggend lijden' heeft.
Toch zou ik em niet 'ziekelijk' willen noemen. Een kwakkeltje, dat wel. Maar ondeerliggend lijden klinkt nogal behoorlijk zwaar.
Toch zou ik em niet 'ziekelijk' willen noemen. Een kwakkeltje, dat wel. Maar ondeerliggend lijden klinkt nogal behoorlijk zwaar.
donderdag 3 december 2009 om 09:39
Ik hoest al bijna een week de longen uit mijn lijf en had in het begin een kleine temperatuurverhoging (wat ik nooit heb, mijn standaard is rond de 35/36 graden), maar of het nou iets Mexicaans is betwijfel ik. Dit noem ik eigenlijk gewoon een verkoudheid, in een verergerde vorm want slapen lukt niet, kokhalzen wel en mijn vriend is inmiddels ook ziek

vrijdag 4 december 2009 om 09:49
quote:kookwekkertje01 schreef op 20 november 2009 @ 10:18:
Mijn huisarts neemt de Mexicaanse griep niet zo serieus. Ze heeft haar praktijk versiert, compleet met sombrero's, tortilla's, sfeermuziekje. Ik moet zeggen dat ik dat echt ontzettend lollig vind.Heee,wat gaaf! En leuk dat er ook mensen zijn die het op een grappige manier kunnen brengen!
Mijn huisarts neemt de Mexicaanse griep niet zo serieus. Ze heeft haar praktijk versiert, compleet met sombrero's, tortilla's, sfeermuziekje. Ik moet zeggen dat ik dat echt ontzettend lollig vind.Heee,wat gaaf! En leuk dat er ook mensen zijn die het op een grappige manier kunnen brengen!