Mexicaanse Griep - Verzameltopic!
woensdag 18 november 2009 om 21:36
Wegens de stortvloed aan topics over de mexicaanse griep zullen alle topics in deze pijler gesloten worden (onderin de lijst terug te vinden).
Dit topic is voor alle opmerkingen, vragen, plaatjes of wat je dan ook verder nog maar kwijt wilt over de MG.
Alle nieuw geopende topics zullen zonder aankondiging gesloten worden!
Dit topic is voor alle opmerkingen, vragen, plaatjes of wat je dan ook verder nog maar kwijt wilt over de MG.
Alle nieuw geopende topics zullen zonder aankondiging gesloten worden!

vrijdag 4 december 2009 om 09:57
Heb ik toch ff nog een vraag:Ik hoorde dat de mexicaanse griep over haar hoogtepunt heen is.Maar iedereen zegt iets anders.
Hoe zit het er nu precies mee?Heb hem nog niet gehad en acht
de kans ook vrij klein.Maar mijn vriend en ik krijgen geen griepprik,zijn veel'st te jong en verder mankeeren we ook niets.
Ben zelf ook anderhalf jaar niet meer ziek geweest.
Maar af en toe maak ik me stikkem zorgen.Als ik het toch zou
krijgen dan heb ik gewoon pech en zoek ik het maar verder zelf
uit,zo jammer!
Hoe zit het er nu precies mee?Heb hem nog niet gehad en acht
de kans ook vrij klein.Maar mijn vriend en ik krijgen geen griepprik,zijn veel'st te jong en verder mankeeren we ook niets.
Ben zelf ook anderhalf jaar niet meer ziek geweest.
Maar af en toe maak ik me stikkem zorgen.Als ik het toch zou
krijgen dan heb ik gewoon pech en zoek ik het maar verder zelf
uit,zo jammer!
vrijdag 4 december 2009 om 12:44

zondag 6 december 2009 om 09:13
Hier ook een check, ik heb hem nu een week, en sinds vrijdag heb ik antibiotica/penicilline gekregen omdat ik echt een rot hoest heb en ik heb Astma/COPD, vandaar ik geen longonsteking erover heen kan hebben.
Mijn vraag aan diegene die hem ook hebben, is de hoest bij jullie als je net wakker word ook het allehevigst ? bij mij nlk wel, ik sta op en meteen tot kokhalsend aan toe kwartier lang vreselijk hoesten en daar komt dan wel taaislijm mee naar boven(sorry beetje vies) dan gaat eind ochtend en middag wel weer wat en dan komt weer de verhoging en weer het hoesten.
Dag 7 nu en ik word behoorlijk vervelend ervan. De hoest zal moeten slijten, okee, maar dat het zo erg in de ochtend is ? hebben jullie dat dus ook ?
Alvast bedankt, eerlijk toegeven maak ik mij toc wel een beetje druk erom.
Mijn vraag aan diegene die hem ook hebben, is de hoest bij jullie als je net wakker word ook het allehevigst ? bij mij nlk wel, ik sta op en meteen tot kokhalsend aan toe kwartier lang vreselijk hoesten en daar komt dan wel taaislijm mee naar boven(sorry beetje vies) dan gaat eind ochtend en middag wel weer wat en dan komt weer de verhoging en weer het hoesten.
Dag 7 nu en ik word behoorlijk vervelend ervan. De hoest zal moeten slijten, okee, maar dat het zo erg in de ochtend is ? hebben jullie dat dus ook ?
Alvast bedankt, eerlijk toegeven maak ik mij toc wel een beetje druk erom.
zondag 6 december 2009 om 14:38
Balen Girlxxx. Dat je in de ochtend meer hoest is geloof ik wel logisch. Doordat je de hele nacht platgelegen hebt en dan 's ochtends weer een andere houding aanneemt (zitten, lopen etc) maakt dat je gaat hoesten. Dat heb ik in ieder geval altijd bij heftige verkoudheid.
Ik heb 2 weken geleden griep gehad, geen idee of het de MG was maar was goed ziek. Ik hoest nu nog steeds, inderdaad met taai slijm. Ik voel het gewoon zitten, komt er alleen niet uit. Op dit moment heb ik erge pijn onder in mijn zij bij mijn ribben en bovenin mijn rug. Ga er maar vanuit dat het de spieren zijn en geen longontsteking. Heb een puffer thuis, voor als ik echt benauwd wordt. Heb ook snel bronchitis en last van benauwdheid Girlxxx (zal wel samenhangen met de allergiën he?)
Als je je druk maakt ga je morgen toch nog even naar de ha? Daar is ie voor hoor.
Sterkte
Ik heb 2 weken geleden griep gehad, geen idee of het de MG was maar was goed ziek. Ik hoest nu nog steeds, inderdaad met taai slijm. Ik voel het gewoon zitten, komt er alleen niet uit. Op dit moment heb ik erge pijn onder in mijn zij bij mijn ribben en bovenin mijn rug. Ga er maar vanuit dat het de spieren zijn en geen longontsteking. Heb een puffer thuis, voor als ik echt benauwd wordt. Heb ook snel bronchitis en last van benauwdheid Girlxxx (zal wel samenhangen met de allergiën he?)
Als je je druk maakt ga je morgen toch nog even naar de ha? Daar is ie voor hoor.
Sterkte
maandag 7 december 2009 om 07:56
Juniper, dank je wel voor je reactie , eerlijk gezegt ben ik meteen een beetje gerustgesteld en wat je zegt over die hoest is idd waar, moet ook slijten. Hou jij zelf ook even je pijn in de gaten ? mischien zijn het je spieren idd want die hoest komt er met volle kracht uit hihi. Maar toch even in de gaten houden.
Ja idd die allergieen horen idd bij de Astma, of is het Astma/allergieen ? Ik moet nu nog 2 en halve dag die antibiotica slikken, dus wacht nog heel even met bellen, als na de kuur het nog steeds niet lekker gaat, bel ik de dokter op
Jij ook sterkte met de hoest en de pijn !
Ja idd die allergieen horen idd bij de Astma, of is het Astma/allergieen ? Ik moet nu nog 2 en halve dag die antibiotica slikken, dus wacht nog heel even met bellen, als na de kuur het nog steeds niet lekker gaat, bel ik de dokter op
Jij ook sterkte met de hoest en de pijn !
maandag 7 december 2009 om 23:15
Misschien ben ik zwaar mosterd maar dochter (3) heeft 1 griepprik gehad en nou hoor ik een beetje om mij heen dat men niet voor de 2de gaat omdat de griep op z'n retour is. Zat hier zelf ook aan te denken. Wat doen jullie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

dinsdag 8 december 2009 om 11:50
Ik lig al een week in bed met griep, snotteren, hoesten en keelpijn beginnen af te nemen, maar heb nog steeds koorts. Volgens HA heb ik 90% zeker de mexicaanse, maar dan valt hij bij mij erg mee. Wat me wel enorm frustreert is het feit dat ik 's ochtends steeds maar een klein beetje verhoging heb, en dan 's avonds weer 38 graden of meer, herkent iemand dat?
En ik ben helemaal gesloopt, als ik 's ochtends even douche en kleren aantrek, ben ik daarna misselijk van uitputting
En ik ben helemaal gesloopt, als ik 's ochtends even douche en kleren aantrek, ben ik daarna misselijk van uitputting
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
dinsdag 8 december 2009 om 13:54
zolang je niet getest bent is niks zeker.
zoon van vriendin had volgens HA 95% zeker de MG (hoge koorts, erg hoesten, slijm, erg benauwd) maar aangezien die de situatie zorgelijk vond werd zoon "bekeken". Die dacht aan longonsteking. Dus HA overleg gepleegd met kinderarts en die vond dat ze moesten langskomen.
Daar bleek hij een fikse longonsteking te hebben, kreeg antbiotaca. Meteen een test voor MG gedaan.
Daaruit kwam de uitslag: Geen MG
Terwijl alles erop wees.... ZH vertelde ook dat huisartsen en mensen zelf als "snel" klaarstaan met "ik heb de MG (gehad).
terwijl dit in werkelijkheid vaak niet zo is
zoon van vriendin had volgens HA 95% zeker de MG (hoge koorts, erg hoesten, slijm, erg benauwd) maar aangezien die de situatie zorgelijk vond werd zoon "bekeken". Die dacht aan longonsteking. Dus HA overleg gepleegd met kinderarts en die vond dat ze moesten langskomen.
Daar bleek hij een fikse longonsteking te hebben, kreeg antbiotaca. Meteen een test voor MG gedaan.
Daaruit kwam de uitslag: Geen MG
Terwijl alles erop wees.... ZH vertelde ook dat huisartsen en mensen zelf als "snel" klaarstaan met "ik heb de MG (gehad).
terwijl dit in werkelijkheid vaak niet zo is

dinsdag 8 december 2009 om 15:08
Bij mij in omgeving ook.
Kindje (ruim één) erg hoesten en hoge koorts. Op een gegeven moment dubbele longontsteking en opgenomen in het ziekenhuis. Aan de beademing enzo
Iedereen helemaal zeker dat het de mexicaanse griep was. Artsen ook.
Maar dat was het na testen dus helemaal niet!
Het was helaas wel de q koorts
(((((((
(In de kop van Noord-Holland. Nog nooit in Brabant geweest, ja, doorheen gereden! Maar dat terzijde.)
Maar goed, mexicaanse griep.. vogens mij heeft het merendeel van niet geteste maar wel zieke gevallen 'm helemaal niet!
Kindje (ruim één) erg hoesten en hoge koorts. Op een gegeven moment dubbele longontsteking en opgenomen in het ziekenhuis. Aan de beademing enzo
Iedereen helemaal zeker dat het de mexicaanse griep was. Artsen ook.
Maar dat was het na testen dus helemaal niet!
Het was helaas wel de q koorts

(In de kop van Noord-Holland. Nog nooit in Brabant geweest, ja, doorheen gereden! Maar dat terzijde.)
Maar goed, mexicaanse griep.. vogens mij heeft het merendeel van niet geteste maar wel zieke gevallen 'm helemaal niet!
dinsdag 8 december 2009 om 20:58
Volgens mij hebben wel heel veel mensen hem. Als je bedenkt dat het de enige griep is die op dit moment heerst.
Buiten dat het natuurlijk altijd iets anders kan zijn zoals een fikse verkoudheid of longontsteking.
Ik ga zaterdag de 2e griepprik halen. Al is de griep op zn retour. Wil gewoon fatsoenlijk beschermd zijn. En dan heeft mn lichaam alvast antistoffen voor als de MG volgend jaar de normale seizoensgriep gaat worden.
Buiten dat het natuurlijk altijd iets anders kan zijn zoals een fikse verkoudheid of longontsteking.
Ik ga zaterdag de 2e griepprik halen. Al is de griep op zn retour. Wil gewoon fatsoenlijk beschermd zijn. En dan heeft mn lichaam alvast antistoffen voor als de MG volgend jaar de normale seizoensgriep gaat worden.
dinsdag 8 december 2009 om 21:09
quote:wohman schreef op 08 december 2009 @ 20:58:
Volgens mij hebben wel heel veel mensen hem. Als je bedenkt dat het de enige griep is die op dit moment heerst.
En dan heeft mn lichaam alvast antistoffen voor als de MG volgend jaar de normale seizoensgriep gaat worden.
Nee hoor! de MG is niet de enige griep die heerst.
Er heerst gewone seizoens griep
Er heerst een buikvirus met veel braken en diarree
MG-patienten nemen juist af nu.
Als je mijn vorige posting leest.. LIJKT het al snel op MG..maar als ze gaan testen blijkt het in een heel aantal gevallen niet zo te zijn. en aangezien er niet snel getest word..is het dus dom giswerk.
mocht de MG de gewone seizoensgriep worden, zal je alsnog volgend jaar moeten laten prikken hoor, dat is met de gewone griepprik ook. virussen veranderen nl nogal eens
En dan heeft mn lichaam alvast antistoffen voor als de MG volgend jaar de normale seizoensgriep gaat worden.
Nee hoor! de MG is niet de enige griep die heerst.
Er heerst gewone seizoens griep
Er heerst een buikvirus met veel braken en diarree
MG-patienten nemen juist af nu.
Als je mijn vorige posting leest.. LIJKT het al snel op MG..maar als ze gaan testen blijkt het in een heel aantal gevallen niet zo te zijn. en aangezien er niet snel getest word..is het dus dom giswerk.
mocht de MG de gewone seizoensgriep worden, zal je alsnog volgend jaar moeten laten prikken hoor, dat is met de gewone griepprik ook. virussen veranderen nl nogal eens

vrijdag 11 december 2009 om 09:22