Welke volautomaat espresso machine?

22-11-2009 19:16 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een Nespresso en ik ben echt helemaal klaar met de cupjes. Een volautomaat moet het worden. Het liefst wil ik een Jura Ena 5 maar die zijn zó duur dat ik ook even verder aan het kijken ben. Mijn oog viel nu op op een Bosch TCA5201 volautomaat, een Siemens TK52001 of een Saeco Odea Go New Edition. Bosch en Siemens klinkt wel aardig en Saeco ken ik helemaal niet. Prijzen zijn ongeveer gelijk. MeneerEeka zegt dat hij de sterkte wil kunnen installen maar hij houdt er een heel verhaal bij over veel of weinig water in het kopje. Sterkte instellen is toch juist meer of minder koffiebonen?
JURA !!! Absoluut, krijg je geen spijt van...... En bovendien heeft mijn Pa dat ding gedeeltelijk ontwikkeld :P
Aliquando et insanire lucundum est
quote:RemboEnRembo schreef op 22 november 2009 @ 19:18:

JURA !!! Absoluut, krijg je geen spijt van...... En bovendien heeft mijn Pa dat ding gedeeltelijk ontwikkeld :PIk heb een Jura Impressa Z5 Rembo en zeg even tegen je Pa, dat dat tussendoor spoelen ontzettend lastig is.
Zal het doorgeven.....
Aliquando et insanire lucundum est
quote:RemboEnRembo schreef op 22 november 2009 @ 19:43:

Zal het doorgeven.....

Ja doe maar, want mijn volgende automaat wordt toch echt weer een Jura.

Jura, J5, tikkie duurder dan de ENA maar helemaal super.
ik wou inderdaad net zeggen: absoluut een Jura! Dat is toch wel de mercedes onder de espressomachines.

Een saeco zou ik je afraden, kijk maar eens rond op vergelijkingssites zoals kieskeurig.nl dan snap je waarom.

Maar goed, volgens mij is de goedkoopste Jura op dit moment 700,- euro. Op hun site bieden ze overigens ook gereviseerde apparaten aan, dat is een stuk voordeliger.
2X is wat overenthousiast
.
Wij hebben een Gaggia, ook ERG fijne koffie (schoonouders hebben een Jura en dit is absoluut vergelijkbaar) en deze kun je wel zelf schoonmaken. Deze:

Saeco is waardeloos, na iedere drie kopjes moet je wel iets van onderhoud plegen. En duurt echt heel lang allemaal. Heb nu net een Francis Francis X7 MIE aangeschaft en die is dan wel met cups maar werkt echt prima. De koffie is verrukkelijk en het onderhoud is minimaal....

Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wij hebben ook de Jura Ena 5, echt superding :D

Ziet er mooi uit en werkt heel makkelijk!
Hier ook een hele tevreden Jura ena 5 gebruiker.

Hiervoor hadden we ook een jura, willen geen ander merk meer.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
het is echt heel moeilijk om met een espresso apparaat een hele goede te schenken. Zorg er in ieder geval voor dat je er 1 hebt die ook ter plekke de bonen maalt, anders haal je de nespresso kwaliteit nooit
quote:meds schreef op 23 november 2009 @ 16:07:

het is echt heel moeilijk om met een espresso apparaat een hele goede te schenken. Zorg er in ieder geval voor dat je er 1 hebt die ook ter plekke de bonen maalt, anders haal je de nespresso kwaliteit nooit

En je kunt dus geen bonen vullen als je een inbouwapparaat hebt, gaat Yas voor een cup of pad machine.? (Pfffft.... ik dacht al, hoe gaat dat)

Gelukkig is dat ook weer opgelost, in mijn hoofd dan.
ik zweer bij mijn nespresso. Ooit een uitstapje gemaakt naar een zelf maler en dat was zo'n gedoe, en de kwaliteit .... nee
Toevallig van de week de consumentengids binnen gehad en de Saeco was beste koop....als je wilt en waarde hecht aan t oordeel van de consumentenbond kan ik de rest van de bevindingen wel even voor je overtypen?
wij hebben hetzelfde vergelijkend warenonderzoek gehouden :-)

JURA is heeel mooi maar DE smaak bereik je alleen maar met de juiste koffie. Dus ben je daar eerst een poosje zoet mee, en er zijn merken bonen die erg prijzig zijn.

Daarbij is de jura wel prijzig in onderhoud. Al met al zit je voor een lekker bakkie koffie dan al ruim boven het cup-prijsje van de Nespresso.

Wij hebben ons laten voorlichten bij de koffie afdeling van de Bijenkorf , koffie geproefd van Jura en Nespresso maar we vonden beiden erg goed smaken. Die mevrouw legde toen heel goed uit over de kwaliteiten in koffie etc.

We hebben uiteindelijk gekozen voor een nespresso (en daar hebben we dan tussen de tig apparaten dan 1 gekozen de xn2125 met aerocinno). Prijs technisch stukken aantrekkelijker, onderhoud is nagenoeg nihil en de prijs per bakje koffie is acceptabel (wij drinken niet zo gek veel koffie).

Die Saeco lees je veel bagger over, Dellonghi schijnt ook niet verkeerd te zijn als volautomaat.

Kortom. Jura is leuk maar om de smaak hoef je het zeker niet te doen
RECLAME
Heeft iemand van jullie ervaring met een espresso apparaat van de merken Quickmill of Ascaso? En?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Heb zelf een EMC en ben daar heel tevreden over. Vriend van me heeft al jaren een Quickmill en ook dat is een prima machine. Geeft een goeie espresso. Wel regelmatig schoonmaken en ontkalken maar dan heb je er jaren plezier van.

Ascaso ken ik helaas niet.
RECLAME
Ik heb een Saeco Talea Giro Plus en ik ben er onwijs blij mee! Hij is erg gebruiksvriendelijk!

Wij hebben een Philips, heel fijn apparaat. Ook makkelijk in onderhoud en het afneembare, makkelijk afwasbare melkkannetje is ideaal. Deze gaat na gebruik weer in de koelkast. Het is een hele uitgave, maar ik vind het het waard. Deze scoort een 8,8 bij Kieskeurig.

Ik was ook helemaal klaar met die cupjes, maar ik heb uiteindelijk toch de Nescafé dolce gusto circolo espresso machine gekocht. Bij het kijken voor een machine vond ik het toch wel een hoop geld. Ook vertelde de verkoper dat machines met bonen erg lastig schoon te maken zijn. Ik heb dit apparaat nu een maandje in huis en ben er achteraf toch erg blij mee. Maar ik kan natuurlijk niet in ieders portemonnee kijken, het is natuurlijk ook maar net wat je er voor over hebt. Ik wens je in ieder geval veel succes met de koop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven