Welke volautomaat espresso machine?
zondag 22 november 2009 om 19:16
Ik heb nu een Nespresso en ik ben echt helemaal klaar met de cupjes. Een volautomaat moet het worden. Het liefst wil ik een Jura Ena 5 maar die zijn zó duur dat ik ook even verder aan het kijken ben. Mijn oog viel nu op op een Bosch TCA5201 volautomaat, een Siemens TK52001 of een Saeco Odea Go New Edition. Bosch en Siemens klinkt wel aardig en Saeco ken ik helemaal niet. Prijzen zijn ongeveer gelijk. MeneerEeka zegt dat hij de sterkte wil kunnen installen maar hij houdt er een heel verhaal bij over veel of weinig water in het kopje. Sterkte instellen is toch juist meer of minder koffiebonen?

vrijdag 12 februari 2010 om 08:44
Ik had een bosch volautomaat voor bonen en wat een crime was het om het ding schoon te maken. We maakten hem eens in de zoveel tijd helemaal schoon, en als je hem dan uit elkaar haalde dan kwam de aangekoekte losse prut je tegemoet lopen. Voor mij nooit meer een volautomaat.
Ben overgestapt op een Nespresso apparaat en ik wil nooit meer anders
Ben overgestapt op een Nespresso apparaat en ik wil nooit meer anders
vrijdag 12 februari 2010 om 08:52
Wij hebben nu 3 jaar de Delonghi magnifica en tot op heden een uitstekend apparaat gebleken. Op dit moment is er een ( hopelijk klein) euvel maar dat word waarschijnlijk bij de reparateur ter plekke gemaakt.
Godszijdank want ik ben enorm verslaafd geraakt aan mijn verse gemalen expressobonen.
Onderhoud is officieel na 50.000 kopjes dus daar ben je niet zo snel aan.
Die Jura ziet er idd erg mooi uit. ( mijn ouders hebben overigens ook een delonghi icm met melkkan en dat ding was ook meer dan 800 euro dus ik zou dan ook eerder gaan voor jura denk ik) die van ons was rond de 450 euro destijds.
Godszijdank want ik ben enorm verslaafd geraakt aan mijn verse gemalen expressobonen.
Onderhoud is officieel na 50.000 kopjes dus daar ben je niet zo snel aan.
Die Jura ziet er idd erg mooi uit. ( mijn ouders hebben overigens ook een delonghi icm met melkkan en dat ding was ook meer dan 800 euro dus ik zou dan ook eerder gaan voor jura denk ik) die van ons was rond de 450 euro destijds.

vrijdag 12 februari 2010 om 20:05
Ik heb deze:
http://wereldkoffie.eu/winkel/images/GaggiaTitanium.jpg
prima! Maar wel altijd met (hele) dure bonen.................
http://wereldkoffie.eu/winkel/images/GaggiaTitanium.jpg
prima! Maar wel altijd met (hele) dure bonen.................

zaterdag 13 februari 2010 om 11:57
zaterdag 13 februari 2010 om 12:25
Heee mijn eigen vraag weer omhoog. Wij hebben sinds eind december de Saeo Odea en we zijn behoorlijk tevreden. Uiteindelijk toch niet de Jura vanwege aanschafprijs en hoge onderhoudskosten. De Saeco zet goed koffie, de sterkte is op 3 sterktes in te stellen, de grootte van de kopjes kan je varieren dus wat wil je nog meer. Hij is wèl zeurderig met knipperende lampjes en je moet inderdaad na elke paar kopjes dan wel het water bijvullen dan wel de lekbak leeggooien maar daar is ook wel overheen te komen. Nu nog zoeken naar de lekkerste bonen.