Tips van mensen die getrouwd zijn

25-11-2009 10:16 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij gaan volgend jaar trouwen en we zitten nu te kijken wat we precies willen. Het hoeft niet super groot te worden gewoon leuk en gezellig.

Ik wil graag wat tips van mensen voor de dingen die wij nog niet zo goed weten.

Wat wij wel al weten

- Datums om trouwjurken te passen is geregeld.

- We willen graag 's middags trouwen. (rond 13.00 - 13.30 uur)

- Getuigens hebben we gevraagd.

- Vriendin van ons doet de foto's (Is haar werk)

- We lenen een klassieke auto van een familielid.

- +/- 15.00 eten we taart met champagne

- rond 16.00 uur foto's maken

- rond 17.30 uur avondeten. (Is ons geadviseerd tijdens het bezoekje bij het hotel in de buurt. Hier gaven dus aan dat het anders te kort tijd is om te eten i.v.m. het feest. Zeker als je na het eten nog koffie/thee wilt drinken voor je naar het feest gaat.)

- 20.30 uur begint het feest tot een uurtje of 01.00 uur

- We hebben een bedrijfje die 's avonds de muziek regelt met DJ, de spullen ect.

- Het feest geven we in de balzaal van het hotel. Dit is een redelijk grote zaal met twee enorme kroonluchters. Er komen hier ook stoelen en tafeltjes te staan voor de mensen die graag (even) willen zitten.

- Tijdens het feest lopen er mensen rond met schalen met hapjes

- Huwelijksnacht verblijven we in de bruidskamer in het hotel.

Wat we nog niet weten:

- Het avondeten. (In het hotel hebben ze namelijk menu's waar wij niks voor voelen.)

- Waar laten we de gasten terwijl wij de foto's gaan maken?

- Waar gaan we Überhaupt foto's maken? Hier in de buurt zit een redelijk groot park. Naar het strand is het een stukje rijden, dus qua tijd gaat dat niet echt werken. Verder hebben we hier ook een haventje, maar of dat nou zo leuk is.. Met de foto's weten we het dus echt nog niet.

- Denken jullie dat de tijd voor het foto's maken te kort is? (1,5 uur)

- Voor het avondeten zitten we te twijfelen over een pannenkoekenhuisje dat in het park zit. Zouden jullie dit doen? Is dit leuk als gast of raar? Het is wel ideaal voor de mensen met kinderen. Lusten het waarschijnlijk allemaal en er zit een speeltuin op het terrein. En wij vinden pannenkoeken ook wel erg lekker:P

- De versiering voor de danszaal. Slingers kunnen er moeilijk worden opgehangen. Ik zat te denken aan ballonen aan een lintje en dan met een gewichtje ofzo? aan de grond kunnen laten blijven. Dat ze dus omhoog staan i.p.v hangen. Heeft iemand hier een idee voor?

- Hebben jullie nog tips voor mijn bruidskapsel en make-up? Hebben jullie ook nog ideeen voor bruidsboektje? (qua prijs dan) Ik ben namelijk bij een gaan kijken en daar kost een stukje zo tussen de 100 en 450 euro! Was jullie bruidboeket ook zo duur óf vind ik dit gewoon duur en is het helemaal niet duur?

Welk nummer hadden jullie opstaan voor de openingsdans? En deden jullie wel een openingsdans op het feest?

Hadden jullie ook muziek tijdens het trouwen in het stadhuis?

Wij willen perse 's middags trouwen en ook pas daarna de foto's. We hebben dit besloten omdat je dan op de foto's echt getrouwd ben. Als je het 's ochtends zou doen, dan ben je dus eigenlijk nog niet getrouwd.

Ik hoop dat jullie wat leuke ideeen voor ons hebben!
Wat we nog niet weten:

- Het avondeten. (In het hotel hebben ze namelijk menu's waar wij niks voor voelen.)

Wij trouwen ook dit jaar en gaan BBQ-en (wordt ingehuurd bij de plaatselijke slager) Geen gedoe, lekker informeel en voor iedereen wat van zijn/ haar gading.

WIj rekenen maar een half uurtje voor de foto's (hebben ook niet zo'n behoefte aan enorm veel officiele foto's) en doen dat op het moment dat we van locatie wisselen. We gaan er vanuit dat als wij er snel tussenuit piepen en iedereen daar nog zijn auto moet pakken (in ons geval waarschijnlijk nog tussendoor naar de camping spullen af moet droppen) en naar de volgende locatie iedereen net een drankje heeft als wij er aan komen.

- Waar gaan we Überhaupt foto's maken? Hier in de buurt zit een redelijk groot park. Naar het strand is het een stukje rijden, dus qua tijd gaat dat niet echt werken. Verder hebben we hier ook een haventje, maar of dat nou zo leuk is.. Met de foto's weten we het dus echt nog niet.

Ga eens op flickr en soortgelijke sites kijken naar trouwfoto's! Vaak werken foto's met een rustige achtergrond heel mooi. Dat kan het geeikte park zijn, maar een mooie muur, schutting, liggend op een schitterde parketvloer of industrieler ogend gebouw kan ook heel gaaf zijn!

- Denken jullie dat de tijd voor het foto's maken te kort is? (1,5 uur)

riant!

- Voor het avondeten zitten we te twijfelen over een pannenkoekenhuisje dat in het park zit. Zouden jullie dit doen? Is dit leuk als gast of raar? Het is wel ideaal voor de mensen met kinderen. Lusten het waarschijnlijk allemaal en er zit een speeltuin op het terrein. En wij vinden pannenkoeken ook wel erg lekker:P

Weet je, het is zo jammer om je af te zitten vragen wat raar is. Het is toch jouw feestje? Kijk als je wensen veel geld of inspanning van anderen vragen wordt het een ander verhaal, maar als jullie pannenkoeken leuk vinden dan is daar toch niets mis mee?

- De versiering voor de danszaal. Slingers kunnen er moeilijk worden opgehangen. Ik zat te denken aan ballonen aan een lintje en dan met een gewichtje ofzo? aan de grond kunnen laten blijven. Dat ze dus omhoog staan i.p.v hangen. Heeft iemand hier een idee voor?

Ballonnen met helium is idd. leuk. Als je dan toch googled, kijk gelijk even naar metallic ballonen, leuker dan gewone!

- Hebben jullie nog tips voor mijn bruidskapsel en make-up?

Nope, moet ik me ook nog i verdiepen, al doe ik waarschijnlijk iets met dezelfde bloemen in mijn haar als in mijn boeket.

Hebben jullie ook nog ideeen voor bruidsboektje? (qua prijs dan) Ik ben namelijk bij een gaan kijken en daar kost een stukje zo tussen de 100 en 450 euro! Was jullie bruidboeket ook zo duur óf vind ik dit gewoon duur en is het helemaal niet duur?

Zus is bloembindster

Welk nummer hadden jullie opstaan voor de openingsdans? En deden jullie wel een openingsdans op het feest?

Niet zo traditioneel dus het zal waarschijnlijk dit

worden

Waarschijnlijk wel, vrijdag eens bespreken als we in ondertrouw gaan.

Wij willen perse 's middags trouwen en ook pas daarna de foto's. We hebben dit besloten omdat je dan op de foto's echt getrouwd ben. Als je het 's ochtends zou doen, dan ben je dus eigenlijk nog niet getrouwd.

Ik hoop dat jullie wat leuke ideeen voor ons hebben!
- Het avondeten.

Pannenkoeken - hartstikke leuk idee! Kan je dan hier als toetje niet de taart laten bezorgen en dan zelf aansnijden?

Wij hadden aan een half uurtje foto's maken wel genoeg... als je 't goed doorspreekt met je fotografe en als zij al even vantevoren naar de fotolocatie gaat, hoeft 't ook niet langer te duren!

- Waar gaan we Überhaupt foto's maken?

Je hebt bij wijze van spreken maar 3 leuke achtergronden nodig, Beetje mooie boom en je bent er al!

- De versiering voor de danszaal.

Hou er rekening mee dat wat je ophangt, wel brandveilig moet zijn!

Mijn bruidskapsel en make up was 185 euro. Daar zaten ook 2 uur consultatie bij in. Ben gezellig in de tuin bij mijn ouders opgemaakt met een glaasje champagne erbij! Geld was 't helemaal waard!

Hebben jullie ook nog ideeen voor bruidsboektje?

Heeft mijn moeder georganiseerd en betaald, zelfs met 50 corsages voor alle gasten

Welk nummer hadden jullie opstaan voor de openingsdans?

Wij hadden 'Why do birds suddenly appear' van de Carpenters. Ontzettend cheesy, maar was ook bedoelt met een knipoog!

Vantevoren stond een CD met Spaanse gitaarmuziek op (Segrovia), kan mij ff niet herinneren wat er gedraaid werd toen ik binnenkwam.. daarna hadden we de CD van Jack Johnson op.
Have I told you lately that I love - Van Morrison - dat werd gedraaid toen ik binnenkwam!
Hoi Heupje,

Ik ben zelf bruidsfotograaf, dus ik reageer even alleen op de vragen die je daarover hebt. Zelf niet getrouwd dus over de rest heb ik niet zoveel te melden.

Anderhalf uur om foto's te maken is meestal ruim voldoende; het ligt er een beetje aan of je naar meerdere plekken wilt voor je foto's, en of er bijvoorbeeld kindjes mee gaan, die kosten vaak ook wat meer tijd.

Wat betreft de locatie: een parkje is natuurlijk best leuk maar ook wel een beetje standaard. Ik raad bruidsparen altijd aan om hun gedachten eens te laten gaan over ruimtes of plaatsen waar ze samen iets mee hebben: waar je je voor het eerst realiseerde dat je écht verliefd was, elkaar voor het eerst ontmoet hebt, vaak samen naar toe gaat of iets dergelijks. Dat maakt het meteen een stuk persoonlijker. Ook out of the box denken kan hele mooie foto's opleveren: ik heb in Rotterdam hele gave foto's gemaakt in de fietstunnel onder de Maas, en bij het Nederlands Architectuur Instituut (voor wie het kent), en ook wel eens in een oude vliegtuigloods, of bij een graffiti muur en ook eens op de markt! Juist het contrast van jullie sjieke kleding, champagnekleurige jurk en dan iets heel anders erachter, kan een heel gaaf effect geven.

Kijk van tevoren eens op Flickr of andere sites naar bruidsfoto's en sla wat plaatjes op die je mooi vindt. Daar kun je je fotograaf een heel eind mee helpen om te zorgen dat de foto's worden zoals jullie ze mooi vinden!

Slim inderdaad om ook een binnenlocatie te hebben. Waar in Blijdorp denk je dan aan? Het Oceanium is erg donker en de Riviera Hal meestal druk. Blijdorp is leuk, maar eerder bij mooi weer dan als het stortregent denk ik.

Nog een tip: neem iemand mee als je foto's gaat maken, je zus, een goede vriendin of zoiets. Zij kan je helpen met je jurk, je boeket even vasthouden als het nodig is etc.

En tot slot: weet je zeker dat je de vriendin foto's wilt laten maken? Ik heb het ook wel eens gedaan op de bruiloft van een vriendin en ik had er achteraf een beetje spijt van: ik heb de ceremonie inhoudelijk niet echt meegekregen omdat ik bezig was met foto's maken en ook van de rest van de dag heb ik weinig kunnen genieten. Als fotograaf ben je continu aan het opletten wat er allemaal gebeurt, om geen mooi shot te missen en je staat de hele dag op je voeten.

Maarre... lang verhaal, moraal is natuurlijk: doe vooral wat bij jullie past en wat jullie leuk vinden!
- Het avondeten.

Wij hadden een soort tapas maar dan van Turkse en Marokkaanse gerechten. Pannekoeken vind ik een heel leuk idee!

Wij hebben geen aparte fotoreportage gedaan, houd ik wat minder van. Onze fotograaf was er overdag en heeft veel foto's gemaakt, er zijn genoeg (spontane) fotomomenten van jullie gedurende de dag. Daardoor hadden wij tussen ceremonie en eten alle tijd voor de gasten.

- Waar gaan we Überhaupt foto's maken?

Buiten is het mooiste, leuk is het dan als het een bijzondere plek voor jullie is. Wij hebben alles lopend afgelegd op onze dag (was niet zo ver hoor), en toen zijn er heel veel mooie foto's gemaakt.

- De versiering voor de danszaal.

Onze locatie is altijd al leuk aangekleed, de ceremoniemeesters hebben het nog extra versierd.

Kapsel en make-up bij de kapper laten doen, twee weken vooraf een proefkapsel en 's morgens daar nog heen. Kosten weet ik niet meer precies, 200 ofzo?

Hebben jullie ook nog ideeen voor bruidsboektje?

Heb ik samen met mijn vriend uitgezocht, een paar dagen van tevoren. Dan kan je ook zien wat de seizoensbloemen zijn. Wij hadden veel herfstblad, herfstkleurige calla's etc. Kosten 80 euro (met iets voor in mijn haar erbij, en twee losse bloemen waar de ringen aan gebonden werden).

Welk nummer hadden jullie opstaan voor de openingsdans?

Twee nummer: eerst Holiday in Spain van Blof met de Counting Crows, die werd langzaam weggedraaid en toen kwam Ricky Martin erin met Un, Dos, Tres. (We deden een swingfox en chachacha, klinkt oubolliger dan het is )

Bij binnenkomst 'Alles is liefde'.

Bij het tekenen een lied van Nynke Laverman

Bij het feliciteren, Skik. (Daarna wat relaxte muziek)

Veel plezier met alles uitzoeken
Ik vond trouwen altijd zo'n gedoe met een hele dag en dan van hot-naar-her..had bedacht dat ik het feest wel leuk vond maar de rest niet echt makkelijk. Ook qua regelen - wie, waar, wanneer en hoe zag ik niet zitten.

Toch zijn wij getrouwd om te vieren dat we 10 jaar samen waren - zeg maar een soort bekroning Maar dan wel helemaal niet standaard.

Martini-mate is in de loop vd ochtend naar zijn ouderlijk huis gegaan en ik ben thuis in mn jurk gehesen door een vriendin en daarna kwam kapster (gewoon thuiskapper) en make-up (eigen schoonheidsspec). Had beide al een keertje proefgedraaid en was goed bevallen.

Daarna werd trouwauto afgeleverd en ben ik mijn man in deze tweezitter bij zijn ouderlijk huis gaan oppikken. Daarna foto's gemaakt en daarna richting restaurant in het bos.

Daar champagne gedronken en diner gegeten met familie en getuigen.

Vanuit daar naar stadhuis, waar we om 19.30u zijn getrouwd, waarbij iedereen aanwezig was in de grote zaal.

Op de markt zit ook een ijssalon waar iedereen een bruidsijsje kon oppikken en wij konden zo snel doorlopen naar de feestgelegenheid. (allemaal aan hetzelfde marktplein in centrum vd stad).

Na 1 kopje koffie hebben we een leuk feestje gebouwd tot middenin de nacht DJ was onze toenmalige overbuurjongen die ook weleens in een cafe draaide. Zaal was redelijk miniem aangekleed..hebben nog wel halverwege de avond een buffet laten opstellen (koude schotel en sateetjes en kip etc) en aan het eind vd avond nog bittergarnituur.

Kan niet wachten tot we 12,5 jaar getrouwd zijn - doen we het gewoon nog een keertje en als het kan pcies hetzelfde.

Oja: Ik wilde eigenlijk ook geen trouwjurk, maar uiteindelijk toch gevallen voor een apart soort jurk/pak met een asymetrische top en een hele wijde broek - leek op een rok en ook in het wit. Weet eigenlijk de prijs van mijn boeket niet, want heeft martini-mate geregeld..was het zelfs vergeten mee te nemen na afloop vh feest..volgende dag zag het er nog wel redelijk uit...maar na een weekje toch weggegooid.
Uhm, ik heb inmiddels geen winkel meer. Ik kan je wel een winkel aanraden, maar die zit in Rijswijk.

Wij waren met 30 personen, boerderij viel wel mee qua grootte.

Ik sluit me bij Etosha aan wat betreft de foto's. Het probleem is dat je vriendin weinig meekrijgt van de ceremonie. Maar heb je al eens nagedacht over wat als de foto's tegenvallen?

Je kan die dag niet eventjes opnieuw doen.

Wij hebben toen ook met het idee gespeeld om de foto's door een vriend te laten maken, maar uiteindelijk toch door een fotograaf laten doen.

We hebben wel bezuinigd op het boek. Ik heb alle foto's digitaal gekregen en zelf een boek in elkaar gezet.

Ik was 400,- kwijt, de fotograaf heb ik dan zo'n vijf uur gehad.
Nijntje, ik begreep van TO dat de vriendin wel professioneel fotograaf is. In de OP staat (is haar werk). Dus dan mag je er wel vanuit gaan dat de foto's niet zullen tegenvallen. Maar verder blijf ik er ook bij hoor. Een collega fotograaf is ook gevraagd door een vriendin om haar huwelijk te fotograferen, maar ze heeft dat vriendelijk geweigerd en nu ga ik daar, als buitenstaander, de foto's maken. En ik kan me bij die weigering dus alles voorstellen.

Zit of zat jij ook in Rijswijk trouwens? Da's vlakbij.
@ Etosha: Aangezien wij ook een familielid de foto's gaan laten maken (ze heeft al 'ja' gezegd ) vroeg ik me af hoe het komt dat je de ceremonie zo 'gemist' hebt. Ik zit zelf te denken aan foto binnenkomst bruidegom, foto binnenkomst bruid, foto ringen uitwisselen (detailshot faken we wel na afloop) en ' de kus' dan kan de fotograaf toch ook nog wel een beetje mee krijgen van het geheel?
quote:Etosha schreef op 25 november 2009 @ 13:13:

Nijntje, ik begreep van TO dat de vriendin wel professioneel fotograaf is. In de OP staat (is haar werk). Dus dan mag je er wel vanuit gaan dat de foto's niet zullen tegenvallen. Maar verder blijf ik er ook bij hoor. Een collega fotograaf is ook gevraagd door een vriendin om haar huwelijk te fotograferen, maar ze heeft dat vriendelijk geweigerd en nu ga ik daar, als buitenstaander, de foto's maken. En ik kan me bij die weigering dus alles voorstellen.

Zit of zat jij ook in Rijswijk trouwens? Da's vlakbij.

Oh, slordig. Heb ik niet goed gelezen....

Nee, ik zat in Den Haag, in de Zeeheldenbuurt.
quote:Mevrouwdekees schreef op 25 november 2009 @ 13:28:

@ Etosha: Aangezien wij ook een familielid de foto's gaan laten maken (ze heeft al 'ja' gezegd ) vroeg ik me af hoe het komt dat je de ceremonie zo 'gemist' hebt. Ik zit zelf te denken aan foto binnenkomst bruidegom, foto binnenkomst bruid, foto ringen uitwisselen (detailshot faken we wel na afloop) en ' de kus' dan kan de fotograaf toch ook nog wel een beetje mee krijgen van het geheel?

Nah, d'r komt wel iets meer bij kijken om een ceremonie goed te fotograferen. :-) Ik maak tijdens een ceremonie foto's van de binnenkomst, van de eventuele emoties bij het praatje, niet alleen van het bruidspaar maar ook van de ouders die glimlachend toekijken, de getuigen die instemmend knikken etc. De ambtenaar er een keertje op is ook wel leuk. Dan zijn er foto's van het ja-woord, de ringen (die aangegeven worden door kindjes en die moeten er natuurlijk ook op, net als de moeder van de kindjes die op dat moment supertrots kijkt en het bruidspaar dat ontroerd is door kleine schattige nichtje), het wisselen van de ringen, de lach die ontstaat als het niet lijkt te passen, de kus, het tekenen van de akte door bruidspaar en getuigen (die willen ook wel een keertje op de foto), de getekende akte met het bruidsboeket en dan is het alweer overhandigen van het trouwboekje en de eerste felicitaties van de ouders en getuigen. Daaromheen heb je dan wat tijd voor overzichtsshots, en een paar detailfoto's van de rest van het publiek.

Mijn ervaring is dat je juist tijdens de ceremonie op en top alert moet zijn en de hele tijd bezig bent, wil je een mooie en complete reportage maken die echt een impressie geeft van de verschillende momenten.

Natuurlijk kun je met minder ook tevreden zijn, maar als professioneel fotograaf ben ik dat uiteraard niet.
Onze fotograaf zit daar totaal niet mee. Ik heb even gevraagd en ze zegt dat zij natuurlijk ook kijkt naar de beste momenten voor foto's te maken, maar tijdens dat kan ze ook gewoon kijken naar het gebeuren. Ze is tijdens het feest trouwens wel ''vrij'' dan kunnen andere mensen ook foto's maken en daar zitten ook vast leuke bij. Eigenlijk wil ik alleen een goede fotograaf voor de foto's 's middags.
Zit er nog even over na te denken: het heeft er ook mee te maken dat als jij op een ceremonie aanwezig bent en je weet dat JIJ er verantwoordelijk bent dat het bruidspaar (dat je bovendien dierbaar is) straks mooie foto's heeft, dan ben je niet echt aan het luisteren maar bezig met je camera in de aanslag houden, kijken waar wat moois te schieten valt, hopen en zorgen dat je camera goed staat ingesteld en zorgen dat je niks mist. Je aandacht, je focus ligt dus domweg ergens anders.
Zoals jij het omschrijft snap ik wel dat je de hele tijd alert foto's zit te schieten Etosha (en ik zat met grote grijns te bedenken dat de ontroerde moeder van de kindjes heelll lastig wordt aangezien ze dat zelf is ) Maar ach, daar hoef ik eigenlijk helemaal niet zo veel foto's van. Ben ik een ontaarde bruid als ik zeg dat ik dat hele stadhuis niet zo interessant vind?
Ik wil om te bewaren vooral een paar foto's waar de liefde voor elkaar en de pret van de dag vanaf spat. Het moment waarop die genomen zijn? Dat boeit me dan niet zo..
quote:Mevrouwdekees schreef op 25 november 2009 @ 14:53:

Ik wil om te bewaren vooral een paar foto's waar de liefde voor elkaar en de pret van de dag vanaf spat. Het moment waarop die genomen zijn? Dat boeit me dan niet zo..Precies. Is wel lastig om van te voren te bedenken wanneer dat zou zijn op de dag. Maar daarvoor moet je maar vertrouwen hebben in de fotograaf.
En dus iemand vragen die daar de hele dag op kan letten.
quote:Heupje schreef op 25 november 2009 @ 14:56:

[...]

Precies. Is wel lastig om van te voren te bedenken wanneer dat zou zijn op de dag. Maar daarvoor moet je maar vertrouwen hebben in de fotograaf.

Ach wij gaan met de fotograaf even de duinen in, ik denk dat als wij een keer van een duinpan zijn gerend, Kees mij met een diepe 'dip' een zoen heeft gegeven, we elkaar eens diep in de ogen hebben gekeken en eens een grote grijns richting camera hebben gegeven die foto er wel tussen zit hoor!

Dit vind ik overigens een briljant ringenshot:

Ik zag van de weekend zo'n grappige foto ergens op internet. Was in de auto genomen. Bruid en bruidgom zaten allebei voorin en de gezichten in de achteruitkijkspiegel waren te zien. Als achtergrond was het boeket op de moterkap wazig te zien.

*Krijg nou toch wel heel erg zin om foto's te laten maken*
Ook heel lief:

Spat het aardig vanaf:

Ook een leuk shot (al moet ik toegeven dat ze hier niet zo leuk op kijken)

Klinkt erg leuk MdK! Dat is ook hoe ik graag foto's maak, spontaan, beetje rennen, springen, gewoon: liefde en plezier zeg maar. Als een bruidspaar iets anders wil kan dat natuurlijk ook, het is tenslotte hun dag en zij betalen ervoor, maar zelf word ik echt gelukkiger als een dag doe met een hoop lol.

Briljante foto trouwens inderdaad deze! Ik heb even op zijn site gekeken, heeft nog veel meer interessants gedaan, echt anders dan anders, heel gaaf!
Ha, zie nu de rest van je geplaatste foto's pas. Nu is het natuurlijk erg verleidelijk om mijn eigen bruidswerk hier te plaatsen maar ik zal me inhouden. Reclame op Viva is niet zo gewenst geloof ik.

Leuke plaatjes wel in ieder geval, die voeten vind ik ook erg leuk.
Ja ik flickr en i-stock ook wat af om eens wat leuke shots te bedenken. Ik hoef bijvoorbeeld echt niet al mijn vrienden en familie in van die geposeerde kiekjes, doe dan maar gewone party-pics, niet heel hoogdravend, gewoon gezellig.

Overigens TO: de foto's die ik net plakte hebben dus ook niet hele bijzondere achtergronden, zoals ik al zij Flickr is een leuke inspiratiebron!
Zelf hou ik erg van studio-foto's, zwart-wit en zo.

Buiten worden het vaak van die kleffe foto's op de brug, aan het water enz.

Je moet dan wel eerst voorbeeldfoto's zien van de fotograaf, niet iedereen maakt mooie fotot's.
Heb je ook geen probleem als het slecht weer is.

En bij het naar buiten gaan na het trouwen kan je ook nog buiten foto's laten maken, met de gasten en samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven