Tips van mensen die getrouwd zijn

25-11-2009 10:16 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij gaan volgend jaar trouwen en we zitten nu te kijken wat we precies willen. Het hoeft niet super groot te worden gewoon leuk en gezellig.

Ik wil graag wat tips van mensen voor de dingen die wij nog niet zo goed weten.

Wat wij wel al weten

- Datums om trouwjurken te passen is geregeld.

- We willen graag 's middags trouwen. (rond 13.00 - 13.30 uur)

- Getuigens hebben we gevraagd.

- Vriendin van ons doet de foto's (Is haar werk)

- We lenen een klassieke auto van een familielid.

- +/- 15.00 eten we taart met champagne

- rond 16.00 uur foto's maken

- rond 17.30 uur avondeten. (Is ons geadviseerd tijdens het bezoekje bij het hotel in de buurt. Hier gaven dus aan dat het anders te kort tijd is om te eten i.v.m. het feest. Zeker als je na het eten nog koffie/thee wilt drinken voor je naar het feest gaat.)

- 20.30 uur begint het feest tot een uurtje of 01.00 uur

- We hebben een bedrijfje die 's avonds de muziek regelt met DJ, de spullen ect.

- Het feest geven we in de balzaal van het hotel. Dit is een redelijk grote zaal met twee enorme kroonluchters. Er komen hier ook stoelen en tafeltjes te staan voor de mensen die graag (even) willen zitten.

- Tijdens het feest lopen er mensen rond met schalen met hapjes

- Huwelijksnacht verblijven we in de bruidskamer in het hotel.

Wat we nog niet weten:

- Het avondeten. (In het hotel hebben ze namelijk menu's waar wij niks voor voelen.)

- Waar laten we de gasten terwijl wij de foto's gaan maken?

- Waar gaan we Überhaupt foto's maken? Hier in de buurt zit een redelijk groot park. Naar het strand is het een stukje rijden, dus qua tijd gaat dat niet echt werken. Verder hebben we hier ook een haventje, maar of dat nou zo leuk is.. Met de foto's weten we het dus echt nog niet.

- Denken jullie dat de tijd voor het foto's maken te kort is? (1,5 uur)

- Voor het avondeten zitten we te twijfelen over een pannenkoekenhuisje dat in het park zit. Zouden jullie dit doen? Is dit leuk als gast of raar? Het is wel ideaal voor de mensen met kinderen. Lusten het waarschijnlijk allemaal en er zit een speeltuin op het terrein. En wij vinden pannenkoeken ook wel erg lekker:P

- De versiering voor de danszaal. Slingers kunnen er moeilijk worden opgehangen. Ik zat te denken aan ballonen aan een lintje en dan met een gewichtje ofzo? aan de grond kunnen laten blijven. Dat ze dus omhoog staan i.p.v hangen. Heeft iemand hier een idee voor?

- Hebben jullie nog tips voor mijn bruidskapsel en make-up? Hebben jullie ook nog ideeen voor bruidsboektje? (qua prijs dan) Ik ben namelijk bij een gaan kijken en daar kost een stukje zo tussen de 100 en 450 euro! Was jullie bruidboeket ook zo duur óf vind ik dit gewoon duur en is het helemaal niet duur?

Welk nummer hadden jullie opstaan voor de openingsdans? En deden jullie wel een openingsdans op het feest?

Hadden jullie ook muziek tijdens het trouwen in het stadhuis?

Wij willen perse 's middags trouwen en ook pas daarna de foto's. We hebben dit besloten omdat je dan op de foto's echt getrouwd ben. Als je het 's ochtends zou doen, dan ben je dus eigenlijk nog niet getrouwd.

Ik hoop dat jullie wat leuke ideeen voor ons hebben!
Ik vind die pannenkoeken wel een leuk plan. Het is weer eens wat anders.
- ja wij zijn getrouwd op muziek.. tenminste toen ik binnen kwam.. en toen we gingen tekenen..

- wij hebben niet echt een nummer gehad voor de openingsdans, maar er werd gedraaid "zij" van marco borsato. (denk verassing van mijn man)

- balonnen aan een touwtje! leuk idee!!!!!

- mijn bruidsboeket was 100 euro.. ik had een waterval.. maar dat is persoonlijk.

- wat betreft het pannenkoeken huis, ga je daar niet heel erg van stinken? Ik kom eigenlijk zelf nooit in een pannenkoekenhuis, maar als ik het zelf maak.. stink ik een uur in de wind!

Nou succes met het voorbereiden!
Ja, ik heb eigenlijk geen idee. Maar idd als ik ze bak, dan ruik ik er ook naar. Hmm nog even over nadenken dus.
bruidsboeket: ik heb een foto uitgezocht van wat ik mooi vond en ben ermee naar de markt gegaan. Heb daar een offerte gekregen. Voor mijn boeket was ik in de winkel zo'n 125 euro kwijt geweest. Op de markt 35 euro. Enige verschil was dat ze niet op ijzerdraad gezet waren.

WaaJe argument om 's middags te trouwen snap ik niet helemaal. Maar dat is ieder z'n eigen. Ik vind de tijd die het bruidspaar weg is om foto's te maken ook altijd zo'n loze tijd, of je moet een activiteit organiseren. Rondvaart ofzo?

Denk ook aan binnenlocaties om foto's te maken ivm eventueel slecht weer.

Wij zijn "binnengekomen" op avond, van boudewijn de groot.
Wij hadden twee kindermeisjes om de kinderen bezig te houden, dat waren er namelijk relatief veel. De kinderen vonden het leuk, maar de ouders nog leuker. Kostte bij elkaar zo'n ¤150.
quote:Vl43inder schreef op 25 november 2009 @ 10:37:

Wij hadden twee kindermeisjes om de kinderen bezig te houden, dat waren er namelijk relatief veel. De kinderen vonden het leuk, maar de ouders nog leuker. Kostte bij elkaar zo'n ¤150.Wij hebben twee kleine kinderen in de familie. Een van deze brengt ons de ringen. In de loop van de aovnd zullen deze kinderen opgehaald worden ze zijn ook nog vrij klein en de hele dag erbij, dus ze zullen wel gebroken zijn 's avonds. Ik neem aan dat vrienden 's avonds zonder kinderen komen.
Hai wij gaan ook volgend jaar trouwen en hebben het als volgt in gepland:

S'morgens haar doen, make up omkleden enz.

Om half drie trouwen

Daarna gaan wij foto's maken en gaan de gasten alvast naar het hotel, waar ze ontvangen worden met koffie en taart en daarna een borrel.

Tijdens de borrel komen wij aan en gaan we om een uurtje of zes eten.

Daarna aansluitend het feest tot een uurtje of 23.00 en wij blijven dan slapen in de bruidsuite van het hotel en meerdere gasten blijven in het hotel slapen.

Wij moeten ook nog een locatie vinden voor de foto's. ( een binnen en buiten optie )
En voor kapsels en boeketten en make up zit ik gewoon plaatjes op internet te zoeken en sla op wat ik leuk vindt, en kan dan later samen met mijn vriend keuzes maken.
- Het avondeten. (In het hotel hebben ze namelijk menu's waar wij niks voor voelen.)

Wij hadden eigenlijk willen bbq'en, maar het weer was plotseling te slecht. Werd het alsnog een lopend buffet. Tja, doe je niks aan.

- Waar laten we de gasten terwijl wij de foto's gaan maken?

Wij hebben onze gasten koffie laten drinken in een koffiehuisje bij het stadhuis in de buurt.

- Waar gaan we Überhaupt foto's maken? Hier in de buurt zit een redelijk groot park. Naar het strand is het een stukje rijden, dus qua tijd gaat dat niet echt werken. Verder hebben we hier ook een haventje, maar of dat nou zo leuk is.. Met de foto's weten we het dus echt nog niet.

Park is toch helemaal goed? Let er ook op dat je een leuke binnenlokatie vindt, voor mocht het pijpenstelen regenen. Wij hebben foto's gemaakt in een klein museum.

- Denken jullie dat de tijd voor het foto's maken te kort is? (1,5 uur)

Ik denk ruim zat. Je bent het daarna ook wel zat, tenminste ik was dat wel.

- Voor het avondeten zitten we te twijfelen over een pannenkoekenhuisje dat in het park zit. Zouden jullie dit doen? Is dit leuk als gast of raar? Het is wel ideaal voor de mensen met kinderen. Lusten het waarschijnlijk allemaal en er zit een speeltuin op het terrein. En wij vinden pannenkoeken ook wel erg lekker :P

Leuk juist!

- De versiering voor de danszaal. Slingers kunnen er moeilijk worden opgehangen. Ik zat te denken aan ballonen aan een lintje en dan met een gewichtje ofzo? aan de grond kunnen laten blijven. Dat ze dus omhoog staan i.p.v hangen. Heeft iemand hier een idee voor?

Leuk, die ballonnen! Wij hebben overal in de zaal ook nog onze trouwkaart neergezet als extra aankleding.

- Hebben jullie nog tips voor mijn bruidskapsel en make-up? Hebben jullie ook nog ideeen voor bruidsboektje? (qua prijs dan) Ik ben namelijk bij een gaan kijken en daar kost een stukje zo tussen de 100 en 450 euro! Was jullie bruidboeket ook zo duur óf vind ik dit gewoon duur en is het helemaal niet duur?

De tip van het boeket van de markt vind ik erg goed. Verder is er misschien een vriendin die goed is met make up of een kapster-vriendin? Anders het internet afstruinen.

- Welk nummer hadden jullie opstaan voor de openingsdans? En deden jullie wel een openingsdans op het feest?

Wij hebben een openingsdans gedaan, maar het nummer is me niet bijgebleven (erg hoor, ben net twee jaar getrouwd). Was een quick step.

- Hadden jullie ook muziek tijdens het trouwen in het stadhuis?

Ja, we hebben drie liedjes uitgezocht die voor ons speciaal waren en bij de dag pasten. Heel persoonlijk dus.
quote:duffie_1 schreef op 25 november 2009 @ 10:41:

Hai wij gaan ook volgend jaar trouwen en hebben het als volgt in gepland:

S'morgens haar doen, make up omkleden enz.

Om half drie trouwen

Daarna gaan wij foto's maken en gaan de gasten alvast naar het hotel, waar ze ontvangen worden met koffie en taart en daarna een borrel.

Tijdens de borrel komen wij aan en gaan we om een uurtje of zes eten.

Daarna aansluitend het feest tot een uurtje of 23.00 en wij blijven dan slapen in de bruidsuite van het hotel en meerdere gasten blijven in het hotel slapen.

Wij moeten ook nog een locatie vinden voor de foto's. ( een binnen en buiten optie )

Wat doen jullie met het avondeten?

Voor binnen heb ik blijdorp als nood. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat het buiten kan. Positief blijven:)
Ik heb mijn boeket gewoon bij de bloemist in de buurt laten maken, kostte ¤35,- en was prachtig! Als cadeautje kreeg ik er een mini-boeketje bij voor mijn nichtje. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor bloemen je wilt. Ik had gerbera's in alle kleuren, een stuk of 35. De bloemist heeft staan vloeken om het mooi strak in het boeket te krijgen, maar wat was hij trots op het resultaat. Verder zou ik gewoon daar gaan eten waar jullie het leuk en lekker vinden, moet ook een beetje jullie dag zijn, toch? Al met al vind ik dat je al heel wat zaken op orde hebt. Wij hadden een simpeler dan simel bruiloft, aan het einde van de dag getrouwd, borrel bij schoonzus thuis en heerlijk gegeten met een klein gezelschap. Toch waren we de hele dag bij elkaar, iedereen kwam van tevoren taart eten bij ons thuis. Heel relaxed allemaal. Het belangrijkste is toch dat je datgene doet, waar jullie je goed bij voelen. Veel plezier met de voorbereidingen, en op de dag zelf natuurlijk!
@ Artemis

Bedankt voor je tips! Ik vind het leuk om te horen dat het pannenkoekenhuis dus best wel wat kan zijn! Helaas heb ik geen vriendin die mijn haar kan doen.(of is het dat ik het niet wil?) Make-up kan ik zelf best goed. Al zeg ik het zelf:P Ik denk dat iki voor mijn haar toch maar bij een kapper ga. Ze komen dan ook thuis op de dag zelf. Wel zo makkelijk. Dat boeket op de markt zit ik nog over te denken. Gaan de bloemen dan niet hangen in de loop van de dag. Wij hebben 's middags pas de foto's.. Maar goed ik kan het altijd even vragen of ze het hier wel met ijzerdraad doen. Dan wordt het maar iets duurder.

Voor de foto's hebben we Blijdorp als binnen locatie XD hihi en anders mooie foto's in het hotel. (Wat we vast nog wel doen in bijv. de avond.)
Hi,

Wat leuk dat jullie gaan trouwen!

Even een tipje over het bruidboeket. Mijn moeder maakt vaak boeketten voor mensen, waaronder bruidsboeketten.

Als je een sterke bloemvoorkeur hebt is het handig om te kijken of deze goed te verkrijgen is in de tijd dat je gaat trouwen. Dat voorkomt teleurstelling of inderdaad een bos van 450 ¤ !

Daarnaast scheelt het erg in prijs als je het bij iemand doet die het voorzichzelf doet.

Succes met plannen!
quote:Zorba schreef op 25 november 2009 @ 10:52:

Ik heb mijn boeket gewoon bij de bloemist in de buurt laten maken, kostte ¤35,- en was prachtig! Als cadeautje kreeg ik er een mini-boeketje bij voor mijn nichtje. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor bloemen je wilt. Ik had gerbera's in alle kleuren, een stuk of 35. De bloemist heeft staan vloeken om het mooi strak in het boeket te krijgen, maar wat was hij trots op het resultaat. Verder zou ik gewoon daar gaan eten waar jullie het leuk en lekker vinden, moet ook een beetje jullie dag zijn, toch? Al met al vind ik dat je al heel wat zaken op orde hebt. Wij hadden een simpeler dan simel bruiloft, aan het einde van de dag getrouwd, borrel bij schoonzus thuis en heerlijk gegeten met een klein gezelschap. Toch waren we de hele dag bij elkaar, iedereen kwam van tevoren taart eten bij ons thuis. Heel relaxed allemaal. Het belangrijkste is toch dat je datgene doet, waar jullie je goed bij voelen. Veel plezier met de voorbereidingen, en op de dag zelf natuurlijk!Dankjewel! Ik moet toch maar eens een bloemenwinkel binnenlopen. Misschien valt het ook nog best mee.
quote:Heupje schreef op 25 november 2009 @ 10:46:

[...]

Wat doen jullie met het avondeten?

Voor binnen heb ik blijdorp als nood. Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat het buiten kan. Positief blijven:)

Wij hebben een warm en koud buffet. En als het feest begint krijgt iedereen nog een welkomscocktail. En dan tijdens het feest nog wat kleine hapjes.

Wij hebben gewoon alles op 1 locatie. De gasten gaan van ons huis naar de trouwzaal en van daaruit meteen naar de locatie waar de rest gaat plaatsvinden. En wij komen dan uurtje of anderhalf later omdat we foto's gaan maken.

Wij zijn er alleen niet om de bruidstaart aan te snijden omdat we dan foto's aan het maken zijn. Vinden we op zich niet zo erg en anders moeten we even kijken hoe we dat oplossen.
Koop geen zwarte simpele jurk waar je ook mee naar een begrafenis kan.

Want dan krijg je ruzie met je moeder en heel diep van binnen blijk je het op eens ook heel naar te vinden.
Wij hadden foto's maken voor de plechtigheid zodat je de gasten nergens hoefde onder te brengen. Misschien een idee? Toen we terug kwamen van de foto's stonden de daggasten ons op te wachten bij ouderlijk huis en daarna gingen we naar 't gemeentehuis. Was erg leuk!

Helium voor in de ballonnen kun je huren. Geen idee waar maar daar kun je op googlen.

Mijn bruidsboeket was 65,00 gewoon bij de bloemist. En het was een 'echt' bruidsboeket dus zo duur hoeft 't niet te zijn! Overigens ben ik bij twee bloemisten geweest en als je al een beetje wilt wat voor boeket je witl hebben (je kunt plaatje van internet meenemen) dan kunnen zij aangeven hoeveel het boeket moet gaan kosten.

Pannenkoekenhuis is erg leuk! Maar daar hoef je geen 3 uur vooruit te trekken hoor! Wij hadden 't eten van 18.00 tot 20.30 en dat was met voor, hoofd en nagerecht. Een pannenkoek en evt ijsje oid is zo op!

succes!
quote:absoluteEinstein schreef op 25 november 2009 @ 11:20:

Koop geen zwarte simpele jurk waar je ook mee naar een begrafenis kan.

Want dan krijg je ruzie met je moeder en heel diep van binnen blijk je het op eens ook heel naar te vinden. nee echt niet! hihi hij wordt wit champagne kleur achtig. Ja of juist rood ofzo. Ik wee thet nog niet. Het model weet ik wel ongeveer, maar moet nog kijken of het me wel staat. Maar iig geen zwart! haha
Wij hebben ook 's morgens de foto's gemaak.

Dan ben je zelf op z'n mooist. Je haar en make up zitten nog prima.

Intussen verzamelden de daggasten zich en kon de dag gaan beginnen.
quote:tandpasta schreef op 25 november 2009 @ 11:26:

Wij hadden foto's maken voor de plechtigheid zodat je de gasten nergens hoefde onder te brengen. Misschien een idee? Toen we terug kwamen van de foto's stonden de daggasten ons op te wachten bij ouderlijk huis en daarna gingen we naar 't gemeentehuis. Was erg leuk!

Helium voor in de ballonnen kun je huren. Geen idee waar maar daar kun je op googlen.

Mijn bruidsboeket was 65,00 gewoon bij de bloemist. En het was een 'echt' bruidsboeket dus zo duur hoeft 't niet te zijn! Overigens ben ik bij twee bloemisten geweest en als je al een beetje wilt wat voor boeket je witl hebben (je kunt plaatje van internet meenemen) dan kunnen zij aangeven hoeveel het boeket moet gaan kosten.

Pannenkoekenhuis is erg leuk! Maar daar hoef je geen 3 uur vooruit te trekken hoor! Wij hadden 't eten van 18.00 tot 20.30 en dat was met voor, hoofd en nagerecht. Een pannenkoek en evt ijsje oid is zo op!

succes!

Bedankt voor je reactie. Helium dat zocht ik dus!

We willen perse de foto's 's middags, omdat we dan dus officieel getrouwd zijn. Misschien wijken er nog vanaf als het echt moeilijk is om de gasten ergens te laten. Boven las ik dat iemand haar gasten naar een koffiehuisje oid in de buurt van het stadhuis liet gaan. Dit klinkt ook erg leuk en dan kunnen we daar ook de bruidstaart doen. Zou eventueel ook in het pannenkoekenhuis kunnen, want volgens mij betalen we daar toch een halve dag voor. (misschien nog wel de hele dag. We moeten dit nog uitzoeken
maar ze wil graag getrouwd op de foto. Ik heb al een paar keer een trouwerij gehad waarbij ik wel bij de plechtigheden en het feest mocht zijn, maar niet bij het eten. Prima te doen hoor. Die gasten vermaken zich heus wel. Tijdens jouw foto's maken, kunnen zij ergens een kop koffie gaan drinken of een stukje lopen ofzo. Als alles bij elkaar in de buurt is en op een voor jou bekende locatie, kun je gewoon tegen je ceremoniemeester zeggen wat je ideeen erover zijn en communiceert die het wel naar de gasten met vragen. Het is jouw dag, je bent geen oppas!
quote:Heupje schreef op 25 november 2009 @ 10:57:

[...]

Dankjewel! Ik moet toch maar eens een bloemenwinkel binnenlopen. Misschien valt het ook nog best mee.

Toevallig ben ik bloemist, dus hier iets waar je misschien wat aan hebt:

Traditioneel wordt een bruidsboeket 'op draad' gemaakt. Elke bloem wordt op een ijzerdraadje gezet. De steel gaat er af. Voordeel is dat de steel van het boeket niet dik wordt, en het geheel zit superstevig in elkaar. Nadeel is dat bloemen slap kunnen worden, ze krijgen immers geen water meer.

De meeste bruidsboeketten worden op een 'bridey' gemaakt. Een oasebolletje op een plastic handvat. De stelen van de bloemen worden in de oase gestoken. Een goede bloemist zet ze ook nog op draad, waarmee hij de bloem echt vastmaakt aan de bridey. Voordeel van deze techniek is dat de bloemen in oase zitten,dus toch nog wat water krijgen. bolletje is echter snel uitgedroogd, dus werkt niet altijd zo goed als zou moeten.

Bovenstaande twee methodes zijn arbeidsintensief, daardoor duur.

Je kan natuurlijk een handgebonden boeket laten maken, dan ben je voor een paar tientjes idd. klaar.

Ikzelf heb een handgebonden boeket gemaakt voor mijn eigen bruiloft, omdat ik dit natuurlijker vindt, en je kan je boeketje (of degene die hem vangt he?) nog leuk in een vaas zetten, heb je er nog een weekje plezier van.

Mijn helpers (bruidsmeisje, cerem.meester, ouders) hebben tussendoor gezorgd dat mijn boeketje in het water stond. Hierdoor was hij aan het eind van de dag echt nog heel mooi.

als ik hem vast moest houden deed ik er een mooie linnen servet omheen, zodat jurk e.d. droog bleven.

ik wil je wel adviseren bij een goede bloemist het te laten maken. Er zijn helaas veel mensen werkzaam in de bloemenhandel die niet zulk mooi werk afleveren.
We hebben trouwens gegeten bij een boerderij, geen pannekoekenhuis, maar de sfeer wel vergelijkbaar. Was super gezellig en iedereen vond het fantastisch dat het niet zo formeel was. Ook voor de kinderen erg handig.

Als je dat leuk vindt moet je het zeker doen!

Niet doen wat in de verwachting ligt, maar vooral doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.
@ Nijntje

Ja dat wordt nog moeilijk. Zit uw winkel toevallig in R'dam of omgeving? Dan kan ik gewoon daar eens komen kijken

Ik ben blij dat u mij op deze dingen wijst. Erg fijn.

Waarschijnlijk wil ik gewoon een simpel boeketje. Aangezien ik hem waarschijnlijk toch alleen met naar binnen en buiten lopen en de foto's vast heb.

Ik kan hem toch gewoon onderste boven hangen en laten drogen? Heb ik met mijn bos rozen ook gedaan en die hangen nog. Wel wat donkerder van kleur, maar wel mooi

Pannenkoekenhuisje hier is klein maar fijn. Gezellig. Wel lelijke gordijnen, maar goed het gaat om het eten. ha ha

Wij eten alleen met de familie, dus een boederderij wordt misschien al gauw te groot? We zijn ongeveer met 25 man met het eten.

Ik vind het ook leuk om te lezen dat sommige mensen het niet erg vinden om de tijd tussen het trouwen en het feest zelf op te vullen. Ik kan mij wel voorstellen dat het een beetje vervelend en lastig kan zijn, maar wij willen graag alleen met de familie eten. Wij vinden dat je dan even lkkr met elkaar ben en met iedereen even kan praten. En ik denk ook dat dit gewoon per persoon weer anders is. Het is idd gewoon wat je zelf wilt en dat moet je doen! Gelukkig zit hier alles in de buurt. één straat verder dan het stadhuis zit een leuk centrum met gelegenheid om koffie/thee oid te drinken. Er is ook een museum in de buurt, maar voor 1 tot 1,5 uur is ergens wat drinken voor de familie wel genoeg. Vrienden en collega's zouden eventueel terug naar huis kunnen, omdat hun natuurlijk langer.. ja uh.. weg moeten blijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven