*** BAR TOO MUCH 181 ***

15-11-2009 13:44 703 berichten
Alle reacties Link kopieren

Welkom allen!
Nah, trusteWinxie!

Haaaaai Hela! Proost uzelve!
Ssst Bloes, anders moet ik nablijven.
Oh ja, 43 is al Dnjipropotrovsk'gvd
Ha die Hela

Wij zijn vanavond naar een oudergroep geweest. Wie had dat ooit gedacht. Had gehoopt dat ik al zou weten of ik het wat vind, maar daarvoor moet ik geloof ik nog een keer.
Hey Winx, jij wilde die toets doen, dussseeeehhhh effe bij de les blijven ja?

Ondertussen gaat ik effies douchen en stil zijn he, aan het stampen blijven!!!
Is er eigenlijk ook iemand in staat om die toets van Winx na te kijken?
Wat doet een oudergroep?
In een oudergroep praat je met andere ouders over hun autistische kinderen. Sinds de nieuwe diagnose komen we meteen weer in aanmerking voor allerlei spelgroepen, psycho-educatieve-toestanden en ouderbegeleidingsgroepen. We waren bang dat dit een uithuilgroep zou zijn, maar er werd ons verzekerd dat het dat niet is. Het zou nuttig zijn, ookal heb je het (zoals wij) nogal gehad met al die opvoedkundige hulp. Voorlopig krijgt het van mij het voordeel van de twijfel
Ok!
Tjonge Yette, je mag er weer eens druk mee zijn, die oudergroepen, leuk idee, maar idd. laat het geen uithuilgroep zijn, zeg!

Denk dat jij wel wat anders aan je hoofd hebt, of niet dan?

Lekker gedouched, trouwens, doe nog 1 biertje en dan als een speer naar bedje!
Ik neem ook nog een glaasje.

Nee, uithuilen hoef ik echt niet. Hebben we 12 jaar geleden al gedaan. Het rare is natuurlijk ook dat het bij ons andersom is gegaan. Wij hielden er eerst rekening mee dat Zoon 10-20 % kans had om dood te gaan en daarna had hij ruim 90 % kans op een of andere handicap. Wij gingen dus uit van het ergste en hij bleek steeds meer dingen wel te kunnen. Al die andere ouders gingen uit van een gezond kind dat steeds meer dingen niet bleek te kunnen.

Eindresultaat is wel dat wij vinden dat het heel goed gaat
Ja, zo kun je het ook bekijken!

Zo gingen wij ervan uit dat zoontje het niet zou halen. En elke dag was er weer 1! En als we nu naar ons kleine manneke kijken, ben ik heel erg dankbaar dat ons ventje erbij loopt alsof hij niet 3 keer op het randje va de dood geleefd heeft.

Helaas loopt hij wel achter op school en met zwemles. Concentratieproblemen, geen conditie..... Afijn, als dat alles is... Tuurlijk, maak me wel eens zorgen, in hoeverre zijn al die ziekenhuisopnames daar debet aan en die narcoses, maar goed, we hebben hem nog, dat had ik toen niet durven dromen!

En laten we wel wezen Yette, we kunnen die jochies toch niet missen, of wel dan? Moet er zelf niet aan denken!

Jij hebt jouw zorgen om je kind, ik de mijne, ieder op een heel ander vlak, maar denk dat wij elkaar wel begrijpen!
Zo, biertje is opperdepop.

Ga maar eens naar mijn bedje in de veren en de lakenstraat....

Truste yette en Hela!
Tuurlijk! Het is gewoon zwaar jammer. Meer kan je er niet van zeggen. Dàt ze eruit komen is gewoon veel belangrijker dan hoe ze eruit komen.
Oh, ik deed wel heel lang over die twee regels...truste
quote:yette schreef op 26 november 2009 @ 00:16:

Tuurlijk! Het is gewoon zwaar jammer. Meer kan je er niet van zeggen. Dàt ze eruit komen is gewoon veel belangrijker dan hoe ze eruit komen.

Exactly my point!

Elke dag is er weer 1! Met nieuwe zorgen, maar ook nieuwe kansen!

Zo, en nu ga ik echt naar bed!
Oudergroep, heb ik ook gedaan.

De meeste ouders wilden 's avonds, maar ik wilde overdag. Uiteindelijk bestond de oudergroep uit 2 ouders (inclusief mijzelf). Het ging om 4 bijeenkomsten, waarvan ik er 2 gemist heb. Die andere ouder was wel heel gezellig, rookte ook, dus na afloop zaten we samen buiten op een bankje te roken en de bijeenkomst te evalueren. Wij vonden het helemaal niks.

Tussen de diagnose en de oudergroep zat ongeveer een half jaar. In dat half jaar had ik al zoveel over autisme gelezen, dat ik in die groep echt niks nieuws meer heb gehoord. Werd ook nog gegeven door een domme psycholoog.

Goedemorgen trouwens.

Realiseer me dat het geen oudergroep was, maar een psycho-educatie-groep.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Ow, en het idee dat autisten veel structuur nodig hebben vind ik ook al zo nikserig. Stond vorige week een leuk artikel in het Volkskrant-magazine, waarin een moeder dat structuur-vooroordeel even haarfijn onderuit haalde. Was heel prettig om te lezen.

O ja, en hier ook nog steeds vooral de dankbaarheid over het feit dat zoons er nog zijn. Hebben allebei dan maar 1x op het randje van de dood gelegen, maar dat vond ik wel genoeg.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
Goedemorgen!

Vandaag haal ik een poesje uit het asiel voor dochter 3. Gisteren heeft ze haar zorgvuldig uitgekozen en cadeau gekregen van oma en opa

Koffie
Wat leuk Hela!

Mir, dit is dan toch iets anders. De kinderen doen 'Ik ben Speciaal' en de ouders praten met elkaar. Eigenlijk is dit dus meer te vergelijken met jouw sigaretje achteraf. Er is wel een psycholoog bij die wat grove lijnen heeft uitgezet, maar de ouders dragen thema's aan. Wat autisme is, weten we inmiddels wel allemaal, da's dus geen thema. We gaan het bijvoorbeeld wel hebben over hoe je het best om kan gaan met het terroriseren van jongere broertjes en zusjes, waar je moet zijn voor welke hulp en of (en hoe) je anderen verteld wat er aan de hand is.
Oh nee, toch niet. Het poesje mag alleen samen met haar broertje weg.... En dat heeft niemand gisteren kunnen vertellen!!!

Goffer
Gossamme! Sneu zeg.
Hadden jullie nou al een kat? Twee is namelijk prima te doen, dan heb je er zelf ook minder werk aan omdat ze het samen gezellig hebben. Drie ging hier niet echt goed.
Nee Yet, we hebben geen kat. En de tweede moeten we dan zelf betalen en dat kunnen we niet.

Dus moet ze morgen maar een andere uitzoeken .......

Krijg ik net godverdegodver weer een aanslag. Het houdt ook nooit eens een keer op! Knettergek word ik er van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven