Tips van mensen die getrouwd zijn

25-11-2009 10:16 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij gaan volgend jaar trouwen en we zitten nu te kijken wat we precies willen. Het hoeft niet super groot te worden gewoon leuk en gezellig.

Ik wil graag wat tips van mensen voor de dingen die wij nog niet zo goed weten.

Wat wij wel al weten

- Datums om trouwjurken te passen is geregeld.

- We willen graag 's middags trouwen. (rond 13.00 - 13.30 uur)

- Getuigens hebben we gevraagd.

- Vriendin van ons doet de foto's (Is haar werk)

- We lenen een klassieke auto van een familielid.

- +/- 15.00 eten we taart met champagne

- rond 16.00 uur foto's maken

- rond 17.30 uur avondeten. (Is ons geadviseerd tijdens het bezoekje bij het hotel in de buurt. Hier gaven dus aan dat het anders te kort tijd is om te eten i.v.m. het feest. Zeker als je na het eten nog koffie/thee wilt drinken voor je naar het feest gaat.)

- 20.30 uur begint het feest tot een uurtje of 01.00 uur

- We hebben een bedrijfje die 's avonds de muziek regelt met DJ, de spullen ect.

- Het feest geven we in de balzaal van het hotel. Dit is een redelijk grote zaal met twee enorme kroonluchters. Er komen hier ook stoelen en tafeltjes te staan voor de mensen die graag (even) willen zitten.

- Tijdens het feest lopen er mensen rond met schalen met hapjes

- Huwelijksnacht verblijven we in de bruidskamer in het hotel.

Wat we nog niet weten:

- Het avondeten. (In het hotel hebben ze namelijk menu's waar wij niks voor voelen.)

- Waar laten we de gasten terwijl wij de foto's gaan maken?

- Waar gaan we Überhaupt foto's maken? Hier in de buurt zit een redelijk groot park. Naar het strand is het een stukje rijden, dus qua tijd gaat dat niet echt werken. Verder hebben we hier ook een haventje, maar of dat nou zo leuk is.. Met de foto's weten we het dus echt nog niet.

- Denken jullie dat de tijd voor het foto's maken te kort is? (1,5 uur)

- Voor het avondeten zitten we te twijfelen over een pannenkoekenhuisje dat in het park zit. Zouden jullie dit doen? Is dit leuk als gast of raar? Het is wel ideaal voor de mensen met kinderen. Lusten het waarschijnlijk allemaal en er zit een speeltuin op het terrein. En wij vinden pannenkoeken ook wel erg lekker:P

- De versiering voor de danszaal. Slingers kunnen er moeilijk worden opgehangen. Ik zat te denken aan ballonen aan een lintje en dan met een gewichtje ofzo? aan de grond kunnen laten blijven. Dat ze dus omhoog staan i.p.v hangen. Heeft iemand hier een idee voor?

- Hebben jullie nog tips voor mijn bruidskapsel en make-up? Hebben jullie ook nog ideeen voor bruidsboektje? (qua prijs dan) Ik ben namelijk bij een gaan kijken en daar kost een stukje zo tussen de 100 en 450 euro! Was jullie bruidboeket ook zo duur óf vind ik dit gewoon duur en is het helemaal niet duur?

Welk nummer hadden jullie opstaan voor de openingsdans? En deden jullie wel een openingsdans op het feest?

Hadden jullie ook muziek tijdens het trouwen in het stadhuis?

Wij willen perse 's middags trouwen en ook pas daarna de foto's. We hebben dit besloten omdat je dan op de foto's echt getrouwd ben. Als je het 's ochtends zou doen, dan ben je dus eigenlijk nog niet getrouwd.

Ik hoop dat jullie wat leuke ideeen voor ons hebben!
Wij hebben ook in een pannekoekenmolen gegeten. (Burgh Haamstede Zeeland) Supergezellig, iedereen lust pannenkoeken en het is betaalbaar.

Heel leuk, doen!
Oh, en we hebben foto`s gemaakt op een kinderboerderij. Zij ook erg leuk geworden.
hoi, hier nog niet getrouwd, maar gaat gebeuren begin volgend jaar! MdK, ziet er mooi uit de jurk...! Waar laat je hem vermaken voor die paar tientjes, of is dat gewoon in de winkel waar je 'm kocht? Ik ben namelijk nog op zoek naar iemand die wat met mijn jurk kan doen, beetje aanpassen etc. Maar erg lastig om wat te vinden tussen het naaiatelier en echte bruidsjurkmakers in!

En, late reactie: Leuk idee van de pannenkoeken, dan kan je toch met grote groep eten, en heel gezellig!
quote:TheEmpress schreef op 25 november 2009 @ 16:59:

Oh, en we hebben foto`s gemaakt op een kinderboerderij. Zij ook erg leuk geworden.Werd de rand van je jurk daar niet enorm vies?
quote:Mevrouwdekees schreef op 25 november 2009 @ 16:43:

Haha, ik heb het allemaal aangehad (nou ja, alleen geen sleepje) en het stond me allemaal afschuwelijk. Ken je die taarten voor meisjes van 8? Zo'n soort grote bonbon met een barbie er tot haar middel in gedouwd? Zo zag ik er uit! Komt ook doordat ik klein ben en een forse boezem heb, die werd niet beter door al die toeters en bellen. Kijk vooral kritisch of je jezelf mooi vind in de jurk, niet een droomjurk, maar een verdwenen heupje. (vind ik overigens ook voor een behoorlijk aantal dames op die site van Amanda, die zien er afschuwelijk uit in hun jurken)Ja er staan idd forse tante's op die site. Ik ga het in januari zien. Ik neem mijn ouders mee, dus hoop dat hun ook iets zien en zeggen. Zowel mooi als lelijk haha. Ben wel benieuwd hoe dat nou is, dat jurken passen enz. hihi!
quote:joos80 schreef op 26 november 2009 @ 08:43:

hoi, hier nog niet getrouwd, maar gaat gebeuren begin volgend jaar! MdK, ziet er mooi uit de jurk...! Waar laat je hem vermaken voor die paar tientjes, of is dat gewoon in de winkel waar je 'm kocht? Ik ben namelijk nog op zoek naar iemand die wat met mijn jurk kan doen, beetje aanpassen etc. Maar erg lastig om wat te vinden tussen het naaiatelier en echte bruidsjurkmakers in!

En, late reactie: Leuk idee van de pannenkoeken, dan kan je toch met grote groep eten, en heel gezellig!Kon je het niet laten vermaken waar je de trouwjurk heb gekocht? Zover ik weet doen ze dat allemaal hoor..
Wat zijn jullie allemaal vroeg met de details van de trouwdag. Al is misschien zo'n lange voorperiode ook wel weer leuk. Wij hebben het in drie maanden gepland, met alles hoe wij het wilden...
quote:Heupje schreef op 26 november 2009 @ 12:39:

[...]

Ja er staan idd forse tante's op die site. Ik ga het in januari zien. Ik neem mijn ouders mee, dus hoop dat hun ook iets zien en zeggen. Zowel mooi als lelijk haha. Ben wel benieuwd hoe dat nou is, dat jurken passen enz. hihi!

Dus als je een forse tante bent dan staat zo'n jurk niet? Ik ben een forse tante en heb toch twee weken geleden een voor mij fantastische jurk uitgezocht!

Moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat het heel moeilijk zou worden met mijn figuur, maar echt het viel 100% mee en ik ben super gelukkig met mijn jurk!

En net is de kleding voor de bruidsmeisjes binnen gekomen dus ik ga snel even kijken!!
Ik heb heel lang gezocht naar een jurk. Mijn ervaring is dat een jurk onder de 1000 euro vinden niet meevalt. Ze hebben er altijd een die een stuk mooier staat, maar dan ook meer kost.

Uiteindelijk heb ik er een op marktplaats gekocht voor 500,-. Als ik nu de hoes openmaak, krijg ik nog een brok in m'n keel, zo mooi is 'ie.

Trouwschoenen ook via marktplaats gekocht voor 30,-. Voor de zekerheid nog een paar witte sandaaltjes er bij voor als het erg warm werd.

Uiteindelijk op de dag zelf foto's gemaakt op m'n Birkenstocks....niemand heeft het gezien. Voor de ceremonie m'n sandaaltjes aangedaan en de hele dag op blijven lopen. de trouwschoenen nooit aangehad.

Tasje heb ik voor 10,- gevonden in een tassenwinkel.

Alleen de torselet was een redelijk dure aankoop, maar die zorgt er wel voor dat alles prachtig op z'n plek blijft zitten. Ik voelde me hierdoor nog mooier.

Nog een tip voor als je een witte (of creme) jurk hebt: neem krijt mee.

je kan hier makkelijk vlekken mee wegtoveren, superspul!
Ik ga meeschrijven, leuk!

Ik ga juni volgend jaar trouwen en ben me aan het orienteren. Wij wilden het groots aanpakken maar doordat ik sinds 3 maanden in een depressie zit, gaan we het allemaal anders doen. Lekker klein en gezelig en ik wil niet te veel hoeven regelen.

De sites van de jurken heb ik al opgeslagen! Nog iemand die goede fotograaf weet omgeving Amsterdam?
quote:keeprunning schreef op 26 november 2009 @ 12:43:

Wat zijn jullie allemaal vroeg met de details van de trouwdag. Al is misschien zo'n lange voorperiode ook wel weer leuk. Wij hebben het in drie maanden gepland, met alles hoe wij het wilden...Hier wordt 3 maanden wel erg lastig. Wij willen perse een leuke datum die we zelf hebben bedacht. Dan moet ook het hotel maar plek hebben. Zelfs nu hebben we al drie keer moeten wijzigen bij de één, omdat het dus bij de ander dan niet kan. Pff Met mijn jurk heb ik ook liever maar zekerheid. Als ik bij de eerste afspraak niet kan slagen, dan heb ik nog tijd genoeg om ergens anders een afspraak te maken en heen te gaan. Bij de twee winkels waar ik een afspraak heb is bovendien de levertijd al bijna 4 maanden! Maar dat komt misschien ook door ik meer lengte nodig heb. Misschien is het ook wel beetje overdreven vroeg hoor, maar ik heb liever alles maar 4 maanden van te voren binnen, dan stress en dat je niet meer weet waar je heen kan om wel iets te vinden en dus niet iets naar je zin hebben. Wel lkkr makkelijk dat het jullie allemaal in 3 maanden is gelukt!
quote:chocolover schreef op 26 november 2009 @ 18:27:

Ik ga meeschrijven, leuk!

Ik ga juni volgend jaar trouwen en ben me aan het orienteren. Wij wilden het groots aanpakken maar doordat ik sinds 3 maanden in een depressie zit, gaan we het allemaal anders doen. Lekker klein en gezelig en ik wil niet te veel hoeven regelen.

De sites van de jurken heb ik al opgeslagen! Nog iemand die goede fotograaf weet omgeving Amsterdam?

Wooeee gezellig! Welkom

Jammer dat je depresief bent.. Misschien vind je hier een beetje afleiding!

Voor een fotograaf hmm.. kan je niet eens een paar profesionele fotowinkels binnen lopen? (waar ze ook een studio hebben ect.)

Ik ben opzoek naar kappers in de buurt. Het is nog wel wat vroeg, maar heb er enorm zin in! hihi Ik wil ook graag eerst kijken wat ze er ongeveer voor vragen. Misschien scheelt het nog met de een en de ander.
Dank voor het welkom!

Het vivaforum is een en al afleiding gelukkig!

Ja denk dat ik idd gewoon winkels ga inlopen. Voor kapper en visagist wil ik mijn docent van de kappersopleiding vragen, hij maakte me altijd zo mooi!
quote:chocolover schreef op 26 november 2009 @ 19:08:

Dank voor het welkom!

Het vivaforum is een en al afleiding gelukkig!

Ja denk dat ik idd gewoon winkels ga inlopen. Voor kapper en visagist wil ik mijn docent van de kappersopleiding vragen, hij maakte me altijd zo mooi!

Zo dat is handig! wij kunnen de foto's door een vriendin laten doen. Het is haar werk, dus komt mooi uit:-)

Heb je al jurken gepast of moet je dat ook nog doen?
quote:Heupje schreef op 26 november 2009 @ 12:41:

[...]

Kon je het niet laten vermaken waar je de trouwjurk heb gekocht? Zover ik weet doen ze dat allemaal hoor..nope! Was meer bij een 'mooie-jurken-winkel' dan bij een officiele bruidswinkel, vandaar. Anders was het inderdaad opgelost!
quote:Heupje schreef op 26 november 2009 @ 12:41:

[...]

Kon je het niet laten vermaken waar je de trouwjurk heb gekocht? Zover ik weet doen ze dat allemaal hoor..nope! Was meer bij een 'mooie-jurken-winkel' dan bij een officiele bruidswinkel, vandaar. Anders was het inderdaad opgelost!
Waaa waarom zie ik dit topic nu pas!!

Leuk!

Ik ga ook trouwen en heb op relaties ook een topic. Loopt alleen niet zo goed, dus leuk om hier ook mee te lezen!

Wanneer gaan jullie trouwen?

(heb nog niet alles gelezen.)

Wij trouwen begin van de middag. En eind van de middag pas feestlocatie. In die tussentijd gaan wij foto's maken en heb ook geen idee wat mijn gasten in die tussentijd kunnen doen.

Of zal ik het trouw tijdstip nog kunnen verplaatsen naar later?
Ik ben laatst op een bruiloft geweest waar ze een stamppotten buffet hadden in plaats van een diner. Aanvankelijk vond ik het niet zo bij een bruiloft passen, maar het was supergezellig en ook nog eens hartstikke lekker (en een bijkomstigheid: een goede bodem voor de alcoholdrinkende feestgangers).

Er waren veel mensen uitgenodigd op het diner, dus ik denk dat het ook een prijstechnische keuze was, maar het pakte dus supergoed uit.

Weet niet of het hotel/restaurant waar jullie trouwen willen meedenken of dat je vast zit aan hun menukaart. En daarnaast: als je in het voorjaar trouwt, dan zijn pannekoeken inderdaad geschikter dan boerenkool!

Succes!
Takes a second for your life to change
Voor wie nog op zoek is naar een betaalbare jurk, maar toch graag een echte bruidsjurk wil, kijk eens op ww.megosbruidsmode.nl

Ik heb mijn jurk daar gekocht en was nog geen 300 euro kwijt, en een heel leuke vrouw die echt de tijd neemt. De jurk moet nog wel vermaakt worden maar dat doe ik wat korter van tevoren, voor de zekerheid. (gaan in juni trouwen).
quote:Sterretjee schreef op 26 november 2009 @ 19:59:

Waaa waarom zie ik dit topic nu pas!!

Leuk!

Ik ga ook trouwen en heb op relaties ook een topic. Loopt alleen niet zo goed, dus leuk om hier ook mee te lezen!

Wanneer gaan jullie trouwen?

(heb nog niet alles gelezen.)

Wij trouwen begin van de middag. En eind van de middag pas feestlocatie. In die tussentijd gaan wij foto's maken en heb ook geen idee wat mijn gasten in die tussentijd kunnen doen.

Of zal ik het trouw tijdstip nog kunnen verplaatsen naar later?

Wij hebben ongeveer dezelfde indeling. Begin van de middag trouwen daarna taart eten (waar weten we nog niet, maar waarschijnlijk wordt het wel of de feestlocatie of de eetlocatie.) Na het taart eten gaan wij foto's maken en blijven de gasten drinken of ze gaan buiten een stukje lopen o.i.d. ligt ook aan het weer natuurlijk. Onze daggasten zijn alleen de ouders, broer en zussen met aanhang, dus is wel makkelijk om te zeggen dat ze lkkr mogen blijven zitten en wat drinken. Bij het trouwen mogen andere mensen natuurlijk ook komen kijken. We moeten alleen nog na denken hoe we het op de kaartjes gaan zetten. Bij het feest 's avonds mag natuurlijk iedereen komen.

Wij gaan trouwen op 12 november 2010
quote:Eem schreef op 26 november 2009 @ 20:05:

Ik ben laatst op een bruiloft geweest waar ze een stamppotten buffet hadden in plaats van een diner. Aanvankelijk vond ik het niet zo bij een bruiloft passen, maar het was supergezellig en ook nog eens hartstikke lekker (en een bijkomstigheid: een goede bodem voor de alcoholdrinkende feestgangers).

Er waren veel mensen uitgenodigd op het diner, dus ik denk dat het ook een prijstechnische keuze was, maar het pakte dus supergoed uit.

Weet niet of het hotel/restaurant waar jullie trouwen willen meedenken of dat je vast zit aan hun menukaart. En daarnaast: als je in het voorjaar trouwt, dan zijn pannekoeken inderdaad geschikter dan boerenkool!

Succes!Het hotel wilt best kijken naar ons eigen gemaakt menu. Ze kunnen nog niet zeggen of ze er mee akkoord kunnen gaan. ha ha ik zal wel zeggen ik wil boerenkool:P Wel lkkr trouwens:P Lkkre UNOX worsten erbij. En idd een goede bodem voor de alcohol! hihi Drink verder weinig maar op mijn huwelijksfeest.. gaan we wel een beetje los ha ha. Misschien zou pannenkoeken dan niet zo'n goed idee zijn.. hmm nog maar even nadenken
Leuk zeg!

Ik hoop dat mijn daggasten al naar de eet en feestlocatie kunnen na het trouwen.

Dan kunnen ze lekker borrelen en kunnen wij foto's maken.

Wordt dan wel een hele lange tijd 'niks' zeg maar. Want eten en feest is pas s avonds.

Was jij al op zoek naar een jurk?

Weet jij of iemand dit misschien:

Ik wil graag nog wat afvallen en weet niet of ik dan nu al een jurk kan gaan passen. Tot hoeverre kunnen ze zo'n jurk vermaken?

(wil er echt nog wel 10 kg af, minstens)
quote:Sterretjee schreef op 26 november 2009 @ 21:15:

Leuk zeg!

Ik hoop dat mijn daggasten al naar de eet en feestlocatie kunnen na het trouwen.

Dan kunnen ze lekker borrelen en kunnen wij foto's maken.

Wordt dan wel een hele lange tijd 'niks' zeg maar. Want eten en feest is pas s avonds.

Was jij al op zoek naar een jurk?

Weet jij of iemand dit misschien:

Ik wil graag nog wat afvallen en weet niet of ik dan nu al een jurk kan gaan passen. Tot hoeverre kunnen ze zo'n jurk vermaken?

(wil er echt nog wel 10 kg af, minstens)

Ik ga in januari bij de eerste winkel jurken passen. qua afvallen weet ik niet zoveel. Ik ben zelf vrij slank en heb alleen een klein buikje. (snoepen en chips..pff zo slecht voor je!:-p)

Ik denk dat je het beste eerst kan gaan afvallen en dan passen. Als je de tijd nog hebt tenminste... Want weet je wat het is als je nou iets gaat passen als je iets ''voller''? bent, dan staat het je misschien niet als je slanker bent. En als ze er een stuk van af moeten halen dan komen de patronen misschien n iet geod uit. Of je moet een hele dure winkel hebben en een grote portemenee.. Dan zal alles wel mogelijk zijn. Of een gladde jurk nemen en dan zou het misschien wel kunnen. Zitten ze er ook op te wachten om eerst op te meten en dan later weer helemaal het zelfde? Volgens mij ga ik één keer om te meten en passen. Als het dan binnen is kijken of die goed is nog eens passen als die goed is mag die gelijk mee en anders eventueel wat aanpassingen.
Ja daar zat ik dus ook aan te denken.

Ik ga in augustus trouwen.

Is maart dan vroeg genoeg om te passen?

Dan heb ik nog ruim 3 maanden, lijkt me genoeg.

En volgens mij pas je een jurk en ga je daarna nog twee keer terug om tussentijds te passen.
Anders moet je dat eens navragen bij de persoon waar je gaat passen. In mijn geval duurt het leveren al 3 tot 4 maanden, dus voor mij zou dat echt te kort tijd zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven