Tips van mensen die getrouwd zijn

25-11-2009 10:16 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij gaan volgend jaar trouwen en we zitten nu te kijken wat we precies willen. Het hoeft niet super groot te worden gewoon leuk en gezellig.

Ik wil graag wat tips van mensen voor de dingen die wij nog niet zo goed weten.

Wat wij wel al weten

- Datums om trouwjurken te passen is geregeld.

- We willen graag 's middags trouwen. (rond 13.00 - 13.30 uur)

- Getuigens hebben we gevraagd.

- Vriendin van ons doet de foto's (Is haar werk)

- We lenen een klassieke auto van een familielid.

- +/- 15.00 eten we taart met champagne

- rond 16.00 uur foto's maken

- rond 17.30 uur avondeten. (Is ons geadviseerd tijdens het bezoekje bij het hotel in de buurt. Hier gaven dus aan dat het anders te kort tijd is om te eten i.v.m. het feest. Zeker als je na het eten nog koffie/thee wilt drinken voor je naar het feest gaat.)

- 20.30 uur begint het feest tot een uurtje of 01.00 uur

- We hebben een bedrijfje die 's avonds de muziek regelt met DJ, de spullen ect.

- Het feest geven we in de balzaal van het hotel. Dit is een redelijk grote zaal met twee enorme kroonluchters. Er komen hier ook stoelen en tafeltjes te staan voor de mensen die graag (even) willen zitten.

- Tijdens het feest lopen er mensen rond met schalen met hapjes

- Huwelijksnacht verblijven we in de bruidskamer in het hotel.

Wat we nog niet weten:

- Het avondeten. (In het hotel hebben ze namelijk menu's waar wij niks voor voelen.)

- Waar laten we de gasten terwijl wij de foto's gaan maken?

- Waar gaan we Überhaupt foto's maken? Hier in de buurt zit een redelijk groot park. Naar het strand is het een stukje rijden, dus qua tijd gaat dat niet echt werken. Verder hebben we hier ook een haventje, maar of dat nou zo leuk is.. Met de foto's weten we het dus echt nog niet.

- Denken jullie dat de tijd voor het foto's maken te kort is? (1,5 uur)

- Voor het avondeten zitten we te twijfelen over een pannenkoekenhuisje dat in het park zit. Zouden jullie dit doen? Is dit leuk als gast of raar? Het is wel ideaal voor de mensen met kinderen. Lusten het waarschijnlijk allemaal en er zit een speeltuin op het terrein. En wij vinden pannenkoeken ook wel erg lekker:P

- De versiering voor de danszaal. Slingers kunnen er moeilijk worden opgehangen. Ik zat te denken aan ballonen aan een lintje en dan met een gewichtje ofzo? aan de grond kunnen laten blijven. Dat ze dus omhoog staan i.p.v hangen. Heeft iemand hier een idee voor?

- Hebben jullie nog tips voor mijn bruidskapsel en make-up? Hebben jullie ook nog ideeen voor bruidsboektje? (qua prijs dan) Ik ben namelijk bij een gaan kijken en daar kost een stukje zo tussen de 100 en 450 euro! Was jullie bruidboeket ook zo duur óf vind ik dit gewoon duur en is het helemaal niet duur?

Welk nummer hadden jullie opstaan voor de openingsdans? En deden jullie wel een openingsdans op het feest?

Hadden jullie ook muziek tijdens het trouwen in het stadhuis?

Wij willen perse 's middags trouwen en ook pas daarna de foto's. We hebben dit besloten omdat je dan op de foto's echt getrouwd ben. Als je het 's ochtends zou doen, dan ben je dus eigenlijk nog niet getrouwd.

Ik hoop dat jullie wat leuke ideeen voor ons hebben!
Ik draag ook helemaal geen 'verlovingsring'. Ik draag een ring die ik van Kees voor mijn verjaardag heb gekregen, nu een jaar of 5 geleden. Die blijf ik dragen tot de dag van mijn trouwen en dan wissel ik die in voor mijn trouwring.
Ik heb ook een verlovingsring.

En heb prachtige ringen gezien!

Wij vinden deze supermooi! Met vingerafdruk. Alleen wel heel heel erg duur helaas. Hoop dat het plaatje het doet!

Zo misschien?
Mooie ring trouwens MDK!
Plaatje werkt niet, maar ik ken het soort ringen. Ben er zelf niet kapot van, maar vind het idee er achter wel leuk. Ik heb ze ook wel eens gezien met de vingerafdruk aan de binnenkant, dat vond ik dan wel weer een leuke persoonlijke oplossing!

Met 'fingerprint ring' kun je ze ook googlen.
Vind die wel erg ribbelig.

Hou meer van ringen die zeg maar in tweeen gedeeld zijn. Ene kant glad en dan steentjes in het midden (vrouwenring dan) en dan die afdruk.

Aan de binnenkant vind ik het ook mooi! Had ik nog niet aan gedacht. Ben benieuwd of dat ook mogelijk is.
Wil je ook die (geel)gouden randjes en steentjes Sterrretjee?

Lijkt mij namelijk vrij druk en veel voor een ring die je elke dag draagt. (en hele lange tijd) Ik zou juist voor mijn trouwring voor een rustiger ontwerp kiezen en dan eerder een verlovingsring of 'voor de heb' exemplaar dat je af en toe draagt met veel bling kiezen.
Hier niet heel duur: http://www.etsy.com/view_listing.php?li ... d=29063059

Zou zelf ook geen ringen online bestellen hoor, maar dan heb je een idee van wat mogelijk is.

Wauw!

Die is mooi en veel simpeler.

Heb nogal een brede smaak. Zou er alleen wel graag een steentje oid in hebben.
En idd een nulletje goedkoper.
Dat moet kunnen hoor Sterretjee! Overigens zijn wij in Circles geweest en in tegenstelling tot wat de website doet vermoeden is het geen hele grote zaak. Als het een eindje rijden is zeker niet de moeite om daar speciaal heen te rijden. Wat ik heb gedaan is via veel googlen achterhalen wat de merken zijn van de ringen die ik mooi vond en toen naar een juwelier die enkele van die merken voerde gestapt. Een goudsmid kan natuurlijk ook, maar aangezien je dan vaak geen voorbeeld hebt van 'de' ring, moet je aan meer aspecten zelf denken.

zal zo eens een lijstje maken.
Lijstje ringaspecten. Deze dingen hebben allemaal invloed op zowel de 'look' al het draagcomfort en de prijs van de ring (hoeveelheid materiaal) Door te bepalen wat je op welk aspect mooi vind kun je de uiteindelijke selectie makkelijker maken.

-Breedte ring

-Profiel (heel bol, half bol, plat, hol)

-Materiaaldikte (kan van minder dan 1 mm tot iets van 4 mm, maakt erg uit in draagcomfort en kan een ring een robuuster of juist elegantere look geven)

Binnenkant profiel: recht, afgeronde hoeken, bol. (hangt uiteraard weer samen met voorgaande twee)

- 1 of meerdere kleuren goud of andere materialen. Goud is traditioneel maar staal, titanium, rhodium, Palladium (sp.?) kunnen ook. Allemaal hebben ze zo hun eigen voor en nadelen op gebied van prijs en uitstraling.

- afwerking: geborsteld, geschuurd, gepolijst, enz. Er is veel mogelijk, maar bedenk je wel dat er krasjes komen in gepolijst materiaal en geschuurd juist weer gladder wordt. Over het algemeen verdwijnen beide bewerkingen in de loop der tijd al houdt glad beter dan mat.

- steentjes. Diamant is traditioneel, maar er is veel meer op gebied van (half-) edelstenen. Dan is er nog de manier waarop de steen geslepen is en de zetting in de ring die het totaalplaatje bepalen. Bedenk je wel dat een steen een kwetsbaar iets blijft, hoe meer deze 'op' de ring ligt des te kwetsbaarder voor beschadiging of verlies is deze.

-randjes op/ in materiaal. Een ingeslepen randje of juist een reepje materiaal op de band kan ook veel doen voor de 'look'. Als iemand met al 5 jaar een ring met randje zeg ik: onhandig! Verzamelplaats van viezigheid en beschadigd relatief snel.

pffft al heel lang deze post!
Bedankt mevrouw de kees!

Goede tip om eens naar de merken van de ringen te kijken en dan een gerichtere juwelier te vinden.

Circles is idd niet om de hoek en vond de ringen die ik hier liet zien ontzettend duur.
Ojee.

Wist niet dat er zoveel merken waren.
Ik heb niet alles gelezen maar ben ik de enige die pannenkoeken stom vind op een bruiloftsfeest?
Geloof het wel Yasmijn.

Zou het zelf niet doen maar vind het wel grappig.

Weer eens wat anders!

Sowieso vind ik niet gauw iets stom. Het moet passen bij het stel en je moet niet iets doen omdat het 'hoort.'

Wij hebben een buffet met allemaal luxe en aparte hapjes, voor s avonds op het feest ook; geen worst en bitterballen maar echt aparte hapjes.

Past gewoon bij ons.
Ja Jasmijn, tot nu toe ben je de eerste die dat (erg) stom vind. Waarom als ik vragen mag? Niet chique genoeg?
Zo klinkt apart helemaal niet lekker.

Het is verrukkelijk.

Denk aan:

eendeborst

zalm met broccoliroosjes

Kleine gamba's

En dit allemaal geserveerd in hele leuke glaasjes.
Sterretjee, kijk hier eens, ik heb de indruk dat het hier op elke ring van je keus kan (vast wel beperkingen maar toch) http://sieraden.aanbodpag ... ingen-gratis-vingerafdruk
Jasmijn is er niet meer?! haha. Wij vinden idd dat je niet altijd alles hoeft te doen volgens de regeltjes. Vandaag besloten dat mijn broer mij naar binnen brengt ipv mijn pa. Ik vind het juist heel leuk om de dingen samen te beslissen zoals wij het willen.
Waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben, wat zijn jullie budgetten en hoe verdeel je dat ongeveer over de verschillende posten?
Bedankt voor de link mevrouw de kees!

Dit is ons schema!

aantal pps Begroot Werkelijk Verschil

Bloemen 70

Bruidsboeket 1 70 70

Corsages 37 0 0

Locatie(s) 7657,5

Locatie(s) 1 175 175

Feestavond 88 36,5 3212

Kids taart+drinken 2 10 20

Muziek 1 1500 1500

Buffet 35 39,5 1382,5

Maaltijd kids 2 21,5 43

Drinken voor & tijdens buffet 35 15 525

Kosten gemeentehuis 1 450 450

Bruidstaart+prosecco 35 10 350

Overnachting 1 0 0

Overig 2552

Ringen 1 1200 1200

Bedankjes 88 2 176

Cadeaus 1 100 100

Dansles 1 100 100

Uitnodigingen 88 2 176

Fotograaf 1 700 700

Fooien 1 100 100
O lekker lelijk.

Nou ja, heb het iig in een prachtig schema van excel verwerkt maar hier is het nogal chaotisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven