En nu????

25-11-2009 10:07 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben boos, verdrietig, teleurgesteld (misschien wel eigenschuld) en wat al niet meer.

Heb een relatie van ruim 11 jaar, 2 kids en verder alles prima.

Dacht ik tenminste. Partner is al tijdje bezig met eigen bedrijf, loopt lekker. Heeft het erg druk en heeft besloten samen te gaan werken met een ander bedrijf (zij kopen zich in bij hem)

Dingen moeten geregeld worden, kantoorpand gehuurd etc.

Vreselijk druk dus. Vind het helemaal geweldig dat hij dit toch maar even weet op te bouwen, maar........................

Sinds de huur van het pand is hij welgeteld 1 avond thuis geweest (vorige week donderdag) vanaf 21.30 dan. Daarvoor had hij nog afspraken.

Alles moet ik alleen doen, huishouden, kinderen, afspraken voor kind, clubjes verjaardagen etc. Als ik dan vraag of en wanneer hij thuis is vindt hij dat ik zeur!!! Dus vraag maar niets meer en doe mijn ding en veelal nog dingen die hij aan mij vraagt (administratief voor zijn zaak).

Dus gisteren even achter zijn laptop, briefje maken voor het een of ander. Daarna even snel internet op, mijn hyves checken.

Zie ik staan "Funda" in de geschiedenis van die dag.

Ik word nieuwsgierig, dus ga verder zoeken

Heeft meneer gezocht naar appartement....(woonplaats)

Hij was op dat tijdstip aan het werk dus stuur hem een sms met de vraag wanneer hij gaat verhuizen.

Ik krijg een sms terug (bellen mag niet onder werktijd) dat hij me niet begrijpt, dus ik laat het zo.

Later belt hij me op om te vragen wat er is dus ik leg hem uit wat ik ben tegen gekomen en wanneer hij van plan is om weg te gaan.

Vaag antwoord natuurlijk, maar "alsof ik vind dat het lekker loopt".

Heb gezegd dat hij nooit thuis is en dat dat zijn eigen keuze is.

Tja, ik ben niet de persoon die nooit thuis is. Ik heb het niet erg druk want moet bij de kinderen zijn. Heb gezegd dat met het beginnen van de samenwerking hij nooit meer thuis is. Vond hij erg makkelijk om het daarop te schuiven (maar ik vind dat ik gelijk heb)

De andere twee waarmee hij gaat samenwerken, daarvan werkt er 1 ook zo veel aan het nieuwe bedrijf en is weinig thuis (maar wellicht meer dan mijn partner aangezien hij niets laat beslissen zonder zijn goedkeuring). De andere wordt over 10 weken vader en is constant bij zijn "zieke" vriendin. Gaan gezellig naar de film, dagjes winkelen etc (ja dat lees ik op hyves...sorry) Ben daar ook boos over want als hij iets meer aan het pand werkt kan mijn vriend vaker thuis zijn (denk ik)

Praten wil ik, maar kan hem natuurlijk niet vastpinnen aan de verwarming totdat ik klaar ben met werken. Als ik straks thuiskom is hij werken dus ik zie hem morgen pas. Als hij dan geen afspraken heeft.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Boos worden helpt niet. Soms heb ik het idee dat hij alleen zijn werk belangrijk vindt.

Wat ik met dit verhaal wil...?? Advies, luisterend oor.

Weet het niet maar het lucht wel even op.
ik lees het nu allemaal pas... To ik vind het nog knap dat je niet zelf al vertrokken bent met de kinderen. Hij heeft al toegegeven naar appartementjes zitten kijken voor zichzelf! Bij mij was het hek al lang van de dam.
Gelukkig neemt Waaromdan haar relatie een stuk serieuzer Emaille.

Waaromdan, succes met de gesprekken!
Ja misschien wel. Dit klinkt gewoon erg als trekken aan een dood paard en daar ben ik niet zo van.
Aan die agenda heb ik zelf ook wel eens gedacht........is er alleen nooit van gekomen.

Ik weet wel waar hij mee bezig is als hij weg is 's avonds. Afspraken met eventuele klanten zijn veelal 's avonds (dat is niet anders in dit beroep), naar de werkplekken om werknemers te spreken.

Feit is alleen dat het nu bijna 22.30, hij een dik uurtje geleden weg is gegaan en "niet zo laat" thuis komt.

Tja, denk dat ik tegen die tijd al in bed lig. Moet het gesprek dus even verzetten.................... Of wakker blijven
quote:waaromdan schreef op 25 november 2009 @ 11:58:

Huishoudelijke taken doet hij (bijna) niet meer. Eerder werkte ik 4 dagen en deed hij het meerendeel, ik alleen de was.

Hij denkt dat ik met winkelen alleen gelukkig ben (niet geheel!!) maar hij snapt niet dat geld het toch niet allemaal is hoor. Doet een hoop goed, maar momenteel maakt het meer stuk.

Kan het zijn dat deze wisseling je ook parten speelt? Hij lijkt nogal een verandering qua tijdsinvestering te hebben gemaakt. Jij bent minder gaan werken.

Veel mannen (sorry als ik generaliserend klink) vinden geld verdienen hun wijze om te laten zien dat zij zorgen. Dit is dan ook de reden dat zijn vragen om andere zorg van partners afdoen met : "gezeur". Niet mijn mening wel mijn ervaring.

Duidelijk zijn , korte boodschap geven waarin je de term "jij"niet gebruikt. gebruik "Ik" wel.

Bij jezelf blijven :

"ik ervaar .....

Daardoor voel ik me....

Ik wil dan ook graag......"

Deze regelmatig herhalen....

Maar weet je die ongelofelijke boosheid van je kan veel verstoren hoor meid. Vaak is dat de ruis op de communicatielijn...als het tussen jullie al verstoord is de kans dat hij zinspeelt op je boosheid zeer aanwezig .

Doe wat aan die boosheid. Hoe dan ook het is jouw gevoel ook al vind je dat hij het veroorzaakt. Niemand anders dan jij heeft de touwtjes in handen in eigen emoties. Dat is echt jouw verantwoordelijkheid hoor.
Moet nog wel zeggen dat ik vandaag, met vragen, veel interesse heb getoond voor "het werk"

Gevraagd hoe het ging, wat er nog gedaan moet worden...blablabla

Zit nu eigenlijk te wachten totdat hij thuis komt (niet zo laat)

maar denk dat ik het voor gezien houd. Morgen gaat de wekker weer om 06.30

Enneaaa, dat ik toen 4 dagen werkte en hij minder, dat is niet helemaal waar. Hij werkte 3 dagen overdag (vanaf 12.00 tot 19.00) en 5 avonden. Nu doet hij meer overdag (voornamelijk bellen, dus ook afwezig zijn in die zin) maar oosávonds is hij dus veel weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven