Ik ben er 'eentje'

26-11-2009 10:08 92 berichten
Jawel, ik ben 'schoonmoeder'... Hij was op haar, en zij was eerst op een ander maar die was weer niet op haar en nu is zij dus eindelijk ook op hem!!! ;) en dus zijn ze met 'elkaar' nu en is het aan.

Mijn zoon van 15 heeft een meisje. Hij heeft 'verkering'!!! En vanavond komt ze bij ons eten. Ze werken samen aan een project voor school en zij woont in een plaats zo'n 8 kilometer bij ons vandaan. Ze gaan vanmiddag aan het 'project werken'. Dus blijft ze eten. Ik heb haar nog niet gezien, zelfs geen foto want dat wil zoonlief niet, maar ze heet Eline. En ze is ook 15.

We zijn door zoon al geinstrueerd wat we vooral niet en vooral wel mogen doen, wat we niet en wat we wel mogen zeggen en hoe we wel en vooral ook niet mogen kijken. Vooral zijn broertje van 13 moet zich onderwerpen aan een streng regime en vooral niet 'stom' doen. Want stel je toch voor!! hahahaha. Ik ben zo benieuwd of hij 'anders' is als zijn meisje erbij is.

Ik ben nu al aan het denken wat ik moet gaan koken vanavond. Ik vond het vroeger zelf altijd al zo eng omdat ik niet wist of ik lustte wat die mensen kookten. Ik maak dus maar iets simpels, gebakken aardappeltjes met wat groenten en salade. Zoiets...

Zou zij net zo zenuwachtig zijn als ik dat ben??

Een trotse moeder van een ineens 'grote' zoon
Hij rijdt ook helemaal om elke dag. De school zit (vanaf ons huis gezien) aan het begin van de gemeente (kilometer of 5), zij woont aan het eind van die gemeente (kilometer of 8). Gaat hij EERST haar ophalen en dan fietsen ze samen naar school (feitelijk fietst hij dan weer een stuk terug). Terug doet hij dat dus ook.
Alle reacties Link kopieren
Oriane wat leuk !! Top dat het dus een geslaagd avondje was.. En tja ondanks dat zoon zich nu *volwassen* voelt af en toe dus een duwtje in de rug nodig.. Heel goed dat je hem ri fiets hebt gestuurd...
quote:anouli schreef op 26 november 2009 @ 12:34:

Ik weet nog de eerste keer dat ik bij mijn schoonouders kwam eten. Mijn man van te voren me heel uitvoerig uitgehoord van wat ik wel en niet lust (lief he!!!). Helaas was ik vergeten te vertellen dat ik absoluut geen ananas lust, ik eet nog liever boerenkool. Maar goed schoonmoeder met goede moed aan het eten begonnen. Komt het eten op tafel (een of andere kipschotel) neem een hap en ja hoor wat zit er in.....juist ananas. Ik had nog zoiets van gewoon door eten, niet klagen maar naar drie happen kon ik het niet meer. Ik heb het maar opgebiecht met schaamrood op de kaken.

Vond het zo sneu voor haar....gelukkig kunnen we er nu vreselijk om lachen.Komt me bekend voor! Ik lust dus absoluut geen kaas en al helemaal geen gesmolten kaas Dat wist mijn vriendje, ondertussen al 19 jaar mijn man, en dat hij ook aan zijn moeder verteld. DIie had het in alle stress verkeerd begrepen en wat had ze over de macaroni gestoord? Een hele dikke laag kaas!!! Brrr, ik durfde niets te zeggen en heb gewacht met opscheppen. Ik heb onderuit de pan geschept, maar bij elke hap rook en at ik kaas. Ugh.Ze weet nu nu gelukkig wel! Haar andere schoondochter lust gelukkig ook geen kaas
nog een keer: wat een fijn topic, zouden er meer van moeten zijn! Lief allemaal zeg
quote:Zespri79 schreef op 27 november 2009 @ 11:14:

Oriane wat leuk !! Top dat het dus een geslaagd avondje was.. En tja ondanks dat zoon zich nu *volwassen* voelt af en toe dus een duwtje in de rug nodig.. Heel goed dat je hem ri fiets hebt gestuurd...Hij voelt zich ook helemaal 'man'. Alleen tegenover zijn vrienden (die nog vrijgezel zijn ;)..) doet hij er heel stoer over dat het allemaal 'niet zoveel voorstelt'. Natuurlijk joh... maar je moet hem eens zien kijken naar haar. Hij hang gewoon echt aan haar lippen :D. De hele dag houdt hij zijn mobiel in de gaten want stel je voor dat ze smst. Hij is ook heel fanatiek met de deo aan de gang (iets te fanatiek tot ik er wat van zei. Echt de hele woonkamer was vergaan van de akswalm. Het sloeg gewoon op je ogen)
prachtig hoe je het beschrijft oriane...
Klinkt geweldig, toen ik bij mijn vriend thuis kwam waren zijn ouders heel normaal. Zijn broertje (toen nog puber) kwam beneden, zette de TV aan, DVD erin en liet de meest verschrikkelijke filmpjes zien van mijn vriend. Toen hij 2 jaar later een vriendin kreeg hebben we hem terug gepakt. Na 5 jaar is hij weer vrijgezel. 1x raden wat ik ga doen als hij nu weer met een vriendin komt
Ik hoop alleen maar voo 'm dat hij ervan geniet. Joost mag natuurlijk weten hoelang dit soort liefdes duren. Maar het is voor 't eerst dat hij een meisje meeneemt. Tot een paar maanden geleden waren meisjes gewoon echt stom. Dat dat zomaar ineens 180°C gedraaid kan zijn. Langleve de puberhormonen ;)

Ik hoop alleen dat ie wat ie verder met die hormonen eigenlijk kan nog wel even wacht.
die kans lijkt me dan klein oriane...
quote:badmeester schreef op 27 november 2009 @ 11:34:

die kans lijkt me dan klein oriane...Sommige dingen daar wil ik met mijn moederhoofd gewoon nog niet echt aan Het is nog echt zo'n jochie vaak!!! hahaha
Had je beter mij als zoon kunnen hebben, ik was 23 toen ik aan dat soort dingen begon:-)
Je moederliefde en -trots sprankelt door alles heen, prachtig.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:badmeester schreef op 27 november 2009 @ 11:53:

Had je beter mij als zoon kunnen hebben, ik was 23 toen ik aan dat soort dingen begon:-)

Mijn man ook, die was 24. Was een stoot om te zien toen maar vond dat hij eerst zijn studie af moest hebben. Een meisje zou een afleidende factor zijn, dat zag hij bij al zijn vrienden, die zakten massaal of haalden slechte cijfers. Hij had blijkbaar de discipline om eerst zijn school af te maken. Ziet dat 't liefst bij zoon ook, maar dat lijkt me niet realistisch eigenlijk.

Hij heeft het niet gered om zijn hele studie vriendinloos te zijn maar vond op zijn 24ste dat het er nou maar eens van moest komen.
quote:Oriane schreef op 27 november 2009 @ 11:09:

Hij rijdt ook helemaal om elke dag. De school zit (vanaf ons huis gezien) aan het begin van de gemeente (kilometer of 5), zij woont aan het eind van die gemeente (kilometer of 8). Gaat hij EERST haar ophalen en dan fietsen ze samen naar school (feitelijk fietst hij dan weer een stuk terug). Terug doet hij dat dus ook. Wat heerlijk om te lezen! Je zoon heeft zo te horen een goede opvoeding gehad!
Leuk Oriane, dat je je schoonmoedervuurdoop hebt gehad. Dat duurt bij mij nog zeker een jaartje of 14, kan me er nog niks bij voorstellen!
Oriane, zo leuk dat je dit verteld. Wat had ik trouwens voorspeld, 2 x opscheppen, schijnt ook bij verliefdzijn te horen.

En het Deo-verhaal (het sloeg gewoon op je ogen) Haha, prachtig, ik zie het voor me.

En dan komt het ergste !!!!!! Het gaat uit.... en kindlief meent dat ze nu nooit meer een man krijgt. Of hij natuurlijk zo'n leuk meisje.

Zo'n vreselijk verdriet, het was gewoon zielig, zielig.

Maar ze blijven komen hoor, maak je borst maar nat, (En allemaal meeeten)
Ik zie mezelf nog zitten bij mijn schoonouders de 1e keer.... en ik mocht een keer onverwachts mee eten doordeweeks, mijn vriend was onverwachts laat thuis en ik kwam mijn schoonvader tegen in het begin dus en wat kreeg ik? macaroni!! ze hebben het er nu nog over hoe lekker ik daar van at( lekker jaja) inmiddels weten ze precies wat ik en wel niet lust. Maar goed inmiddels zijn we ook bijna 3 jaar verder :-) Ik heb overigens een hele lieve schoonmoeder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven