Ik ben er 'eentje'

26-11-2009 10:08 92 berichten
Jawel, ik ben 'schoonmoeder'... Hij was op haar, en zij was eerst op een ander maar die was weer niet op haar en nu is zij dus eindelijk ook op hem!!! ;) en dus zijn ze met 'elkaar' nu en is het aan.

Mijn zoon van 15 heeft een meisje. Hij heeft 'verkering'!!! En vanavond komt ze bij ons eten. Ze werken samen aan een project voor school en zij woont in een plaats zo'n 8 kilometer bij ons vandaan. Ze gaan vanmiddag aan het 'project werken'. Dus blijft ze eten. Ik heb haar nog niet gezien, zelfs geen foto want dat wil zoonlief niet, maar ze heet Eline. En ze is ook 15.

We zijn door zoon al geinstrueerd wat we vooral niet en vooral wel mogen doen, wat we niet en wat we wel mogen zeggen en hoe we wel en vooral ook niet mogen kijken. Vooral zijn broertje van 13 moet zich onderwerpen aan een streng regime en vooral niet 'stom' doen. Want stel je toch voor!! hahahaha. Ik ben zo benieuwd of hij 'anders' is als zijn meisje erbij is.

Ik ben nu al aan het denken wat ik moet gaan koken vanavond. Ik vond het vroeger zelf altijd al zo eng omdat ik niet wist of ik lustte wat die mensen kookten. Ik maak dus maar iets simpels, gebakken aardappeltjes met wat groenten en salade. Zoiets...

Zou zij net zo zenuwachtig zijn als ik dat ben??

Een trotse moeder van een ineens 'grote' zoon
Alle reacties Link kopieren
quote:Moordwijf schreef op 26 november 2009 @ 12:28:

Mijn lieftallige zus vroeg aan mijn vriendje of hij wel eens natte dromen had. Hij was toen ongeveer 3 minuten binnen. Erger dand at kan het niet worden hoor. Zusjes... die van mij vroeg aan mijn vriendje of hij een ballenknijper als zwembroek had...
quote:keeprunning schreef op 26 november 2009 @ 12:38:

[...]

Zusjes... die van mij vroeg aan mijn vriendje of hij een ballenknijper als zwembroek had...

Ghehehe.

Leuk man, zussen en broertjes
Schiet me ineens Het Verhaal uit mijn familie binnen.

Mijn moeder heeft een 12 jaar jongere zus en mijn vader had op zijn 25e met mijn moeder zijn eerste vriendinnetje. Geen zussen of broers thuis en erg oude ouders.

Dus. Wat deed mijn tante (toen een jaar of 15) volgens de overlevering? De huiskamer binnenkomen met een 'kop thee': een glas water met een tampon erin, om te kijken hoe mijn vader zou reageren....

Overigens is mijn vader gek op mijn tante, dus het is allemaal geodgekomen hoor.
Mijn oudste broer viel haast van zijn stoel af toen ik de eerste keer thuis kwam met vriendlief.

Bleken ze elkaar via via te kennen. Niet heel erg goed maar toch . Wel leuk dat het ijs toch wat gebroken was zo. Gelukkig werd ie direct goedgekeurd voor zijn kleine zus .
Oriane, ik ben nu toch wel erg benieuwd hoe de eerste kennismaking was.

Of ze je eten lekker vond. Hoe zoonlief zich gedroeg.

Of ze netjes at ???
Oriane, is het bij jullie dan niet vanzelfsprekend om nederlands te spreken als er visite is?
quote:morrigana schreef op 26 november 2009 @ 19:53:

Oriane, ik ben nu toch wel erg benieuwd hoe de eerste kennismaking was.

Of ze je eten lekker vond. Hoe zoonlief zich gedroeg.

Of ze netjes at ??? En wat doet haar vader?
Wat een schattig topic. En die andere verhalen ook. Lief!

Ik ben benieuwd hoe het allemaal is gegaan vanavond. Dapper van zo'n meisje trouwens, om meteen bij de 'schoonouders' te gaan eten!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik ben ook erg benieuwd: hoe is het gegaan?
Ja, vertel!
Heeft ze netjes haar bord leeggegeten
UPDATE!
Wat een heerlijk, ongecompliceerd en vrolijk topic! Oriane, hoe is het gegaan?

Poeh... ik weet nog toen ik voor het eerst bij mijn stiefmoeder op bezoek kwam, en ondanks - of misschien wel dankzij - bijna overdreven voorzichtigheid alsnog een halve lepel saus over haar tafelkleed morste. En dat terwijl ik écht heel netjes eet normaal
Oriane, vertel!
Ja daar is ze weer!!!

Ach meisjes.. wat een lief klein verleggen poppetje is het. Wat een schatje zeg!!! Ze oogt nog ontzettend jong. Heel beleefd. Doet de hele tijd 'mevrouwen' terwijl ik me toch echt als Oriane had voorgesteld. Zoon was een stuk minder 'stoer' dan normaal en ging zelfs even lief met zijn kleine broertje van net 4 spelen. Zij was ook helemaal weg van de kleine. Ze vroeg of ze nog een keer mocht opscheppen (fijn, zo'n lekkere eter ....). Ze praat niet echt heel erg uit zichzelf, maar dat kan ook door de zenuwen komen. Daarbij zijn wij nogal een 'druk' gezin dus waarschijnlijk heel veel indrukken voor haar ook. Samen zijn het wel enorme 'giechels' hoor. De hele tijd lopen ze te giechelen. Best schattig. Man heeft zich ook netjes gedragen.

Toen ze weg moest heb ik wel zoon een hele dikke duw in zijn rug moeten geven om met haar op te fietsen naar huis want dat kwam niet echt echt niet uit zichzelf.. de Eppo. Hij had haar gewoon in d'r eentje laten fietsen. Wat een tactloze drol is het soms toch.
Ooooh, wat lief!!

Fijn dat het zo goed is gegaan zeg/.
Ik word helemaal vrolijk van dit topic!

Fijn dat het goed gegaan is en dat jij en je gezin er allemaal een goed gevoel over hebben.

Enne... wat hebben jullie nou gegeten?
Poelepoelepoelepoes!
Wat leuk! (Ik geniet ook altijd zo als mensen een tweede keer opscheppen ).

En tja, het is zijn eerste vriendinnetje. Logisch toch, dat er nog dingen zijn die niet zomaar in hem opkomen? Gewoon een add on nodig op zijn opvoeding .
Wat leuk en lief

Veel plezier met het vervolg!
Ah... prille liefde.... [zwijmelt weg]
Wat leuk om te lezen! Zo lekker positief en lief topic!
Hoe hij ook naar haar kijkt!!! Het is bijna vloeibare adoratie wat er afdruipt! Het is een mooi meisje. Heel 'fijntjes'. Ik snap zo dat hij verliefd op haar is geworden!

Ah, haar moeder die doet niks met parfum maar is ergens directiesecretaresse en haar vader is arts in notabene hetzelfde ziekenhuis als waar mijn man werkt!!! Maar ja daar kom je ook niet op want haar achternaam was ons nog helemaal onbekend en zoon wilde dat bewust niet vertellen omdat hij als de dood was dat de heren elkaar zouden opzoeken vooraf. Mwhoehahahaha
Ohhh, wat schattig allemaal.

Heerlijk zo'n topic. Ik zwijmel ongegeneerd mee.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
haha ik heb stiekem meegelezen..

leuk topic!
Wat schattig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven