Ik ben er 'eentje'

donderdag 26 november 2009 om 10:08
Jawel, ik ben 'schoonmoeder'... Hij was op haar, en zij was eerst op een ander maar die was weer niet op haar en nu is zij dus eindelijk ook op hem!!!
en dus zijn ze met 'elkaar' nu en is het aan.
Mijn zoon van 15 heeft een meisje. Hij heeft 'verkering'!!! En vanavond komt ze bij ons eten. Ze werken samen aan een project voor school en zij woont in een plaats zo'n 8 kilometer bij ons vandaan. Ze gaan vanmiddag aan het 'project werken'. Dus blijft ze eten. Ik heb haar nog niet gezien, zelfs geen foto want dat wil zoonlief niet, maar ze heet Eline. En ze is ook 15.
We zijn door zoon al geinstrueerd wat we vooral niet en vooral wel mogen doen, wat we niet en wat we wel mogen zeggen en hoe we wel en vooral ook niet mogen kijken. Vooral zijn broertje van 13 moet zich onderwerpen aan een streng regime en vooral niet 'stom' doen. Want stel je toch voor!! hahahaha. Ik ben zo benieuwd of hij 'anders' is als zijn meisje erbij is.
Ik ben nu al aan het denken wat ik moet gaan koken vanavond. Ik vond het vroeger zelf altijd al zo eng omdat ik niet wist of ik lustte wat die mensen kookten. Ik maak dus maar iets simpels, gebakken aardappeltjes met wat groenten en salade. Zoiets...
Zou zij net zo zenuwachtig zijn als ik dat ben??
Een trotse moeder van een ineens 'grote' zoon

Mijn zoon van 15 heeft een meisje. Hij heeft 'verkering'!!! En vanavond komt ze bij ons eten. Ze werken samen aan een project voor school en zij woont in een plaats zo'n 8 kilometer bij ons vandaan. Ze gaan vanmiddag aan het 'project werken'. Dus blijft ze eten. Ik heb haar nog niet gezien, zelfs geen foto want dat wil zoonlief niet, maar ze heet Eline. En ze is ook 15.
We zijn door zoon al geinstrueerd wat we vooral niet en vooral wel mogen doen, wat we niet en wat we wel mogen zeggen en hoe we wel en vooral ook niet mogen kijken. Vooral zijn broertje van 13 moet zich onderwerpen aan een streng regime en vooral niet 'stom' doen. Want stel je toch voor!! hahahaha. Ik ben zo benieuwd of hij 'anders' is als zijn meisje erbij is.
Ik ben nu al aan het denken wat ik moet gaan koken vanavond. Ik vond het vroeger zelf altijd al zo eng omdat ik niet wist of ik lustte wat die mensen kookten. Ik maak dus maar iets simpels, gebakken aardappeltjes met wat groenten en salade. Zoiets...
Zou zij net zo zenuwachtig zijn als ik dat ben??
Een trotse moeder van een ineens 'grote' zoon

donderdag 26 november 2009 om 10:39
quote:Mariannanas schreef op 26 november 2009 @ 10:34:
O, whoehahahahaha, wat een leuk topic, en zeeeeer herkenbaar!
Ik ben inmiddels alweer enige tijd "schoonmoeder" (grrr) maar de eerste keer dat onze dochter een vriendje mee naar huis nam, staat me nog goed bij. Ook wij hadden een hele waslijst van instructies gekregen, met wat we wel en niet mochten zeggen/vragen, wat ik aan moest en vooral in de kast moest laten hangen, enz. Dus: vriendje komt binnen, Man en ik gedragen ons voorbeeeeeeldig want dat hadden we immers beloofd. Komt Oudste Zoon (toen 13) binnen, gaat naast Vriendje zitten en vraagt: "Zo, Vriendje, en vertel eens: wat doet je vader?". Grijns.
Oriane: veel plezier!
En, vielen ze bij jou mee? De schoonkinders
Hier nog geen kleding eisen gekregen maar hij weet dat hij daarmee niet hoeft aan te komen bij me. Ik maak me meer zorgen om mijn man. Die heeft wel van die 'humor' om stomme vragen te gaan stellen.
O, whoehahahahaha, wat een leuk topic, en zeeeeer herkenbaar!
Ik ben inmiddels alweer enige tijd "schoonmoeder" (grrr) maar de eerste keer dat onze dochter een vriendje mee naar huis nam, staat me nog goed bij. Ook wij hadden een hele waslijst van instructies gekregen, met wat we wel en niet mochten zeggen/vragen, wat ik aan moest en vooral in de kast moest laten hangen, enz. Dus: vriendje komt binnen, Man en ik gedragen ons voorbeeeeeeldig want dat hadden we immers beloofd. Komt Oudste Zoon (toen 13) binnen, gaat naast Vriendje zitten en vraagt: "Zo, Vriendje, en vertel eens: wat doet je vader?". Grijns.
Oriane: veel plezier!
En, vielen ze bij jou mee? De schoonkinders
Hier nog geen kleding eisen gekregen maar hij weet dat hij daarmee niet hoeft aan te komen bij me. Ik maak me meer zorgen om mijn man. Die heeft wel van die 'humor' om stomme vragen te gaan stellen.
donderdag 26 november 2009 om 10:45
quote:Mariannanas schreef op 26 november 2009 @ 10:34:
Dus: vriendje komt binnen, Man en ik gedragen ons voorbeeeeeeldig want dat hadden we immers beloofd. Komt Oudste Zoon (toen 13) binnen, gaat naast Vriendje zitten en vraagt: "Zo, Vriendje, en vertel eens: wat doet je vader?". Grijns.
Mijn eerste vriendje mocht in de kerstvakantie mee met ons traditionele gezinsuitstapje naar Antwerpen (waar je toen nog in het centrum naar de bioscoop kon!). De recensie die mijn zus gaf is nu, zo'n 25 jaar later, nog altijd een gevleugelde kreet binnen ons gezin "Hij is zó lief, het is eigenlijk net een meisje" .
Nu ik er aan terugdenk weet ik echt àlles nog van die dag. Leuk om daar aan herinnerd te worden!
Dus: vriendje komt binnen, Man en ik gedragen ons voorbeeeeeeldig want dat hadden we immers beloofd. Komt Oudste Zoon (toen 13) binnen, gaat naast Vriendje zitten en vraagt: "Zo, Vriendje, en vertel eens: wat doet je vader?". Grijns.
Mijn eerste vriendje mocht in de kerstvakantie mee met ons traditionele gezinsuitstapje naar Antwerpen (waar je toen nog in het centrum naar de bioscoop kon!). De recensie die mijn zus gaf is nu, zo'n 25 jaar later, nog altijd een gevleugelde kreet binnen ons gezin "Hij is zó lief, het is eigenlijk net een meisje" .
Nu ik er aan terugdenk weet ik echt àlles nog van die dag. Leuk om daar aan herinnerd te worden!
donderdag 26 november 2009 om 10:49
quote:twinkeling schreef op 26 november 2009 @ 10:45:
[...]
Nu ik er aan terugdenk weet ik echt àlles nog van die dag. Leuk om daar aan herinnerd te worden!hahaha arme jongen!
[...]
Nu ik er aan terugdenk weet ik echt àlles nog van die dag. Leuk om daar aan herinnerd te worden!hahaha arme jongen!
donderdag 26 november 2009 om 11:03
Mam, mag hij blijven eten?
Tuurlijk kan dat, genoeg in huis.
We eten tuinboontjes, slavinken en puree.
Uren later.....
Telefoon..,.
Met de moeder van Franck, mag ik U eens vragen wat die jongen vandaag bij U gegeten heeft?
Tuinboontjes !!
Tuinboontjes ??
Die lust hij helemaal niet !!!
Ja hoor, hij heeft twee borden vol gegeten.
Mag ik dan dat recept voor zulke tuinboontjes ??
Jahoor, gewoon een kaassausje uit een pakje, maar niet verder vertellen hoor. Ik wil mijn roem als schoonmoeder, die goed koken kan, nog even genieten.
Franck hield ook niet van vis, in welke vorm dat ook.
Mam, mag Franck meeeten. Jahoor tuurlijk.
Wat eten we ?
Er stond dus een overheerlijke bouillabaisse op het vuur te pruttelen.
Ehhhh... we eten vandaag een Franse provence soep.
En Franck..... weer twee borden vol.
Dus Oriane, maak je niet druk. Verliefde jongens lusten alles..
Tuurlijk kan dat, genoeg in huis.
We eten tuinboontjes, slavinken en puree.
Uren later.....
Telefoon..,.
Met de moeder van Franck, mag ik U eens vragen wat die jongen vandaag bij U gegeten heeft?
Tuinboontjes !!
Tuinboontjes ??
Die lust hij helemaal niet !!!
Ja hoor, hij heeft twee borden vol gegeten.
Mag ik dan dat recept voor zulke tuinboontjes ??
Jahoor, gewoon een kaassausje uit een pakje, maar niet verder vertellen hoor. Ik wil mijn roem als schoonmoeder, die goed koken kan, nog even genieten.
Franck hield ook niet van vis, in welke vorm dat ook.
Mam, mag Franck meeeten. Jahoor tuurlijk.
Wat eten we ?
Er stond dus een overheerlijke bouillabaisse op het vuur te pruttelen.
Ehhhh... we eten vandaag een Franse provence soep.
En Franck..... weer twee borden vol.
Dus Oriane, maak je niet druk. Verliefde jongens lusten alles..

donderdag 26 november 2009 om 11:46
quote:ramiaatje schreef op 26 november 2009 @ 11:25:
ik weet nog dat mijn moeder een keer spare ribs op tafel zette, terwijl mijn broer die avond zijn vegetarische vriendinnetje mee had genomen. Mn moeder had wel vegetarische gehaktballetjes voor haar gekocht, maar toch..Oei.. nee da's niet heel handig inderdaad. Hoe reageerde ze daarop? Wel lief dat je moeder speciaal vegetarisch gekookt had voor haar.
ik weet nog dat mijn moeder een keer spare ribs op tafel zette, terwijl mijn broer die avond zijn vegetarische vriendinnetje mee had genomen. Mn moeder had wel vegetarische gehaktballetjes voor haar gekocht, maar toch..Oei.. nee da's niet heel handig inderdaad. Hoe reageerde ze daarop? Wel lief dat je moeder speciaal vegetarisch gekookt had voor haar.
donderdag 26 november 2009 om 11:47
Ha, wat leuk!
De fotoboeken, briljant! De pubervariant van Sinterklaas (qua opvoedkundig effect dan).
Heb zelf een bijna-kleuter, die cruisde van de zomer als een heuse vrouw van de wereld achterop de skelter van Stoere Buurjongen (want al 5) over de parkeerplaats achter ons huis. Tegen de tijd dat het een skooter wordt gaan bij ons de bouwlampen rond het huis.
De fotoboeken, briljant! De pubervariant van Sinterklaas (qua opvoedkundig effect dan).
Heb zelf een bijna-kleuter, die cruisde van de zomer als een heuse vrouw van de wereld achterop de skelter van Stoere Buurjongen (want al 5) over de parkeerplaats achter ons huis. Tegen de tijd dat het een skooter wordt gaan bij ons de bouwlampen rond het huis.
donderdag 26 november 2009 om 11:48
donderdag 26 november 2009 om 11:50
donderdag 26 november 2009 om 11:57
Ik kan me nog goed herinneren dat ik vroeger vriendjes meenam naar huis om te blijven eten oid.
Wat vond ik het altijd een drama!
Inderdaad een hele waslijst aan instructies meegeven aan ouders, want gedraag je toch eens normaal!
Kan me nog goed herinneren, dat ik een hele leuke jongen meenam naar huis.
Alleen ik had teensokken aan. (Van die handschoenen voor om je voeten zegmaar.)
En ik droeg nooit mijn schoenen in huis, maar ik durfde voor geen goud mijn laarzen uit te trekken, omdat die leuke jongen anders mijn vreselijk foute gekleurde teensokken zou zien.
En mijn moeder de hele tijd maar zeggen ''Roz... Je mag je schoenen heus wel uittrekken hoor.. Anders draag je toch ook nooit schoenen in huis?''
Aargh!
Wat vond ik het altijd een drama!
Inderdaad een hele waslijst aan instructies meegeven aan ouders, want gedraag je toch eens normaal!
Kan me nog goed herinneren, dat ik een hele leuke jongen meenam naar huis.
Alleen ik had teensokken aan. (Van die handschoenen voor om je voeten zegmaar.)
En ik droeg nooit mijn schoenen in huis, maar ik durfde voor geen goud mijn laarzen uit te trekken, omdat die leuke jongen anders mijn vreselijk foute gekleurde teensokken zou zien.
En mijn moeder de hele tijd maar zeggen ''Roz... Je mag je schoenen heus wel uittrekken hoor.. Anders draag je toch ook nooit schoenen in huis?''
Aargh!
donderdag 26 november 2009 om 11:59
quote:Oriane schreef op 26 november 2009 @ 10:08:
Geen vlees? Dat is het belangrijkste van een maal :o
Geen vlees? Dat is het belangrijkste van een maal :o

donderdag 26 november 2009 om 12:20
Ik ben stiefschoonmoeder. Nog erger hahaha. Mijn stiefzoon van nu 16 heeft sinds februari dit jaar een heel leuk vriendinnetje. Zijn eerste. Kind woont een half uur fietsen verderop, en echt waar, hij brengt haar elke keer thuis!
Ik heb hem in het begin van die relatie wel eens een complimentje gegeven. Ik heb toen tegen hem gezegd dat ik vroeger graag zo'n vriendje als hij had willen hebben. Hij doet zo lief tegen haar, geweldig!
En over het eten... Het kind heeft een Surinaamse moeder.... En nu eet hij in ene wel alles....grrrrr daar heb ik dan zo lang voor gevochten dat hij eens gezond ging eten maar nee hoor. En nu heeft ie een eigen schoonmoeder en nu eet ie alles. Ik ben dr allang blij mee! Scheelt bij ons thuis ook.
Zijn vader vond het in het begin maar helemaal niks. Want nu ging zijn kind aan sex doen.... en dat kan niet he. Ik doe daar dan gelukkig weer wat minder moeilijk over. Hij is nu wel aan het idee gewend. (hoop ik)
Wees maar lekker jezelf vanavond, kook gewoon je roti, gaat ze best lekker vinden. Geniet er van!
Ik heb hem in het begin van die relatie wel eens een complimentje gegeven. Ik heb toen tegen hem gezegd dat ik vroeger graag zo'n vriendje als hij had willen hebben. Hij doet zo lief tegen haar, geweldig!
En over het eten... Het kind heeft een Surinaamse moeder.... En nu eet hij in ene wel alles....grrrrr daar heb ik dan zo lang voor gevochten dat hij eens gezond ging eten maar nee hoor. En nu heeft ie een eigen schoonmoeder en nu eet ie alles. Ik ben dr allang blij mee! Scheelt bij ons thuis ook.
Zijn vader vond het in het begin maar helemaal niks. Want nu ging zijn kind aan sex doen.... en dat kan niet he. Ik doe daar dan gelukkig weer wat minder moeilijk over. Hij is nu wel aan het idee gewend. (hoop ik)
Wees maar lekker jezelf vanavond, kook gewoon je roti, gaat ze best lekker vinden. Geniet er van!
donderdag 26 november 2009 om 12:25

donderdag 26 november 2009 om 12:26

donderdag 26 november 2009 om 12:28
Ik hoop maar wel dat 't goed blijft gaan. 'Verkering' is een ding, als het ooit uitgaat... daar zie ik tegenop. Je kind met liefdesverdriet. Daarbij zitten ze nog bij elkaar in de klas ook... zucht.
Ik hoop ook dat onze opvoeding een beetje tevoorschijn komt vanavond. Ik verwacht namelijk wel dat hij haar naar huis fietst als het donker is.
Ik hoop ook dat onze opvoeding een beetje tevoorschijn komt vanavond. Ik verwacht namelijk wel dat hij haar naar huis fietst als het donker is.

donderdag 26 november 2009 om 12:33
Toen de toenmalige vriendin van mijn broer voor het eerst bij ons kwam eten kregen wij ook allemaal instructies. Tijdens het eten hield mijn vader het niet meer uit, hij vroeg; Kent iemand nog een ongepaste sex mop?
Het ijs was toen wel gebroken en ze kwam altijd graag bij ons over de vloer.
Succes! Komt vast allemaal goed!
Het ijs was toen wel gebroken en ze kwam altijd graag bij ons over de vloer.
Succes! Komt vast allemaal goed!
donderdag 26 november 2009 om 12:34
Ik weet nog de eerste keer dat ik bij mijn schoonouders kwam eten. Mijn man van te voren me heel uitvoerig uitgehoord van wat ik wel en niet lust (lief he!!!). Helaas was ik vergeten te vertellen dat ik absoluut geen ananas lust, ik eet nog liever boerenkool. Maar goed schoonmoeder met goede moed aan het eten begonnen. Komt het eten op tafel (een of andere kipschotel) neem een hap en ja hoor wat zit er in.....juist ananas. Ik had nog zoiets van gewoon door eten, niet klagen maar naar drie happen kon ik het niet meer. Ik heb het maar opgebiecht met schaamrood op de kaken.
Vond het zo sneu voor haar....gelukkig kunnen we er nu vreselijk om lachen.
Vond het zo sneu voor haar....gelukkig kunnen we er nu vreselijk om lachen.